Poikani opettaja oli teipannut poikani suun.
Tokaluokkalainen vilkas poika tuli tänään iloisena kotiin. Kertoi, että opettaja oli tänään ottanut maalarinteipin esille ja uhannut teipata pojan suun, jos poika ei lopeta höpötystä matematiikan tunnilla. Ja kun poika ei lopettanut, opettaja oli teipannut pojan suun. Kuulemma ei ollut ollut vihainen, vaan nauranut vain ja kaikki olivat nauraneet asialle. Ja teippi oli otettu pois, kun tehtäviä ruvettiin tekemään.
Minua kyllä kiukuttaa mokoma teko. Ei kai opettaja saa tuollaista tehdä? Kai pitäisi ammatti-ihmisellä olla muitakin keinoja saada poika vaikenemaan. Ja mitä kauheaa on siinä, jos tokaluokkalaista naurattaa ja höpötyttää tunnilla. poika on lahjakas matematiikassa ja oppii joka tapauksessa.
Kommentit (114)
häiritsee poikasi pölinä?
Ei kuulosta kovin vakavalta jos ihan huumorilla olivat asian ottaneet.
ihan oikein toimittu. iloisesti ja ystävällisesti, mutta samalla osoittaen miten tulee käyttäytyä.
mitä siitä seuraisi, jos kaikki höpöttäisivät tunnilla yhtä lailla? ei erityisoikeuksia kenellekään.
Ihan hassu juttuhan tuo oli, jos kerran lasta ja opettajaakin oli naurattanut. Jos kerran oli uhannut teippaamisella niin pakkohan se oli ;). Ei maalarinteippi edes tartu kunnolla kiinni. Tuskinpa oli mitään vakavaa.
Mutta siinä olet väärässä ettei muka haittaisi lapsen höpötys. Ehkä oppii itse mutta entä ne kaikki muut lapset joita mukulasi HÄIRITSEE???
Ota yhteyttä rehtoriin: tuo on erottamisen paikka. Opettaja teki virkavirheen.
Koulutunnilla kun on tarkoitus oppia, eikä kuunnella kun joku maailman napa pitää omaa showtaan, jos hän ei tokalla osaa käyttäytyä koulussa, voi olla ettei hän sitä opi koskaan. Siinä ei sitten lahjakkuus paljon auta, kun koulu alkaa myöhemmin mennä penkin alle siksi ettei ole oppinut olemaan koulussa ihmisiksi.
mutta jos mun lapsen suuta teipataan niin rikosilmoituksen teen!
enemmin mä haluaisin että lapseni suu teipataan kiinni ja jos vielä oli huumoria mukana, kun taas sitä että lapseni poistetaan luokasta eli erotetaan muista.
Jotenkin olen koko ajan miettinyt, mitä mieltä tuosta poikani opettajasta olen. Ekaluokalla ope lähetti koko ajan aika negatiivista palautette reissuvihkon välityksellä. Poika oli kuulemma äänessä liikaa. Minä kyllä jotenkin ihmettelen, eikö siellä koulussa hyväksytä muita kuin hiljaisia ja kilttejä tyttöjä. Luulisi, että hyvä opettaja saisi oppilaat olemaan hiljaa. Poikani kyllä on hiljaa silloin, kun häntä oikeasti asiat kiinnostavat. Tuntuu, että opettaja opettaa tosi tylsästi. Tämä teippijuttu avasi silmäni lopullisesti.
aivan sama ap jos sun kakarasi oppii, mutta ehkä muut haluavat työskentelyrauhan.
Minusta opettaja teki täysin oikein ja sä voisit sille mukulallesi kertoa, että tunneilla ollaan hiljaa eikä höpötetä omia juttuja
huumorilla tehty. Eri asia sitten jos opettaja olisi tehnyt tuon vihastuksissaan (eli koko tilanne olisi ollut toinen)
Joskus epätavalliset keinot auttavat parhaiten näille häiriköille. Pisteet opelle, että hoiti homman fiksusti.
Ja ap: ehkä tokaluokkalaiselle tulisi jo ihan kotona opettaa, että aina ei höpöttää, toisia ei saa keskeyttää tai häiritä.
terveisin toinen ope
Maalarinteippi on niin heppoista tavaraa. Eri asia olisi, jos olisi käyttänyt jotain ilmastointiteippiä.
Jotenkin alkaa tuntua, että tämä on provo, vaikka onhan noita idiootteja vanhempia nykyään joka oksalla.
Opettaja olen minäkin, tosin en noin pienten lasten.
Mutta tuolla nuorella naisopettajalla ei itsellä ole edes lapsia. Sitten suhtautuu lapsiin sillä tavalla, että eivät saa yhtään olla äänessä tunnilla. Olisi kyllä hyvä ottaa opettajiksi sellaisia, joilla on omia lapsia. Äiti-ihminen ei varmasti ikinä turvautuisi väkivaltaan, jona tätäkin teippijuttua kyllä pidän.
Ap
Sitä ei saa Häiriköt estää!
Jos lapsi ei osaa käyttäytyä koulussa, on edesvastuutonta (opettajan toimesta) antaa lapsen häiritä muita.
Jos opettaja on niin taitava, että saa asian järjestykseen " huumorilla" ja pilke silmäkulmassa niin se on mielestäni paljon parempi kuin se, että kyseinen Häirikkö joutuisi rehtorin puhuttelun kautta jälki-istuntoon tjsp. Se polku on melko helposti ennustettavissa.
Jos asia vaivaa, niin soita opettajalle. Juttele rehtorin kanssa. Käyttäydy kuin aikuinen.
En usko, että opettajalle tulisi rikosilmoituksesta muuta kuin harmia, mutta ei potkuja. Enää hän ei uskaltaisi laittaa lapsia kuriin. Ja entäs poikasi sitten, hän leuhkisi asialla, että hänen ansiostaan opettajalla on ongelmia.
Kirjoitustyyli paljasti ap:n heti.
Että siinä kohdassa ainakin ap:n päättely ontuu.
21
eli opettaja on huono ja kyseenalainen, koska on lähettänyt kotiin negatiivista palautetta sen sijaan, että ihastelisi ap:n kultamussukan ihania höpötystaitoja. Joka luokkaan mahtuu aina vähintään yksi näitä äidin ja isin kultamussukoita, jotka eivät tee koskaan mitään väärin ja opettaja on ammattitaidoton jos kehtaa lasta arvostella ihastelun sijaan.
Ap: tuliko mieleen, että opettajan viestit kotiin olivat viestejä siitä, että teidän tulisi myös kotona paneutua kasvatukseen?
Poikasi on häirikkö - häiritsee muita epäasiallisella ja ilmeisesti jatkuvalla höpötyksellään. Siksi teidän tulisi myös kotona paneutua siihen, että lapselle opetetaan muiden ihmisten huomioon ottamista - sitä ei voi jättää yksin koulun vastuulle.
Kovin kapeakatseisesti näet oppilasaineksen: ei kyse ole siitä, että kaikkien pitäisi olla kilttejä ja kuuliaisia :) Kyse on puhtaasti siitä, että poikasi häiritsee muita eikä osaa ottaa muita ihmisiä huomioon. Sen ei pitäisi olla vanhempien mielestä ihailtava piirre.
terveisin se toinen ope
Ärsyttää tommonen, pitäähän myös sinun poikasi antaa toisille rauha tunneilla!