Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani opettaja oli teipannut poikani suun.

Vierailija
16.08.2006 |

Tokaluokkalainen vilkas poika tuli tänään iloisena kotiin. Kertoi, että opettaja oli tänään ottanut maalarinteipin esille ja uhannut teipata pojan suun, jos poika ei lopeta höpötystä matematiikan tunnilla. Ja kun poika ei lopettanut, opettaja oli teipannut pojan suun. Kuulemma ei ollut ollut vihainen, vaan nauranut vain ja kaikki olivat nauraneet asialle. Ja teippi oli otettu pois, kun tehtäviä ruvettiin tekemään.

Minua kyllä kiukuttaa mokoma teko. Ei kai opettaja saa tuollaista tehdä? Kai pitäisi ammatti-ihmisellä olla muitakin keinoja saada poika vaikenemaan. Ja mitä kauheaa on siinä, jos tokaluokkalaista naurattaa ja höpötyttää tunnilla. poika on lahjakas matematiikassa ja oppii joka tapauksessa.

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin opettajana laittanut mokoman pulisija luokasta pois ja antanut jälki-istuntoa!

Sun pitäis sille pulisevalla lapsellesi sanoa että hänen on annettava muille rauha tunnilla!

Vierailija
2/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) " Mutta tuolla nuorella naisopettajalla ei itsellä ole edes lapsia. Sitten suhtautuu lapsiin sillä tavalla, että eivät saa yhtään olla äänessä tunnilla. Olisi kyllä hyvä ottaa opettajiksi sellaisia, joilla on omia lapsia. Äiti-ihminen ei varmasti ikinä turvautuisi väkivaltaan, jona tätäkin teippijuttua kyllä pidän. "

Ihan kamala ajatus, että opettajaksi voisi ottaa vain sellaisia ihmisiä, joilla on itsellään lapsia. Ei se, että itsellään on lapsia tee välttämättä opettajasta yhtään sen pätevämpää opettajaa. Tuolla logiikalla pätevän lääkärin olisi itse pitänyt sairastaa monta monituista vakavaa sairautta, että olisi " hyvä" lääkäri. Ja miten kävisi lapsettomuudesta kärsivien opettajien? Pitäisikö heidät erottaa? Kyllä ihmis- ja lapsituntemusta voi oppia myös muuta kautta, kuin olemalla itse äiti tai isä.

2)" Jotenkin olen koko ajan miettinyt, mitä mieltä tuosta poikani opettajasta olen. Ekaluokalla ope lähetti koko ajan aika negatiivista palautette reissuvihkon välityksellä. Poika oli kuulemma äänessä liikaa. Minä kyllä jotenkin ihmettelen, eikö siellä koulussa hyväksytä muita kuin hiljaisia ja kilttejä tyttöjä. Luulisi, että hyvä opettaja saisi oppilaat olemaan hiljaa. Poikani kyllä on hiljaa silloin, kun häntä oikeasti asiat kiinnostavat. Tuntuu, että opettaja opettaa tosi tylsästi. Tämä teippijuttu avasi silmäni lopullisesti."

Oletko sinä ap itse aina työpaikallasi kiinnostunut kaikesta? Tai pidätkö kaikkia tv:stä tulevia ohjelmia kiinnostavina? Eiköhän se lapsen oma kiinnostus aihetta kohtaan ja sisäinen motivaatio myöskin näyttele suurta roolia. Opettajan opetusta sinun on aivan mahdoton arvioida luotettavasti, jos et ole koskaan nähnyt opettajan opettavan. Mitäpä jos menisit seuraamaan muutamaksi päiväksi opetusta? Saisit luotettavamman kuvan opettajan toiminnasta ja näkisit miten poikasi käyttäytyy luokassa.

3) " Kyseinen opettaja on nuori, lapseton nainen. Anteeksi vain, mutta hän ei kyllä ymmärrä lapsista mitään muuta kuin mitä on ulkoa kirjoistaan opetellut. Ja aina sanotaan, että vanhemmat ovat lastensa asiantuntijoita. Miten se nyt voi se opettaja ollakin asiantuntija?"

Kyllä monivuotinen koulutus yliopistossa tekee opettajasta kasvatuksen ammattilaisen. Opettajankoulutukseen kuuluu pitkiä harjoittelujaksoja, joiden aikana opettajan koko toimintaa analysoidaan jatkuvasti. Opettaja on siis saanut koulutuksen kouluasioiden ja kasvatuksen ammattilaiseksi. SINUN lastasi hän ei tietenkään voi tuntea paremmin kuin sinä itse, mutta hän tuntee lapsesi kouluminän. Lapsi voi luokassa käyttäytyä hyvin erilailla kuin kotona. Veikkaan että itsekin käyttäydyt töissä ja kotona erilailla.

Voisit ap hieman osoittaa kohtuullisuutta arvioissasi. Ota ensin asioista selvää, ennen kuin teet mitään harkitsematonta. Ja toivon todella, että luet tämän ketjun loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ota yhteyttä rehtoriin: tuo on erottamisen paikka. Opettaja teki virkavirheen.

Vierailija
4/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitetäänpä nyt tilanne:

- opettaja nauroi

- muut lapset nauroivat

- teipattu lapsi nauroi ja tuli vielä iloisena kotiinkin

- ap on repimässä housujaan, kun vieras nainen on koskenut hänen poikaansa. " ei ei, kukaan nainen ei voi olla kyllin hyvä MINUN pojalleni! "

just tollasista ämmistä tuleekin niitä ongelma-anoppeja myöhemmin. kun mitään ei suvaita.

Minun mielestäni tuo teippaaminen oli hauska juttu ja niin ilmeisesti oli opettajan ja lastenkin mielestä. AP vois kasvaa vaikka aikuiseksi.

Vierailija
5/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Ota yhteyttä rehtoriin: tuo on erottamisen paikka. Opettaja teki virkavirheen.

ime ihtiä!!! oon ollu koulunkäynti avustajana ja kyllä opettajan huoneessa puhutaan monesti " pullamössöjen" vanhemmista... miettikää lapselliset äitit ja isät että teidän kullan murut voi olla oikeita paska päitä koulussa.

KOULUNKÄYNTIAVUSTAJA

KULLANMURUT

PASKAPÄÄ

Vierailija
6/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi olisi kuinka hankala niin kenenkään suuta ei saa teipata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja vaikka asialle naurettaisiin niin ei se sitä tarkoita että lapsi siitä hetkestä jotenkin nauttisi??? Tokaluokkalainen on vielä tosi pieni ja nauraa muiden mukana vaikka joku asia ei kivalta tuntuisikaan :( Ehdottomasti rehtoriin yhteys asian vuoksi!!!

Vierailija
7/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se teippaaja lähtisi ja vähän äkkiä.

Olen kyllä paljon vähemmästäkin ottanut yhteyttä rehtoriin esimerkiksi kun rupesi reissuvihkoon tulemaan paljon negatiivista palautetta. rehtorikin sanoi että opettajan ei pitäisi aina tarttua huonoon käytökseen vaan kehua lasta niin oppii. teipistä ei kukaan opi mitään

Vierailija
8/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on kysyttävää, ota opettajaan yhteyttä. hauska juttu, kaikkien muiden mielestä. Usein opettaja saakin auktoriteetin paremmin, kun ottaa huumoria mukaan peliin. TÄYSIN ERI ASIA, JOS VÄKISIN, SUUTTUNEENA OPETTAJA TEIPPAISI. Silloin mäkin tekisin rikosilmoituksen. Tilannetajua nyt hei!

Ajattele, että opettajan työhön kuuluu myös kasvatus. Jos lapsi oppii noin pienenä toimimaan yleisesti hyväksyttyjen normien mukaisesti, hänen elämänsä tulee olemaan helpompaa. Käytöstavoista on pitkä matka alistamiseen ja nöyryyttämiseen. Jos hän jatkaa ja saa jatkaa kuvaamaasi käytöstä, viimeistään yläasteella olet tekemisissä psykologien, kuraattorien, erityisopettajien jne.. kanssa. Ystäväni on opettaja, ja erään 15-vuotiaan lapsen äiti soitti hänelle ja itki puhelimessa, että mitä hän tekee tottelemattomalle lapselleen. Ei tietenkään voi enää tuossa vaiheessa tehdä paljoakaan. Aikaisemmin kenties olisi voinut. Kyseisen lapsen opettajilta oli ala-asteelta alkaen tullut palautetta käytöksestä. Aikaisemmin äiti oli vain puolustanut lastaan.

Tietysrti opettajiakin on erilaisia -myös idiootteja- mutt pääsääntöisesti uskoisin, että he aidosti haluavat opettaa lapsia selviämään elämästä. Varsinkin alakoulun maikoille kuuluu myös kasvatusta aineopetuksen lisäksi.

Kasvatustyö on vaativaa, itse en ainakaan suhtaudu negatiivisesti siihen, että muutkin kuin minä, kasvattavat lastani. Minun tapauksessani siis päiväkodin henkilökunta. Koko kylä kasvattaa, se on hyvä ajatus!

Vierailija
9/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin nykyajan vanhempia tuntuu vaivaavan sellainen piirre, että lapsille ei jakseta opettaa käytöstapoja. Vasta siinä vaiheessa, kun koetaan että lasta on jollain tavalla loukattu aletaan " tositoimiin" . Ei niin, että edelleenkään otettaisiin yhteyttä opettajaan ja keskusteltaisiin vaan nostetaan uhmakkaana syyte. Piittaamatta siitä oliko lapsen käytöksellä osaa tai arpaa seurauksiin joita hän joutui kokemaan.

Minusta kyseinen opettaja (olipa keksitty tai ei) ylitti rajat vain siinä mielessä, että tähän maailmaan mahtuu noita kaheleita vanhempia, jotka kehtaavat edes ajatella syytteiden nostamisia.

T: Tokaluokan opettaja

Vierailija
10/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos minun lapsen suu teipattaisiin niin

Vierailija
11/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos minun lapsen suu teipattaisiin niin

Vierailija
12/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat takajaloillaan kun on lasta ruvettu kasvattamaan ja opetettu ihan miten käyttäydytään muita ihmisiäkin ajatellen.

Minusta open teko mainio ja ennekaikkea tuo että hymyssäsuin tuli poika koulusta kotiin kertoo jo paljon. Teko ei ollut opettajalta liian kova " rangaistus" , mutta tuo että jotkut mammat olivat huolissaan muiden nauramisesta niin ehkä opetti pojallekin että näin tapahtuu meidän luokassa uudelleenkin jos ei tottele opettajaa. Valitkoon poika itse haluaako joutua muiden naurettavaksi vai ei... Fiksu ope.

Nämä open haukkujat on varmasti näitä joille ei mistään asioista saa kritiikkiä antaa. Ja parempi että se palaute tulee näin lasten välityksellä kuin sitten vasta yllätyksenä vanhempainilloissa.

Tosin voisin ap:n ja muiden opettajan tyrmääjien kuvitella olevan juuri näitä vanhempia joita ei vanhempainilloissa ja kehityskeskusteluissa paljon näy. Juuri näiden vanhempien kun siellä soisi käyvän, kuuntelemsssa miten koulun hlökunta heidän lastaan kasvattaa kun eivät vanhemmat/vanhempi itse siihen kykene. Vanhempainiltoihin ilmaantuu aina nämä vanhemmat joiden lapsilla ei ole koulussa hankaluuksia, ja joilla vanhemmilla ei itsellään ole yhteiskunnassa vaikeuksia.

Tiedän että kun sanon näin saan itse kiviryöpyn niskaani. Otan riskin=D

Vierailija
13/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se, mitä hänen lapsensa ajattelee.

LAPSIHAN TULI ILOISENA KOTIIN!!!

Mutta ap lienee juuri näitä äitejä, joiden lapsia ei saa vahingossakaan katsoa pahasti, muuten hyökätään heti kimppuun ja uhkaillaan potkujen hankkimisella.

Oikeasti, potkut vaikuttavat ihmisten työnsaantiin tulevaisuudessa. Kenelle tekin sellaista haluatte? Onko ihmisten pahuus venynyt jo näin äärettömyyksiin, että jos hipaiseekin, heti kostetaan?

Vierailija
14/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

125, aivan kuin omaa tekstiäni, en vaan jaksanu kirjoitaa. Etenkin tuo mielipiteesi vanhempainilloista... valitettavan totta.

Vierailija
15/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, potkut vaikuttavat ihmisten työnsaantiin tulevaisuudessa. Kenelle tekin sellaista haluatte? Onko ihmisten pahuus venynyt jo näin äärettömyyksiin, että jos hipaiseekin, heti kostetaan?

[/quote]

minulle lapsi on tärkeempi kuin opettaja. jos ei osaa hommaansa niin potkut ettei särje lasten elämää.

Vierailija
16/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo teksti vanhempainilloista varmaan pitää osittain paikkansa, mutta minua esim. eivät vanhempainillat tai mitkään kehityskeskustelut tai vanhempainvartit kiinnosta yhtään enkä niissä käy. Lapsilla ei ole vaikeuksia koulussa enkä siksi niitä pidä ollenkaan itselleni tarpeellisina. Ap:n lapsen ope teki ihan oikein, ja hyvä, että vieläpä huumorilla höystettynä.

Vierailija
17/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIKÖS SITTEN LAPSI TAI MUUT LAPSET HALUAISI TULLA TEIPATUKSI UUESTAANKIN--->ELI PÖLISEE TUNNILLA.

Vierailija
18/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta, millaista on työskennellä luokassa, jossa on näitä höpöttäjiä. Jos jonkun tuollaisen maalarinteippijutun tekee, sillä saa ehkä just sen tilanteen paremmaksi: jopa se höpöttäjäkin voi jotain oppia. Mutta sitten se perusongelma...On vaikeaa saada työrauha luokkaan. Kuitenkin se on elintärkeää, jotta lapset oppisivat. Itselläni yleensä menee uuden (rauhattoman) luokan kanssa sellainen kolme kuukautta, että saan lapset ns. ruotuun. (Alkuopetuksessa menee paljon pitempään.)

Vanhat opet sanovat, että rauhattomuus lisääntyy koko ajan. Itsestänikin tuntuu siltä.

Vierailija
19/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululle tulla.

Ihan järkyttävää, että jätät menemättä siksi, että lapsella ei ole vaikeuksia koulussa! Ei niitä vanhempainiltoja ja -vartteja järjestetä vain niiden lasten vanhemmille, joilla on vaikeuksia koulussa. Nämä tilaisuudet on tarkoitettu kodin ja koulun välisen yhteistyön tukemiseksi ja sitä varten, että vanhemmat saavat tietoa lapsensa elämästä koulun seinien sisäpuolella.

Tämän viestin kirjoittaja ei varmaan myöskään halua kuulla lapseltaan miten koulussa on mennyt, jos ei ole tullut vaikeuksia. Ja päiväkotiaikana nappasi lapsensa äkkiä kainaloon eikä halunnut lainkaan keskustella päiväkodin henkilökunnan kanssa.

Vierailija:

Tuo teksti vanhempainilloista varmaan pitää osittain paikkansa, mutta minua esim. eivät vanhempainillat tai mitkään kehityskeskustelut tai vanhempainvartit kiinnosta yhtään enkä niissä käy. Lapsilla ei ole vaikeuksia koulussa enkä siksi niitä pidä ollenkaan itselleni tarpeellisina. Ap:n lapsen ope teki ihan oikein, ja hyvä, että vieläpä huumorilla höystettynä.

Vierailija
20/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vanhempainilloissa ja -varteissa alkuun, mutta en saanut niistä mitään irti ja siksi lopetin. Minun ei niissä kannata käydä, mutta varmasti monen muun kannattaa. Saan tietää opettajilta ja lapsilta, jos koulussa on ongelmia, ja tiedän kyllä lasteni elämästä koulun seinien sisäpuolella muutenkin. Olen kiinnostunut lasteni koulunkäynnistä, mutta en tyhjänpäiväisistä vanhempainilloista enkä vanhempainvarteista. Lapsemme eivät ole olleet päivääkään tarhassa. 129

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä