Poikani opettaja oli teipannut poikani suun.
Tokaluokkalainen vilkas poika tuli tänään iloisena kotiin. Kertoi, että opettaja oli tänään ottanut maalarinteipin esille ja uhannut teipata pojan suun, jos poika ei lopeta höpötystä matematiikan tunnilla. Ja kun poika ei lopettanut, opettaja oli teipannut pojan suun. Kuulemma ei ollut ollut vihainen, vaan nauranut vain ja kaikki olivat nauraneet asialle. Ja teippi oli otettu pois, kun tehtäviä ruvettiin tekemään.
Minua kyllä kiukuttaa mokoma teko. Ei kai opettaja saa tuollaista tehdä? Kai pitäisi ammatti-ihmisellä olla muitakin keinoja saada poika vaikenemaan. Ja mitä kauheaa on siinä, jos tokaluokkalaista naurattaa ja höpötyttää tunnilla. poika on lahjakas matematiikassa ja oppii joka tapauksessa.
Kommentit (114)
Nää on just näitä... aina vetoamassa omiin oikeuksiin ajattelematta omia velvollisuuksiaan.
Ei voi kun todella kauhistella, että näin se juuri on, mitä ei ikinä haluaisi uskoa, että on näitä vanhempia kelle oma lapsi on jotain niin käsittämättömän ihmeellistä. Eikä kuuna päivänä haluta uskoa omasta piltistä mitään pahaa.
Minulla on lahjakas tokaluokkalainen, joka saa joka päivä kärsiä siitä koulussa, että hänen on edettävä näiden häiriköiden ja maailmannapojen (ketkä ei todellakaan aina ole oikeasti lahjakkaita) tahdissa. Joustettava ja joustettava, odotettava ja odotettava, että ope sais taas rauhan luokkaan ja päästäis asioissa eteenpäin.
Kiitos vaan sulle idioottimaisista ajatuksista. En enää jaksa uskoa todellakaan, että kaikki vanhemmat tekevät kaikkensa, että lapsilla (myös muiden) olisi koulussa mukava olla.
Mee ittees niinku sanotaan ja laskeudu pilvistä!!
Täytyy olla muita keinoja kuin tuo teippi juttu. Ei kuullosta siltä etä opettajalla olis auktoriteettia.
Eri asia on sitten se että onko ap poika liian äänekäs.
- jää näiden " söpöjen höpöttäjien" jalkoihin. Kaikki etenee heidän ehdoillaan ja aina pitää ymmärtää.
välillä lensi liimapullotkin...
minusta ap hermostui pienestä. millä muulla tavalla poikasi oppii käyttäytymään? olisiko hyvä jos yrittäisit " kasvattaa" pojastasi hiljaisempaa, niin opettaja voisi keskittyä opettamiseen!?
mitä jos säästäisit lapsesi jatkossa tuollaisilta jutuilta, kun kerran koet ne nolaaviksi ja opettaisit poikaasi käyttäytymään?
Äiditkö eivät ole ikinä pahoinpidelleet lapsiaan? Just. Pääsääntöisesti lapsen pahoinpitelijä on OMA VANHEMPI.
Vierailija:
Mutta tuolla nuorella naisopettajalla ei itsellä ole edes lapsia. Sitten suhtautuu lapsiin sillä tavalla, että eivät saa yhtään olla äänessä tunnilla. Olisi kyllä hyvä ottaa opettajiksi sellaisia, joilla on omia lapsia. Äiti-ihminen ei varmasti ikinä turvautuisi väkivaltaan, jona tätäkin teippijuttua kyllä pidän.Ap
Vierailija:
Äiditkö eivät ole ikinä pahoinpidelleet lapsiaan? Just. Pääsääntöisesti lapsen pahoinpitelijä on OMA VANHEMPI.Vierailija:
Mutta tuolla nuorella naisopettajalla ei itsellä ole edes lapsia. Sitten suhtautuu lapsiin sillä tavalla, että eivät saa yhtään olla äänessä tunnilla. Olisi kyllä hyvä ottaa opettajiksi sellaisia, joilla on omia lapsia. Äiti-ihminen ei varmasti ikinä turvautuisi väkivaltaan, jona tätäkin teippijuttua kyllä pidän.Ap
En lukenut koko ketjua. Soittaisin rehtorille asian käsittelemiseksi saman tien. terv. opettajana työskennellyt ja rehtorin tuttu
kehotuksesta huolimatta. Se ei ole enään normaalia.... -4 koululaista-
onko näitä valituksia alkanut tulla vasta koulussa?
Ilman painavaa diagnoosia näitä erityisryhmäpaikkoja ei irtoa.
Sitten kun tuolla aiemmin ketjussa joku sanoi, että lapset ovat menettäneet luottamuksen aikuisiin, niin teippaamalla suu kiinnikö se luottamus sitten voitetaan takaisin? Opettaja ei saa teipata kenenkään suuta, käsiä tai mitään muutakaan ruumiinosaa, se on kielletty. Tällaisesta teippaamisesta on muuten oikeuden päätöskin, jossa opettaja tuomittiin juuri oppilaan suun teippaamisesta. En muista missä tämä käräjöitiin, mutta opettajapiireissä se herätti aikanaan kovaa keskustelua.
T. Ope
Suurin osa lapsesi luokan oppilaiden vanhemmista on sitä mieltä, että lapsesi häiritsee muita lapsia ja että opettaja ei tehnyt mitään, mistä pitäisi tehdä rikosilmoitus. Jopa lapsesi osasi nauraa asialle. Nyt kun sinä vaahtoat kotona ja teet rikosilmoituksen, lapsesi itsetunto häiriköinnin suhteen vain kasvaa. Sehän on täysin hyväksyttyä äidinkin mielestä!
AP, miksi et saa etkä halua saada lastasi noudattamaan yleisesti hyväksyttyjä sääntöjä? Minun lapsellani on oikeus opetukseen siinä luokassa, jossa myös sinun lapsesi on. En minä lähetä lastani kouluun joka aamu vain siksi, että sinun lapsesi voi toteuttaa itseään ja muu luokka kärsii.
Siellä lapsesi saa toteuttaa itseään ja häiritä niin paljon kuin haluaa. Oppitunneillekaan ei ole pakko osallistua. Mutta anna meidän muiden lapsille mahdollisuus oppia jotain koulussa. Jos sinun mielestäsi kaikki koulun palaute on väärin ja valheellista teitä kohtaan, mitä ihmeessä teette siellä. Ota lapsi kotiin ja opeta itse. Sinuahan se höpöttäminen ei haittaa.
Että lievä väkivalta sitten lastenkasvatuksessa on sallittua, kun se on vihdoinkin kriminalisoitu? Että kasvattajan ei tartte työssään noudattaa
lainsäädäntöä? Että kaikki kasvatusalan koulutuksessa opitut asiat saa unohtaa samantien, kun alkaa opettamaan? Että oppilasta saa ojentaa
ilmeisesti koko luokan edessä nöyryyttämällä häntä ja teippaamalla suun kiinni? Saako oppilaan myös sitoa kiinni tuoliinsa tai kädet seläntaakse jos naputtelee sormillaan? Juttuhan on nyt niin, että minä poistun tältä palstalta juntit.
Vierailija:
Ota yhteyttä rehtoriin: tuo on erottamisen paikka. Opettaja teki virkavirheen.
ime ihtiä!!! oon ollu koulunkäynti avustajana ja kyllä opettajan huoneessa puhutaan monesti " pullamössöjen" vanhemmista... miettikää lapselliset äitit ja isät että teidän kullan murut voi olla oikeita paska päitä koulussa.
Jo omalta kouluajalta, vaikka siitä onkin kauan, tiedän, että jokaisessa luokassa on aina yksi tai kaksi häirikköä, joita ei millään saa kuriin. Omat lapset eivät vielä ole koulussa, joten en tiedä, millaista meno nykypäivänä kouluissa on, mutta osaan aavistella, että se on kammottavaa.
Väkivallan kannattaja en missään tapauksessa ole, mutta JOTAIN keinojahan opettajalla on oltava näiden kultamussukka-hirviöiden käsittelemiseksi. Puhehan tällaisiin häiriköihin ei tunnetusti auta.
Jos olette tosiaan sitä mieltä, että lapsi saa tunnilla käyttäytyä miten tahansa, niin laittakaa hänet johonkin ilmaisupainotteiseen kouluun, jossa se sallitaan.
missä äiti suuttui kun opettajat syyttivät lasta koulukiusaamisesta. Ihan samanlailla kirjoitettu, en usko pätkääkään :D
Kyse taisi olla viides- tai kuudesluokkalaisista pojista. He saivat itse laittaa teippinsä, se oli heistä hauskaa.
t. Eräs hullu ope ;)
Näin minäkin olen tehnyt oppilaitteni kanssa. Se oli 5.-6. luokkalaisista hauska leikki. Ap:n tapauksessa lapsi oli 2.- luokkalainen ja opettaja oli laittanut teipin. Tilanne oli siis aivan erilainen ja lapsi paljon nuorempi.
T. Toinen hullu ope
ja jolle saa jatkuvasti hokea hiljaa! Kiitos ope vinkistä!
äiti joka kaivaa teippirullaa esiin....