Oletko koskaan syönyt niitä käsin tehtyjä suklaakonvehteja? Maistoin tänään ensimmäistä kertaa
Ostin ahvenanmaalaiselta suklaatehtaalta joka myi stockalla (mercedes chocolaterie tms.) ja olin ällikällä lyöty. Maku on paljon syvempi ja rikkaampi kuin jossain Fazerissa, Lindtissä jne. ja todella, todella suussasulava.
Ainoa negapuoli on että 6 konvehtia maksoin 18 euroa. Siinä tulee jo jonkun verran kilohintaa, että jäänee kerran vuodessa-kokemukseksi omalla tulotasolla.
Onkohan esim. Helsingissä jotain paikkoja jotka noita tekevät itse? Stockan tiskiltä saa kanssa jotain käsintehtyjä konvehteja mutta en tiedä tekevätkö itse paikan päällä.
Kommentit (33)
Belgiassa olen. Parasta mitä suklaasta voi ylipäätään tehdä on konvehdit joissa vain kaakaovoita, kaakaomassaa ja sokeria. Joissain voi olla täytteitäkin hillitysti. Harmi että on kallista. Ovat myös niin täyttäviä ettei niitä voi syödä kerralla suklaan himoystäväkään kuin joku 5-10.
Ostin stockan herkusta (siitä oikeasta) muutaman joskus 15 v sitten. Todella hyviä.
En ole kovin innostunut kaupan konvehdeista.
Olen paria käsintehtyjä maistanut. Eivät ole hintansa väärtejä.
Vierailija kirjoitti:
Belgiassa olen. Parasta mitä suklaasta voi ylipäätään tehdä on konvehdit joissa vain kaakaovoita, kaakaomassaa ja sokeria. Joissain voi olla täytteitäkin hillitysti. Harmi että on kallista. Ovat myös niin täyttäviä ettei niitä voi syödä kerralla suklaan himoystäväkään kuin joku 5-10.
Minä en voi syödä kuin pari kolme, ovat niin rikkaita. Olen myös Belgiassa.
* tähä jotai paskaa ku ei saa k*llista puhua *
Ranskassa ja Belgiassa näitä saa joka kahvilasta itse tehtynä n. 40-60e kilohintaan joka on toki suolainen, muttei mitään verrattuna Suomen järkyttäviin 150e/kg hintoihin. Siellä niitä voi ottaa pari kappaletta 1,5 eurolla kahvin kylkeen.
Tuon ahvenanmaalaisen suklaatehtaan omistaa Ahvenanmaan ex. opetusministeri. Ei ole yhtään snobi tyyppi vaan ihan rento ja mukava. Hinnat ovat kyllä suht porvarillisia.
Banda juhlapöydän konvetti,,, laadukas kotimainen luxus tuote, rasia myös yleellinen, jopa juhlava,,arvovaltainenkin. Ehdottomasti paras konventti tämä!! Kruunaa juhlahetken.😍
Vierailija kirjoitti:
Ovat siis maukkaita, mutta ei minun mielestä sen arvoisia mitä Suomessa niistä pyydetään, ainakaan jos ei ole upporikas. Pari pientä konvehtia maksaa enemmän kuin kokonainen Fazerin sininen levy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat siis maukkaita, mutta ei minun mielestä sen arvoisia mitä Suomessa niistä pyydetään, ainakaan jos ei ole upporikas. Pari pientä konvehtia maksaa enemmän kuin kokonainen Fazerin sininen levy.
Toiset maksaa laadusta, toiset määrästä.
Olen, meillä on aina jouluisin tapana ostaa käsintehtyjä suklaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Prismasta saa niitä bulkinmakuisia peruskonvehteja 5-8 eurolla rasia. Jos noita käsintehtyjä haluat lajitelman eri makuja niin 20kpl maksaa joku 60-70 euroa.
Tuo on jo duunarin koko päivän palkka verojen jälkeen. On laatuun panostamista ja sitten on vain juttuja jotka menevät ökyilyksi perustallaajalle ellei sitten tarkoituksella panosta tosi spesiaaliin tapahtumaan tai ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Prismasta saa niitä bulkinmakuisia peruskonvehteja 5-8 eurolla rasia. Jos noita käsintehtyjä haluat lajitelman eri makuja niin 20kpl maksaa joku 60-70 euroa.
Tuo on jo duunarin koko päivän palkka verojen jälkeen. On laatuun panostamista ja sitten on vain juttuja jotka menevät ökyilyksi perustallaajalle ellei sitten tarkoituksella panosta tosi spesiaaliin tapahtumaan tai ihmiseen
Mikäli joku äärimmäinen luksuspuoti niin joo. Mutta ne putiikit jotka Suomessa valmistavat konvehteja myyvät kyllä 20 kappaletta hintaan 50-60 euroa. Se on paljon, mutta ei se ole mitään jos sellaisen joulupöytään hankkii 1x vuodessa ja loput vuodesta niitä Pandoja ja Fazereita.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko Leonidaksen konvehtirasia maksaa nykyään?
Helsingissä käsintehtjä suklaakonvehteja myyvät ainakin Annan suklaatehda, Chjoko, Xocolab.
Samaa kaakaomössöä se on. Rasvan koostumus eroaa joskus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko Leonidaksen konvehtirasia maksaa nykyään?
Riippuiskohan vähän minkä kokoisesta rasiasta puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo duunarin koko päivän palkka verojen jälkeen. On laatuun panostamista ja sitten on vain juttuja jotka menevät ökyilyksi perustallaajalle ellei sitten tarkoituksella panosta tosi spesiaaliin tapahtumaan tai ihmiseen
Mä en tarvitse 20 kappaletta. Mieluummin syön viisi laadukasta kuin 20 vähemmän laadukasta.
Olen maistanut Xocolabin tekemiä (hki). Ovat tajuttoman hyviä. Ei voi edes samassa lauseessa verrata kaupan valmiskonvehteihin.
Mutta kun kilohinta tosiaan on noin 200e/kg niin hyvin harvinainen herkku tai arvolahja jollekin läheiselle.
Jos näitä tykkää "mättää" niin en suosittele. Kun heidän 40kpl boksi maksaa noin sata euroa. 40kpl Pandan konvehteja on 6 euroa. Tosin niissä on jos jonkinmoista kookosöljyä ym. filleriä ja aika paljon sokeria.
Normaaliin arkijuhlaan otan jonkun kaupan valmispakatun vaikka ovat vähän kovempia ja ei niin suussasulavia.