Työpaikalla ilmoitettiin tänään että mulla alkaa ensi maanantaina 2 viikon kesäloma ja toiset 2 viikkoa pidetään joka lauantai loppukesälomakauden ajan
Vaikka la ei edes ole työpäivä vaan meidän työviikko on ma-pe. Kuulemma ne kuitenkin lasketaan lomapäiviksi...
Olen aina ollut se työpaikan hissukka, joka ei osaa pitää koskaan puoliaan tai sanoa mitään.
Kommentit (103)
Kyllä jokaista lomaviikkoa kohden lasketaan yksi lauantai lomapäiväksi, mutta ei lomapäiviä voi vain lauantaisin pitää, jos se ei ole työpäivä.
Jos lauantait lasketaan lomapäiviksi, niitä ei tule kuin laskennallisesti 1/viikko. Eli jos kesälomaa on 24 päivää, noista 4 voi olla lauantai. Lisäksi kesäloma pitää ilmoittaa vähintään kuukautta ennen, vain pakottavissa tilanteissa 2 viikkoa ennen loman alkua.
Sinua vedätetään nyt todella pahasti.
jooei. näin ei voi toimia, se on jo ihan vuosilomalaissa määritelty miten lomat menee. työnantaja pääsääntöisesti päättää viimekädessä loma-ajan, muttei voi määrätä pitämään lomaa "joka lauantai loppukesäloma". lauantai lasketaan mukaan, kun lomia lasketaan, muttei näin. vaikka olisi hiljainen ja "hissukka" niin laittomuuteen ei pidä koskaan suostua.
Jos lähdet keikuttamaan venettä, voi olla että et saa hyvää työtodistusta. Mitäs sitten teet? Ei kannata polttaa siltoja...
Loistavaa, että täällä myös heitä, jotka tietää työsuhdelainpykälistä 😘
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaista lomaviikkoa kohden lasketaan yksi lauantai lomapäiväksi, mutta ei lomapäiviä voi vain lauantaisin pitää, jos se ei ole työpäivä.
Jokaista lomaviikkoa kohden ei lasketa lauantaita, tuo on puppua. Osoita minulle missä kohtaa lomalaki määrää näin. Käytännössä se menee niin, mutta laki ei tuota määrää.
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa, että täällä myös heitä, jotka tietää työsuhdelainpykälistä 😘
Olisin halunnut yhden ON laittaa tuonne väliin.
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin tuohon ilmoitukseen että ei käy vai irtisanoudunko?
Mikä järki olisi itse irtisanoutua? Työnantaja irtisanokoon, jos työntekijän työpanosta ei enää tarvita. Mutta maksakoon irtisanomisajan palkat ja korvaukset aiheettomasta irtisanomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin tuohon ilmoitukseen että ei käy vai irtisanoudunko?
Miksi tarjoat irtisanoutumista? Typerintä ikinä.
Yhteys liittoon, tai jos olet YTK vapaamatkustaja niin sittenhän osaat itse hoitaa asian kuntoon.
Lisäksi lomasta piti ilmoittaa hyvissä ajoin. Oman työehtosopimuksen mukaan viimeistään 2 kk ennen.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähdet keikuttamaan venettä, voi olla että et saa hyvää työtodistusta. Mitäs sitten teet? Ei kannata polttaa siltoja...
Annetaanko teidän firmassa työtodistus numeroina?
Olisin sanonut, ettei nyt ole aprillipäivä.