Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva Pepsi Maxin juominen, voiko olla haitallista?

Vierailija
30.04.2021 |

Olen katsellut yhden pariskunnan YouTube-videoita elämästään, ja he juovat ihan jatkuvasti Pepsi Maxia. He ovat myös sanoneet juovansa jatkuvasti kyseistä virvoitusjuomaa. Toinen heistä laihduttelee silloin tällöin ja rajoittaa herkkujen syömistä, ehkä siksi hän nauttii sokerittomasta makeasta juomasta?

Juon itsekin mielelläni sokeritonta limsaa toisinaan, mutta olen koettanut rajoittaa sitä mahdollisen haitallisuuden vuoksi. Rajoitanko turhaan?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juonut sitä joka päivä ainakin 1,5 litraa noin 20 vuotta. Ei ole ollut mitään haittoja, hampaissa ei oe mitään vikaa eikä muutenkaan havaittuja terveyshaittoja.

Niitä hammashaittoja tulee lähinnä, jos latkii sitä pitkin päivää hitaasti niin että suussa on kovin usein hapanta. Itse juon aterioiden yhteydessä 0,5 l kerralle, menee samalla happohyökkäyksellä kuin ruokakinin.

"sokeriton limsa lihottaa, siitähän on ihan kunnollisia tutkimuksiakin tehty pilvin pimein."

Ei itse asiassa. Korrelaatio johtuu lähinnnä siitä, että usein lihavat ihmiset alkavat juoda sokeritonta välttääkseen kaloreita. Sitten kun tutkitaan niin todetaan että näiden juomien juonti on yhteydessä lihavuuteen, vaikka ei lihavuus nniistä limsoista johdu vaan niiden juominen lihavuudesta. Ja joo, hyvin pienellä osalla ihmisistä nuo aiheuttaa insuliinireaktion, niin että keho alkaa vaatia oikeaa sokeria juomisen jälkeen, mutta se oli ihan jokunen prosentti joilla tätä ilmenee.

"No se aspartaami on oikeasti vahingollista. Hermomyrkky jonka Donald Rumsfield sai lobattua elintarvikekäyttöön kun vei myyränsä jenkkien parlamenttiin. Nimittäin ennen parlamenttikauttaan hän toimi Elintarviketeollisuudessa."

Täyttä salaliittohömppää. Jos se olisi oikeasti vahingollista, se olisi jo kielletty. Elintarvikkeiden lisäaineita tutkitaan hyvin tarkkaan.

Oletpa naivi. "jos tupakka olisi oikeasti vahingollista se olisi jo kielletty"

Elintarviketeollisuudessa on paljon asioita jotka vain jhiljaisesti hyväksytään.

Tiesitkö, että esim kahvi, saa enimmillään sisältää 10% torakkaa? (syystä että torakkajäämien erottelu on mahdotonta)

Et tainnut tietää.

Johan röökin polttaminen on kielletty monessa paikassa, ja tulisi kieltää koko myyminen koko maailmassa, eipä tarvitsisi kärvistellä paskan hajussa enää.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla