HS Etuoikeuskehä
Miltä näyttää omalla kohdallasi? Itse olin hyvin tiukasti sisäkehällä ja siten hyvin etuoikeutettu.
Kommentit (146)
Eikö tämä etuoikeuskehäkin ollut alunperin tarkoitettu ainoastaan havainnollsitamaan sosiaalipalvelujen työntekijöille, miten erilaisilla taustoilla olevia ihmisiä oli heidän asiakkainaan, eli piti moninaisilla tavoilla ottaa huomioon heidän erityispiirteensä.
Ja vasta nyt wokettamisen aikakaudella Sylvia ja kumppanit kaappasivat esitystavan ja vaihtoivat otsikoksi etuoikeudet, vaikka kuten keskustelussa on jo useaan otteeseen todettu, on kyseessä lähinnä IHMISTEN ERILAISUUS.
Minä olin aina käsittänyt että "etuoikeus" tarkoittaa syystä tai toisesta myönnettyä ansiotonta oikeutta.
Ilmeisesti olen sitten ollut väärässä kokoajan, kun se voidaan näemmä liittää käytännössä mihin tahansa oikeuteen ja ominaisuuteen.
Etuoikeus-bingohan toi on, neliön sijasta muodostelmana on vaan ympyrä.
En ole kulakki, joten en ole niin etuoikeutettu, että saisin heti 20 vuoden leirituomion.
Vierailija kirjoitti:
Puolet asioista tuolla "kehällä" oli ihan höpö höpöä. Seksu**liseen suuntautumiseen tai ih*nväriin ei voi itse vaikuttaa, joten nämä ymmärrän kyllä miksi ovat kehällä.
Toisaalta, kun meillä on homomies ministerinä ja ollut presidentin vaalien toisella kierroksella, niin onko hän jotenkin vähemmän etuoikeutettu kuin heteromies? Hetero, homo ja lesbo ovat olleet vuosia täysin tasavertaisia suuntautumisensa osalta.
Taitaa käytännössä mies ja nainen Suomessa olla ihan yhtä etuoikeutettuja. Yksilöiden kohdalla voi olla eroja, mutta sukupuolensa takia kukaan ei kärsi.
Eli nyt kun vielä saan palkankorotuksen, ostan oman asunnon ja hieman laihdutan niin pääsen suoraan VALLAN YTIMEEN! Kyllä, kokonaan sisäpiiriin! Aah, kyllä sitten ovet aukeaa suljettuihin herrakerhoihin, rikkaiden ja kuuluisien juhliin, tojota vaihtuu helikopteriksi, joka yökerhoon saa painella jonon ohi, soutuvene tuolla lätäkön rannalla vaihtuu merikelpoiseen huvijahtiin caribialla, rahan tuloa ei voi estää, jne. jne. Aaah, miksi en jo aiemmin tätä hoksannut?
T. M35, tehdastyöläinen maaseudulla, jolla valtaa on jo nyt ihan perKELEESTI ja kohta tulee lisää. Enää 3 kohtaa ja sitten on kaikki valta maan päällä...