Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin Suomen euroviisu?

Vierailija
28.04.2021 |

Euroviisuissa Suomi on jäänyt viimeiseksi 11 kertaa.3 kertaa jäänyt ilman pisteitä.
Mikä on mielestäsi kaikkien aikojen huonoin Suomen euroviisu kappale?

Kommentit (311)

Vierailija
81/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi voittanut 6 kertaa Suomi  1 kerran.

Suomi viimeinen 11 kertaa Ruotsi 2 kertaa.

Suomi ilman pisteitä 3 kertaa Ruotsi yhden kerran.

Vierailija
82/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäis lopettaa "euroviisujen" tekeminen ja palauttaa se mitä alunperin oli, eli pop-iskelmä-yms-sävellyskilpailu.

Ärsyttää kun kilpailu on "oma maailmansa" jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norma Johnin Blackbird on ollut aivan ylivoimaisesti huonoin euroviisu minun mielestäni.

Mielestäni ei huonoin, mutta todella synkkä ja raskas. En ihmettele, ettei menestynyt.

Vierailija
84/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuota Kari Kuivalaisen esitystä vuodelta 1986 kovin hyvänä pidä myöskään. Päivä kahden ihmisen.

Muistan kun olin nuorena juuri sinä kesänä etelänmatkalla, kun ”Päivä kahden ihmisen” oli keväällä ollut euroviisuissa. Eräässä kuppilassa soitettiin euroviisuja ja tämä Suomen kappalekin siellä aina kuului. Paikkaa pyörittävä mies lauloi aina suomeksi tuota kappaletta kovaan ääneen ja hyvin lauloikin.

Vierailija
85/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daruden viisuilu meni pieleen siinä, että hän ei tehnytkään Daruden musiikkia vaan ”euroviisun”.

Edustuskappale oli sitä paitsi Sebun sävellys.

Ei siis ollut mitään järkeä koko hommassa.

Rejmanin sävellys, sanoitus ja myös lauloi. Piereskelevän koulukiusaajan Toni-Villen (nimenomaan TONI- koskei halua että sitä kutsutaan oikealta nimeltään) rooli oli olla lavamuusikko. Eikä edes sitä kun musa tulee euroviisuissa taustanauhalta.

Vierailija
87/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jossa lauletaan Aina mun pitää tehdä sitä sun tätä jne. 

Pertti Kurrikka ei se mitään laulua ollut.Huutoa ja karjuntaa.

Vierailija
88/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nää aikamoiset roskakisat pääosin. Maksavat ihan hirveesti ja kaikki maat lähettävät jotain vanhentuneita humppia, vitsejä ja tekemällä tehtyjä euroviisuja. Onhan siellä toki hyviäkin biisejä toisinaan. Viime vuosina ehkä taso noussut. Ehkä on alettu tajuamaan, saatu huomio . Kuitenkin lähes 200 miljoonaa katsojaa. Jos vain prosentti tykkää biisistä se on jo 2 miljoona fania. lol

Olen eri mieltä tuosta lihavoidusta. Biisien taso ei todellakaan ole noussut. Show-elementit on vain lisääntyneet niin räjähdysmäisesti, että itse laulu on jäänyt niiden varjoon. Se isoin ja näyttävin show jää katsojien mieleen, kaiken pitää olla mahdollisimman isoa ja näyttävää. Ennen Euroviisut oli laulukilpailu.

Ja se, kenelle Euroviisut on suunnattu, on muuttunut. Ennen ns. kaikelle kansalle, sittemmin tietyille viisufaneille, nykyään lähes yksinomaan seksuaalivähemmistöille. Homoja enemmän jopa transväelle nykypäivänä. Suuntaus lähti viimeistään tän parrakkaan "naisen" (Conchita joku) voitosta.

Vierailija
89/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko muuten, että sinä vuonna, kun Pertti Kurikan nimipäivät esiintyi, ei voinut julkisesti sanoa, että biisi oli karmivaa kuraa. Olisi vain osoittautunut kauhean umpimieliseksi vammaisuuden ja vähemmistöjen vastustajaksi.

Oikeasti esitys aiheutti suurimmalla osalla suomalaisista voimakasta myötähäpeää. Noloin edustaja ikinä.

Vierailija
90/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se on ihan ilman muuta Aina mun pitää. Kaikkein harmillisinta on että UMK:ssa sinä vuonna oli sitä lukuunottamatta kaikki muut ehdokkaat vähintään kelvollisia, mukana jopa monia hyviä kappaleita.

Vierailija
91/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko muuten, että sinä vuonna, kun Pertti Kurikan nimipäivät esiintyi, ei voinut julkisesti sanoa, että biisi oli karmivaa kuraa. Olisi vain osoittautunut kauhean umpimieliseksi vammaisuuden ja vähemmistöjen vastustajaksi.

Oikeasti esitys aiheutti suurimmalla osalla suomalaisista voimakasta myötähäpeää. Noloin edustaja ikinä.

Semifinaali 16/16 sijoitus kertoo kaiken.

Vierailija
92/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se hirviöbiisi.

Vieläkin hävettää, että semmoisen lähetimme meitä edustamaan. Mitä muukin Eurooppa meistä ajattelee?

Hei c'mon miksi nuo alapeukut tälle vietstille?

Eikö tämä nyt ollut itsestäänselvää parodiaa kaikista Lordin valintaa seuranneista skandaalinlietsomisyrityksistä ennen sitä nykyään euroviisuvoittona tunnettua hupsis yllätystä.

En ole tuon alkuperäisen kommentin esittäjä, joten hän voi toki korjata jos tulkitsin väärin. Mutten silti usko :)

Vierailija
93/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan nää aikamoiset roskakisat pääosin. Maksavat ihan hirveesti ja kaikki maat lähettävät jotain vanhentuneita humppia, vitsejä ja tekemällä tehtyjä euroviisuja. Onhan siellä toki hyviäkin biisejä toisinaan. Viime vuosina ehkä taso noussut. Ehkä on alettu tajuamaan, saatu huomio . Kuitenkin lähes 200 miljoonaa katsojaa. Jos vain prosentti tykkää biisistä se on jo 2 miljoona fania. lol

Olen eri mieltä tuosta lihavoidusta. Biisien taso ei todellakaan ole noussut. Show-elementit on vain lisääntyneet niin räjähdysmäisesti, että itse laulu on jäänyt niiden varjoon. Se isoin ja näyttävin show jää katsojien mieleen, kaiken pitää olla mahdollisimman isoa ja näyttävää. Ennen Euroviisut oli laulukilpailu.

Ja se, kenelle Euroviisut on suunnattu, on muuttunut. Ennen ns. kaikelle kansalle, sittemmin tietyille viisufaneille, nykyään lähes yksinomaan seksuaalivähemmistöille. Homoja enemmän jopa transväelle nykypäivänä. Suuntaus lähti viimeistään tän parrakkaan "naisen" (Conchita joku) voitosta.

Ei se show ratkaise kun voittaja päätetään nykyään kuukausia etukäteen hypettämällä jotain "ennakkosuosikkia".

Vierailija
94/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesa Matti Loirin Huilumies oli kyllä hanurista ja taisi jäädäkin viimeiseksi lehdelle soittelemaan.

Itse asiassa hemmetin kiva biisi mielestäni. Silloin aikanaan hävetti olla suomalainen, kun lapsena ottaa mokomat viisukisat liian vakavasti.

Vierailija
95/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden "biisi".

Vierailija
96/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Kurikan Nimipäivät ja Jasmine. Hirveä myötähäpeä molemmista.

Vierailija
97/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaan sentään lohduttautua sillä että meillä ei ole ollut sentään mitään tällaista :D

On kyllä musiikillisesti karmean kuuloista, mutta hyvän mielen se silti tuo.

Vierailija
98/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se show ratkaise kun voittaja päätetään nykyään kuukausia etukäteen hypettämällä jotain "ennakkosuosikkia".

Kuka sen päättää?

Mites vedonlyönti? Haluan jatkossa tietää kuukausia etukäteen voittajan 100% varmuudella, niin sitten uskon väitteesi.

Vierailija
99/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tuota Kari Kuivalaisen esitystä vuodelta 1986 kovin hyvänä pidä myöskään. Päivä kahden ihmisen.

Muistan kun olin nuorena juuri sinä kesänä etelänmatkalla, kun ”Päivä kahden ihmisen” oli keväällä ollut euroviisuissa. Eräässä kuppilassa soitettiin euroviisuja ja tämä Suomen kappalekin siellä aina kuului. Paikkaa pyörittävä mies lauloi aina suomeksi tuota kappaletta kovaan ääneen ja hyvin lauloikin.

Oi kun ihana muisto. Kiva kun jaoit :)

Vierailija
100/311 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Åstrom

Joku bändiviritelmä, oliskohan ollut Beat

Voutilainen, Sandja, Pakarinen oikeastaan kaikki 2000-luvun Lordia ja Työlki elää lukuunottamatta

Kojo

Parhaat:

Marion aina kun on esiintynyt

Ami Aspelund

Katri Helena

3. Sonja Lumme Eläköön elämä

60-luvun viisut hyviä (en muista nimiä)

CatCat

2. Lordi

1. Anneli Saaristo huippu (LaDolce Vita yksi kaikkien aikojen parhaista euroviisubiiseistä)

4. Virve Rosti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä