Huonoin Suomen euroviisu?
Euroviisuissa Suomi on jäänyt viimeiseksi 11 kertaa.3 kertaa jäänyt ilman pisteitä.
Mikä on mielestäsi kaikkien aikojen huonoin Suomen euroviisu kappale?
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Fri. Ajateltiin että ruotsinkielisellä mitättömällä biisillä pärjätään kun Ruotsikin pärjää aina.
Mun mielestä tää Fri oli ihan hyvä
"Aina mun pitää siivota aina mun pitää tiskata...Aina mun pitää..."
Vierailija kirjoitti:
"Aina mun pitää siivota aina mun pitää tiskata...Aina mun pitää..."
Aivan ehdottomasti tämä.Todella heikkotasoinen esitys.
Kojon esittämä ( Jim Pembroken säveltämä) Nuku pommiin, ei sopinut euroviisukappaleeksi lainkaan. Se oli ihan eri planeetalta kuin euroviisut yleensä.
On kuitenkin harmillista, että kaikki haukut viimeisestä sijasta sai yksin Kojo niskoilleen. Häntä jopa ryhdyttiin haukkumaan Nolla-Kojoksi.
Kun katsotte Youtubesta tuon esityksen sieltä loppukilpailusta, niin voitte huomata, että Kojo esitti kappaleen tosi hyvin.
Ei ollut hänen esityksestä kiinni viimeinen sija.
Kappale vaan oli surkea valinta Suomelta sinä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Yamma Yamma.
Piisi on hyvä lukuunottamatta sitä jammajamma-kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesa Matti Loirin Huilumies oli kyllä hanurista ja taisi jäädäkin viimeiseksi lehdelle soittelemaan.
Itse asiassa hemmetin kiva biisi mielestäni. Silloin aikanaan hävetti olla suomalainen, kun lapsena ottaa mokomat viisukisat liian vakavasti.
Mä tykkään Huilumiehestä. Kamalin on ollut Nauravat silmät muistetaan, en muista vuotta, enkä edes esittäjää mutta oli kammottava.
Nauravat silmät muistetaan, esittäjä Boulevard. Minä tykkäsin.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi voittanut 6 kertaa Suomi 1 kerran.
Suomi viimeinen 11 kertaa Ruotsi 2 kertaa.
Suomi ilman pisteitä 3 kertaa Ruotsi yhden kerran.
Ruotsalainen musiikki kulkee aina duurissa. Ne osaa sen.
Suomalaisessa perinteessä on liikaa slaavilaista mollia.
Viktor Klimenko - Aurinko laskee länteen.
"Vuoden 1965 euroviisukarsinnassa oli mukana paikallisraati kymmenessä suomalaiskaupungissa sekä yhteispohjoismainen Pohjola-raati. Paikallisraatien äänien perusteella voittajaksi selviytyi Marjatta Leppäsen esittämä ”Iltaisin”, mutta Pohjola-raati kannatti Viktor Klimenkon laulua. Yleisradio jätti päätöksen pöydälle ja ilmoitti parin päivän päästä, että Suomen edustajaksi Napoliin lähtee Viktor Klimenkon ”Aurinko laskee länteen”.[1]
Päätöksen jälkeen suomalainen lehdistö epäili melankolisen ”itkuvirren” menestymismahdollisuuksia kansainvälisessä seurassa, vaikka toisaalta laulussa kuultiin kansainvälisen viihdemusiikin perinteitä ja Klimenkon esityksessä Dean Martinin kaltaista miehekkyyttä. Sentimentaalisuudesta syytettiin myös suomalaisraatien suosikkia, Marjatta Leppäsen ja Lasse Mårtensonin laulua ”Iltaisin”, ja moni olisi halunnut Suomen euroviisuedustajaksi Katri-Helenan esittämän ja Toivo Kärjen säveltämän iloisen (vaikkakin mollissa kulkevan) letkajenkan ”Minne tuuli kuljettaa”.[3]
”Aurinko laskee länteen” jäi Napolin loppukilpailun 18 osallistujasta jaetulle viimeiselle sijalle, koska ei saanut tuomaristolta ainuttakaan pistettä.[1][4][3]" Wikipedia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yamma Yamma.
Piisi on hyvä lukuunottamatta sitä jammajamma-kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesa Matti Loirin Huilumies oli kyllä hanurista ja taisi jäädäkin viimeiseksi lehdelle soittelemaan.
Itse asiassa hemmetin kiva biisi mielestäni. Silloin aikanaan hävetti olla suomalainen, kun lapsena ottaa mokomat viisukisat liian vakavasti.
Mä tykkään Huilumiehestä. Kamalin on ollut Nauravat silmät muistetaan, en muista vuotta, enkä edes esittäjää mutta oli kammottava.
Onhan tää nyt hullua että ehdotetaan jotain Kojoa tai Pavea. Eiköhän kaikki tiedä että PKN oli huonoin mutta kun ei saa syrjiä, ja pitää ymmärtää erilaisuutta, niin ei sitä voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Boulevard oli suomalainen yhtye, joka edusti Suomea Eurovision laulukilpailussa 1988 Pepe ja Kirsti Willbergin kappaleella ”Nauravat silmät muistetaan”. Kilpailussa Boulevard sai kolme pistettä ja jäi sijalle 20. Yhtye oli ollut mukana Euroviisuissa aiemminkin, sillä Boulevard toimi Vicky Rostin taustayhtyeenä Eurovision laulukilpailussa 1987." Wp
En nykyisiä Euroviisuja edes osaa arvostella, mutta viisujen kulta-ajoilta, 60- ja 70-luvuilta, mielestäni huonoin edustaja oli Jarkon ja Lauran laulama "Kuin silloin ennen". Ei laadullisesti huono, mutta jotenkin ärsyttävä ja sietämätön kappale.
Aina mun pitää 2015
Loo away 2019
Sing it away 2016
A little bit 2000
Why? 2015
Take 2 to tango 2004
Olis pitänyt pitää vain välivuois noina vuosina. huh.
Mitä?The Rasmus 21.?Ei voi olla totta?
Oliks se Solju sinä vuonna