Huonoin Suomen euroviisu?
Euroviisuissa Suomi on jäänyt viimeiseksi 11 kertaa.3 kertaa jäänyt ilman pisteitä.
Mikä on mielestäsi kaikkien aikojen huonoin Suomen euroviisu kappale?
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Monacon kookospähkinä tanssi vuodelta 2006. Tämän jälkeen Monaco vetäytyi kisoista eikä ole palannut enää viisuihin. Harmittaa kyllä tosi paljon, kun oli niin tasokas viimeisinkin edustaja lauluineen. :D
Eikös tässä kysytty Suomen huonoin viisuedustaja? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monacon kookospähkinä tanssi vuodelta 2006. Tämän jälkeen Monaco vetäytyi kisoista eikä ole palannut enää viisuihin. Harmittaa kyllä tosi paljon, kun oli niin tasokas viimeisinkin edustaja lauluineen. :D
Eikös tässä kysytty Suomen huonoin viisuedustaja? :)
Ei, kun ei mitään :D
Vierailija kirjoitti:
Suomi ollut kymmenen parhaan joukossa 9 kertaa.
Joka on muuten käsittämättömän surkea suositus. Kuitenkin osallistuttu 52 kertaa.
Onhan nää aikamoiset roskakisat pääosin. Maksavat ihan hirveesti ja kaikki maat lähettävät jotain vanhentuneita humppia, vitsejä ja tekemällä tehtyjä euroviisuja. Onhan siellä toki hyviäkin biisejä toisinaan. Viime vuosina ehkä taso noussut. Ehkä on alettu tajuamaan, saatu huomio . Kuitenkin lähes 200 miljoonaa katsojaa. Jos vain prosentti tykkää biisistä se on jo 2 miljoona fania. lol
Laura voutilaisen biisi, en muista nimeä kun en voinut kuunnella sitä vaihdoin aina kanavaa kun se soi. Yäk.
Miksi Suomi edes osallistuu? Toisaalta pelkällä laskelmoinnilla pystyisi tekemään kelpo humpan. Ehkä keinoäly pystyisi tällaisen tuottamaan kun muuten ei lahjat riitä.
En tuota Kari Kuivalaisen esitystä vuodelta 1986 kovin hyvänä pidä myöskään. Päivä kahden ihmisen.
Norma Johnin Blackbird on ollut aivan ylivoimaisesti huonoin euroviisu minun mielestäni.
Täytyy kuitenkin muistaa, että Suomen sijoitukset ovat lähes järjestään huonompia kuin kappaleiden todellinen taso. Suomi onkin äänestetty Euroviisujen aliarvostetuimmaksi maaksi.
En siis väitä Suomen kappaleiden tasoa jokaisena vuonna hyväksi, mutta lähes jokaisena vuonna Suomen edelle on sijoittunut useita maita jotka ovat olleet vielä huonompia. Politiikka on tällaista.
Siis oonko mä ainoa jonka mielestä tuo ”niin kaunis on taivas” oli ihan hyvä biisi? Ite olin 96 vuonna päiväkodissa ja muistan että toi biisi soi radiosta usein kun oltiin kesällä ajelee jonnekin. Katselin ikkunasta ja lauloin mukana. Musta se on ihana, jotenki tosi aito biisi.
Nykyäänhän kaikki ”aito” on kaikkien mielestä sitä et pitöis laulaa rahaongelmista, alkoholismista ja kuolemasta tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
1982 Kojo.[/quote
Ehdottomasti tämä.
Pertti kurikan nimipäivät tai Sandja (vai mikä se nyt oli) ennen 2000 lukua edustaneista löytyy varmasti vaikka minkälaista kuraa, mutta niihin en jaksa edes tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Pertti Kurikan Nimipäivät ehdottomasti.
Ne oli vilpittömän tosissaan eikä esittäneet mitään. Sanoissakin oli ideaa laulajat huomioon ottaen. Oikeestaan tykkäsin vaikken punkista muuten pidäkään.
Vierailija kirjoitti:
Todella harva Euroviisu on ollut hyvä ja jäänyt päähän iloisesti rallatuttamaan. Suurin osa on sitten niitä huonoimpia, ihan samassa tasaisessa takarivissä ovat niin Lordi kuin Pentti Kurikkakin. Onneksi emme ole yksin tässä asiassa, vaan asianlaita on sama lähes kaikissa maissa.
Jos Suomea ei lasketa niin mieleen painuneimmat esitykset euroviisuissa itselleni on:
- Verka Serducka (miten sitten kirjoitettiinkaan)
- Lipstick kappale kaksois-pojilta
- Cezar- It's my life
- Chiquita Wursti (parta nainen)
- Venäjän mummot
- we are the winners kappale (olikohan Viron kappale?)
Vierailija kirjoitti:
Siis oonko mä ainoa jonka mielestä tuo ”niin kaunis on taivas” oli ihan hyvä biisi? Ite olin 96 vuonna päiväkodissa ja muistan että toi biisi soi radiosta usein kun oltiin kesällä ajelee jonnekin. Katselin ikkunasta ja lauloin mukana. Musta se on ihana, jotenki tosi aito biisi.
Nykyäänhän kaikki ”aito” on kaikkien mielestä sitä et pitöis laulaa rahaongelmista, alkoholismista ja kuolemasta tyyliin.
On varmasti ollut huonompiakin kappaleita. Esitys meni kuitenkin tosi huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Norma Johnin Blackbird on ollut aivan ylivoimaisesti huonoin euroviisu minun mielestäni.
Ei sovi yhtään euroviisuihin.
Itselleni se on tosi hyvä rauhallisiin hetkiin.
Omat epäsuosikkini:
1963 Laila Halme: Muistojeni laulu
1986 Kari Kuivalainen: Päivä kahden ihmisen
2019 Darude & Sebastian Rejman: Look Away
Latteita ja turhia kaikki. 1963 ja 2019 tuloksena oli kilpailun viimeinen sija, 1986 meni vähän paremmin, mutta ei kehuttavasti silti. Ehkä jos kaikkein huonoin pitäisi valita, se olisi tuo lukuvei, koska siinä on niin huono laulajakin.
Luuletko, että ne antaa Suomen voittaa?