Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset kuvittelevat, että he voivat hoitaa asioita tekstiviestillä?

Vierailija
15.08.2006 |

Siis vieraiden ihmisten kanssa ja oikeita asioita. Mitä kulkee ihmisen mielessä, kun hän lähettää kysymyksen tekstiviestillä muille kuin lähimmille tutuilleen? Ihan oikeastiko te oletatte, että se toinen näkisi vaivaa ja näpyttelisi teille viestin ja vielä itse maksaisi sen? Ja todennäköisesti vielä vapaa-aikanaan.

Minusta alkaa tuntua, että kännykästä luopuminen olisi loistava idea. Minä en halua olla kokoajan tavoitettavissa ja ennen kaikkea minä en halua käyttää vapaa-aikaani näpytellen tekstiviestejä tuntemattomille. Jos on kysyttävää, sopii soittaa ja työasioissa työaikoina, harrastus ym. asioissa iltaisin ja viikonloppuisin, mutta ennen yhdeksää illalla. Mihin ihmisten käytöstavat ovat hävinneet?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka niitä saavat enemmän muilta kuin läheisiltä ja joutuvat vastaamaan, taas eivät pidä niitä hyvänä tapana. Pitäisikö silloin joidenkin kellojen soida ja tajuta, että on nimenomaan huonoa käytöstä lähettää tekstiviesti vieraammalle, jos niiden saajat niitä inhoavat. Oli se sitten lähettäjistä kuinka kätevää tahansa.

Vierailija
2/53 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Otamme osaa suruunne. Aurinkoista pääsiäisen jatkoa.

Mulla meni herne nenään ja on siellä vieläkin. Tapahtumasta on yli 6 vuotta.

Minusta tässä ei ole pahinta surunvalittelu tekstiviestillä, vaan tuo aurinkoisen pääsiäisen toivottelu. Sopii johonkin iloiseen viestiin, mutta ei surunvalitteluun!

Itsekin olen saanut vastaavia " otan osaa" -viestejä ja ne olivat minusta aivan ok. Niin kuin muutkin ovat sanoneet, en olisi jaksanutkaan puhua kaikkien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden kuin ihan läheisten kanssa tekstiviesti sopiikin lähinnä tiedotusluontoisiin asioihin, johon toisen osapuolen ei tarvitse vastata. Jos tarvitsee, silloin pitää soittaa, jos tekstiviestejä ei ole erikseen pyydetty.

Vierailija
4/53 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se suuttui siitä... Mun olis kuulema pitänny soittaa eikä pistää tekstiviestiä.

Mutta mistä mä sen aikatauluista tiedän ja miten se muka olis reagoinu jos mä olisin soittanu sille vihaspäissäni ja sanonut et sen poika löi (taas) mun lasta?

Mä vaan aattelin et se haluu tietää poikansa käytöksestä ja puhua sille. En siis mitenkään haukkunut sitä huonoksi äidiksi tai sen poikaa kamalaksi.

Mut opinhan taas etten ota kontaktia kenenkään vanhempiin. Hoitakoot sitten itse omat lapsensa täysin.

Jotkut kun suuttuvat ihan mistä vaan.

Ja silloin kun mun isä kuoli niin mua ei todellakaan kiinnostanut puhua anopin kanssa ja kukatkin olisivat tuntuneet vain turhilta. Mulle riitti kun kaikki sanoivat olevansa pahoillaan kun näkivät mut tai välittivät suruviestin mieheni kautta. Ja tekstiviestit olisivat olleet ok.

Vierailija
5/53 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talokauppa hoitui tekstarilla.

Ja lapsen opettaja juuri pyysi ilmoittamaan poissaolot ensisijaisesti tekstarilla. Ja sanoi vielä, ettei vastaa niihin ok:lla tms.

Vierailija
6/53 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu omaan laskuunsa soittamaan/tekstaamaan takaisin?? Tuleeko mieleenkään kuinka monta txt esim harkka valmentaja,ope tmv saattaa saada kuukaudessa??? Ja sit hänen tehtävänsä ois teidän mielestänne maksaa oma puhlaskunsa... Jos kuitenkin soittaisitte asianne niin se menisi teidän laskuunne joka olisi oikein,koska asiahan oli teidän!!!

Vierailija
7/53 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Se suuttui siitä... Mun olis kuulema pitänny soittaa eikä pistää tekstiviestiä.

Mutta mistä mä sen aikatauluista tiedän ja miten se muka olis reagoinu jos mä olisin soittanu sille vihaspäissäni ja sanonut et sen poika löi (taas) mun lasta?

Mä vaan aattelin et se haluu tietää poikansa käytöksestä ja puhua sille. En siis mitenkään haukkunut sitä huonoksi äidiksi tai sen poikaa kamalaksi.

Mut opinhan taas etten ota kontaktia kenenkään vanhempiin. Hoitakoot sitten itse omat lapsensa täysin.

Jotkut kun suuttuvat ihan mistä vaan.

Ja silloin kun mun isä kuoli niin mua ei todellakaan kiinnostanut puhua anopin kanssa ja kukatkin olisivat tuntuneet vain turhilta. Mulle riitti kun kaikki sanoivat olevansa pahoillaan kun näkivät mut tai välittivät suruviestin mieheni kautta. Ja tekstiviestit olisivat olleet ok.

Vierailija
8/53 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan nähdä läpi vuorokauden paljonko niitä maileja tulee ympäri maailmaa. Se stressaisi minua turhaan ja joutuisin hoitamaan niitä juttuja sitten kotonakin. Minun kuuluisi se firman puolesta hankkia, mutta en halua. Riittää että kone on joskus kotona ja kännykkä aina auki...

Vierailija
9/53 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin tästä kyllä että toivon hartaasti, että yhtiestyööme on sillä tasolla, että voimme soittaa toisille asiat. Tämän jälkeen on soittannut aina asiansa.

Vierailija
10/53 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kun yks tuttu kyseli asuntoa tekstiviestillä

Vierailija
11/53 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos saat viestin illalla, niin vastaa siihen vasta seuraavana päivänä työaikana.

Vierailija
12/53 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otamme osaa suruunne. Aurinkoista pääsiäisen jatkoa.

Mulla meni herne nenään ja on siellä vieläkin. Tapahtumasta on yli 6 vuotta.

Vierailija
13/53 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen voi aina laittaa pois päältä, tai äänettömälle.

Ei tekstareihin tarvi heti vastata, jos ei kiinnosta vastata.

Vierailija
14/53 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä voi hoitaa melkein eli siis ihan mitä vain! :)

Vierailija
15/53 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä moni haluaa laittaa tekstiviestiä juuri sen takia että antaa mahdollisuuden vastata silloin kun vastaanottajalle sopii. Minä ainakaan en aina pysty vastaamaan puhelimeen.

Vierailija
16/53 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstari on tosiaan nykyaikaa. Itse lähetän mieluiten tekstarin, koska se antaa vastaanottajalle vapauden valita sopivan hetken asiani käsittelyyn.

Vierailija
17/53 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovittu tapaamisaika ja -paikka jää talteen.

Toki virallisia asioita ei kannata tekstarilla hoitaa, mutta ei_niin_virallisia ja kiirettömiä asioita kyllä :)

Vierailija
18/53 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkäpä moni haluaa laittaa tekstiviestiä juuri sen takia että antaa mahdollisuuden vastata silloin kun vastaanottajalle sopii. Minä ainakaan en aina pysty vastaamaan puhelimeen.

Vierailija
19/53 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sovittu tapaamisaika ja -paikka jää talteen.

Toki virallisia asioita ei kannata tekstarilla hoitaa, mutta ei_niin_virallisia ja kiirettömiä asioita kyllä :)

Vierailija
20/53 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan itsestään kiinni kuinka puhelimen orja tahtoo olla. Turha siitä on itse puhelinta tai muita ihmisiä syyttää.