Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jee olen 5-kymppinen ja saan ensi viikolla VIHDOIN rokotuksen

Vierailija
24.04.2021 |

Eli koronarokotus aika varattu ensi viikolle, aivan ihanaa että ulospääsy koronasta on nurkan takana.

Pääsee taas sisäurheilemaan kaveriporukalla ja matkustamaan.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotus ei ole 100% suoja eikä estä sen enempää tartuntaa kuin taudin levittämistäkään. 

On niillä se merkitys, sairastutko vakavasti vai lievästi. Minä valitsen rokotuksen ja lievän taudin.

Kannatan rokotuksia, mutta myös malttia: ei ole vielä kattavasti tietoa, miten hyvin rokote suojaa vakavia tautimuotoja vastaan ja miten pitkään rokotteet suojaavat, jos virus jatkaa kiertoaan ja uusia mutaatioita syntyy niin kuin nyt viimeksi Intiassa. Liian nopeasti ollaan nyt purkamassa rajoituksia, ja varsinkin matkailua ollaan vapauttamassa turhan varhain. Ulkomaille suuntautuville lomamatkoille pitäisi määrätä koronavero.

Vierailija
42/69 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika eri tahdit. Täällä alkaa vasta 65-vuotiaiden rokotukset, joten 5-kymppiset eivät ole vuorossa vielä toukokuussakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotus ei ole 100% suoja eikä estä sen enempää tartuntaa kuin taudin levittämistäkään. 

On niillä se merkitys, sairastutko vakavasti vai lievästi. Minä valitsen rokotuksen ja lievän taudin.

Et sinä voi valita, mikä muodon saat :D Rokote ei ole 100% suoja edes vakavaa tautimuotoa vastaan. Se vain SAATTAA vähentää todennäköisyyttä saada vakavamuoto. 

Se vähentää MERKITTÄVÄSTI todennäköisyyttä saada vakava versio taudista eikä tartuta muitakaan.

Hölpöti höö. Mikään rokote ei estä tartuttamista. 

Vierailija
44/69 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini 74 v ei ole saanut Keski-Suomessa rokotusta. Tosi reilua...

Olis varmaan saanut jos olisi älynnyt varata ajan.

Vierailija
45/69 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä voi valita, mikä muodon saat :D Rokote ei ole 100% suoja edes vakavaa tautimuotoa vastaan. Se vain SAATTAA vähentää todennäköisyyttä saada vakavamuoto. 

Se vähentää MERKITTÄVÄSTI todennäköisyyttä saada vakava versio taudista eikä tartuta muitakaan.

Miksi valehtelet?

Vierailija
46/69 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölpöti höö. Mikään rokote ei estä tartuttamista. 

Ei tartuta läheskään siinä mitassa kuin ilman rokotetta tartuttaisi, jos ylipäänsä edes tartuttaisi.

Vierailija
47/69 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

En ole erityisen innostunut rokotuksesta, mutta otan vaikka sputkikin, jos se helpottaa matkailua. Kerrankin vanhenemista on hyötyä.

Kerrankin läskiydestä on hyötyä. Olen vasta 45 v. mutta sain rokotteen jo viikkoja sitten.

Vierailija
48/69 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63 v. enkä ole vielä saanut rokotetta,täällä rokotetaan nyt 65-69 v.

Vierailija
49/69 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä kova luotto rokotteisiin.

Mitään näyttöä niiden hyödyistä ei ole.

Vierailija
50/69 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-viestintä on epäonnistunut.  Sen huomaa siitä, että vihamielisyydestä vääriä kysymyksiä esittäviä kohtaan.

Ajatuskoe. Oletetaan, että on olemassa vaarallinen Korona-virus. Oletaan lisäksi, että on kehitetty vaaraton rokote, joka sairastumisen estämisen lisäksi estää rokotettua levittämästä virusta.  Tällöinhän rokotteen ottaminen on kannatettavaa ja rokottaminen järkevää.

Mutta, jos rokote ei estä rokotettua levittämästä virusta, niin silloinhan kaikki pitäisi rokottaa. Koko ihmiskunta.

Mutta rokote ei estä sairastumista 100-prosenttisesti. Rokotettu voi levittää virusta. Rokote on kokeellinen ja voi olla vaarallinen.  Rokottamisen puolestapuhujina on ihmisiä, jotka ovat myös nähneet tarpeelliseksi vähentää ihmiskunnan lukumäärää. Ei ihme, että epäilykset heräävät.

Tässä olisi luotettavalle viestinnälle sosiaalinen tilaus. Sanavapautta ei tulisi rajoittaa, koska sellainen vie rajoittajien uskottavuutta.

Vierailija
51/69 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla rokotetaan jo 50-54 vuotiaita.

Tunnetteko ketään joka ei aio ottaa rokotetta ? Minä en tunne ketään.

Ainoastaan viisikymppisiä iäkkäiden omaishoitajia rokotetaan Vantaalla, ei muita samanikäisiä. Kun katsot tarkemmin, niin 18-65 vuotiaat ovat kaikki samassa ryhmässä eikä niille ole aikoja tarjolla. Yritin myös tunnistautumisen kautta ajanvaraukseen eikä 56-vuotiaalle ole aikoja ja rokoteryhmävalintana siis tosiaan työikäiset, eli 18-65v.

Tässä vielä Vantaan tällä hetkellä rokotamme: "Tänä vuonna 50 vuotta täyttäviä ja sitä vanhempia (1971 tai aiemmin syntyneet) sekä yli 70-vuotiaiden kanssa samassa taloudessa asuvia omaishoitajia."

Vierailija
52/69 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 55v ja ensi viikolla saan rokotuksen. Tämä Vantaalla. En haaveile ulkomaanmatkoista, vaan siitä, että saan elää hieman normaalimpaa elämää, pelkäämättä tartuntaa. Voin jopa mennä Ikeaan, ( maski päällä tietenkin), mutta ei tarvitse olla paniikki päällä koko ajan.

Oletko yli 70-vuotiaan omaishoitaja ja asut hänen kanssaan samassa asunnossa, vai kuulutko sairauden puolesta riskiryhmään? Vai miten olet onnistunut saamaan rokoteajan?

Vierailija
53/69 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 v. eikä vielä rokotetta, naapurikunnassa rokotetaan jo tämänkin ikäisiä.

Vierailija
54/69 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v ja tänään saan rokotteen Vantaalla. Enkä ole mikään omaishuoltaja tai riskiryhmäläinen.

Vierailija
55/69 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla rokotetaan jo 50-54 vuotiaita.

Tunnetteko ketään joka ei aio ottaa rokotetta ? Minä en tunne ketään.

Hienosti siellä riittää rokotteita  ? 

Vierailija
56/69 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vasta aloitetaan rokottamaan yli 60 vuotiaita ja epidemia alueella pahenee.

Helsingin herrat ......

Vierailija
57/69 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rokotteita jo lisätty Uudellemaalle, kun työikäisiä on päästy rokottamaan? Hieno homma! Turussa vielä jumitetaan yli 60-vuotiaissa.

Siltä näyttää . Muualla saa sakata tahti . 

Vierailija
58/69 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmiskoe.

Vierailija
59/69 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AZ: ainesosat: abortoidun sikiön soluja.

Simpanssin adenovirusta.

Vierailija
60/69 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa saada kaikki ikäryhmät toukokuusta alkaen. En kyllä tiedä otanko sitä.

T:Lohja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä