Miksi miehen on oltava pidempi?
Tuntuu olevan niin yleinen mielipide, enkä itse ole ikinä tajunnut sitä. Mahtaako johtua siitä etten tapaa täällä jättiläisten maassa itseäni lyhyempiä miehiä. Mutta toisaalta yksi isoimmista ihastuksistani, ellei isoin, oli itseäni lyhyempään, alle 150cm mieheen, mutta hän oli jo varattu ja perheellinen.
Kommentit (391)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako jo mies on pitkä älyk ä ä p i ö?
Tämä, deittailin pitkään paperilla täysin ulkoisten saavutusten osalta monen unelmamiestä ja pituutta 191cm. Hän oli henkisesti aivan rikki ja sai minutkin ahdistuneeksi. Nyt kierroksessa itseni pituinen mies, joka saa mut nauramaan ja jonka kanssa voin käydä mielenkiintoisia keskusteluja.
Tätä ketjuakun seuraa niin käy mielessä se että vielä kehdataan ihmetellä, että miksi puolisoa ei löydy.
Vinkkinä että Hollannissa ilmeisesti paljon pitkiä miehiä, että sinne suunnalle vaan pitkää miestä etsimään kun Suomesta ei löydä, tai sit voi vaan lainata jonkun varattua pitkää miestä kun omaa ei saa, eiku... 🤔
Myönsithän itsekin kiinnostuneesi pituudesta ja statuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako jo mies on pitkä älyk ä ä p i ö?
Tämä, deittailin pitkään paperilla täysin ulkoisten saavutusten osalta monen unelmamiestä ja pituutta 191cm. Hän oli henkisesti aivan rikki ja sai minutkin ahdistuneeksi. Nyt kierroksessa itseni pituinen mies, joka saa mut nauramaan ja jonka kanssa voin käydä mielenkiintoisia keskusteluja.
Tätä ketjuakun seuraa niin käy mielessä se että vielä kehdataan ihmetellä, että miksi puolisoa ei löydy.
Vinkkinä että Hollannissa ilmeisesti paljon pitkiä miehiä, että sinne suunnalle vaan pitkää miestä etsimään kun Suomesta ei löydä, tai sit voi vaan lainata jonkun varattua pitkää miestä kun omaa ei saa, eiku... 🤔Myönsithän itsekin kiinnostuneesi pituudesta ja statuksesta.
Kiinnostuin tyypistä kun tuli juttelemaan ja annoin hänelle mahdollisuuden. Tämän aloituksen myötä ja ystävien kommenttien sekä Jodelissa olleiden keskuteluiden myötä olen tullut tietoisemmaksi tästä pitkämies-pakkomielteestä ja toisaalta siitä kaikesta miten lyhyet miehet kokee deitti- ja työmaailmassa. Komppasin edellistä kirjoittajaa kun tuo exäni oli älykääpiö pitkän miehen kehossa. Aiemmat seurustelu- tai tapailukumppanit ovat olleet pituudeltaan mitä tahansa maan ja taivaan väliltä ja nyt kun tarkemmin mietin niin harvempi ollut erityisen pitkä ja viimeisin exä kyllä. Kokonaisuus ratkaisee, ei pituus. Silmät, hymy, harrastukset, jutut ja asenne. Ja todellakin puolustan lyhyitä miehiä, kun olen ymmärtänyt kuinka paljon heiltä menee mahdollisuuksia ohi vain sen takia että niin valtava osa naisista haluaa pitkän miehen ja kokee vain miehen pituuden miehisyyden mitaksi, kuten sanottu naiset voivat katsoa peiliin jos ei kumppania löydy, varmaan jostain löytyy ihan tilastotkin sille, kuinka paljon Suomesta löytyy "pitkiä" miehiä ja siitä voikin sitten laskeskella todennäköisyyksiä että juuri omalle kohdalle osuu se pitkä mies, mutta jos ei hyvällä löydy niin sitten vaikka mielummin lainataan kaverin tai jonkun muun miestä, että sopii siihen omaan käsitykseen siitä millainen mies on sopiva, sänkyyn, salille, kävelylle ja ystäville esiteltäväksi. Vapaa maailma ja jokainen tekee miten tykkää, mutta ihan vaan sivuhuomautuksena, että enpä ihmettele miksi on niin paljon sinkkuja tätä nykyä kun vaan pituutta tuijotellaan. Jatkakaa toki!
Siinä vielä tilastoa vuodelta 2017
http://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html
Vierailija kirjoitti:
Erikoista.
Kun vertaan omaa ikäryhmääni parikymppisiin, nuoremmissa mehet ovat vähän pidempiä mutta naiset ovat lyhyempiä.
Mistä tämä johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista.
Kun vertaan omaa ikäryhmääni parikymppisiin, nuoremmissa mehet ovat vähän pidempiä mutta naiset ovat lyhyempiä.
Mistä tämä johtuu?
Kas, siinä kysymys.
Toistit itse saman, jota et pitänyt toisen tekstissä uskottavana....
Vierailija kirjoitti:
ymmärrän niin naisia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähän todellakin on pareja, joissa mies on lyhyempi kuin naispuolisonsa.
Onko tämä vain niin omaksuttu kulttuurinen tapa, että sitä ei ole oikein kukaan osannut asettaa kyseenalaiseksi?
Taas kerran kun asiaa pysähtyy ajattelemaan, ei luulisi olevan mitään väliä tuollakaan asialla kenellekään, mutta siis ehdottomasti reaalielämässä ON!
Jos kysyisit naisilta, mitä fetissejä heillä on, saisit vastauksen että eipä taida olla mitään.
Jos kysyt naisilta, mitä fetissejä miehillä on, saisit paljon vastauksia.
Jos kysyt naisilta, mikä piirre miehessä miellyttää, saisit vastaukseksi ainakin jotain heidän pituuteensa liittyvää.
Mutta muistakaa, että vastaus muodostuu naisen oman pituuden kautta...
Muuten hyvä teksti, mutta viimeinen osio vie vähän mattoa uskottavuuden alta. Ei naiset vertaile miesten pituuksia omaan pituuteensa vaan muiden miesten. Naisille ei ole mitään ongelmaa seurustella päätä pidempien miesten kanssa (160cm vrt 190cm). Päin vastoin tämä on todella söpöä, ja korostaa naisen pienuutta ja hentoutta. Kyllä se 168cm mies on lyhyt jopa 165cm naiselle, vaikka onkin pitempi.
Ei monia naisia haittaa, mutta joitain toki. Pituusero luo tunteen että miehen kainalossa on turvassa, ja että vaikka itse olisi millainen amatsoni naiseksi, niin on silti se "pienempi" osapuoli ja jollain tasolla naisellinen. Se on viehätystä, jonka voisi kai korvata lyhyemmän miehen itsevarmuudella ja raamikkuudella TAI sillä että itsellä olisi aivan rautainen itsetunto eikä mitään komplekseja omasta ulkonäöstä ja naisellisuudesta.
Tai ehkä se on jotain alkukantaista. Ei miehetkään ajattele kun jollain naisella on kirveellä veistetyt kasvot/leveät hartiat/epäviehättävä vartalonmalli, että nyt on pakko viehättyä ja mennä iskemään etten vaan syrji ketään ulkonäön perusteella, eihän kukaan voi geenejään valita. He viehättyy siitä mistä viehättyy, eikä ne vähemmän viehättävät naiset silti itke deittipalstoilla, keskustelupalstoilla ja torjunnan sattuessa että miehet SYRJII mua, korkeintaan harmistuvat kun geenit ja elämä nyt menivät näin. Ymmärretään että kaikki ei viehäty kaikista. Jotkut lihavat on ottaneet esille että miehet kohtelee asiattomasti ja haukkuu kun yrittää deittailla, mutta sellaista ei kenenkään tarvitse kestää ja se onkin jo eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei monia naisia haittaa, mutta joitain toki. Pituusero luo tunteen että miehen kainalossa on turvassa, ja että vaikka itse olisi millainen amatsoni naiseksi, niin on silti se "pienempi" osapuoli ja jollain tasolla naisellinen. Se on viehätystä, jonka voisi kai korvata lyhyemmän miehen itsevarmuudella ja raamikkuudella TAI sillä että itsellä olisi aivan rautainen itsetunto eikä mitään komplekseja omasta ulkonäöstä ja naisellisuudesta.
Tai ehkä se on jotain alkukantaista. Ei miehetkään ajattele kun jollain naisella on kirveellä veistetyt kasvot/leveät hartiat/epäviehättävä vartalonmalli, että nyt on pakko viehättyä ja mennä iskemään etten vaan syrji ketään ulkonäön perusteella, eihän kukaan voi geenejään valita. He viehättyy siitä mistä viehättyy, eikä ne vähemmän viehättävät naiset silti itke deittipalstoilla, keskustelupalstoilla ja torjunnan sattuessa että miehet SYRJII mua, korkeintaan harmistuvat kun geenit ja elämä nyt menivät näin. Ymmärretään että kaikki ei viehäty kaikista. Jotkut lihavat on ottaneet esille että miehet kohtelee asiattomasti ja haukkuu kun yrittää deittailla, mutta sellaista ei kenenkään tarvitse kestää ja se onkin jo eri asia.
Mutta miksi juuri naisilla on niin tiukat raamit sen suhteen mikä on viehättävää? Se on aina se sama mies iso/nainen pieni-kivikautinen kuvio.
Esimerkiksi minä (lyhyenä ja hoikkana) miehenä en viehäty selkeästi lyhyemmistä ja hentoisista naisista, etenkään jos he haluavat "turvaan kainaloon".
Jotta nainen tuntee olonsa pienemmäksi miehen rinnalla.
"TAI sillä että itsellä olisi aivan rautainen itsetunto eikä mitään komplekseja omasta ulkonäöstä ja naisellisuudesta."
Ja jos amatsoninaisilta vaaditaan rautaista itsetuntoa, niin millaista itsetuntoa vaaditaan pikkumiehiltä?
Amatsoninaisilla on sentään faniarmeijansa, kun taas pikkumiehillä ei ole.
Miehen tulee olla pidempi, ettei naisen ahteri näytä suhteessa leveältä?
Siitä puhe mistä puute. Itse tulen pitkästä suvusta, eikä meillä koskaan edes mainittu kenenkään pituutta. Muistan yllättyneeni kun koulussa luokkakaverini miettivät joidenkin julkkisten pituuksia. Itse otin 4 cm pidemmän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Siitä puhe mistä puute. Itse tulen pitkästä suvusta, eikä meillä koskaan edes mainittu kenenkään pituutta. Muistan yllättyneeni kun koulussa luokkakaverini miettivät joidenkin julkkisten pituuksia. Itse otin 4 cm pidemmän miehen.
Eli miehen on oltava pidempi? Miksi?
Että sen saisi työnnettyä sisään
Minulla oli isoja miehiä mutta pienet vehkeet. Nyt on lyhyt mies ja isot vehkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen on oltava pidempi? Miksi?
Suhteellisesti mieheni on minulle lyhyt, sillä keskimääräinen pituusero on 10 cm. Mies on siis -6 cm lyhyempi.
Vinkkinä että Hollannissa ilmeisesti paljon pitkiä miehiä, että sinne suunnalle vaan pitkää miestä etsimään kun Suomesta ei löydä, tai sit voi vaan lainata jonkun varattua pitkää miestä kun omaa ei saa, eiku... 🤔