Miksi miehen on oltava pidempi?
Tuntuu olevan niin yleinen mielipide, enkä itse ole ikinä tajunnut sitä. Mahtaako johtua siitä etten tapaa täällä jättiläisten maassa itseäni lyhyempiä miehiä. Mutta toisaalta yksi isoimmista ihastuksistani, ellei isoin, oli itseäni lyhyempään, alle 150cm mieheen, mutta hän oli jo varattu ja perheellinen.
Kommentit (391)
Naiset jotka välittävät muiden mielipiteistä yleensä ajttelevat näin. Eivät uskalla seurustella lyhyemmän miehen kanssa, koska sitten kaikki kiinnittävät huomiota naiseen ja heillä on huono itsetunto.
Minä itse olen seurustellut 152cm miehen kanssa ja olen itse 167cm. Hän oli todella komea ja oikea herrasmies. Harmi, että muutti toiseen maahan niin suhde päättyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu mukavammalta niin. Tykkään ja kiihotunkin siitä kun mies on pidempi ja muutenkin isompi/vahvempi.
Mutta eihän se kaikilla näin ole enkä itsekään sanoisi että se täysin ehdoton vaatimus on, eipä sitä kuitenkaan voi valita kehen rakastuu tai kenestä kiihottuu.
Niinhän se on. Monia kiihottaa raha, status ja valta, ja se kielletään viimeiseen asti, mutta minkäs sille mahtaa.
Sillä elämän kokemuksella mikä minulla on niin haluaisin miehen, joka on mukava, ei tarvitse olla hyvätuloinen eikä pitkä.
Tämä selittää mm. sen miksi emme päätyneet yhteen?
Etkö ole mukava?
Mikä sinusta on mukavaa? :)
En ollut sopiva (mukava?) kumppani ainakaan sen 160 senttisen mielestä, joka ehkä myöhemmin painoi 80+ kiloa. Kyllä hän viehätti minua aiemminkin, mutta uskon siihen että parivalinnan tekee nainen, eikä mies.
Uskon, että miehelle on sellainen nainen ok, jota hän muun ohella fyysisesti haluaa.
Mikä minusta on mukavaa. Haluan miehen, jonka kanssa voin viettää aikaa yhdessä esim. tehdä yhdessä ruokaa, mennä kävelylle jne. Haluaisin sellaisen miehen, joka ei hermostu helposti, kuuntelee minua jos minulla on jotain asiaa (siis kuuntelee, ei selaa samalla kännykkää tai tee jotain muuta). Haluan miehen joka huomioi minua esim. auttaa kotitöissä, mies voisi myös keittää minulle joskus kahvia tai hieroa minua.
Joo, kysyn miehen pituuden, oli mies lyhyt tai pitkä, jos mies hermostuu kysymyksestä, se on huono merkki, koska haluan miehen joka ei hermostu helposti.
En myöskään tykkää miehestä, joka neuvoo minua koko ajan, osaan kysyä itse jos tarvitsen jossain neuvoa.
Haluan, että minun on miehen kanssa hyvä olla ja tunnen oloni turvalliseksi. Eli etsin tietyn luonteista miestä.
En etsi hyvätuloista miestä. Haluan mieheltä huomiota, mutta sen ei tarvitse olla rahaan liittyvää.
Tuohon voisi lisätä luotettavuuden. Eräs 160 senttinen, minusta viehättävä (nuori) nainen kertoi myöhemmin, etten ollut ehkä luotettavan tuntuinen.
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset on aivopesty uskomaan, että heidän pitää olla sirompia kuin miehen, jotta he olisivat ns. naisellisia.
Monet miehet on aivopesty uskomaan samalla tavalla.
Tietenkin pitkä nainen voi olla tosi hoikka, eikä miehiä ehkä haittaa niin kamalasti itseään vähän pitempi nainen jolla on mallin vartalo. Pitempi tavisvartaloinen tai isompi nainen voi olla vähän vähemmän puoleensavetävä.
En tarkoita, että näin pitäisi olla, tai että kaikilla on näin.
Ei, vaan tuossa on sukupuolten välinen ero.
Mies ajattelee onko hän pitkä tai raamikas.
Nainen ajattelee onko hän pieni ja siro verrattuna mieheen.
Frodo69 kirjoitti:
Lyhyenä pienenä miehenä (alle 170cm) haaveilen välillä maailmasta missä lyhyys olisi seksikästä, ja minun kaltainen "petiitti" mies olisi ns. korkeammalla tasolla hierarkiassa kun vaikkapa pitkä ja iso lätkäpelaaja.
Keskustelussa täytyy muistaa taso-erot myös lyhyitten keskuudessa, esimerkiksi oma kenkänumero on alle 40 ja myös käteni ovat hyvin pienet aikuiselle miehelle. Joskus lyhyt mies kelpaa kunhan on muuten vain "roteva", ja omaa isot kädet. Tätä luksusta minulla ei ole.
Ehkä eniten kaipaan validointia. Sitä tunnetta että myös minä voin olla seksikäs ja haluttava. En ole koskaan lukenut tai nähnyt ainakaan Suomen mediassa artikkelia missä ylistettäisiin lyhyitä pieniä miehiä. Kaipaisin sitä. Voi tietenkin johtua siitä että en lue Me Naiset / Cosmopolitan lehtiä... :) tietääkö joku täällä onko tämän tyyppisiä artikkeleita olemassa?
Pitempi nainen oli ongelma itselle vain yläasteella. Harmi vain että hyvin harva pitempi nainen on seksuaalisesti kiinnostunut pienistä miehistä. En puhu nyt emotionaalisesta kemiasta, vaan 100% fyysisestä.
Tuo on kyllä hyvä pointti.
Miesten "body acceptance" on yleensä sitä että mainoksissa pyörii joku 185cm/95kg seksikäs nallekarhu ja naiset hihkuvat että hei katsos me ei kaikki haluta mitään kalsarimalleja (= sama mies fitimmässä kunnossa).
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset jatkuvasti vertailevat?
Koko ajan käynnissä autistinen vertailu. Minkä kokoinen mies on verrattuna minuun? Miltähän nyt näytän mieheen verrattuna kun käytän korkoja ja aurinko paistaa etelästä kello 15:09 lenkkipolulla? Mitähän random vastaantulijat Sabina ja Jomppa nyt ajattelevat jos mies katukivetys viettää 3 astetta ja mies näyttää 0,5cm lyhyemmältä minuun verrattuna?
Ihan kuin nainen näkisi itsensä miehen vartalon ulokkeena jolla ei ole omia mittoja tai painoa, vaan koko nainen nähdään vain suhteessa mieheen.
Tämä x 1000
Miksi naisen pitää olla kevyempi? Miksi naisella on oltava pidemmät hiukset? No ei pidä, mutta onhan näitä oletuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan noita kääpiömiehiä on tarpeeksi monta palstalla kitisemässä, ei niitä tarvitse lisää tehdä.
On se ilmeisesti niin kova kohtalo.
Syystähän he näyttävät valittavan, koska sinäkin kutsut heitä kääpiömiehiksi, vaikka kyseessä on varmasti aivan lääketieteellisesti katsottuna täysin normaalimittaisia miehiä. He eivät ole ehkä miesmallin mitoissa, mutta aivan normaalin rajoissa.
Tunnettuja "kääpiömiehiä" on mm. Ressu Redford (168 cm), Uniikki (162 cm), Lionel Messi (170 cm), Tom Cruise (170 cm), Joe Pesci (163 cm ) ja Danny De Vito (147 cm).
Näistä ainoastaan De Vito on poikkeuksellisen lyhyt, muut vain keskimittaista lyhyempiä miehiä. Osa tähänkin ketjuun vastanneista on sitä mieltä, ettei näille kääpiömittaisille kitisijöille pitäisi kenenkään naisen koskaan luoda toista silmäystäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä 168 senttiselle formulakuskille kyllä kysyntää riittää eikä pituus haittaa yhtään.
Samaten kuin esim. lihaville naisnäyttelijöille. Raha ja kuuluisuus kompensoi.
Joku nainen sanoo minulle että sorry oot liian lyhyt, niin voin aina vastata että "ei se mitään, olisitkin ollut minulle liian leveä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset nyt keskimäärin ovat lyhyempiä kuin miehet. Sehän on vain fiksua naisen etsiä itseään pidempää. Niitä kun lienee enemmän - keskimääräisen pituisia ajatellen.
Nyt ei puhuttu siitä, vaan että miksi miehen olisi oltava pidempi ja pituus olisi este parisuhteessa.
Missä noin on muka päätetty/määrätty? Ei missään! Jokainen saa olla minkä pituisen miehen/naisen kanssa haluaa. Luulisin että tää on itsensä pieneksi kokevien miesten porua... En minäkään itseäni lyhyempää miestä ottaisi/haluaisi. Olen 175 cm. Jaa miksi en? Ihan vaan siksi, kun itse voin asiaan vaikuttaa - löytää/saada moinen mies tai olla ilman.
"Jokainen saa olla minkä pituisen miehen/naisen kanssa haluaa."
Ja sitten kumoat se heti perään sanomalla ettei sinua pienempi saa seurustella sinun kanssasi.
Voi duudelis! Minähän sanoin, että minä (!) saan seurustella kenen kanssa haluan ja kuka haluaa seurustella minun kanssani tai olla ilman. Samoin sinä. Mikä jäikään ymmärtämättä?
Kyllä tavallaan puhuit itsesi pussiin.
Ensin sanot, että jokainen saa seurustella sen mittaisen kanssa kuin haluaa, mutta yhtäkkiä se sääntö koskeekin vain sinua. Jos sinua lähestyisi hieman alle 175-senttinen mies ja teillä muuten klikkaisi, hän ei kuitenkaan halustaan huolimatta saisi sinua suhteeseen, koska olet päättänyt olla huolimatta sinua lyhempiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset nyt keskimäärin ovat lyhyempiä kuin miehet. Sehän on vain fiksua naisen etsiä itseään pidempää. Niitä kun lienee enemmän - keskimääräisen pituisia ajatellen.
Nyt ei puhuttu siitä, vaan että miksi miehen olisi oltava pidempi ja pituus olisi este parisuhteessa.
Missä noin on muka päätetty/määrätty? Ei missään! Jokainen saa olla minkä pituisen miehen/naisen kanssa haluaa. Luulisin että tää on itsensä pieneksi kokevien miesten porua... En minäkään itseäni lyhyempää miestä ottaisi/haluaisi. Olen 175 cm. Jaa miksi en? Ihan vaan siksi, kun itse voin asiaan vaikuttaa - löytää/saada moinen mies tai olla ilman.
"Jokainen saa olla minkä pituisen miehen/naisen kanssa haluaa."
Ja sitten kumoat se heti perään sanomalla ettei sinua pienempi saa seurustella sinun kanssasi.
Voi duudelis! Minähän sanoin, että minä (!) saan seurustella kenen kanssa haluan ja kuka haluaa seurustella minun kanssani tai olla ilman. Samoin sinä. Mikä jäikään ymmärtämättä?
Kyllä tavallaan puhuit itsesi pussiin.
Ensin sanot, että jokainen saa seurustella sen mittaisen kanssa kuin haluaa, mutta yhtäkkiä se sääntö koskeekin vain sinua. Jos sinua lähestyisi hieman alle 175-senttinen mies ja teillä muuten klikkaisi, hän ei kuitenkaan halustaan huolimatta saisi sinua suhteeseen, koska olet päättänyt olla huolimatta sinua lyhempiä miehiä.
Olen tullut siihen tulokseen, että makuasioita ja omia mieltymyksiä ei yksinkertaisesti voi muuttaa, vaikka sitä kuinka yrittäisi. Jos itseä lyhyempi mies ei viehätä, niin ei sitä ikävä kyllä mikään järkeily enää miksikään muuta.
Itselläni on täysin sama tilanne ylipainoisten naisten kanssa, ja kaikesta syyllistämisestä ja 'anna edes mahdollisuus' -kehoituksista huolimatta en ole siltikään onnistunut ikinä kokemaan minkäänlaista fyysistä halua sellaista ihmistä kohtaan , joka ei itseäni viehätä.
Vierailija kirjoitti:
Miehessä suosittuja ovat miehiset ominaisuudet, naisissa naiselliset ominaisuudet. Pituus mielletään meidän kulttuurissamme ja on mielletty varmasti useimmissa muissakin miehiseksi ominaisuudeksi.
On kuitenkin ihmisiä, joilla on poikkeavia arvostuksia. Ja se on oma asiansa, paljonko painoarvoa kukin pituudelle antaa.
Täyttä p***skaa, että pitkä nainen ei voisi olla naisellinen ja että lyhyys olisi automaattisesti naisellinen. Kyllä nämä Suomen persjalkaiset morsiamet tiedetään. Ja mitenkäs missikisoissa pituus on valttia, lyhyet naiset ei niissä mittelöissä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehessä suosittuja ovat miehiset ominaisuudet, naisissa naiselliset ominaisuudet. Pituus mielletään meidän kulttuurissamme ja on mielletty varmasti useimmissa muissakin miehiseksi ominaisuudeksi.
On kuitenkin ihmisiä, joilla on poikkeavia arvostuksia. Ja se on oma asiansa, paljonko painoarvoa kukin pituudelle antaa.
Täyttä p***skaa, että pitkä nainen ei voisi olla naisellinen ja että lyhyys olisi automaattisesti naisellinen. Kyllä nämä Suomen persjalkaiset morsiamet tiedetään. Ja mitenkäs missikisoissa pituus on valttia, lyhyet naiset ei niissä mittelöissä pärjää.
Toistan kysymyksen:
Palstanaisten mukaan pituus on miehekäs ominaisuus. Mies on pidempi kuin nainen.
Silloin pituus ei voi mitenkään olla naisellinen ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan kysymyksen:
Palstanaisten mukaan pituus on miehekäs ominaisuus. Mies on pidempi kuin nainen.
Toistan: miksi sitten kisoissa, joissa etsitään maailman kauneimpia naisia, pituus on valttia.
Kaiken kaikkiaan - makuja on monia ja jonkun mielestä pienet kiinteät rinnat ovat naiselliset, toisen mielestä isot. Joidenkin mielestä pyöreys on naisellista, hoikkuus ei. Eiköhän se kokonaisuus ratkaise. Ja vielä niin, että kauneus on katsojan silmissä.
Ei miehen tarvi olla pitempi, mut koska olen vain 160cm, lyhyempiä ei juuri tule vastaan. On mukavampaa, kun mies ei ole kovin paljon pitempi kuin minä. Parempi halailla ym seisaaltaan. Mut ei pituus ole kuitenkaan ratkaiseva tekijä vaan henkinen yhteys.
Varmaan samasta syystä, kun naisen on oltava lyhyempi. Se on seksuaalisesti puoleensavetävää.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan kysymyksen:
Toistan: miksi sitten kisoissa, joissa etsitään maailman kauneimpia naisia, pituus on valttia.
Kaiken kaikkiaan - makuja on monia ja jonkun mielestä pienet kiinteät rinnat ovat naiselliset, toisen mielestä isot. Joidenkin mielestä pyöreys on naisellista, hoikkuus ei. Eiköhän se kokonaisuus ratkaise. Ja vielä niin, että kauneus on katsojan silmissä.
Miksi sitten on kaikille niin selvää että miehekästä on pituus, harteikkuus ja voimakkaat kädet?
Onko niin että miesten naismaku vaihtelee, mutta naisten käsitys miehekkyydestä on erityisesti genetiikan osalta identtinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan kysymyksen:
Ei ole olemassa naisten mielipidettä mistään. Olemme katsos erillisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan kysymyksen:
Miksi sitten on kaikille niin selvää että miehekästä on pituus, harteikkuus ja voimakkaat kädet?
Onko niin että miesten naismaku vaihtelee, mutta naisten käsitys miehekkyydestä on erityisesti genetiikan osalta identtinen?
Luuletteko saavanne mitalin, jos kykenette todistamaan että miesten maku on laajempi? Vai mitä spektaakkelimaisen upeaa luulette tapahtuvan jos onnistutte?
Ennen kuin yleistät asioita, sinun varmaan tulisi kertoa itsestäsi naisena. Yleistämällä saat yhdenlaisia vastauksia ja kertomalla tarkemmin, vastaukset voivat olla jotain muuta.