Miksi miehen on oltava pidempi?
Tuntuu olevan niin yleinen mielipide, enkä itse ole ikinä tajunnut sitä. Mahtaako johtua siitä etten tapaa täällä jättiläisten maassa itseäni lyhyempiä miehiä. Mutta toisaalta yksi isoimmista ihastuksistani, ellei isoin, oli itseäni lyhyempään, alle 150cm mieheen, mutta hän oli jo varattu ja perheellinen.
Kommentit (391)
Vierailija kirjoitti:
Nicole Kidman ja Tom Cruise. Kumpi pitempi?
Miksi pistät yksittäisiä esimerkkejä tähän keskusteluun? Käytkö keskustelua mieluiten listaamalla kaikki parit joissa nainen on pidempi kuin mies ja kaikki parit joissa mies on pidempi kuin nainen?
Hyvä kysymys.
Itselleni ei naisen pituudella ole suuremmin väliä. Samanpituisen kanssa olisi helpointa, mutta samapa tuo jos jompi kumpi vähän kumartuu, ei se nyt maata kaada.
Olen kuitenkin huomannut että minusta pitävät 90% todella lyhyet naiset ja 10% todella pitkät naiset (yli 180cm).
Lyhyet naiset tuntuvat aina haluavan "kainalossa olemista", sitä että minä olen sukkelampi/rohkeampi/assertiivisempi kun he ihailevat erinomaisuuttani, ja osoittautuvat seksissä passiivisiksi ja alistuviksi. Näin vaikka olisivat muuten hyvinkin reippaita.
Siksi en voisi kuvitella olevani naisen kanssa jolle miehen pituus on tärkeä asia, tai jolle käyn vain koska nainen on itse todella lyhyt.
t. lyhyt mies
Onhan tuo oleellista, jos uhkana on miehen haastaminen koripallo-otteluun.
Lyhyt mies
Miehessä suosittuja ovat miehiset ominaisuudet, naisissa naiselliset ominaisuudet. Pituus mielletään meidän kulttuurissamme ja on mielletty varmasti useimmissa muissakin miehiseksi ominaisuudeksi.
On kuitenkin ihmisiä, joilla on poikkeavia arvostuksia. Ja se on oma asiansa, paljonko painoarvoa kukin pituudelle antaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehessä suosittuja ovat miehiset ominaisuudet, naisissa naiselliset ominaisuudet. Pituus mielletään meidän kulttuurissamme ja on mielletty varmasti useimmissa muissakin miehiseksi ominaisuudeksi.
On kuitenkin ihmisiä, joilla on poikkeavia arvostuksia. Ja se on oma asiansa, paljonko painoarvoa kukin pituudelle antaa.
Minua ihmetyttää se kuinka miehekkäiksi ominaisuuksiksi mielletään yksimielisesti pituus ja raamikkuus.
Sen sijaan naisellisena saatetaan pitää pienuutta ja siroutta, pituutta ja näyttävyyttä, mallimaista hoikkuutta, pyöreää kurvikkuutta, amatsonimaista vahvuutta, jne.
Miksi naisten miesmaku ja käsitys miehekkäästä ulkonäöstä on niin paljon yksipuolisempi?
Todennäköisesti pitkä ja raamikas on se kysytympi malli, mutta toisille jää lyhyt rimpula malli mihin tyytyminen.
Makuja on monenlaisia, mutta itse en pystyisi olemaan lyhyemmän ja hintelän miehen kanssa.
N167cm
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti pitkä ja raamikas on se kysytympi malli, mutta toisille jää lyhyt rimpula malli mihin tyytyminen.
Makuja on monenlaisia, mutta itse en pystyisi olemaan lyhyemmän ja hintelän miehen kanssa.
N167cm
Ihmiset eivät ole mitään toisistaan monistettuja kopioita, jotka erottaa toisistaan vain pituudesta.
Vierailija kirjoitti:
On naisellisempi olo kun mies on pitempi.
Näin tyttäristä tulee aina vain isompia.
Vierailija kirjoitti:
Miehen heikko itsetunto ei jotenkin kestä jos nainen on pidempi.
N175 cm
Just. Naisillahan se paska itsetunto on, kun lähes jokainen nainen haluaa itseään pidemmän miehen sen takia, jotta voisi tuntea itsensä pieneksi ja siroksi.
Suomalaisilla naisilla ja miehillä on heikko itsetunto. Siksi miehen mielestä naisen pitää olla lyhyempi, kevyempi ja tienata vähemmän ja miehen pitää pystyä kuvittelemaan, että nainen on häntä tyhmempi. Nainen haluaa pidemmän ja painavamman miehen.
Ulkomaalaisilla on parempi itsetunto ja toisaalta joissain maissa lähes kaikki miehet ovat lyhyitä.
En tiedä pitävätkö suomalaiset toisiaan epämiellyttävinä vai vaan pelottavina, koska lähestyminen ulkomaalaisten kanssa on mutkattomampaa.
Vierailija kirjoitti:
N167cm
Minä en tykkää pitkistä. Yli kaksimetrinen deitti oli rasittavan kokoinen, 188 cm poikaystävä myös olisi saanut olla lyhyempi. Elämäni rakkaus on itseni mittainen.
N168
Olen 174cm nainen,aina ollut ihanaa olla pitkä ja sopusuhtainen.ainoan kerran tunsin olevani pieni,kun mies oli 204cm.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan, koska mies haluaa olla isompi tai nainen pienempi. Pituus on tavallaan helpoin mittari tälle mutta se ei ole ainut.
En yleensä sorru itsekehuun, mutta täytyy mainita, että itse olen tällainen roteva tankki ja minua pitemmätkin naiset ovat vaikuttaneet kiinnostuneilta. Treenaan vielä olkapäitä kahdesti viikossa korostaakseni tätä jo lähes hullunkurista kehotyyppiä.
Napoleon-kompleksi ehkä mutta tykkään huomiosta :)
Tämä on totta. Minä haluan, että mies on minua isompi, en kykenisi seksuaalisesti kiinnostumaan itseäni pienemmästä miehestä. En osaa tarkemmin määritellä miksi, mutta niin se vain on. Pituus ei kuitenkaan ole se ainoa määräävä tekijä tässä. Nykyinen mieheni on minua vain noin kolme senttiä pidempi, mutta rakenteeltaan voimakas ja tanakka. Ja kun itse olen melko pienikokoinen nainen, se riittää luomaan tarvittavan kokoeron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan, koska mies haluaa olla isompi tai nainen pienempi. Pituus on tavallaan helpoin mittari tälle mutta se ei ole ainut.
En yleensä sorru itsekehuun, mutta täytyy mainita, että itse olen tällainen roteva tankki ja minua pitemmätkin naiset ovat vaikuttaneet kiinnostuneilta. Treenaan vielä olkapäitä kahdesti viikossa korostaakseni tätä jo lähes hullunkurista kehotyyppiä.
Napoleon-kompleksi ehkä mutta tykkään huomiosta :)
Tämä on totta. Minä haluan, että mies on minua isompi, en kykenisi seksuaalisesti kiinnostumaan itseäni pienemmästä miehestä. En osaa tarkemmin määritellä miksi, mutta niin se vain on. Pituus ei kuitenkaan ole se ainoa määräävä tekijä tässä. Nykyinen mieheni on minua vain noin kolme senttiä pidempi, mutta rakenteeltaan voimakas ja tanakka. Ja kun itse olen melko pienikokoinen nainen, se riittää luomaan tarvittavan kokoeron.
Minä pystyn kiihottumaan minkä kokoisesta tahansa, jos meillä on hyvä keskinäinen kemia ja hän on hyvä sängyssä tavalla, joka miellyttää minua. Ja jos on huono sängyssä, en saa pelkkää kehoa ihailemalla.
Olen pienikokoinen nainen, 160cm. Suurin osa miehistä siis on automaattisesti minua pidempiä, joten en ole koskaan valikoinut seurustelukumppaniani pelkän pituuden takia. Epämiellyttävintä oli seurustella kaksimetrisen miehen kanssa, koska pituusero oli niin valtavan suuri. Epäkäytännöllistä myös intiimissä kanssakäymisessä.
Nykyinen mieheni on n. 178cm, ja pituusero on passeli. Ylettää vielä suutelemaankin ilman että kumpikaan naksauttaa niskojaan katki. Mutta luonteiden yhteensopivuus ja arvomaailma on kyllä se, joka ratkaisee mun parisuhdevalinnat.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla naisilla ja miehillä on heikko itsetunto. Siksi miehen mielestä naisen pitää olla lyhyempi, kevyempi ja tienata vähemmän ja miehen pitää pystyä kuvittelemaan, että nainen on häntä tyhmempi. Nainen haluaa pidemmän ja painavamman miehen.
Ulkomaalaisilla on parempi itsetunto ja toisaalta joissain maissa lähes kaikki miehet ovat lyhyitä.
En tiedä pitävätkö suomalaiset toisiaan epämiellyttävinä vai vaan pelottavina, koska lähestyminen ulkomaalaisten kanssa on mutkattomampaa.
Nyt kirjoitat täyttä puppua. Suomalaiset ovat maailman mittapuussa menestyvä kansa...myös tyytyväinen kansa. Ei näitä mitattuja asioita ja arvoja huonoll itsetunnolla saavuteta.
No mielellään, mutta näin 178cm pitkänä naisena tyytyisin kyllä lyhyempäänkin mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kirjoitat täyttä puppua. Suomalaiset ovat maailman mittapuussa menestyvä kansa...myös tyytyväinen kansa. Ei näitä mitattuja asioita ja arvoja huonoll itsetunnolla saavuteta.
Suomalaisilla 70-luvulla syntyneillä ja sitä vanhemmilla on lähtökohtaisesti olematon itsetunto. Sitä on osa saanut kohennettua elämän varrella paremmaksi. Nuoremmilla voi olla asiat paremmin.
Nicole Kidman ja Tom Cruise. Kumpi pitempi?