Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä ostamasta kaverin talo?

Vierailija
23.04.2021 |

Tilanne on ihan uskomaton. Olemme perheeni kanssa etsimässä taloa. Kriteereinä suht uusi, tietyltä alueelta, 4 makuuhuonetta jne. Kerroin kaverille suunnitelmista ja hän kirjaimellisesti pomppasi tuolilta ylös, riemusta kiljuen, ja ilmoitti heidän suunnittelevan talonsa myyntiä. Ilmoitti, että te voisitte ostaa sen, niin päästäisiin ilman kalliita välityskuluja.
Paperilla talo on periaatteessa kaikkea sitä mitä toivomme ja enemmänkin. Kuitenkin keittiö on remontoitu vähän aikaa sitten punaiseksi, mitä en voi sietää. Koko asunnossa kiertää valkoinen laatta lattia, mitä en voi sietää. Muutenkin koko talo on kamala saunan lauteiden väritystä myöten. Olen kyllä kauniisti yrittänyt kertoa, etten ole kiinnostunut ja keksinyt selityksiä. Sanoin esimerkiksi keittiöstä, että tahdomme kyllä ennemmin neutraaleja värejä, johon vastaus oli vain, että no nykyisin punainen on suurta muotia.
Ihan uskomatonta, että olen joutunut tähän tilanteeseen ja kysymään täältä apua. Tuntien kaverini, hän loukkaantuu verisesti, jos sanon suoraan talon olevan kauhea enkä tahdo ostaa sitä. Remontissakaan ei ole järkeä, koska remontti talossa tehty vasta äskettäin ja tulisi muutenkin kalliiksi. Kaveri vaan höyryää ja kutsui meidät juuri grillaamaan sinne, että voimme viedä asioita eteenpäin. Välit tässä vielä menee. En ole missään vaiheessa osoittanut mitään vihreää valoa, kaveri vaan rakastaa taloaan niin, ettei kykene näkemään miten me ehkä emme.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiität kohteliaasti tarjouksesta ja kerrot, että sinulla on valitettavasti vähän erilainen maku, etkä halua heti ryhtyä remontoimaan.

Vierailija
2/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa. Mulla taloja vähän joka puolella kun tulee kavereilta vaan ostettua etteivät suuttuisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En osta"

Vierailija
4/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran vastaava tilanne. Olin etsimässä kaksiota ja tuttavallani oli juuri sellainen myynnissä. Oli oikeasti tosi kiusallista kieltäytyä, kun toinen niin innoissaan yrittää myydä. Koti ihmiselle pyhä paikka ja inhottavaa kuulla, miten joku siitä ei tykkääkkään.

Vierailija
5/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaverisi haluaa muuttaa pois rakastamastaan ja juuri mieleisekseen remontoidusta talosta?

Vierailija
6/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi käyttäytyy tyhmästi kun painostaa

Vierailija
7/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä perunaa itämässä ikkunalaudalla.

Vierailija
8/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En osta"

Eipä tähän muuta neuvoa ole.

Vierailija
9/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot rehellisesti että tulisimme mielellämme grillaamaan ja istumaan iltaa mutta emme ole kiinnostuneita ostamaan taloanne. Vaikka teidän talonne on teille juuri täydellinen, oma tyylimme on erilainen joten olemme päättäneet etsiä talon joka sopii paremmin meidän makuumme.

Jos tuosta suuttuu niin se ei ole oikea ystävä. Pysy koko ajan kuitenkin itse asiallisena.

Vierailija
10/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö grillaamaan tässä tilanteessa. Ei ennen kuin asia on selvä. Pidä etäisyyttä. Jos kyselee kaupoista niin sano että talo on ihana mutta keksi joku juttu esteeksi. 

Minua on monesti painostettu asioihin, voimakkaat ihmiset eivät ota eitä vastaan vaan alkavat inttämään miksei, miksei. Sellaisen kanssa ei edes tarvitse olla tekemisissä joka ei kunnioita toisen eitä.

Vierailija
11/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas miten vaikeata ihmisille on sanoa että tämä ei ole nyt juuri sellainen jota olen etsimässä, minä jatkan vielä oikean talon hakemista. Ei siinä tarvitse  esittää 10 sivua perusteluja ja erikseen mainita ettei tykkää punaisesta keittiöstä! 

Vierailija
12/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että etsitte eri tyylistä kotia. Ja että teillä on sopiva kiikarissa, kun vain hinnasta päästään sovintoon. Jos kaveri alkaa kysellä enemmän, niin kaiva etuovelta esiin joku Suomen kallein lukaali. :D

Vierailija
13/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei kannata tehdä isoja kauppoja ystävän kanssa. Ei koskaan.

Vierailija
14/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sanomalla, että ei halua ostaa taloa. Äly hoi älä jätä!

Vierailija
15/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menette ja puhutte kasvotusten ihan suoraan. Aika riskin otat, kun tänne kirjoitat. Ystäväkin saattaa palstaa lukea.

Vierailija
16/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa auta kuin yrittää äkkiä löytää joku toinen talo ja keksiä jokin syy, miksi se on teille parempi. Mutta oletko varma, että saat samoilla kriteereillä talon haluamaltasi alueelta? 

Vierailija
17/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli vastaava tilanne muutama vuosi sitten. Käytiin katsomassa naapurin asuntoa, joka oli pitkälle sellainan kuin etsittiin, mutta ei tullut sitä fiilistä, että tämä se on. Jotan puutteita kuitenkin oli. Käytiin katsomassa muita ja sitten löydettiin mieleinen, ilmoitettiin vain, että löydettiin muualta paremmin toiveitamme vastaava. Siinä se. Toki me löydettiin se mieleinen aika nopeasti. Mutta jos ei olisi löydetty, olisi kyllä sanottu, että ei olen ihan sellainen mitä etsitään ja etsitään vielä. 

Vierailija
18/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saattaisin sanoa, että en halua ostaa noin kallista asiaa kaverilta, ja se olisi itse asiassa ihan yhtä totta kuin mielipide sisustuksesta. Ei vaan tuntuisi mukavalta maksaa kaverille, vaikka ymmärrän, että siinä vaihtaa omaisuus omistajaa. Auto voisi menetellä, muttei mikään niin iso asia kuin oma koti. 

Haluan pitää ystävyydet ja raha-asiat erillään. Ties vaikka myöhemmin tulisi riitaa hinnasta. 

Vierailija
19/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En osta"

Ja sano tämä heti. Jotkut on niin vässyköitä, että ostavat sopimatonta, kun eivät kehtaa sanoa ei. Älä ole sellainen!

Vierailija
20/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ole rehellinen ja sano, että haluatte talon, joka vastaa teidän makua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi