Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä ostamasta kaverin talo?

Vierailija
23.04.2021 |

Tilanne on ihan uskomaton. Olemme perheeni kanssa etsimässä taloa. Kriteereinä suht uusi, tietyltä alueelta, 4 makuuhuonetta jne. Kerroin kaverille suunnitelmista ja hän kirjaimellisesti pomppasi tuolilta ylös, riemusta kiljuen, ja ilmoitti heidän suunnittelevan talonsa myyntiä. Ilmoitti, että te voisitte ostaa sen, niin päästäisiin ilman kalliita välityskuluja.
Paperilla talo on periaatteessa kaikkea sitä mitä toivomme ja enemmänkin. Kuitenkin keittiö on remontoitu vähän aikaa sitten punaiseksi, mitä en voi sietää. Koko asunnossa kiertää valkoinen laatta lattia, mitä en voi sietää. Muutenkin koko talo on kamala saunan lauteiden väritystä myöten. Olen kyllä kauniisti yrittänyt kertoa, etten ole kiinnostunut ja keksinyt selityksiä. Sanoin esimerkiksi keittiöstä, että tahdomme kyllä ennemmin neutraaleja värejä, johon vastaus oli vain, että no nykyisin punainen on suurta muotia.
Ihan uskomatonta, että olen joutunut tähän tilanteeseen ja kysymään täältä apua. Tuntien kaverini, hän loukkaantuu verisesti, jos sanon suoraan talon olevan kauhea enkä tahdo ostaa sitä. Remontissakaan ei ole järkeä, koska remontti talossa tehty vasta äskettäin ja tulisi muutenkin kalliiksi. Kaveri vaan höyryää ja kutsui meidät juuri grillaamaan sinne, että voimme viedä asioita eteenpäin. Välit tässä vielä menee. En ole missään vaiheessa osoittanut mitään vihreää valoa, kaveri vaan rakastaa taloaan niin, ettei kykene näkemään miten me ehkä emme.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vaan että en voi sietää punaista itselläni ja talossa olisi liikaa remontoitavia pintoja, en jaksa.

Vierailija
42/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP hiljeni niin että

1. hän grillaa kaverillaan

2. kaveri grillaa aapeeta luettuaan tämän keskustelun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumaliste on sulla ongelmat. 

Vierailija
44/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi ei varmaan lue AV-palstaa? Talo ja kaveri ovat tunnistettavissa :D

Vierailija
45/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas miten vaikeata ihmisille on sanoa että tämä ei ole nyt juuri sellainen jota olen etsimässä, minä jatkan vielä oikean talon hakemista. Ei siinä tarvitse  esittää 10 sivua perusteluja ja erikseen mainita ettei tykkää punaisesta keittiöstä! 

Jotkut ihmiset eivät kertakaikkiaan ota eitä vastaan, vaan kysyvät miksi ei, vaativat perusteluja. Sitten kun perustelee niin väittävät vastaan joka ikiseen perusteluun. 

Joo. Mun sisko on tällainen. Jos sanot: "EI", niin ei se usko. Vääntää vaan väkisin sitä omaansa. Soittaa vielä kuukauden päästäkin samasta asiasta, jos ei saa mielipidettään tai tahtoaan läpi. Ja siis mä todellakin kehtaan kieltäytyä ja sanoa ei. Mutta entä jos toinen ei vain välitä sun mielipiteestä? Siksi kannattaa sanoa, että olette katselleet jotain muuta asuntoa sillä silmällä. Pääset helpommalla.

Vierailija
46/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tarjous mitä voisit talosta maksaa, kun huomioit hinnassa näkemäsi remonttitarpeet eli selkeästi alle markkinahinnan. Se on sen jälkeen kaverin päätös myykö vai ei.

Vierailija
47/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä selittele. Sano vain napakan lyhyesti, ettei ole teidän etsimänne mukainen ja vaihda sitten puheenaihetta. Mitä nopeammin sen parempi.

Vierailija
48/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAvereilta ei nyt vaan osteta asuntoa ja sillä selvä .Ihan se vanhan kansan sanonta, miten bisnes on bisnestä ja kaverit ovat kavereita ja niitä ei  yksinkertaisesti yhdistellä.

Tai sitten tokaiset, että kun kerran kavereita ollaan varmaankin myytte talon kaverihintaan.

Jätä selittelyt sikseen. Kaverisi on typerä.

Vierailija
49/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas miten vaikeata ihmisille on sanoa että tämä ei ole nyt juuri sellainen jota olen etsimässä, minä jatkan vielä oikean talon hakemista. Ei siinä tarvitse  esittää 10 sivua perusteluja ja erikseen mainita ettei tykkää punaisesta keittiöstä! 

Jotkut ihmiset eivät kertakaikkiaan ota eitä vastaan, vaan kysyvät miksi ei, vaativat perusteluja. Sitten kun perustelee niin väittävät vastaan joka ikiseen perusteluun. 

Joo. Mun sisko on tällainen. Jos sanot: "EI", niin ei se usko. Vääntää vaan väkisin sitä omaansa. Soittaa vielä kuukauden päästäkin samasta asiasta, jos ei saa mielipidettään tai tahtoaan läpi. Ja siis mä todellakin kehtaan kieltäytyä ja sanoa ei. Mutta entä jos toinen ei vain välitä sun mielipiteestä? Siksi kannattaa sanoa, että olette katselleet jotain muuta asuntoa sillä silmällä. Pääset helpommalla.

Tämä ihmistyyppi on ihan uskomaton. Edes selkokielellä rautalangasta väännetty "Ei" ei auta. Saatetaan viikkojen päästä ottaa yhteyttä "Mehän sovittiin sillon helmikuussa tästä sohvakaupasta, miehelle jo ilmoitin että työkaveri tulee hakemaan 200 eurolla ". "Ei, ei sovittu. Samoin että en osta sun sohvaa vaan olen tilannut Maskusta ihan erilaisen joka sopii meille ". "Niin mutku me sovittiin ja miehellekin sanoin ja meille on jo tulossa uusi". "EI sovittu. Me puhuimme sohvan ostamisesta ylipäätään, sinä halusit myydä omasi ja minä en suostunut sitä ostamaan" "Niin mut me sovittiin " "Ei, ei sovittu. Minä en missään välissä halunnut sitä ostaa " "tää olis tää sohva täällä sulle varattu" "minä en sitä tarvitse, enkä ole koskaan sitä luvannut hakea" "niin mut me puhuttiin sillon .." "puhuttiin, ja kieltäydyin tarjouksesta..." ja jatkuu ja jatkuu ja kun kieltäytyminen EHKÄ menee perille, yleensä seuraa suuttuminen.

En tiedä eikö tuollaiset ihmiset vaan ihan oikeasti tajua, että muut ei ole aina samaa mieltä kuin hän itse, vai onko vaan tottunut inttämistaistelulla väsyttämään uhrin antamaan lopulta periksi.

Vierailija
50/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee tarjous mitä voisit talosta maksaa, kun huomioit hinnassa näkemäsi remonttitarpeet eli selkeästi alle markkinahinnan. Se on sen jälkeen kaverin päätös myykö vai ei.

Tämä. Joku 70 000€ remonttikuluja lasket ja sen mukaan tarjoat.

Vierailija
51/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia vässyköitä. Vai ei kuulemma jotkut hyväksy Ei -sanaa. Miten tämmöiset ihmiset ylipäätään pärjäävät elämässä. Tehkööt itsestään huoli-ilmoituksen ja holhoukseen.

M38

Vierailija
52/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse selitellä mitään. Sanot näin: " Tarjous on mielenkiintoinen, mutta haluamme katsella tarjontaa rauhassa. Tämä ei ole ihan sitä, mitä etsimme. Olemme miettineet mieheni kanssa toistakin aluetta."

Jos arvelet, että hieman epäsuora puhe ei tehoa, sanot suoran: "Emme osta taloasi, koska se ei ole meidän tyylisemme".

Vierailija
53/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että aivan järkyttävä paska koko koppero, etkä ilmaiseksi edes huolisi.

No ei vaan tarjoat niin vähän että jäisi rahaa laittaa pinnat uusiksi. Jos se tarjous ei kelpaa, niin sano ettei teillä ole sen enempää budjettia :)

Vierailija
54/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on kaikkea mitä haette ja enemmänkin, ja seuraavaksi ihan kauhea. Eli mitä se nyt on? Provo? Joka tapauksessa, kasvata selkäranka, sano ei. Jotkut ihmiset yrittävät manipuloida ja höynäyttää niitä, jotka vaikuttavat itseä heikommilta. Tällainen käytös kertoo alentavasta suhtautumisesta teihin, pitävät ikään kuin tyhmänä. Oma valinta, täytättekö myyjäehdokkaan odotukset vai ette.

Vierailija
55/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että kaverin talon naapurusto on niin karseeta, että te ette halua sellaisten keskellä asua.

Vierailija
56/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli melko harmaassa kerrostaloasunnossa punaiset kaappien ovet. Ihan kivat olivat. Tämä oli 1979 rakennetussa talossa, muutettiin uuteen juuri valmistuneeseen betonibunkkeriin. Ei liity talokauppoihin. Väri oli kirkas ja jotenkin kevyt punainen, muistan, että olin yllättynyt näin rohkeasta väristä.

Vierailija
57/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset eivät lankea ansaan. Ei tarvitse isommin perustella, siinä joutuu vain ojasta allikkoon.

Vierailija
58/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi joskus niin että kaverin 19v poika etsi omaa asuntoa (vuokra). Kaveri tästä jutteli ja sanoi että hankalaa löytää sopivaa. Meidän taloyhtiössä oli juuri vapautunut 32m2 kiva yksiö ja mä sanoin tästä kaverille, että voisin puhua sen yksiön omistajan kanssa. Tunsin siis hänet ja olisi varmaan ollut hyvä mahdollisuus saada tästä pojalle asunto. Kaveri oli vähän vaivautunut ja kiemurteli, ei oikein saanut sanaa suustaan. Tajusin heti, että hänen mielestä meidän asuinalueessa (tai taloyhtiössä?) on jotain vialla. Tuntui tosi oudolta kun ei tämä ole mikään rupusakkilähiö. 

Tuosta asiasta ei enää puhuttu ja poika sai asunnon sitten muualta. En ole kaverilta kehdannut kysyä, miksi tämä asunto ei kelvannut. Sellainenkin tuli mieleen, että ei halua poikaansa mun naapuriksi? Mikä sekin olisi kummallista kun olen keski-ikäinen naimisissa oleva tavallinen talliainen. Ollaan siis edelleen hyviä kavereita tämän naisen kanssa. 

Vierailija
59/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole niinkään paljon kyse talokaupoista kuin omien rajojen pitämisestä.

60/100 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanot että olette katuneet päätöstä . Inhottavia tilanteita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme