Miten kieltäytyä ostamasta kaverin talo?
Tilanne on ihan uskomaton. Olemme perheeni kanssa etsimässä taloa. Kriteereinä suht uusi, tietyltä alueelta, 4 makuuhuonetta jne. Kerroin kaverille suunnitelmista ja hän kirjaimellisesti pomppasi tuolilta ylös, riemusta kiljuen, ja ilmoitti heidän suunnittelevan talonsa myyntiä. Ilmoitti, että te voisitte ostaa sen, niin päästäisiin ilman kalliita välityskuluja.
Paperilla talo on periaatteessa kaikkea sitä mitä toivomme ja enemmänkin. Kuitenkin keittiö on remontoitu vähän aikaa sitten punaiseksi, mitä en voi sietää. Koko asunnossa kiertää valkoinen laatta lattia, mitä en voi sietää. Muutenkin koko talo on kamala saunan lauteiden väritystä myöten. Olen kyllä kauniisti yrittänyt kertoa, etten ole kiinnostunut ja keksinyt selityksiä. Sanoin esimerkiksi keittiöstä, että tahdomme kyllä ennemmin neutraaleja värejä, johon vastaus oli vain, että no nykyisin punainen on suurta muotia.
Ihan uskomatonta, että olen joutunut tähän tilanteeseen ja kysymään täältä apua. Tuntien kaverini, hän loukkaantuu verisesti, jos sanon suoraan talon olevan kauhea enkä tahdo ostaa sitä. Remontissakaan ei ole järkeä, koska remontti talossa tehty vasta äskettäin ja tulisi muutenkin kalliiksi. Kaveri vaan höyryää ja kutsui meidät juuri grillaamaan sinne, että voimme viedä asioita eteenpäin. Välit tässä vielä menee. En ole missään vaiheessa osoittanut mitään vihreää valoa, kaveri vaan rakastaa taloaan niin, ettei kykene näkemään miten me ehkä emme.
Kommentit (100)
Hanna, mitä ihmettä?? Luulin, että kotimme olisi teille juuri sopiva. Miksi et ole sitä minulle selvästi sanonut? Tulkaa kuitenkin grillaamaan, jooko. En ole yhtään suuttunut, vain ihmeissäni. T. Kati
Ole rehellinen äläkä ala keksimään mitään vetkutteluja tai tekosyitä. Sanot vaan, että sisutus on varmasti muodinmukainen, mutta valitettavasti ei vastaa teidän makua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa auta kuin yrittää äkkiä löytää joku toinen talo ja keksiä jokin syy, miksi se on teille parempi. Mutta oletko varma, että saat samoilla kriteereillä talon haluamaltasi alueelta?
Lapsetko täällä neuvoja jakelee?
ainoa syy on ette rouvan tililtä löydty tarpeeksi katetta, puheet on ollut suuria janyt etsitään taka-ovea ettei perse-aukisiuus paljastuisi. nyt kaikki kommarimammat puölustamaan yhteisönne jäsentä
Miksi kaveri haluaa talosta eroon? Itse sanoisin, että teillä on tietyt kriteerit ja ne ei tässä talossa täyty.
Provo. Punaiset keittiönkaapit ja kaverin into päästä eroon rakastamastaan kodista paljasti.
Tarvitset prinssin pelastamaan itsesi pulasta ja laita mies asialle kertomaan ettei heidän talo voisi enempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Provo. Punaiset keittiönkaapit ja kaverin into päästä eroon rakastamastaan kodista paljasti.
Joo ei kukaan tule kertomaan noin yksityiskohtaisesti omia asioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas miten vaikeata ihmisille on sanoa että tämä ei ole nyt juuri sellainen jota olen etsimässä, minä jatkan vielä oikean talon hakemista. Ei siinä tarvitse esittää 10 sivua perusteluja ja erikseen mainita ettei tykkää punaisesta keittiöstä!
Jotkut ihmiset eivät kertakaikkiaan ota eitä vastaan, vaan kysyvät miksi ei, vaativat perusteluja. Sitten kun perustelee niin väittävät vastaan joka ikiseen perusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Älkää menkö grillaamaan tässä tilanteessa. Ei ennen kuin asia on selvä. Pidä etäisyyttä. Jos kyselee kaupoista niin sano että talo on ihana mutta keksi joku juttu esteeksi.
Minua on monesti painostettu asioihin, voimakkaat ihmiset eivät ota eitä vastaan vaan alkavat inttämään miksei, miksei. Sellaisen kanssa ei edes tarvitse olla tekemisissä joka ei kunnioita toisen eitä.
Kokemusta on kun itselle yritettiin kaupata autoa. Säästin autoa varten pienipalkkaisesta työstäni ja työkaveri kuullessaan tästä kävi kiinni kuin hyeena. Tiesin että ei ollut saanut leimaa romuunsa, mutta viikkoja yritti kaupata. Meni sitten maku koko auton hankinnasta, ei ole vieläkään tullut ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas miten vaikeata ihmisille on sanoa että tämä ei ole nyt juuri sellainen jota olen etsimässä, minä jatkan vielä oikean talon hakemista. Ei siinä tarvitse esittää 10 sivua perusteluja ja erikseen mainita ettei tykkää punaisesta keittiöstä!
Jotkut ihmiset eivät kertakaikkiaan ota eitä vastaan, vaan kysyvät miksi ei, vaativat perusteluja. Sitten kun perustelee niin väittävät vastaan joka ikiseen perusteluun.
Siinäpä vaativat ja siinä kohtaan vihelletään peli heti poikki. Jos alkaa selittelemään kaivaa vaan itselleen syvempää kuoppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää menkö grillaamaan tässä tilanteessa. Ei ennen kuin asia on selvä. Pidä etäisyyttä. Jos kyselee kaupoista niin sano että talo on ihana mutta keksi joku juttu esteeksi.
Minua on monesti painostettu asioihin, voimakkaat ihmiset eivät ota eitä vastaan vaan alkavat inttämään miksei, miksei. Sellaisen kanssa ei edes tarvitse olla tekemisissä joka ei kunnioita toisen eitä.
Kokemusta on kun itselle yritettiin kaupata autoa. Säästin autoa varten pienipalkkaisesta työstäni ja työkaveri kuullessaan tästä kävi kiinni kuin hyeena. Tiesin että ei ollut saanut leimaa romuunsa, mutta viikkoja yritti kaupata. Meni sitten maku koko auton hankinnasta, ei ole vieläkään tullut ostettua.
Säälittävää.
Estä tyyppi kunnes se rauhoittuu. Kivutonta ja huomaamatonta. Estin exän joka nyt luulee että puhelinnumeroni on muuttunut.
Tee nin huono tarjous, ettei voi hyväksyä. Väitä vastaan, että kyllä kaverille pitää sillä hinnalla myydä.
Valehtele että muutit joitain kriteereitäsi alkuperäisistä toiveista ja haluat sittenkin vähän erilaista kuin mitä ajattelit. Sitten kun lopulta löytyy se minkä ostat niin toteat vaan että tämä nyt oli riittävän lähellä ja sattui vaan sittenkin sopimaan hyvin.
PS. Kuulostaa kamalalta tuo punavalkoisuus.
Jep. Tuollaisissa tilanteissa useimmiten se myyjän tarve saada myytyä onkin yhtäkkiä tuhatkertainen ostajan tarpeeseen ostaa. Ja siitä seuraa painostava ja kaikkea muuta kuin mukava tilanne. Poikkeuksia voi olla mutta tyyppitapauksena silloin kun ja jos siitä on syytä avautua apua pyytäkseen.
Mitä jos kaveri lukee vauvapalstaa :D Tuosta kuvailusta on vaikea olla tunnistamatta itseään jos palstaa lukee.
Olisit kertonut suoraan. :(
T. Kaveri