Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muutit Helsingistä pois? Mihin muutit?

Vierailija
22.04.2021 |

Alkaa olla ihan sairas meno Helsingissä. Haluaisin muualle.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku ja funtsinut että voisin pistää kämpän aidosti lihoiksi, suurimman osan kamppeista varastoon ja muuttaa talviksi pohjoiseen ja keväällä taas etelämmäksi. Teen joitain poikkeuksia lukuunottamatta 100 % etää ja ne harvat pakolliset keikat pystyy hoitamaan autolla / Suomen sisäisillä lennoilla / junalla. 

Rakastan luontoa ja olen maalta, joten luonnon ja retkeilyn vuoksi olen tätä funtsinut tosissani. Esimerkiksi talvet Rovaniemellä, josta pääsee helposti joka suuntaan niin retkeilemään, kuin työmatkailemaan. Keväällä voisin mönkiä etelämmäksi johonkin kehyskuntaan, esim. Tuusulaan. 

Kaiken ihanan hiihtelyn, retkeilyn ja vaeltamisen lisäksi asumiskulut jossain reissuyksiössä eivät paljoa olisi. Tunnustelin jo hieman maaperää ja sellaisen kämpän vuokrat ovat kummassakin paikassa sen verran halvat ja niitä saisi kyselyjeni perusteella lyhytaikaisesti vuokralle. Eikä olisi mahdottomuus vuokrata vaikka kahta pikkuyksiötä, yksi kummastakin paikasta. Se tulisi silti halvemmaksi kuin järjettömän hintaisen asuntolainan korot ja hoitovastikkeet. Saisin jopa säästöön enemmän. 

Kummassakin paikassa on puolensa ja etelämpänä on niin mahtavat luontokohteet, että en haluaisi lähteä täältä kokonaan. Ainiin ja ikää jo 45 vuotta. 😊

Vierailija
82/117 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espooseen ja sitten Lahteen, paras päätös. Helsinki oli ylihinnoiteltu, säästetty, oli vaikea päästä luontoon, vain jatkuva stressi ja kiire, aivan liikka ihmisiä ja autoja ja liian vahan tila elää. Ei koskaan takaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Lontooseen, halusin suurkaupunkiin.

Vierailija
84/117 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin läntiselle Uudellemaalle ikäni Helsingin ytimessä vietettyäni. Nautin täällä hyvin paljon. Nykyään ahdistaa melko lailla jo Esp/Hki/Vnt -käynti. Varmasti sitä on iän myötä muuttunut itse ihmisenä, mutta sanotaanko nyt näin että niin on kyllä pk-seudun katukuvakin...

Vierailija
85/117 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolaan muutettiin. Sillä rahalla mitä oltais Helsingistä saatu joku 70-luvun rivarikolmio voitiin ostaa uudehko omakotitalo isolla pihalla rauhalliselta alueelta. Hyvät päiväkodit ja koulut ihan lähellä ja luonto vielä lähempänä. Helsingin keskustaan pääsee halutessaan alle 1.5h junassaistumisella.

Vierailija
86/117 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesoissa on liikaa ulkomaalaisia lonnijoita ja rikollisia.

Vierailija
87/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnon puuttumisen vuoksi sekä kun sen säilyttäminen ja vaaliminen ei tunnu päättäjiä kiinnostavan.

Vierailija
88/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä muuttanut mutta kun nuorinkin saa kouluputkensa hoidettua niin muutan Lohjalle.

Vierailija
89/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Turkuun ja olen erittäin tyytyväinen, koska osasin valita asuinalueen siellä myös oikein. Ei ole gettoroadmaneja näillä nurkilla missä asun nyt!

Vierailija
90/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla...? Minusta se oli sitä jo 15 vuotta sitten.

Järvenpää-Hyvinkää akseli kutsui.

Vierailija
91/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadi ei ole enää se stadi jota rakastin 80 ja 90 luvuilla. Se on kaikki menetetty! Lähdin Turkuun, enkä ole katunut.

Vierailija
92/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Helsingistä, mutta en tykkää demografisesta muutoksesta lieveilmiöineen joka sitä on kohdannut. Muutan pois jonnekin n. sadan viiva parinsadan kilometrin päähän ja nautin jatkossa Helsingistä hotellilomilla.

Vierailija
93/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi mihin Tampereelta muutetaan tai "paetaan". Olisi mielenkiintoista kuulla. Varsinkin tässä huonossa asuntotilanteessa joka kunnissa on, ellei joku rakenna lisää (kaikille) eri asuinalueille, ei vain varakkaille. Viimeksi kun joku rakensi pienituloisille sopivaa, se oli kauas automarketista ja palveluista.

Vierailija
94/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin Turkuun ja olen erittäin tyytyväinen, koska osasin valita asuinalueen siellä myös oikein. Ei ole gettoroadmaneja näillä nurkilla missä asun nyt!

No jos tuo on kriteeri, niin kyllä pk-seudullakin riittää alueita, joissa niitä ei ole "niillä nurkilla". Turku ei kokonaisuudessaan paljon tuossa suhteessa ole parempi, ja huonompaan päin mennään koko ajan sielläkin.

Vierailija
95/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Lohjalle. Omakotitalo järven rannalla kaupungin keskustassa. 

Vierailija
96/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espooseen. Metrolla pääsee hujauksessa Helsingin keskustaan ja työpaikalle. Asuinympäristö luonnon keskellä ja rauhaa riittää.

Vierailija
97/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua perssuolinkaisten länkytykselle.

Vierailija
98/117 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin Hyvinkäälle. Kiva paikka. Viihdymme!

Vuan kun minulle ee hyvinkää kää se Hyvinkää. Oesko muuta savolaespitäjöö ehottoo?

Vierailija
99/117 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20v stadissa asuneena voin sanoa, että kyllä kannatti muuttaa pois Pirkanmaalle. En ikinä muuta enää takaisin hullunmyllyn-melukylään. Nyt elelen mukavasti matkustellen, okt ja auto 100% maksettuna. Tämänhetkinen tilanne ei olisi mitenkään mahdollista stadissa. Vain hullu asuu siellä betonilähiössä. Rohkeasti vaan muuttohakemus muualle ja töitä etsimään, ei varmasti kaduta. Elämän laatu parani 1000%, nyt voin sanoa että olen tilanteeseen enemmän kuin tyytyväinen.

Vierailija
100/117 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla sairas meno?

Pyyhitään jatkuvuus ja rosoisuus pois. Ne jotka ovat olleet täällä ennen vuosituhannen vaihdetta tietävät kyllä että jotakin sielua on kadonnut, tavallisen tallaajan stadia. Nyt rosoa edustaa enää ankea päihtely ja muu muodikas sekoilunpalvonta. 

Vastapainona sille jokin zombimainen massaihmisyys, voimakas yhtenäinen mielipide/arvopaineistus. Itse kaupunki ottanut esimerkillisen ja teennäisen hyvesignaloijan roolin. Kuin meneillään olisi jokin massiivinen sosiologinen koe. Tuossa jo syitä sille mistä tulee efekti lasikellon alla olemisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi