Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muutit Helsingistä pois? Mihin muutit?

Vierailija
22.04.2021 |

Alkaa olla ihan sairas meno Helsingissä. Haluaisin muualle.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Hyvinkäälle. Kiva paikka. Viihdymme!

Vierailija
2/117 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ASP-säästäjä eli ostin kämpän ja makselin sitten lainaa.

Eivät rahat riittäneet haluamaani asumismuotoon Helsingissä, joten muutin rajan taakse Vantaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin muuttaa Porvooseen.

Vierailija
4/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

24v sitten rakennettiin 1. talo kehyskuntaan. Nyt 3.

Ikinä en palaa asumaan Helsinkiin, käyn vain pikaisesti jos on pakko.

3. polven stadin friidu Kalliosta

Vierailija
5/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kuussa muutto pois Stadista, vaan enpä kerro minne, ettei muut seuraa perässä... Olen kurkkuani myöten täynnä tätä jatkuvaa viheralueiden tuhoamista, pöhinää ja elävöittämistä, kulttuurien rikkautta ja jatkuvaa asukasmäärän kasvua, joka paikan rakentamista ja korkeita asumiskustannuksia. Helsinki muuttuu koko ajan epäviihtyisämmäksi. Vaikea oli tehdä päätös, kun olen Helsingissä syntynyt ja ikäni elänyt, mutta nyt on mitta tullut täyteen. Ihana päästä väljemmille vesille!

Vierailija
6/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalle 🤣

Vierailija
7/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että umpimieliset kantikset muuttaa pois helsingistä, fatim diarra sanoi hyvin minkälaista on maaseudulla eläminen.

Vierailija
8/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Joensuuhun. Helsinki oli ihan kiva kaupunki, mutta mun elämän kannalta tärkeimmät ihmiset on täällä.

Vierailija
9/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla sairas meno?

Vierailija
10/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tarpeekseni jo 2017. Muutin Turkuun. Paras päätös elämässäni. Takaisin ei ole ikävä, vaikka olen syntyperäinen myös. Ja nyt on varaa ostaa jopa tosi kiva 4h+k koti, mihin minulla ei olisi koskaan ollut varaa Helsingissä. 

Vierailija
11/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täältä joutaisi, terveisin syntyperäinen.

Vituttaa tämä gentrifikaatio. Kaupunki täynnä keskiluokkaisia kokoomuslaisia nykyään.

Vierailija
12/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan tätä Helsinkiä. Kylmiä ihmisiä, autoja joka paikassa ja myös ihmisiä.

Asfalttia, terästä, kerrostaloja.

Koko ajan rakennetaan.

Äskettäin olin maalla, oli ihana luonto lähellä ja rauha.

Vierailija
13/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun käyn Helsingissä, en tunnista kaikkia paikkoja enää, enkä osaa liikkua siellä, kun se muuttuu valtavasti jatkuvalla syötöllä. Kaikki vähäisetkin viheralueet jyrätään ja tuhotaan. Jatkuvaa rakentamista. Ainaisia ruuhkia, joka paikassa liikaa ihmisiä, kaupassakaan ei voi käydä rauhassa. Joutuu pulittamaan ihan törkeitä summia täysin ala-arvoisista koirankopeistakin. En todellakaan ymmärrä, ketkä siellä viihtyy. 

Vierailija
14/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomisin on Hämeentien remontti. En vieläkään ole nähnyt yhtään ainutta pyöräilijää siellä, ja minä asun tässä. Kaupungin valtaväylä on hiljainen kuin muuttotappiokunnan kylänraitti. Ennen oli täynnä elämää.

Vierailija
15/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuuseen,ihana talo kaikki toimii.Ei ole kyyliä katsomassa mihin meet,mitä teet.Luonto lähellä.Tää on niin mahtavaa.Säästin paljon,töitäkin on molemmille.Lasten hyvä käydä koulua,harrastaa.Raikas ilma,autoja

vähemmän.

Vierailija
16/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koomisin on Hämeentien remontti. En vieläkään ole nähnyt yhtään ainutta pyöräilijää siellä, ja minä asun tässä. Kaupungin valtaväylä on hiljainen kuin muuttotappiokunnan kylänraitti. Ennen oli täynnä elämää.

Koska vihreiden toimissa on tolkkua ollut?

Vierailija
17/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden perässä Suomeen.

Vierailija
18/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuuseen minäkin olen aina kaivannut.

Käyn joskus katsomassa.

Vierailija
19/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Helsinkiä alettiin tiivistää liikaa. Malmin lentokenttä päätettiin lakkauttaa ja puistoalueita menetetään koko ajan. Esim. Jätkäsaari kaavoitettiin sumpuksi. Suuret ostoskeskukset eivät toimi ja niitä alkaa olla liikaa.  Esim Redi. Liikenneruuhkat alkavat jo ärsyttää ja tilanne vain pahenee koko ajan, kun kaavoitetaan tiiviimmin.

Viimeinen niitti päätökselle oli covid-19. Lapsen koulussa oli liikaa koronaa, tieto siirtyi hitaasti, vain kerran viikossa jälkikäteen ja jäljitys laahasi perässä. Rajoja ei saatu kiinni. Mm lentokenttä syötti edelleen matkustajia lähijuniin ja kaupungille.

Muutimme pohjoisempaan.

Vierailija
20/117 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guoppeli kirjoitti:

Kainuuseen,ihana talo kaikki toimii.Ei ole kyyliä katsomassa mihin meet,mitä teet.Luonto lähellä.Tää on niin mahtavaa.Säästin paljon,töitäkin on molemmille.Lasten hyvä käydä koulua,harrastaa.Raikas ilma,autoja

vähemmän.

Kainuuseen haluaisin minäkin, jos vain siellä olisi samanlainen ilmasto kuin etelärannikolla. En halua lunta ja kylmyyttä tyyliin 9kk vuodesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän