Mikä näistä helpoin kieli oppia: italia, espanja vai ranska?
Kommentit (118)
Joo, espanja. Italiakin on alkuvaiheessa .
En osaa noista yhtäkään, mutta sanoisin italia. Lausunnan ja kirjoituksen välillä sentään jotain tolkkua.
Italiaa on helppo oppia puhumaan, kielioppia on siinäkin.
Espanjan kielioppi hirveä, ranska ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Espanja
Espanja on suomalaiselle helpoin ääntää, mutta jos yhtään pitemmälle etenee, verbioppi muuttuu ihan hirveäksi.
On ranskassakin hankalat verbit, mutta ei niin hankalat.
Italiaa en ole opiskellut.
Kaikki ne ovat helppoja, kunhan ensin oppii ruotsia.
Vierailija kirjoitti:
En osaa noista yhtäkään, mutta sanoisin italia. Lausunnan ja kirjoituksen välillä sentään jotain tolkkua.
Ei se ranskan oikeinkirjoitus ole puoliksikaan niin outo kuin miltä vaikuttaa. Ne säännöt oppii päivässä, ei se sen monimutkaisempi vyyhti ole.
Ääntämisen oppimisen suhteen mielestäni kyllä italia on noista vähiten vaikeuksia tuottava suomen kieltä äidinkielenään puhuvalle opiskelijalle (tai kielen oppijalle), mutta : omat vaikeutensa on kyllä joka kielessä silti. (italiassa esim. verbien taivutukset)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu älynlahjoistasi opitko yleensä mitään.
Kaipa sä herran tähden itse tiedät mitä kieltä (jos mitään ) viitsit opiskella.
Mä puhun noista espanjaa ja italiaa.
Ranska ei kiinnosta.
Kysyttiinkö aloituksessa mitä kieltä viitsisi opiskella? Kyllä kielissä nyt yleensä on jonkinlaisia eroja, että mikäkä toista vaikeampi oppia noin yleensä. Olen kuullu jotta kiina olisi vaikeampaa kuin englanti.
Italia helpoin, sitten espanja ja ranskankieli vaikein noista kolmesta. Näin minulle.
Italiasta on hyvä aloittaa, ääntämys ja ajattelu läheisen latinan kautta helpottavat. Latinaa on käytetty suomenkin kirjakieltä luotaessa. Nuo ovat sukukieliä keskenään, niin auttaa kun ymmärtää samankaltaisuudet.
Jokaisessa kielessä omat juttunsa mitkä "vaikeuttavat" oppimista, mutta kaiken voi oppia jos niin haluaa.
Itse sanoisin ranska, että ranska helpoin, tosin olen sitä eniten opiskellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska ei kiinnosta.Kysyttiinkö aloituksessa mitä kieltä viitsisi opiskella? Kyllä kielissä nyt yleensä on jonkinlaisia eroja, että mikäkä toista vaikeampi oppia noin yleensä. Olen kuullu jotta kiina olisi vaikeampaa kuin englanti.
Ilmeisesti kiinassa on sävelkululla ja -korkeudella merkitystä. OT.
Espanja. Ranska ja italia turhia kieliä. Ja espanjaakaan ei puhuta missään sivistysmaassa.
Englanti, kiina. Muu turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Ranska ei kiinnosta.
Olipa ap :tä alentava vastaus. Miksi?
Toinen pyysi apua ja sinä vastaat alistsen ja kertoen vain omasta kielitaidostasi.
Voisitko avata ap :lle espanjaa ja Italiaa lukiessasi esim. näiden kielten eroista - ole hyödyksi.
italia ehkä helpoin oppia mutta ranska on noista hyödyllisin.
Vierailija kirjoitti:
Espanja. Ranska ja italia turhia kieliä. Ja espanjaakaan ei puhuta missään sivistysmaassa.
Jos haaveissa on joskus matkustella, espanjan osaamista pääsee hyödyntämään Amerikan mantereellakin :) Nimenomaan kieliä, joiden vahva asema omassa maassaan syrjäyttää esim. englannin niin kannattaa opiskella.
Aiemmista kielistä espanjan preesensillä pääsee jo matkustelun tiimoilta hyvään alkuun. Sitten tosiaan menee vaikeaksi..
Muista mainitsemistasi kielistä ei itselläni ole kokemusta, joten en osaa vertailua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa ainakin Kaliforniassa ja Floridassa on niin paljon espanjankielisiä,että jo pelkästään espanjaksi voisi siellä turistikin pärjätä lähes kaikessa olemisessaan ja elämisessään siellä ja kaikissa asioissaan.
Kiinan kielellä taas tuskin missään osavaltiossa kovin laajalti paikallisten kiinalaiskorttelien ja 'chinatownien' ulkopuolella.
Ei niissä ole juuri eroa. Kaikki ovat samaa kIeliryhmää ja kielioppi on samanlainen. Olen opiskellut kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haaveissa on joskus matkustella, espanjan osaamista pääsee hyödyntämään Amerikan mantereellakin :) Nimenomaan kieliä, joiden vahva asema omassa maassaan syrjäyttää esim. englannin niin kannattaa opiskella.
Aiemmista kielistä espanjan preesensillä pääsee jo matkustelun tiimoilta hyvään alkuun. Sitten tosiaan menee vaikeaksi..Muista mainitsemistasi kielistä ei itselläni ole kokemusta, joten en osaa vertailua tehdä.
https://i.redd.it/dh4tiu9ne4911.png
Siis tuo espanjan(ja portugalin) kielinen osa Amerikkaa on ns. per s reikää, että ei sen takia kannata espanjaa opetella. Ja muutenhan espanja ei sitten korostu yli jonkun italian tai ranskan.
Jos haluaa sivistysmaan kieliä oppia, niin vaihtoehdot isommista kielistä järjestyksessä suositeltavimmasta: englanti, kiina, saksa, japani, ranska, italia, puola, espanja, korea.
Espanja