Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näistä helpoin kieli oppia: italia, espanja vai ranska?

Vierailija
22.04.2021 |

Kiitos tietosta.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen italiankieltä. Suomalaiselle helppo lausua. Ja kielioppi ei ole mitään tähtitiedettä. Vaikeinta ehkä on oppia missä kohtaa sanassa nuotti painottuu. Kun se riippuu sanasta. Yleensä tokavika tavussa, mutta sitten tulee taas niitä kuuluisia poikkeuksia. :) Ja italialaisen korviin italiankieli ilman nuottia on hoopon kuuloista. Mutta tässä tulee taas tämä suomalaisen tapa opetella kieltä. Jos en osaa täydellisesti, niin on yhtä kuin en osaa kieltä ollenkaan.

Niin, ja meille tasapaksuun ja nuotittomaan kieleen tottuneille intonaation käyttö tuntuu aluksi todella hassun kuuloiselta. On vaan opittava ns. kiekaisemaan. :D

Juuri innovaation takia suosittelen suomalaiselle italian sijaan espanjaa, jos nyt jompikumpi on valittava.

Vierailija
62/118 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen italiankieltä. Suomalaiselle helppo lausua. Ja kielioppi ei ole mitään tähtitiedettä. Vaikeinta ehkä on oppia missä kohtaa sanassa nuotti painottuu. Kun se riippuu sanasta. Yleensä tokavika tavussa, mutta sitten tulee taas niitä kuuluisia poikkeuksia. :) Ja italialaisen korviin italiankieli ilman nuottia on hoopon kuuloista. Mutta tässä tulee taas tämä suomalaisen tapa opetella kieltä. Jos en osaa täydellisesti, niin on yhtä kuin en osaa kieltä ollenkaan.

Niin, ja meille tasapaksuun ja nuotittomaan kieleen tottuneille intonaation käyttö tuntuu aluksi todella hassun kuuloiselta. On vaan opittava ns. kiekaisemaan. :D

Juuri innovaation takia suosittelen suomalaiselle italian sijaan espanjaa, jos nyt jompikumpi on valittava.

Intonaation siis! Automaattinen tekstinsyöttö 🤨

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskaa olis hyvä osata, niin voi keskustella diplomaattisesti kuin Yli-Viikari. Onhan se helppoa, jos Tyttikin sitä oppi?

Vierailija
64/118 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia on ylivoimaisesti helpointa. Ranskan ääntäminen on suomalaiselle ylivoimaista. Espanja on jotain siltä väliltä.

Vierailija
65/118 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta olen itse aloittanut espanjan sen vuoksi että puhujia on niin paljon! Ei jollain italialla tee oikein mitään kun ko. maassa pärjää englannillakin. Mutta espanjankielinen maailma on niin valtava että on suuri etu matkaillessa osata juuri sitä kieltä.

Sen lisäksi olen pikkuhiljaa hankkimassa omaan repertuaariin myös ranskaa ja miettinyt myös arabiaa ja venäjää. Siinä olisi iso osa maapalloa valloitettu jos nuo kielet taitaisi.

Ehkä myös kiina jos nämä em. kielet ovat jo hallussa.

Vierailija
66/118 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju mutta olen itse aloittanut espanjan sen vuoksi että puhujia on niin paljon! Ei jollain italialla tee oikein mitään kun ko. maassa pärjää englannillakin. Mutta espanjankielinen maailma on niin valtava että on suuri etu matkaillessa osata juuri sitä kieltä.

Sen lisäksi olen pikkuhiljaa hankkimassa omaan repertuaariin myös ranskaa ja miettinyt myös arabiaa ja venäjää. Siinä olisi iso osa maapalloa valloitettu jos nuo kielet taitaisi.

Ehkä myös kiina jos nämä em. kielet ovat jo hallussa.

Kielihullu bongattu  🙂

T. Kielihullu täälläkin

Vierailija
67/118 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Espanjasta maana ja espanjasta kielenä.  Kieli tarttuu kuin imupaperi. Ainakin pari ensimmäistä vuotta.

Epäsäännöllisiä verbejä tulee kun tulee. Yksi kerrallaan nekin oppii.

Vierailija
68/118 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja

Vierailija
69/118 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska suht helppo, Espanjassa verbioppi vaikeahko, italia vaikein 

Vierailija
70/118 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja helpoin, sitten italia ja vaikein ranska. Mutta kaikki verraten helppoja vanhalle latinistille ;).

Vierailija
71/118 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa. 

Vierailija
72/118 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranska suht helppo, Espanjassa verbioppi vaikeahko, italia vaikein 

Höpöhöpö.

Vierailija
73/118 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikki on loppujen lopuksi aika samankaltaisia, jokaisessa omat säännönmukaisuutensa, jotka täytyy oppia. Espanja on ehkä helposti lähestyttävin siksi, että sitä puhutaan niin laajasti ja ääntämys on suomalaiselle suhteellisen helppo oppia välttävästi.

Vierailija
74/118 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös mietinnässä, mitä kieltä sitä opiskelisi seuraavaksi. Nyt pohdinnassa italia, espanja ja tätä ketjua lukiessa tuli myös mieleen arabia. Saksaa ja venäjää olen alle parikymppisenä opiskellut, joten voisihan niitäkin verestää, mutta joku uusi kieli kiinnostaisi :)

Miten olette uusia kieliä opiskelleet? Tehtävä- ja kielioppikirjoja kirjastosta/kirjakaupasta vai eri äpeillä?

Vierailija
75/118 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää äpeistä, opiskelen vanhanaikaisesti kirjoista

Vierailija
76/118 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salut!

Lisää kommentteja? 

Vierailija
77/118 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja.

Vierailija
78/118 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne ovat helppoja, kunhan ensin oppii ruotsia.

Höpö höpö höpö

Vierailija
79/118 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeistasolla espanja.

Vierailija
80/118 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä portugali vai kreikka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme