Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jää erossa vaimolle

Vierailija
22.04.2021 |

Kai täällä joku avioeron kokenut voi nyt kertoa onko todella niin että vaimo saa ilman avioehtoa pitää asunnon josta velkaa 80% jäljellä vieläpä niin että velka jää minun kontolleni minun nimissä asunto ja jos ruvetaan omaisuutta jakamaan minä olen se kenellä sitä omaisuutta on yli 500t edestä??
Nainen vetoaa siihen että hän on hoitanut lapset ja kodin ja mahdollistanut minun omaisuuden kartoittamisen??? Ei kai se nyt näin mene!!!!!!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on nyt puurot ja vellit sekaisin aika pahasti

Vierailija
2/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit pariutunut oikean naisen kanssa, niin kuin minä pariuduin aasialaisen naisen kanssa. Me emme eroa ikinä. Rakastan häntä valtavasti ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosit tulille

Vierailija
4/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuus menee puoliksi.

Vierailija
5/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene noin, ellei teillä ole kovin eksoottista avioehtoa. Jos on riitaisa ero suosittelen asianajajan käyttöä. Good luck.

Vierailija
6/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä vaimo on ilman avioehtoa oikeutettu saamaan osansa omaisuudesta jota avioliiton aikana kertynyt poikkeuksena perintö? Ja sellanen mitä hankittu ennen avioliittoa?

Mutta pitääkö sinun maksaa asuntolaina pois ja jättää asunto naiselle en tiedä? Eikö se olisi helpointa niin ettei tarvitsisi muuhun omaisuuteen kajota vai haluaako se lurjus muutakin

Vierailija
7/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole avioehtoa, niin KAIKKI varat ja velat pannaan puoliksi.  

Ja se menee tasan niin, että vaimo on oikeutettu puoleen omaisuudesta. Sinulle on varmasti oikein kivasti kelvannut pikkurouvan kotihoito lapsillenne ja ruoka pöytään kun tulet kotiin?

Jos ei olisi, niin sitten olisi pitänyt avata se suu aikanaan, tai ottaa puoliso, joka kerää itse oman omaisuutensa - ja sinun sitten hoitaa puolet jälkikasvusta ja kotitöistä jne.

Vierailija
8/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta ei oikein selviä mitään faktoja joista voisi päätellä miten asia oikeasti on.

Tarkennappa aloittaja nyt tilannetta

- oletteko siis naimisissa ja avioehtoa ei ole?

- olette eroamassa?

- jos näin niin laske teidän kummankin omaisuus yhteen, vähennä velat, jaa lopputulos kahdella ja kummallekin tulee osituksessa kyseinen määrä omaisuutta. Sovitte sitten kumpi pitää mitäkin jne.

Vierailija
9/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene. KUmpikin pitää oman omaisuutensa ja enemmän omistava maksaa tasinkona (rahana tai omaisuutena) toiselle omaisuuksien erotuksen.

Leikitään, että teillä on omaisuutena ainoastaan se kämppä, arvo 300 000 e ja siitä velkaa 240 000 e ja lisäksi sinulla jotain muuta 200 000 e arvosta, jolloin yhteinen jaettava on 260 000 e. Sinä annat vaimolle 130 000 e ja pidät niin velkaisen asunnon kuin loputkin omaisuudestasi.

Vierailija
10/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartoittamisen sijaan tarkoittanet kartuttamista?

Vierailija
11/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti viitsii tehdä naisten kanssa lapsia?

Tyhmyydestä sakotetaan ja sakon suuruus on vähintään puolet omaisuudesta + elarit.

ps. ei ne edes ole sun lapsia.

Vierailija
12/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaisuus menee puoliksi.

Mikä ei automaattisesti kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki menee puoliksi (puolet talosta, puolet autosta jne) vaan että kumpikin saa rahassa mitattuna yhtä paljon. Toinen voi saada talon, toinen rahaa. Ja tämähän riippuu kumpaisenkin netto-omaisuudesta (omaisuus - velat), kumpi maksaa ja kummalle.

Vierailija
13/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa. Paitsi jos omaisuudesta osa on peritty testamentilla jossa määräys ettei puolisolla ole aviooikeutta kyseiseen perintöön. Jos tällaista omaisuutta on niin se jätetään jaon ulkopuolelle.

Vierailija
14/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole avioehtoa, niin KAIKKI varat ja velat pannaan puoliksi.  

Ja se menee tasan niin, että vaimo on oikeutettu puoleen omaisuudesta. Sinulle on varmasti oikein kivasti kelvannut pikkurouvan kotihoito lapsillenne ja ruoka pöytään kun tulet kotiin?

Jos ei olisi, niin sitten olisi pitänyt avata se suu aikanaan, tai ottaa puoliso, joka kerää itse oman omaisuutensa - ja sinun sitten hoitaa puolet jälkikasvusta ja kotitöistä jne.

Ei panna välttämättä KAIKKIA. Jos on saanut tai perinyt omaisuutta, jossa antaja tai perinnönjättäjä on sulkenut aviopuolison ulkopuolelle, niitä varoja ei ositeta.

Vierailija
15/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisiin ei voi luottaa??? Olen antanut hänelle tekemälläni raskaalla työllä kaiken??? Haluamansa kodin auton vaatteet lapset hän on saanut vaan olla kotona hoitamassa lapsia ja käydä kuntosalilla ottamassa selfieitä

Valehtelee ettei ole muuta miestä luulen että on ja nyt kiusaa minua näillä raha asioilla en minä sitä asuntoa halua minulla on rakenteilla omakotitalo tämän piti olla vaan väliaikainen ratkaisu nainen ilmotti että haluaa pysyä tässä asunnossa ja ettei haluakkaan omakotitaloon hoitamaan isoa pihaa ja valittaa että siinä muutenkin liikaa työtä

Hänelle lapsissa tarpeeksi luulisi että 10 v aikaba oliisi sitten jo tiennyt mitä haluaa valittaa että oli niin nuori silloin eikä ymmärtänyt mitään ja että hän on nyt 30vuotiaana muovautunut sellaiseksi mitä on ja että nyt sitten kiinnostaisi opiskella ammatti ja lapset laittaa tarhaan ja minusta ei ole mitään hyötyä enää että parempi erota ja omaisuutta hänelle on kyllä paha mieli

T. Ap

Vierailija
16/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka helvetti viitsii tehdä naisten kanssa lapsia?" Ihan vinkkinä; mies ei saa miehen kanssa lapsia.

Vierailija
17/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olet ollut sitten lapsellinen

Ja totta on että moni muuttuu 10v rupeaa olemaan vähän eri intressit 30 vuotiaana kuin 20v.

Ei kaikki halua sitä omakotitaloa ja isoa pihaa

Olisit ollut tyytyväinen siihen mitä jo on niin olisi varmasti ollut vaimo tyytyväisempi

Oletko ollut liikaa poissa? Et ole huomioinut vaimoa tarpeeksi? Ne asiat yleensä ajavat myös parit erilleen ennemmin ja myöhemmin vaimo pyörittää arkea yksin ja mies kohkaa omaisuuden haalimista vaan eikä voi keskittyä oleelliseen eli perheeseensä

Olet ehkä mahdollistanut vaimolle asioita mutta ehkä tässä tapauksessa vaimo on mahdollistanut sinulle perhe elämän koska ilmeisesti sinusta ei yksinäsi ole lapsia kasvattamaan

Vierailija
18/18 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eronnut joskus aikonaan.  Yhdessä oli hankittu kallis  3h, k p,s..se oli toinen  yhteinen asunto.Olimme 19 vuotiaita mennessämme  naimisiin, 1 lapsi oii. Me lapsen kanssa jäimme siihen asuntoon ja minä ostin miehelle Lauttasaaaren rannasta asunnon josta tuli se puolikas laskennallisesti.  Autoin häntä vieläuuden elämän alkuun n. 2 vuotta. Siisi  sisustin ja huolehdin isosta veneestä jonka hän halusi pitää. Siinä tarvittiin autoa joka oli minulla ja nimissäni uutena ostettu. Kuitenkin hän  sössäsi asinsa ja taloutensa ja vanhempiensa perinnön. Hän sai rattijuoppous tuomion ja jotain katutappelujuttuja. Kuvasa oli myös bubi ruusu joka  oli juoppo. Nyt mies on kuollut ja häneltä jäi entinen  talo , meidän  kesämökkinä ollut asunto. Joka pitäisi kai myydä. Onmeillä  kiinteistöjä nyt liikaa. kulut kasvaa lapset ei huoli niitä. Siis puolet on annettava jos ei avioehtoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme