Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan työtäni, vihaan vihaan. Ei ulospääsyä.

Keskiluokkaista unelmaa?
20.04.2021 |

Olen niin lopen uupunut työhöni. Asiantuntijatason työ ns omalla alalla, sisäsiistiä hommaa josta voi olla vaikea ymmärtää että on aivan totaalisen poikki ja niin vttuuntunut että ei vaan jaksa. Kaikki jaksamiseni menee tähän, aivan joka ikinen jaksamisen hiven. Joka ikinen päivä on buukattu loputtomilla palavereilla ilman taukoa, joissa saa tosissaan tehdä aivotyötä, naks vaan aivot seuraavaan projektiin, tulet kaksi minuuttia myöhässä kun oli pakko juosta palaverien välissä vessaan, ja seuraavassa onkin pomo mukana jolla on pitkät listat uusia hommia. Palaveriputki loppuu neljältä jolloin alkaa päivän toinen osuus, päivän aikana kertyneet.noin 100 meiliä purettavana ja se loputon vaatimusten lista mitä niistä päivän 5-6 intensiivisestä palaverista on listalla, kiukkuisia ihmisiä jotka turhautuvat kun eivät saa buukattua palaveria sinne loputtomaan listaan tai viikko sitten palaverissa luvattuja töitä takaisin. Pinot kertyvät, ei tästä voi selvitä kukaan, sumussa menee. Ei ehdi edes ajatella, seuraava seuraava. Pomot hymistelevät, ei tämä muutu koskaan. Olen yrittänyt työllistyä muualle mutta aivan toivotonta, en pääse edes haastatteluun kun ikä alkaa nelosella ja uupumus paistaa varmaan jo kaukaa. Mitä elämää tämä on??? Miten unelmatyö muuttui tällaiseksi? Kotona perheen vaatimukset ja toinen työmaa. Erityislapsi. Kuka tällaista jaksaa. Haaveilen päivittäin että irtisanoudun ja jään tyhjän päälle mieluummin.

Kommentit (371)

Vierailija
341/371 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan myös yli kaiken nykyistä työtäni. Mun työpäivien pituus on yleensä 7.30-18.00 työmatkoineen. Illalla jää pari tuntia omaa aikaa ennen nukkumaanmenoa. Nukkumaan on päästävä aikaisin koska olen niin loppu. Lisäksi työkaverit on suurin osa ihan karseita! Aina naama nurin päin ja esimiehet huutaa jne. Hyi hel vetti!

Vierailija
342/371 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu esimiehellesi ja sano, että työtaakka on suhteeton ja palkatkoon lisää työntekijöitä. Hakeudu sairaslomalle sillä edessä voi olla loppuunpalaminen.

Learn to rest, not to quit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/371 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän on ilmeisesti jotenkin radikaalia että lähtee töistä neljältä eikä jää säännöllisesti ylitöihin. Tilanne on mennyt aika huonoksi jos normaalin työajan noudattaminen on paheksuttavaa.

Vierailija
344/371 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Ymmärrän ja allekirjoitan.

Kaikki yritykset hallita omaa työaikaansa torpedoi pomo, joka lupailee "jeesiä" siinä, tässä ja tuossa kaikille, jotka hänelle soittavat sen jälkeen, kun olen sanonut, että aikaa on seuraavan kerran x viikon päästä. Näin työskentelyyn ja taukoihin varatut kalenteriajat valuvat noihin "jeeseihin".

Meillä suurin ongelma on se, että kukaan ei tunnu suunnittelevan työtään, joten minun pöydälleni asiat päätyvät vasta, kun "on kiire" ja pakkohan ne asiat on sitten hoitaa eteenpäin.

Ensi viikolla haen saikun ja saikun aikana haen uuden työn.

Tämä! On ihan sama miten hyvin hallitsee omaa ajankäyttöään kun kukaan muu ei välitä hallita mitään, vaan antaa kaiken luisua kiireelliseksi viime hetken hommaksi. Sitten ne super-hyper kiireelliset tehtävät pamahtamat meikäläisen inboksiin kuin at

Just näin. Jos haluaa että hommat toimii, pitäis itse huolehtia myös niistä projektinhallinan hommista, jotka ei tosiaan kuulu mun työnkuvaan.

Ja koska hommat luisuu, lopputulos on se, että kaiken mikä pöydälle tulee, pitäis olla valmista HETI tai "lempisanani" ASAP. Näitä heti-tehtäviä asioita kun muutama kertyy, hypit päivän aikana kokoajan projektista toiseen kauhealla kiireellä, kun siihen toiseen tulikin nyt vielä yksi korjaus, ja ei hei tähän toiseenkin tuli vielä muutoksia, saatko heti tehtyä tämän?

Haaveilen siitä että joskus olisi aikaa ajatella miten asiat olisi järkevintä tehdä, ja tehdä ne rauhassa. Aivot ja jaksaminen kuormittuu nykyisellään aivan liikaa, ja se ärsyttää, koska mun työ ei pelasta henkiä eikä ole muutenkaan niin tärkeää että sen takia haluaisi menettää terveytensä.

Ärsyttää myös että vaikka parhaansa yrittää koko ajan, tulee vain napinaa eikä koskaan kiitosta. Itse sitten taputan joskus itseäni olalle kun tiedän, että olen hoitanyt työni hyvin.

Vierailija
345/371 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa painajaismaiselta.

Iloinen keikkaduunari

Vierailija
346/371 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhu! Luit mun ajatukset ! Mulla ei lasta mut ihan sama paska fiilis ja oon 33

Vierailija
347/371 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Onneks pääsin pois. 1v sairaslomaa, 2v ansiosidonnaista. 1v paskatyötä. Nyt taas hermolomaa työttömänä.

Palaan kyllä töihin, mutta.. En mielelläni, pakosta.

Vierailija
348/371 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kertoa, mikä on tämä huipputärkeä/- vaativa asiantuntijatyö? 

Vierailija
349/371 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko olla töissä. Anna se paikka jollekin työttömälle.

Vierailija
350/371 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsen pois paskaduunista nyt keväällä. Määräaikainen on. Enkä todellakaan jatkaisi tässä. Inhottaa niin kovasti. En sen kummemmin kerro mikä työ,mutta en suosittele tätä kellekään. Burn out lähellä 🤮

Vierailija
351/371 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas vihaan aivan kaikkea, en pelkästään typerää työtäni.

Vierailija
352/371 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka vihaatte työtänne: muistakaa haukkua työttömiä, se helpottaa oloanne varmasti.

Vierailija
353/371 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatason työssä ei todellakaan painita päivittäisen paskasälän kanssa. Ongelma on nyt siinä, että kaikelle paskahommalle on annettu nimi asiantuntijatyö. Vaikuttaa siltä että suuri osa asiantuntijoista ei asiantuntijatyötä tee. Toivottavasti kysymyksessä ei ole suurin osa.

Vierailija
354/371 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne. Itselläni vielä se, että teen ns. yhteiskunnallisesti arvokasta työtä, mutta tämän koronavuoden jälkeen tajusin miten paljon itsekkäitä ja häikäilemättömiä ihmisiä tässä kansassa on ja mietin, että näitäkö varten puurran kaiket työpäivät ja maksan veroni. Tekisi mieli heittäytyä irti kaikesta ja repiä vaan hyödyt irti tästä yhteiskunnasta. Olen siis menettänyt mielekkyyden koko työstä.

Myös minun näkemys tästä maasta on käynyt kielteiseksi nimenomaan korona-ajan tapahtumien ja kokemusten takia. En enää puolustaisi Suomea. Jatkossa keskityn vain omien ja läheisteni etujen ajamiseen, kerran meno on tällaista.

"En enää puolustaisi Suomea"

Niin, Putte järjestää asiamme parhain päin?

Vierailija
355/371 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36117 kirjoitti:

Kuulostaa ihan maanpäälliseltä viiden tähden helvetiltä.

Ei se oo sitten siisti sisätyökään mitään herkkua, vaikka joku kädet koko ajan paskassa oleva työn raskaan raataja voisi työhaalarit yllä niin luullakin. Oli työ mitä tahansa, niin aina siitä löytyy huonot ja helvetin huonot puolet.

Olen tehnyt äärimmäisen raskaita duunarihommia ja tätä kuvattua palaverihelvettiä. Duunarityöt tuntuvat lomalta sisätyöhön verrattaessa.

Vierailija
356/371 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatason työssä ei todellakaan painita päivittäisen paskasälän kanssa. Ongelma on nyt siinä, että kaikelle paskahommalle on annettu nimi asiantuntijatyö. Vaikuttaa siltä että suuri osa asiantuntijoista ei asiantuntijatyötä tee. Toivottavasti kysymyksessä ei ole suurin osa.

Olet aika pihalla nykypäivän työelämästä. "Ennen vanhaan" asiantuntijat tekivät asiantuntijatyötä, ja sitten assarit hoitivat rutiinihommia kuten matkalaskut, lento- ja hotellibuukkaukset, kahvitarjoilut, järjstelmäkirjaukset jne jne. Mutta nykyään assareita ei juuri enää ole, vaan ne asiantuntijahommiin palkatut käyttää paljon aikaa myös noihin rutiinihommien hoitoon.

Vierailija
357/371 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikainen leppoisa duunarityö. Kotona ei tarvi töitä ajatella, 4 päivää viikossa töitä, käteen jää 2t. Hyvin riittää elämään.

Osa-aikainen duunarityö, kosta jää käteen 2 tonnia?

On muuten harvassa noin hyvät palkat.

Vierailija
358/371 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuin mun kynästä, paitsi että minä olen se asiantuntijaporukan pomo. Ihan sama palaveritetris päivästä toiseen, isoja miljoonaprojekteja ja hankkeita, hankintoja ja kilpailutuksia, pomo hengittää niskaan, muiden yksiköiden vetäjät odottaa resurssia nyt heti, ihan käsittämätön yhtälö. Perjantaisin viinipullo auki, että saa edes hetken olla miettimättä töitä ja stressi alkaa seuraavasta viikosta hiipiä mieleen jo viimeistään sunnuntaina. Samaan aikaan kun istut palavereissa, pitäisi olla alaisten saatavilla. 

Työpaikan vaihto olisi mahtavaa, kun tietäis vaan homman millä elää ja koneen mentyä kiinni klo 16, ei tarvitsisi enää miettiä työasioita.

Vierailija
359/371 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikainen leppoisa duunarityö. Kotona ei tarvi töitä ajatella, 4 päivää viikossa töitä, käteen jää 2t. Hyvin riittää elämään.

Osa-aikainen duunarityö, kosta jää käteen 2 tonnia?

On muuten harvassa noin hyvät palkat.

Hyväpalkkainen(erittäin-) duunarityö 4- päiväisellä työviikolla tekee bruttona sen pari tonnia, normipalkkainen 1,5t.

Tavallisesti se on kympin paskapalkka, jolloin se on tonni käteen repaleisella vuorolistalla.

Asiantuntijatyön stressi vaihtuisi stressiin toimeentulosta.

Vierailija
360/371 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika pihalla nykypäivän työelämästä. "Ennen vanhaan" asiantuntijat tekivät asiantuntijatyötä, ja sitten assarit hoitivat rutiinihommia kuten matkalaskut, lento- ja hotellibuukkaukset, kahvitarjoilut, järjstelmäkirjaukset jne jne. Mutta nykyään assareita ei juuri enää ole, vaan ne asiantuntijahommiin palkatut käyttää paljon aikaa myös noihin rutiinihommien hoitoon.

Asiantuntija ei koskaan, eikä erityisesti silloinkaan, tee mitään rutiinihommia. Erityisasiantuntija vieä vähemmän. Jos palkan suhde asiantuntijalla rutiinityöhän on kertoimella 1,85 tai jopa 2, kuinka firmoilla on varaa? Erityisasiantuntijan palkka perusassistenttiin on vähintää 3. Onkohan nyt jossain kohtaa halpuutettu ja näin päästy jakamaan titteleitä ilman katetta? Jos on asiantuntijatehtävä, silloin tulee jo haastattelussa kysyä kuka hoitaa nämä kirjaukset ja muun joutosälän. Niin, tähän asiantuntijatehtäväänhän tuollaiset eivät luonnollisestikaan kuulu. Ammattilaien ei tule sortua ottamaan vastaan tuhoon tuomittua työtä, yhtä vähän kuin keskustella jonkun täysin kuutamolla olevan HR:n kanssa. Ammattilainen kesustelee toisen ammattilaisen kanssa peer to peer. Ellei nuo mainitsemani "makrotason" ehdot tehtävänkuvasta toteutudu (ja keskustelua käydään ammatilaisen asemesta jonkin epämääräisen HR Jampan tai Jaanan kanssa), voidaan esitää relevantti kysymys ollaanko jo kuinka syvällä suossa, ei siis ollaanko vai eikö olla suossa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän