Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein käyt kampaajalla? Mikä on sinulle tärkeää kampaamoa valitessa?

Vierailija
20.04.2021 |

Ja mitä käsittelyitä otat? Millaisesta kampaamoa sisustuksesta tykkäät?

Kommentit (193)

Vierailija
41/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy enää lainkaan. Aina tuli sanomista liian paksuista hiuksista, kuulemma niin vaikeat leikata jne.

😟😒

Sellainen humble brag tiistai-iltaan.

Vierailija
42/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy enää lainkaan. Aina tuli sanomista liian paksuista hiuksista, kuulemma niin vaikeat leikata jne.

😟😒

Mulla on sama, että he aina luulevat selviävänsä puolessa tunnissa. Ihan vähintään menee 45 minuuttia, jos olen itse pessyt hiukset. Yleensä menee yli tunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pari kertaa vuodessa. Meidän kylällä on vain yksi kampaamo.

Vierailija
44/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😟😒

Mikä paksuissa hiuksissa on humble brag? Ne hiostaa kesällä, niitä on vaikea laittaa, ne painavat, eivätkä ne välttämättä pysy korvienkaan takana siististi.

Vierailija
45/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyny kampaamossa viimeksi 90-luvulla.

Omalla 10v välein ostettavalla koneella nahkaa myöten.

Kallista on.

M41

Olet siis vaihtanut 90-luvun jälkeen sukupuolta?

Eikö mies voi käydä kampaajalla?

Miehet käyvät parturissa, naiset kampaajalla.

Vierailija
46/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona lopetti sen ainaisen värjäämisen. Hyvä niin

Vierailija
47/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 2-3 kk välein. Otan raidat ja latvojen leikkauksen. Ainoa mikä kampaajassa minulle merkitsee, on työn jälki. Olen kiertänyt paikkakunnallani monta kampaajaa ennen kuin löysin sellaisen, jonka luota poistun tyytyväisenä tukkaan. On uskomatonta, kuinka iso osa kampaajia pystyy tekemään niinkin tavallisen työn kuin raidat aivan päin vituraa (kokemusta on).

Nykyinen kampaajani sitten puolestaan on hiukan raskas ihmisenä ja aivan kauhea kälättäjä (puhuu taukoamatta sen pari tuntia, lähinnä itsestään), mutta pysyn hänessä koska hän tekee kauniit hiukset. Mutta mikään nautinnollinen hemmotteluhetki ei se kampaajallakäynti kyllä ole :D

Sisustuksella ei niin väliä, omalla kampaajallani on jonkinlainen vaalea sisustus, viherkasveja ja isot peilit. Siistiä ja hyväkuntoiset pinnat. Pidän viihtyisänä.

Eli jos ap on joku aloitteleva kampaaja, niin ehdottomasti tärkein vinkki on panostaa ammattitaitoosi. Ota sen verran asiakkaita, että jaksat tehdä jokaisen kohdalla huolellista työtä. Pieni sosiaalinen äly/kyky lukea ihmistä on seuraava plussa, että hiukan vaistoaisi haluaako asiakas esim. höpötellä koko ajan, vai olla hiljaa ja lukea lehteä.

Vierailija
48/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kampaajalla joka maanantai pesetyttämässä ja föönaus.

Leikkaus viiden viikon välein.

Vierailija
49/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kampaajalla kerran vuodessa. Minulla on paksut, taipuisat hiukset ja paras pituus on hartioille ulottuvat, pitkät hiukset. Väri on luonnollinen, joten en harrasta värjäyksiä tai raitoja. Minä pidän kampaajasta, joka osaa olla hiljaa. Olen sellainen introvertti enkä turhia hössötä. Minulle on turha ehdotella uusia tyylejä tai tuotteita. Tällä mennään hautaan saakka.

Vierailija
50/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin kampaajalla varmaan 4-6 kertaa vuodessä, jos vain löytäisin viihtyisän paikan. Toisaalta olen nyt oppinut värjäämään ja leikkaamaan itse, kun viimeksi sain taas niin tökeröä kommenttia.

Vierailija
51/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion vihdoin leikkauttaa koronatukkani, kun rokotukset on kunnossa ja kaupungin koronatilannekin kovasti rauhoittunut. En käytä luottokampaajaani, koska se on käyttäytynyt pöyristyttävän vastuuttomasti koko pandemian ajan. Nyt etsin kampaajaa/kampaamoa, joka on tehnyt parhaansa vaikeassa tilanteessa suojellakseen asiakkaita ja jolla ei mene välttämättä hirveän hyvin just nyt.

Vierailija
52/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😟😒

Mikä paksuissa hiuksissa on humble brag? Ne hiostaa kesällä, niitä on vaikea laittaa, ne painavat, eivätkä ne välttämättä pysy korvienkaan takana siististi.

Katoppakö Suomi on täynnä liuhulettisiä harvahapsisia naisia, joilla päänahka kumottaa kuontalon läpi päivin illoin ja jopa öin. Silloin ei heru ymmärrystä sille, että joku valittaa liian paksuista hiuksista.

Ottaisin myös itse mieluusti tooooooooooooodella paksut hiukset ja hiukan matalamman hiusrajan.

Vierailija
53/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen leikkasin omat lyhyet hiukseni taas kerran. Säästän satasia vuodessa eikä kieltämättä nykypalkalla olisi edes varaa käydä kampaajalla.

Vierailija
54/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😟😒

Ihan totta! Tosi hankalat, ihmettelen kun monet munkin harjaani oikein kadehtii kuulemma. Vaihtaisin milloin vain puolet ohuempaan, ja luonnonsuoraan.

Vierailija
55/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En tykkää sellaisista, joista asiakas näkyy kadulle tai kauppaan. Kamalaa, jos ihmiset pällistelevät.  

2. Sitten tulee mieleen sellaisen asia (yleensäkin asiakaspalvelua ajatellen, ei pelkästään kampaamoihin liittyen) että jos työntekijät haukkuvat toisiaan selän takana asiakkaan kuullen. Itselle tulee tosi vaivautunut olo ja mielikuva siitä, että tässä paikassa ei hommat suju ja muutenkin jää vaan ikävä fiilis. 

3. Näin korona aikana arvostan, jos hygieniaan panostetaan.

4. Aivan mahtava asia olisi jos kampaamossa olisi asiakas wc. Tietysti vain kampaamon asiakkaille, mutta joskus jos 3 tuntiakin joutuu siellä olemaan ja kahviakin tarjotaan niin voi loppuvaihe jo olla aika tuskaa... 

5. Yksi mahtava seikka olisi  myös tuolit ym. välineet kaikkiin pituuksiin. Eli lyhyille ja pitkille ihmisille sopivat. 

6. Yleensäkin mukava asenne asiakkaita kohtaan. Mikäli pelkään että hiuksiani haukutaan tai tuomitaan niin en varmasti mene kyseiseen paikkaan, ainakaan toista kertaa.

Vierailija
56/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😟😒

Ihan totta! Tosi hankalat, ihmettelen kun monet munkin harjaani oikein kadehtii kuulemma. Vaihtaisin milloin vain puolet ohuempaan, ja luonnonsuoraan.

Täällä kans yks joka haukuttiin paksuista hiuksista.. Menee ihan ÄLYTÖN aika esim. raidoittaa ja sekös kampaajaa tuskastuttaa.  

Paksuja hiuksia on ihan mahdoton myös saada itse laitettua mitenkään kivasti. Näyttää aina joltain he-manilta kun pitää hiuksia auki ja kampaukset eivät tietenkään pysy mitenkään päin kun hiukset painaa ja niitä yksinkertaisesti on liikaa.

Vierailija
57/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso leikkaa minun ja tyttäreni hiukset, koska ei ole vakituista työpaikkaa.

Eläkkeellä oleva äitini käy parturissa 6 viikon välein samoin kuin muut eläkkeellä olevat sukulaiset. Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, suuret ikäluokat 75-vuotiaita joten partureita loppuu valtavasti eläkeläisten vähentyessä, kun nuorilla ei ole varaa parturiin.

58/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin haaveilisin paksuista hiuksista. Itselläni on hiusmääräkin vähäinen ja lisäksi hius on todella hentoa.

Ennen koronaa kävin kampaajalla 4-5 kertaa vuodessa ja siis niin että 2 krtaa vuodessa raidat+leikkaus+kulmat+ripset ja 2-3 krtaa pelkkä leikkaus.

Nyt ....... olen käynyt viimeksi leikkaamassa lokakuussa 2020 ja sitä ennen raidat toukokuussa 2020. Viime vuonna kävin 2 krtaa ja tänä vuonna en vielä kertaakaan.

Vierailija
59/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 6 viikon välein, muuten tukka alkaa roikkua. Aina ei tehdä muuta kuin leikataan latvat, mutta joskus muutetaan vähän malliakin. Olen käynyt useita vuosia samalla kampaajalla, koska hän leikkaa hyvin, eikä vain saksi hätäisesti hiuksia läpi.

Väriä otan 1-2 kertaa vuodessa. Värjään enimmäkseen itse, koska lopputulos on yhtä hyvä kuin kampaajalla. Hirveän usein olen ollut kampaajalla käydessä pettynyt nimenomaan värjäykseen. Todella taitavat värjääjät ovat harvassa.

Vierailija
60/193 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kymmeneen vuoteen ja kaduttaa että ikinä kävinkään! Aina sai stressata lopputulosta joka ei koskaan ollut mitä pyysin ja pelkkä leikkaus lähes 40e!!! Paljonhan ne nykyään on..