Kuinka usein käyt kampaajalla? Mikä on sinulle tärkeää kampaamoa valitessa?
Ja mitä käsittelyitä otat? Millaisesta kampaamoa sisustuksesta tykkäät?
Kommentit (193)
Ehkä 3 tai 4 kertaa vuodessa käyn. Yleensä vain leikkaus, väri on hyvä luonnostaan. Joskus kulmat huolletaan.
Samalla kampaajalla käyn, sellainen jonka kanssa on helppo jutella, tai olla hiljaa, ei höpöttäjä.
Sisustukseen en kiinnitä huomiota.
Kävin sattumoisin just tänään leikkuulla.
Kerran kuussa. Minulle valinta on helppo, oma kylppäri. Latvanleikkaus. Sisustusta ei ehdi miettiä, leikkaan itse 10 minuutissa, seinälaatat ovat siniset. :) Maksu on 0 euroa.
Hiusten pituudesta riippuen käyn parin kuukauden välein. Haluan hinnan olevan kohtuullinen. Nyt on pixie niin sitä pitää leikata useammin. Haluan riittävästi ohennusta ja pituutta pois kun hiukset ovat paksut ja haluan kevyen tukan etenkin niskasta. Eniten häiritsee ehkä loputon small talk ja jos kampaaja ottaa liian häveliäästi pois pituutta ja paksuutta.
Aikaa ennen koronaa kävin noin 5-6 viikon välein värjäyttämässä juurikasvun ja rahaa meni ihan karseasti, kun hiukset ovat lähes vyötärölle ulottuvat paksuhkot. Koronan takia muutimme kampaajani kanssa tyylini huomattavaksi helpommaksi ja värin sellaiseksi, että se on aika luonnollinen. Viimeksi olen käynyt kampaajalla siis tammikuussa ja vieläkään ei ole mitään kovin kiirettä, mutta ennen kesälomia menen varmasti.
Minulla oli joskus vakkarikampaaja, mutta hän lähti toisaalle ja nyt käyn saman liikkeen toisella tytöllä. Kampaamossa on ihan ammattitaitoista porukkaa töissä ja menen ihan luottavaisin mielin. Kampaamon sisustus on aika se ja sama, mutta itse tykkään siitä, että turhuuksia ei ole, vaan paikka on selkeä ja siisti.
Ap, jos luulet kartoittavasi tässä asiakkaiden tarpeita, niin metsään menee niin että roikaa. Täällä on hyvin valikoitunutta sakkia, ei keskivertoa ja sun asiakaskunta on kumminkin aika riippuvainen paikasta ja asujaimistosta siellä. Aika harva lähtee kauas jonkun tietyn kampaamon palveluiden perässä.
Kannattaa siis kysellä mieluummin siellä, minne aiot perustaa kampaamosi. Ota selvää tulotasosta ja ikärakenteesta. Katso, missä sakki liikkuu ja millaista väkeä siellä liikkuu. Ovatko he ympäristön asukkaita vai kenties liikkeellä työn takia - jolloin aukioloajoissa kannattaa ottaa se huomioon, että porukkaa on liikenteessä lounas-aikaan ja klo 15-18.
On myös aika eri asia, jos asiakaskunta on enimmäkseen keski-ikäisiä ja eläkeläisiä kuin jos se on nuorta - jälkimmäisessä menee shokkivärejä enemmän kuin edellisessä.
Tsemppiä ja menestystä sinulle, toivottavasti löydät hyvän paikan ja saat kulut peittoon.
yt. kampaaja-opiskelijan äiti
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos luulet kartoittavasi tässä asiakkaiden tarpeita, niin metsään menee niin että roikaa. Täällä on hyvin valikoitunutta sakkia, ei keskivertoa ja sun asiakaskunta on kumminkin aika riippuvainen paikasta ja asujaimistosta siellä. Aika harva lähtee kauas jonkun tietyn kampaamon palveluiden perässä.
Kannattaa siis kysellä mieluummin siellä, minne aiot perustaa kampaamosi. Ota selvää tulotasosta ja ikärakenteesta. Katso, missä sakki liikkuu ja millaista väkeä siellä liikkuu. Ovatko he ympäristön asukkaita vai kenties liikkeellä työn takia - jolloin aukioloajoissa kannattaa ottaa se huomioon, että porukkaa on liikenteessä lounas-aikaan ja klo 15-18.
On myös aika eri asia, jos asiakaskunta on enimmäkseen keski-ikäisiä ja eläkeläisiä kuin jos se on nuorta - jälkimmäisessä menee shokkivärejä enemmän kuin edellisessä.
Tsemppiä ja menestystä sinulle, toivottavasti löydät hyvän paikan ja saat kulut peittoon.
yt. kampaaja-opiskelijan äiti
Olen ihan tavallinen asiakas. Jännä, että niin moni ei ole tyytyväinen.
Viimeksi kävin 2018. Yllättävää kyllä, sain jopa sellaisen leikkauksen ja värin mitä halusinkin, ensimmäistä kertaa ikinä. Valitettavasti kyseinen kampaamo muutti toiseen kaupunkiin :(
Sen jälkeen olen leikannut itse, yllätyin miten helppoa se on.
Värjännyt olen kotona jo vuosia, tuo yksi kerta oli poikkeus.
Vuosien 1996-2016 välillä kävin kampaajalla n.10 kertaa, joka kerta eri tyypillä ja aina lopputulos oli päin p rsettä. Kiitti mulle riitti.
Olen 20-vuotias ja käynyt viimeksi kampaajalla 13-vuotiaana. Kampaaja oli vanhempi nainen ja hiuksiin oli tarkoitus saada leikkauksella tuuheutta kun menevät päätä pitkin. Kampaaja ei ollenkaan ottanut huomioon, että 13-vuotias ei välttämättä itse osaa samalla tavalla muotoilla hiuksia itsenäisesti kuin ammattilainen ja kampaaja tuntui jääneen itse johonkin 70-luvulle. Lopputuloksena lässähtänyt harakanpesä, joka sojotti latvoista milloin mihinkin. Traumat jäi ja nyt hiukseni ovat luotisurat ja ulottuvat alaselkään.
Olisi kiva alkaa taas käymään kampaajalla ja ehkä ensimmäistä kertaa värjäyttää hiukset. Sopivaa paikkaa ei ole löytynyt, koska jotkut jopa veloittavat hiusten pituuden mukaan eli käynti voi maksaa PALJON.
Samalla kun vastaatte ap:n kysymyksiin niin jos on tarinoita kampaajakammosta parantumiseen niin voi kertoa :)
Käyn noin puolen vuoden välein vain leikkauttamassa hiuksia. Periaatteessa niitä voisi tasoittaa kotonakin tai kaverin kanssa, mutta kyllä osaava kampaaja saa niistä vähän nätimmät. Mulla on hyvin paljon hiuksia ja ne ovat paksut. Siksi on kiva, että latvoja on kerrostettu taidokkaasti. Taipuvat ja asettuvat nätimmin.
Mä en juurikaan välitä siitä, miltä kampaamossa näyttää. Tärkeämpää on, ettei siellä haise. Usein kampaamot ovat täynnä kaiken maailman tököttimiä, hajusteita ja kemikaaleja, jotka käyvät nenään. Siksi suosin yleensä hyvän ilman kampaamoita. Jos käyn normaalissa, niin painotan etten halua voimakkaasti hajustettuja tuotteita. Enemmän mua kiinnostaa, millaisia kampaajat itse ovat ulkoisesti ja millaisista asioista he puhuvat. Sellainen teko sitä teko tätä pissis on vaivaannuttavaa seuraa tunnin ajan.
Käyn leikkauttamassa 7 viikon välein. En ole värjäyttänyt hiuksia n. 10 vuoteen. Tykkään omasta väristä. Muuton vuoksi jouduin aikanaan luopumaan luottokampaajasta. Nykyisellä asuinseudulla kampaaja nro 2 paljastui hyväksi. Heti eka leikkaus onnistui erinomaisesti, osasi ottaa hiuspyörteet huomioon. On nyt vakikampaajani. Lisäksi hän on satsannut kampaamon viihtyisyyteen ja siisteyteen.
Mä löysin vihdoin ja viimein uuden, loistavan vakikampaamon monen vuoden etsimisen jälkeen. Ei ole halvimmasta päästä muttei ihan kalleinkaan, ja kaikki kampaajat tuntuvat olevan siellä aivan huippuja. Lopputulos on ollut toistaiseksi aina paljon parempi kuin olisin osannut odottaakaan. Ilmapiiri siellä on myös jotenkin tosi ihana ja rauhallinen; tulee aina sellainen levollinen olo ja hyvä mieli kun sinne menee vaikka periaatteessa se on ihan perus parturikampaamo ostoskeskuksessa. Kaikki kampaajat on siellä sellaisia että niiden kanssa on kiva ja luonteva jutella kaikkea, mutta toisaalta hiljaisuuskaan ei tunnu kiusalliselta jos tekee mieli vain olla hetki hiljaa ja levätä. Se on iso plussa.
Käyn siellä ehkä n. 3-5 kertaa vuodessa; välillä mallinmuutosleikkauksessa, välillä sävytettävänä ja välillä vaan trimmattavana fiiliksen mukaan. Välillä olen käynyt myös ottamassa vaan väriä kulmiin ja ripsiin tms.
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin vihdoin ja viimein uuden, loistavan vakikampaamon monen vuoden etsimisen jälkeen. Ei ole halvimmasta päästä muttei ihan kalleinkaan, ja kaikki kampaajat tuntuvat olevan siellä aivan huippuja. Lopputulos on ollut toistaiseksi aina paljon parempi kuin olisin osannut odottaakaan. Ilmapiiri siellä on myös jotenkin tosi ihana ja rauhallinen; tulee aina sellainen levollinen olo ja hyvä mieli kun sinne menee vaikka periaatteessa se on ihan perus parturikampaamo ostoskeskuksessa. Kaikki kampaajat on siellä sellaisia että niiden kanssa on kiva ja luonteva jutella kaikkea, mutta toisaalta hiljaisuuskaan ei tunnu kiusalliselta jos tekee mieli vain olla hetki hiljaa ja levätä. Se on iso plussa.
Käyn siellä ehkä n. 3-5 kertaa vuodessa; välillä mallinmuutosleikkauksessa, välillä sävytettävänä ja välillä vaan trimmattavana fiiliksen mukaan. Välillä olen käynyt myös ottamassa vaan väriä kulmiin ja ripsiin tms.
Nyt heräsi uteliaisuus: missä ostoskeskuksessa tällainen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt heräsi uteliaisuus: missä ostoskeskuksessa tällainen on?
Heh, nyt kun miettii niin ehkä se "ostoskeskus" on vähän yliampuva termi varsinkin nykyisellään. Mutta kampaamo on Sirpa Mansner Helsingin Columbuksessa.
Ehkä tässä asiassa ei kannata vierastaa niitä kaupungin suosituimpia paikkoja, usein maineelle löytyy kyllä perusta työnjäljessä.
Olen käynyt 18 vuotta samalla kampaajalla. Koska hän
A) leikkaa aina hyvin
B) antaa olla rauhassa eikä kälätä
C) kuuntelee toiveita ja osaa toimia niiden mukaan.
Nykyään Leikkaan ja otan raidat kolmen kuukauden välein.
En käy enää lainkaan. Aina tuli sanomista liian paksuista hiuksista, kuulemma niin vaikeat leikata jne.
😟😒
Vierailija kirjoitti:
Käyny kampaamossa viimeksi 90-luvulla.
Omalla 10v välein ostettavalla koneella nahkaa myöten.
Kallista on.
M41
Olet siis vaihtanut 90-luvun jälkeen sukupuolta?
Kerran vuodessa huonot latvat pois. Hyvä kampaaja on hiljaa ja tekee työnsä nopeasti ja hyvin. Sisustuksella ei ole yhtään mitään väliä, kunhan on siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyny kampaamossa viimeksi 90-luvulla.
Omalla 10v välein ostettavalla koneella nahkaa myöten.
Kallista on.
M41
Olet siis vaihtanut 90-luvun jälkeen sukupuolta?
Eikö mies voi käydä kampaajalla?
Käyn kolmen kuukauden välein. Raidat ja lyhennys.
On ihan ok, jos kampaaja on puhelias. Mutta en tykkää jos liikaa utelee yksityisasioitani.
Nyt minulla on sellainen kampaaja, joka on tosi erilainen kuin minä, paljon tatuointeja. Mutta homma toimii ja ainiin yksi kriteeri on kohtuullinen hinta.