Mies särki mun itsetunnon sanomalla läskiksi :'(
Tuntuu kuin joku olisi kuollut ja stressi on niin kovaa ettei pysty syömään tai nukkumaan. Olen laihduttanut kaksi kertaa itseni normaalipainoiseksi lasten syntymän jälkeen ja taas lihonut vähän niiden kertojen jälkeen. En ole mikään sairaalloisen lihava vaan vähän ylipainon puolella. Painoin suurimmillani tasan sata kiloa ja odotin toista lastamme. Sen jälkeen sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lääkkeet lihottivat. Sitten paranin ja laihdutin 20 kiloa. Jäljellä on inhottavaa löysää ihoa vatsassa joka laihdutuksen jälkeen ei katoa, muuttaa vaan muotoaan. Olen tehnyt paljon työtä itseni takia ennen kaikkea terveyttäni ajatellen ja nyt survaistiin arkaan paikkaan :'(
Mies sanoi että en ole hänen mielestään mitenkään hyvännäköinen, en ole mitenkään haluttava eikä hän halua olla minun kanssani. Siksi koska olen läski ja häntä viehättää laihuus. Tuntuu kuin joku olisi kuollut kun olen niin rikki sisältä. En uskalla enää mennä saunaan, katsoa itseäni peilistä tai mitään muutakaan. Olin saanut pääni kuntoon ja olin tyytyväinen itseeni j hyväksynyt löysän ihoni. Miehen mielestä olen laiska koska en pääse ihosta eroon.
Miten tästä stressistä pääsee eroon? En usko että toivun tämänlaisesta häoäisystä ikinä :'(
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Särkynyt sydän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon siis painat tällä hetkellä, ap? Minkä pituinen olet? Käsitin, että sulla on nyt vain pari kiloa ylimääräistä sekä löysää nahkaa laihdutuksen takia - ja kymmenien kilojen laihdutuksen jälkeen mies alkaa haukkumaan läskiksi sen löysän nahan vuoksi, kun laihdutus ei tarkoittanutkaan beach bodya.
Ihmiset täällä vaikuttavat ajattelevat että olet nyt yhtä lihava kuin sanoit olleesi lihavimmillasi, ja uskovat että mies on turhautunut tähän. Kannattaa kiinnittää huomiota kirjoituksen selkeyteen, monilla on vaikeuksia tekstin lukemisessa ja ymmärtämisessä nykyään.
Tämä. Olen 163 ja 66 kg. Ennen olin 50kg. Vähän kuin vaatteet on koon isompia. Olen mielestäni ihan hyvännäköinen ja elämä näkyy minussa.
Mikä on vyötärönmitta? Ei kyse ole pelkästä ulkonäöstä vaan viskeraalisen rasvan haitasta terveydelle.
Vyötärömitta on navan yläpuolelta ja rinnan alta 80cm mutta navan alapuolella roikkuu nahkaa jonka ympärysmitta on 100cm. Sellaista irtonaista j arpien täyttämää ihoa joka näyttää kuin mulla olisi vaatteiden alla sellainen puhallettava kelluke, en muista sen nimeä. Sellainen millaisia lapsilla on rannalla kun ne kelluu vedessä ja pää on veden pinnan yläpuolella. Onneksi nykyään on korkeavyötäröiset housut muotia kun se vähän Sa mahan kiinteytymään. Ylimääräiset kilot jotka jäi on selvästi lantiolla tässä roikkuvassa röllykässä.
Mies sitten on 173cm ja 50kg. EN valehtele. Äärimmäisen laiha ja olen sanonut että jos tulee joku sairaus esim. syöpä hänen kehonsa ei jaksa taistella vaan spragaa heti. On jopa laihtunut kymmenisen kiloa meidän suhteen aikana. On syömishäiriö koska pelkää oksentamista ja ei käydä koskaan buffeteissa ja syö ravintoloissa aina salaattia. Nestedieetillä on pääasiassa kun syömisiä ynnätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia muiden mollaajia ovat ne, jotka vinkuvat täällä, ettei heidän läskeistään saa huomauttaa. Tässä ketjussa asiallisiin, mutta ei ap:n läskiyttä ylistäviin vastauksiin on tullut kehopositiivisilta vastauksia, joissa muita ihmisiä haukutaan mielenterveyspotilaiksi, narsisteiksi, omnipotenteiksi, uleiksi, patrarkaatin aivopesemiksi lutikoiksi...
Kiukkuisimpaan muiden halveksuntaan syyllistyvät läskien vapautusta vaativat. Ei mulla muuta, alapeukkujen ropinaa tässä odottelen😘
Täydennätkö vielä sen verran, että sunko mielestä se, että Ap:n mies kutsuu normaalipainoista vaimoaan läskiksi, on ihan fine?
Siitä en puhunut mitään. Tarkennan silti vielä kommenttiani: lihavammat tai löysäihoiset eivät saavuta mitään sillä, että parkuvat kuorossa av-palstalla ”jätä se sika” ja keksivät nokkelia pilkkanimiä ja diagnooseja kanssaan eri mieltä oleville, jotka olivat ilmaisseet asiansa täysin asiallisella kielenkäytöllä. Tällainen ilkeä ja hyökkäävä käyttäytyminen herättää ainoastaan entistä syvempää ennakkoluuloa lihavampia ihmisiä kohtaan.
Ennakkoluulot taitavat olla syvät jo valmiiksi, kun olet noin varma siitä, että kaikki kommentoineet ovat lihavia tai löysäihoisia.
80 kiloinen balettitanssija , hehe kiitos .
Olet oikeassa, Van damme kilpaili tuon painoisena bodarina, ja on tanssinut balettia.
Jokainen nainen joka luulee että on sitä lihasta,voi googletta Dammen kisakuvat ja miettiä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia muiden mollaajia ovat ne, jotka vinkuvat täällä, ettei heidän läskeistään saa huomauttaa. Tässä ketjussa asiallisiin, mutta ei ap:n läskiyttä ylistäviin vastauksiin on tullut kehopositiivisilta vastauksia, joissa muita ihmisiä haukutaan mielenterveyspotilaiksi, narsisteiksi, omnipotenteiksi, uleiksi, patrarkaatin aivopesemiksi lutikoiksi...
Kiukkuisimpaan muiden halveksuntaan syyllistyvät läskien vapautusta vaativat. Ei mulla muuta, alapeukkujen ropinaa tässä odottelen😘
Täydennätkö vielä sen verran, että sunko mielestä se, että Ap:n mies kutsuu normaalipainoista vaimoaan läskiksi, on ihan fine?
Siitä en puhunut mitään. Tarkennan silti vielä kommenttiani: lihavammat tai löysäihoiset eivät saavuta mitään sillä, että parkuvat kuorossa av-palstalla ”jätä se sika” ja keksivät nokkelia pilkkanimiä ja diagnooseja kanssaan eri mieltä oleville, jotka olivat ilmaisseet asiansa täysin asiallisella kielenkäytöllä. Tällainen ilkeä ja hyökkäävä käyttäytyminen herättää ainoastaan entistä syvempää ennakkoluuloa lihavampia ihmisiä kohtaan.
Ennakkoluulot taitavat olla syvät jo valmiiksi, kun olet noin varma siitä, että kaikki kommentoineet ovat lihavia tai löysäihoisia.
Jos olisikin ennakkoluuloja, niitä ei voi hälventää riehumalla tai käyttämällä rumaa ja aggressiivista kieltä, niin kuin tässä ketjussa nyt tapahtui valitettavasti.
Suhteella ei ole mitään tulevaisuutta. Eroa. Sitten etsit miehen joka arvostaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisikin ennakkoluuloja, niitä ei voi hälventää riehumalla tai käyttämällä rumaa ja aggressiivista kieltä, niin kuin tässä ketjussa nyt tapahtui valitettavasti.
Paikoitellen tapahtui, mutta edelleenkään et tiedä kommentoijien painosta tai nahan löysyydestä mitään. Oletat vain, ennakkoluulojesi pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikoitellen tapahtui, mutta edelleenkään et tiedä kommentoijien painosta tai nahan löysyydestä mitään. Oletat vain, ennakkoluulojesi pohjalta.
No kerro, mikä sinun nahkasi tila on? Tehdäänkö kysely? Valitaan täältä pahimmat räyhääjät, ja mitataan heiltä rasvaprosentti ja ihon tilavuus, niin saadaan dataa aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon siis painat tällä hetkellä, ap? Minkä pituinen olet? Käsitin, että sulla on nyt vain pari kiloa ylimääräistä sekä löysää nahkaa laihdutuksen takia - ja kymmenien kilojen laihdutuksen jälkeen mies alkaa haukkumaan läskiksi sen löysän nahan vuoksi, kun laihdutus ei tarkoittanutkaan beach bodya.
Ihmiset täällä vaikuttavat ajattelevat että olet nyt yhtä lihava kuin sanoit olleesi lihavimmillasi, ja uskovat että mies on turhautunut tähän. Kannattaa kiinnittää huomiota kirjoituksen selkeyteen, monilla on vaikeuksia tekstin lukemisessa ja ymmärtämisessä nykyään.
Tämä. Olen 163 ja 66 kg. Ennen olin 50kg. Vähän kuin vaatteet on koon isompia. Olen mielestäni ihan hyvännäköinen ja elämä näkyy minussa.
Mikä on vyötärönmitta? Ei kyse ole pelkästä ulkonäöstä vaan viskeraalisen rasvan haitasta terveydelle.
Vyötärömitta on navan yläpuolelta ja rinnan alta 80cm mutta navan alapuolella roikkuu nahkaa jonka ympärysmitta on 100cm. Sellaista irtonaista j arpien täyttämää ihoa joka näyttää kuin mulla olisi vaatteiden alla sellainen puhallettava kelluke, en muista sen nimeä. Sellainen millaisia lapsilla on rannalla kun ne kelluu vedessä ja pää on veden pinnan yläpuolella. Onneksi nykyään on korkeavyötäröiset housut muotia kun se vähän Sa mahan kiinteytymään. Ylimääräiset kilot jotka jäi on selvästi lantiolla tässä roikkuvassa röllykässä.
Mies sitten on 173cm ja 50kg. EN valehtele. Äärimmäisen laiha ja olen sanonut että jos tulee joku sairaus esim. syöpä hänen kehonsa ei jaksa taistella vaan spragaa heti. On jopa laihtunut kymmenisen kiloa meidän suhteen aikana. On syömishäiriö koska pelkää oksentamista ja ei käydä koskaan buffeteissa ja syö ravintoloissa aina salaattia. Nestedieetillä on pääasiassa kun syömisiä ynnätään.
Oletan että tämä oli ap. Miehesi on anorektikko, mikä selittää asia. Ts miehelläsi on mt-ongelma. Noille tulee sitten agressiivisia reaktioita, kun aivot eivät enää ruoan ja vitamiinien/hivenaineiden puutoksen takia toimi kunnolla.
Nyt sinun on joko saatava mies hoitoon tai lähdettävä lasten kanssa, tai mies siirtää sairaat ajattelutapansa myös lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies on selkeästi osoittanut ja kertonut, ettei rakasta, arvosta tai kunnioita sinua eikä halua sinulle mitään hyvää. Voit itse päättää, haluatko jatkaa yhteiselämää tuollaisen ihmisen kanssa, vai yritätkö saada paremman elämän erossa miehestä. Kukaan ei pakota olemaan yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka halveksii ja inhoaa sinua. Se, että laihdutat tai käyt jossain nahankiristysleikkauksessa, ei muuta tai paranna tilannetta tai saa miestä rakastumaan sinuun uudelleen.
Asia ei ole mielestäni aivan noin yksinkertainen. Esimerkiksi minä rakastan miestäni, mutta en enää halua seksiä hänen kanssaan, koska hän on lihonnut. Ei ole haluttava. Tilanne muuttuisi, kun olisi laihtunut edes jonkin verran.
Sanoisitko miehellesi, että hän ei ole mitenkään hyvännäköinen, ei mitenkään haluttava etkä halua olla hänen kanssaan? Haukuitko myös laiskaksi, kun on löysää ihoa? Ap:n mies teki niin. On ymmärrettävää, ettei läskin kertyminen lisää himoja, mutta asioista voi puhua monella eri tavalla. Ja jos sanoisit miehellesi noin, luuletko, että hän haluaisi enää seksiä kanssasi, vaikka laihtuisikin?
No tuskin mieskään tuosta ilahtuisi, mutta ei miehen ulkonäkö ole yhtä tärkeä, ja jos tuulen suunta muuttuisi ja vaimo olisi valmis, niin eiköhän mies edelleen haluaisi seksiä hänen kanssaan, ainakin jos vaimo olisi ns. kuosissa?
” mutta ei miehen ulkonäkö ole yhtä tärkeä”
Mitäs helvettiä tämä on? Kunnon patriarkaatin aivopesemä pikkulutikka! Huh!
Et ole ehkä seurannut parisuhteiden muodostumista, mutta miesten ja naisten "haluttavat ominaisuudet" eivät mene yksi yhteen, ja naisen ulkonäkö on miehelle tärkeämpi kuin toisinpäin. Toki miehellekin on eduksi olla siisti ja huoliteltu (ei liian, jos hetero), mutta nainen on se, jonka on tärkeä olla ulkoisesti viehättävä. Miehiltä taas odotetaan useammin jotakin statusta tms. ja mielellään vähintään OK-tuloja. Tämä näin yleisellä tasolla, toki poikkeuksiakin on, ja onneksi makuja on monenlaisia, jotta useimmat löytävät itselleen sopivan puolison. Kommenttini tulee saamaan paljon alapeukkuja, mutta tämä on mielestäni realismia.
Realismia on, että naisen EI TULE OLLA yhtään mitään muuta kenellekään, ei varsinkaan miehelle, kuin mitä hän haluaa olla! Piste. Jokaisella ihmisellä on ihmisoikeus elää sellaisena kun on syntynyt ja sellaisena kuin itse haluaa esim. ulkonööllisesti. Ne ovat jokaisen OMA VALINTA. Jos se ei riitä, sitten ei riitä. Jos ulkonäkö on tärkein suhteessa, sitten on aika miettiä mitä järkeä on jatkaa yhdessä, onko kyseessä toisen kontrolloivan osapuolen mielenterveyshäiriö ym.
Totta, kaikilla on oikeus näyttää siltä miltä haluaa. Parisuhteessa on eri juttu, koska ketään ei voi pakottaa olemaan sellaisen kanssa joka ei miellytä. Hyvä tai edes perusnätti ulkonäkö ei ole tärkeintä, mutta se on naisten kohdalla pohjavaatimus.
Nainen voi ihan vapaasti olla vaikka homssuinen ja lihava, mutta sitten ei kannata ihmetellä parisuhteen puutetta. Kuten sanoit: jos se ei riitä, niin se ei riitä; ja eihän se riitä. Poikkeuksiakin tietenkin on, mutta noin siis yleisesti.
Miten kukaan luontaisesti painavampi ihminen tässä maailmassa on koskaan ja tulee koskaan olemaan parisuhteessa, jos kriteerit ovat tuollaiset? Mieti nyt mitä kirjoitat.
Ja mitkä ovat ne kriteerit miehelle? Saa olla haukkuva, ivaileva, dissaileva?
Saa olla kaljamaha, kalju, juoppo tai tissutteleva?
Saa pettää, flirttailla, valehdella?
Niin, yhtä älyttömiä etuoikeuksia miehelle, kuin sinä kirjoitat ”vähimmäisvaatimuksistasi” naisen suhteen.
Kuinka moni on "luontaisesti painavampi"? Eiköhän syy "painavuuteen" ole useimmissa tapauksissa elintavat. Pari sukupolvea sitten syötiin ja liikuttiin eri tavalla ja "luontaisesti painavampia" ei tainnut juuri olla?
Paljon on tullut kommenttia suuntan ja toiseen. Olen sanonut miehelle että on kusipää. Ja että hän ei tiedä mistä puhuu koska ei ole koskaan ollut hänellä paino-ongelmia. Ja myös sanoin että vaatimukset jotka hän asettaa muille, hän ei koskaan ikinä voi sinne itse yltää. Ja että hän loukkasi minua syvästi asialla josta olin jo päässyt sinuiksi pääni sisällä ja se revittiin nyt rikki. En usko häntä, pidän kaikkea entistä elämää valehtelun ja hänen käytöstään pelkkänä minun myötäilynä. En ole laihduttanut ja huolehtinut itsestäni hänen takiaan vaan itseni, sen olen aina tajunnut. Mutta kyllä se sattuu että ihminen jota rakastan pitääkin minua laiskana ja rumana kaiken sen jälkeen mitä hän on nähnyt, mistä minä olen noussut. Minä olen vahva. Luottamus on mennyt mieheen totaalisesti.
Voisin mennäkin vatsanahan poistoon koska mun napa tulehtuu ajoittain koska on hautautunut tuonne sekaan ja varsinkin kesällä se on tosi ikävää. Sitten kun saan kerättyä itseni mietin vakavasti eroa.
Hyviä pointteja oli aikaisemmin että miehet omistaa asioita ja miehen pitäisi riittää omana itsenä. Viddu mitä paskaa ja samaa se on meilläkin.
Meillä huomautellaan molemmin puolin jos paino toisella nousee. Mies oli päässyt lihomaan. Syytteli minua, että vaatteet kutistuneet pyykissä. Kehotin käymään vaa'alla, jos syypää löytyisi siitä. Aluksi suuttui, mutta sitten kuunteli neuvoani. Nyt minulla on urheileva hoikka mies. Saan minäkin aina kuulla, jos otan liian isoja ruoka-annoksia tai pääsen jouluna runsistumaan. Sitä on vaan huolehdittava itsestään ja ulkonäöstään.
Heippa, kiitos sinulle kun jaoit kokemuksesi.
Omassa parisuhteessa miehen ja hänen sukunsa arvostelu on koskenut naisen ansiotyötä kodin ulkopuolella. Naisen paikka on työelämässä, muuta vaihtoehtoa ei ole. Piste.
Saimme lukuisia kertoja kuulla sukulaisilta että jokos se vaimo on mennyt töihin. Että ihmisellä pitää olla töitä, niin se vain on. Kotihoito (siis lakisääteinen hoitovapaa 3 v. asti) tekee lapsesta jälkeenjääneen.
Sairaseläke ja alkoholismi sen sijaan olivat hyväksyttäviä syitä jäädä kotiin. Ja tuo sairaseläke siis alkoholista ja tupakoinnista.
Puolisoni käytti myös tuota kotihoitokorttia sopivasti kun riitelimme. Kun sain töitä, se oli vain pätkätyö. Kun sain vakipaikan, se oli vain osa-aikatyö. Ei sillä asuntolainaa makseta.
Olemme onneksi saaneet apua riitojen käsittelyyn ja jaksan olla vielä toiveikas perheemme suhteen.
Kuvailemasi arvostelu ja anopin vinksahtanut suhtautuminen ihmisen kokoon tuntui jotenkin yhteneväiseltä tähän meidän tilanteeseen. Toivon että tekin pääsette selvittelemään niitä asioita mitä ilkeiden huomautusten taakse ehkä jää.
Voimia sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja kyllä minua ahdistaisi jos ennen normaalipainoinen puoliso lihoisi merkittävästi. Miksi täällä aina teeskennellään, ettei sillä ole väliä? Kyse ei ole pelkästään ulkonäöstä ( vaikka sekin on tärkeää jotta haluaa yhä kumppaniaan) kyse on siitä, että lihominen on merkki epäterveestä riippuvuudesta ruokaan. Sama riippuvuus on vaikka ketjupolttajilla tupakkaan tai alkoholisteilla päihteisiin.
Merkki itsekontrollin puutteesta ja välinpitämättömyydestä. Tämä on täysin totta.
Taas vedetään mutkia suoraksi! Lihavuus EI OLE USEIN riippuvuutta syömisestä. Liiallisen lihavuuden taustalla on usein aineenvaihduntasairaus tai - häiriö. Ottakaa asioista selvää, lukekaa oikeaa tietoa. Mutu ei ole oikeaa tietoa!
Höpöhöpö taas. Ai että oikein USEIN aineenvaihduntasairaus tai -häiriö ja kissanviikset. Varmaan joo kymmenellä prosentilla ylipainoisista. Suurin osa vaan syö liikaa. Fakta.
Ohis, joka oli teininä läski, nyt jo 25 vuotta hoikkana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita kommentteja on tullut niille, jotka haukkuvat ap:ta "läskiksi" ja käskevät laihduttamaan "terveyden takia", vaikka ap:lla on painoa 66 kiloa ja hän on siis painoindeksin mukaan normaalipainoinen pituisekseen. Jos mies haukkuu normaalipainoisen kumppaninsa painoa aloituksessa kuvatulla tavalla, hän todellakin on sika, joka kannattaa jättää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita kommentteja on tullut niille, jotka haukkuvat ap:ta "läskiksi" ja käskevät laihduttamaan "terveyden takia", vaikka ap:lla on painoa 66 kiloa ja hän on siis painoindeksin mukaan normaalipainoinen pituisekseen. Jos mies haukkuu normaalipainoisen kumppaninsa painoa aloituksessa kuvatulla tavalla, hän todellakin on sika, joka kannattaa jättää kokonaan.
On tullut muillekin.
Hyvä jos yhdellä prosentilla lihavista joku ihme häiriö, muut on ihan itse syömällä tehneet kilonsa.
178cm mittainen kaverini painaa tuon verran, on balettitanssija.
Pidätkö turpas kiinni kun et mistään mitään tiedä?
Ap: oletko kertonut miehellesi että hän on kusipää? Jos et niin sano se. Tosin suosittelen kyllä ylimääräisen nahan poistamista jos on rahaa. Itse tekisin niin. Ja sen jälkeen heität nykyisen luonnevikaisen menemään ja isket uuden miehen, saisit nimittäin parempaakin. Äläkä välitä siitä kun katkerot sanoo jossain AV:lla ettei yh saa miestä, kyllä saa ja hyviäkin.