Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies särki mun itsetunnon sanomalla läskiksi :'(

Särkynyt sydän
20.04.2021 |

Tuntuu kuin joku olisi kuollut ja stressi on niin kovaa ettei pysty syömään tai nukkumaan. Olen laihduttanut kaksi kertaa itseni normaalipainoiseksi lasten syntymän jälkeen ja taas lihonut vähän niiden kertojen jälkeen. En ole mikään sairaalloisen lihava vaan vähän ylipainon puolella. Painoin suurimmillani tasan sata kiloa ja odotin toista lastamme. Sen jälkeen sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lääkkeet lihottivat. Sitten paranin ja laihdutin 20 kiloa. Jäljellä on inhottavaa löysää ihoa vatsassa joka laihdutuksen jälkeen ei katoa, muuttaa vaan muotoaan. Olen tehnyt paljon työtä itseni takia ennen kaikkea terveyttäni ajatellen ja nyt survaistiin arkaan paikkaan :'(

Mies sanoi että en ole hänen mielestään mitenkään hyvännäköinen, en ole mitenkään haluttava eikä hän halua olla minun kanssani. Siksi koska olen läski ja häntä viehättää laihuus. Tuntuu kuin joku olisi kuollut kun olen niin rikki sisältä. En uskalla enää mennä saunaan, katsoa itseäni peilistä tai mitään muutakaan. Olin saanut pääni kuntoon ja olin tyytyväinen itseeni j hyväksynyt löysän ihoni. Miehen mielestä olen laiska koska en pääse ihosta eroon.

Miten tästä stressistä pääsee eroon? En usko että toivun tämänlaisesta häoäisystä ikinä :'(

Kommentit (209)

Vierailija
201/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehesi ei rakasta sua yhtään enempää vaikka laihduttaisit, voin sen sanoa. Aina löytyy joku syy mistä valittaa jos sille tielle on lähtenyt. Mitä jos sun jalat amputoitaisiin? Haluan ja rakastan sua jos kasvatat jalkasi takaisin. Tai sulle tulisi syöpä ja ulkonäkö lähtisi?

Laihduta vaan tai meikkaa, mutta tee se itsesi takia. Sun mies on ilkeä.

Vierailija
202/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun miehesi ei rakasta sua yhtään enempää vaikka laihduttaisit, voin sen sanoa. Aina löytyy joku syy mistä valittaa jos sille tielle on lähtenyt. Mitä jos sun jalat amputoitaisiin? Haluan ja rakastan sua jos kasvatat jalkasi takaisin. Tai sulle tulisi syöpä ja ulkonäkö lähtisi?

Laihduta vaan tai meikkaa, mutta tee se itsesi takia. Sun mies on ilkeä.

Itseni takia meikkaan ja käyn kampaajalla. Olen saanut itsetuntoni hyvälle tolalle ja nyt on vaikea toipua. En tiedä miten me tästä jatketaan kun miestä ei tuntunut hetkauttavat mun puheet jatkokeskustelusta. Puhuttiin jo aiemmin että minä olen todella loukkaantunut ja olen itkenytkin asiaa kun en saa tätä käsiteltyä mielestäni pois. Tuntuu oikeasti kuin joku läheinen olisi kuollut. Taisi meidän suhde kuolla :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että hän on surkea ruipelo, impotentti typerys ja sen takiahänellä ei ota eteen. Kerro myös miten monet miehet haluavat nimenomaan naisellisen naisen. Läski on ihana.

Vierailija
204/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähtisin tuosta suhteesta. Mies vaikuttaa tosi itsekeskeiseltä ja pinnalliselta. Voimia sinulle ja muista että olet myös kaunis ja arvokas, myös kiloinesi.

Mä en ymmärrä mitä tällä itselleen valehtelemisella voidaan saavuttaa. Muista, että olet kaunis (vaikka et olekaan... ). Aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin jotkut 4 vuotiaat lapset mielikuvitusleikkeineen.

Vierailija
205/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80kg naiselle kuulostaa kyllä aika paljolta

Vierailija
206/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että hän on surkea ruipelo, impotentti typerys ja sen takiahänellä ei ota eteen. Kerro myös miten monet miehet haluavat nimenomaan naisellisen naisen. Läski on ihana.

Läski on läski.

Vierailija
207/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkynyt sydän kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi on 173/50 niin bmi on silloin 16,7. Se merkitsee merkittävää alipainoa. Minä olen tuota hieman lyhyempi ja 49 kilon painossa loppuivat kuukautiset kunnes sain painoa nousuun. Nykyään olen reippaasti isompi ja kun vähän laihduin niin mies huomasi laihtumisen ja sanoi ettei oikein pidä jos laihdun liikaa. Sanoit, että teillä sinä käyt töissä, hoidat kodin ja teet käytännössä kaiken. Mitä mies tekee, siis muuta kuin haukkuu ja laittaa ylähuulen leivän päälle?

Suosittelen käymään tästä lähtien usein lenkillä, salilla, you name it, mistä liikunnasta pidät. Lapset voivat olla miehen hoidossa kotona. Käyt vaikka treenaamassa joka päivä pitäen silloin tällöin lepopäiviä. Alat hehkuttamaan liikuntaharrastusta miten kivaa on. Joskus viikonlopuksi menet vaikka jonnekin kuntokeskukseen ja mies huolehtikoot lapset. Laitat miehen siivoamaan kotia, sanot ettei sinulla ole treeniltä niin aikaa. Maksat sen vatsanahan kiristysleikkauksen vaikka säästöillä. Panostat itseesi, ajattelet vain itseäsi.

Kun olet valmis, eroa. Erotessa voit sanoa miehelle, että hänen pitäisi mennä hoitoon syömishäiriöklinikalle. Ei ole normaalia olla vakavasti alipainoinen ja antaa lapsillekin ruokailusta väärää kuvaa. Äitinsäkin voisi olla hiljaa ja mennä myös hoitoon, ei ole normaalia kommentoida toisten painoa. Erottuasi nautit sitten elämästäsi ja ehkä löydät jonkun paremmankin kuin ylimielisen anorektikon.

Mieskin käy töissä ja osallistuu arkeen. MInä harrastan liikuntaa ja silloin kun sitä haluan. Käyn salilla, pyöräilemässä, kuntopyörää ja juoksumattoa, kotijumppaa, kegel-harjoituksia ja vatsalihaksia, kyykkyjä vaikka mitä. Miehen mielestä liikunta ei ole hänelle eikä ole tarvetta liikkua kun paino pysyy alhaalla itsekseen. Ei lähde mun mukaan kun ei tajua sitä iloa jonka liikunta tuottaa. Ja isoimmat siivoamiset ja ruuanlaitot jää mulle koska olen nainen talossa ja ne on naisten hommia. Toki mies osallistuu ja se riittää mulle, ei ole valittamista mistään kotitöistä tai töistä ylipäätään. 

Mies oli todella kannustava silloin kun laihdutin, varmasti kuvitteli että tulee se "beach body" jonka joku mainitsi. Kiitos kommentoija että sait mut nauramaan kun luin sen :)

Ap nyt sanoo mikä oli pointti

-Mies sanoi mua läskiksi eikä tunne siksi minuun enää vetoa, ei halua olla mun kanssa ja ei seksi kiinnosta. Kuitenkin keskustelun jälkeen aikoo jatkaa omaa normaalia eloa ja oloa, ihan sanoi niin kun kysyin että miten tästä nyt jatketaan. Kehityskeskustelua siis käytiin

-Minä loukkaannuin koska olen tehnyt kovan työn ja koen että hän on vuosien saatossa ollut valheellisesti mun kanssa ja esittänyt että minä riitän mutta en riitä

-Tiedän että en ole samannäköinen kuin ennen koska olen synnyttänyt ja olen kasvanut henkisesti, hyväksynyt itseni ja löytänyt uusia positiivia puolia itsestäni. Kovaa työtäni näillä hänen sanoilla loukattiin koska en ole enää se iso ja itkevä möykky joka joskus olin. Olen ylpeä että selätin masennuksen ja paino-ongelmat.

-Hänellä ei ole koskaan ollut paino-ongelmia muita kuin tuo oksennuksen välttäminen ja äiti joka on iskostanut että lihavat on laiskoja. Olin lihava mutta en laiska.

-Kyllä totta että mieheni on liian laiha ja olen siitä huolissani koska oikeasti pelkään että tulee joku sairaus eikä keholla ole energiaa taistella.

Ei ole miehelläsi juolahtanut mieleen, että liikuntaa kannattaa harrastaa terveyden vuoksi, vaikkei ylipainoa olisikaan? Ja ongelma se alipainokin on, kuten sanoit. Hän voisi yrittää laittaa vähän lihaa luiden ympärille. 

Ja tajusiko mies, miten loukkasi sinua, kun olet todellakin "kovan koulun" käynyt läpi päästäksesi nykyisiin paljon terveellisempiin mittoihisi? 

T. mies minäkin

Vierailija
208/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitat ettet pysty syömään? Sehän on hyvä asia koska olet niin ylipainoinen että liittosi menee tärviölle. Nyt vain olet syömättä ja annat painon pudota kunnes olet normaalipainossa.

Vierailija
209/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies on selkeästi osoittanut ja kertonut, ettei rakasta, arvosta tai kunnioita sinua eikä halua sinulle mitään hyvää. Voit itse päättää, haluatko jatkaa yhteiselämää tuollaisen ihmisen kanssa, vai yritätkö saada paremman elämän erossa miehestä. Kukaan ei pakota olemaan yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka halveksii ja inhoaa sinua. Se, että laihdutat tai käyt jossain nahankiristysleikkauksessa, ei muuta tai paranna tilannetta tai saa miestä rakastumaan sinuun uudelleen.

Asia ei ole mielestäni aivan noin yksinkertainen. Esimerkiksi minä rakastan miestäni, mutta en enää halua seksiä hänen kanssaan, koska hän on lihonnut. Ei ole haluttava. Tilanne muuttuisi, kun olisi laihtunut edes jonkin verran.

Sanoisitko miehellesi, että hän ei ole mitenkään hyvännäköinen, ei mitenkään haluttava etkä halua olla hänen kanssaan? Haukuitko myös laiskaksi, kun on löysää ihoa? Ap:n mies teki niin. On ymmärrettävää, ettei läskin kertyminen lisää himoja, mutta asioista voi puhua monella eri tavalla. Ja jos sanoisit miehellesi noin, luuletko, että hän haluaisi enää seksiä kanssasi, vaikka laihtuisikin?

No tuskin mieskään tuosta ilahtuisi, mutta ei miehen ulkonäkö ole yhtä tärkeä, ja jos tuulen suunta muuttuisi ja vaimo olisi valmis, niin eiköhän mies edelleen haluaisi seksiä hänen kanssaan, ainakin jos vaimo olisi ns. kuosissa?

” mutta ei miehen ulkonäkö ole yhtä tärkeä”

Mitäs helvettiä tämä on? Kunnon patriarkaatin aivopesemä pikkulutikka! Huh!

Et ole ehkä seurannut parisuhteiden muodostumista, mutta miesten ja naisten "haluttavat ominaisuudet" eivät mene yksi yhteen, ja naisen ulkonäkö on miehelle tärkeämpi kuin toisinpäin. Toki miehellekin on eduksi olla siisti ja huoliteltu (ei liian, jos hetero), mutta nainen on se, jonka on tärkeä olla ulkoisesti viehättävä. Miehiltä taas odotetaan useammin jotakin statusta tms. ja mielellään vähintään OK-tuloja.  Tämä näin yleisellä tasolla, toki poikkeuksiakin on, ja onneksi makuja on monenlaisia, jotta useimmat löytävät itselleen sopivan puolison. Kommenttini tulee saamaan paljon alapeukkuja, mutta tämä on mielestäni realismia. 

Realismia on, että naisen EI TULE OLLA yhtään mitään muuta kenellekään, ei varsinkaan miehelle, kuin mitä hän haluaa olla! Piste. Jokaisella ihmisellä on ihmisoikeus elää sellaisena kun on syntynyt ja sellaisena kuin itse haluaa esim. ulkonööllisesti. Ne ovat jokaisen OMA VALINTA. Jos se ei riitä, sitten ei riitä. Jos ulkonäkö on tärkein suhteessa, sitten on aika miettiä mitä järkeä on jatkaa yhdessä, onko kyseessä toisen kontrolloivan osapuolen mielenterveyshäiriö ym.

Totta, kaikilla on oikeus näyttää siltä miltä haluaa. Parisuhteessa on eri juttu, koska ketään ei voi pakottaa olemaan sellaisen kanssa joka ei miellytä. Hyvä tai edes perusnätti ulkonäkö ei ole tärkeintä, mutta se on naisten kohdalla pohjavaatimus.

Nainen voi ihan vapaasti olla vaikka homssuinen ja lihava, mutta sitten ei kannata ihmetellä parisuhteen puutetta. Kuten sanoit: jos se ei riitä, niin se ei riitä; ja eihän se riitä. Poikkeuksiakin tietenkin on, mutta noin siis yleisesti.

Miten kukaan luontaisesti painavampi ihminen tässä maailmassa on koskaan ja tulee koskaan olemaan parisuhteessa, jos kriteerit ovat tuollaiset? Mieti nyt mitä kirjoitat.

Ja mitkä ovat ne kriteerit miehelle? Saa olla haukkuva, ivaileva, dissaileva?

Saa olla kaljamaha, kalju, juoppo tai tissutteleva?

Saa pettää, flirttailla, valehdella?

Niin, yhtä älyttömiä etuoikeuksia miehelle, kuin sinä kirjoitat ”vähimmäisvaatimuksistasi” naisen suhteen.

Kuinka moni on "luontaisesti painavampi"? Eiköhän syy "painavuuteen" ole useimmissa tapauksissa elintavat. Pari sukupolvea sitten syötiin ja liikuttiin eri tavalla ja "luontaisesti painavampia" ei tainnut juuri olla?

Esimerkkinä aineenvaihduntasairauden geneettisenä perintönä saanut ihminen. Huom! Näitä sairauksia liitännäissairauksineen on todella paljon alkaen hormonitoiminnan häiriöistä, suolistosairauksusta, rasva-aineenvaihdunnasta ym.ym. Ylipainon juurisyy on lähes aina muualla kuin liiallisessa syömisessä!

Joissakin tapauksissa varmasti noin, olen samaa mieltä, mutta eiköhän se lähes aina ole juurikin elintavoissa. Peruste: pari sukupolvea sitten geneettinen perintö tuskin oli niin täysin erilainen, mutta elintavat olivat. Ei istuttu tuntikausia päivittäin töllön ääressä sipsiä tms. mussuttaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän