Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies särki mun itsetunnon sanomalla läskiksi :'(

Särkynyt sydän
20.04.2021 |

Tuntuu kuin joku olisi kuollut ja stressi on niin kovaa ettei pysty syömään tai nukkumaan. Olen laihduttanut kaksi kertaa itseni normaalipainoiseksi lasten syntymän jälkeen ja taas lihonut vähän niiden kertojen jälkeen. En ole mikään sairaalloisen lihava vaan vähän ylipainon puolella. Painoin suurimmillani tasan sata kiloa ja odotin toista lastamme. Sen jälkeen sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lääkkeet lihottivat. Sitten paranin ja laihdutin 20 kiloa. Jäljellä on inhottavaa löysää ihoa vatsassa joka laihdutuksen jälkeen ei katoa, muuttaa vaan muotoaan. Olen tehnyt paljon työtä itseni takia ennen kaikkea terveyttäni ajatellen ja nyt survaistiin arkaan paikkaan :'(

Mies sanoi että en ole hänen mielestään mitenkään hyvännäköinen, en ole mitenkään haluttava eikä hän halua olla minun kanssani. Siksi koska olen läski ja häntä viehättää laihuus. Tuntuu kuin joku olisi kuollut kun olen niin rikki sisältä. En uskalla enää mennä saunaan, katsoa itseäni peilistä tai mitään muutakaan. Olin saanut pääni kuntoon ja olin tyytyväinen itseeni j hyväksynyt löysän ihoni. Miehen mielestä olen laiska koska en pääse ihosta eroon.

Miten tästä stressistä pääsee eroon? En usko että toivun tämänlaisesta häoäisystä ikinä :'(

Kommentit (209)

Vierailija
101/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tehdään lihomisesta taas lähes pelkästään pinnallinen juttu, vaikka lääkärit ja tutkijat hädissään koittaa huutaa, että ylipaino on nykyajan suurin tappaja. Jo kohtuullinen painonnousu altistaa mm. kakkostyypin diabetekselle ja verenpaineen nousulle ja sitä kautta monille muille ongelmille.

Tiede-lehdessä oli juuri artikkeli jonka mukaan ylipaino tappaa täällä enemmän, kuin alkoholi, tupakka ja korona.

On todettu jo moneen kertaan, että Ap on tällä hetkellä normaalipainoinen, joten saarnasi on väärässä ketjussa.

Vierailija
102/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten teon ja laihdutuksen myötä tuleva löydä nahka voi hävitä, mutta vie aikaa. Voi olla että ei häviä. Painonvaihtelu ei kuulosta hyvältä.

Miehesi käyttää henkistä väkivaltaa, joka kuulostaa pahalta. Teillä on tällä hetkellä pienet lapset, joten olet todennäköisesti riippuvainen mielestäsi monella tapaa, taloudellisesti, lasten hoidon takia yms. Tuo henkinen väkivalta ei tee sinulle eikä lapsillesi hyvää ja kuulostaa siltä, ettäwt pysty miestäsi muuttamaan tai hä ei muutu, voit toki yrittää. Luultavasti voisit paremmin , mikäli jättäisit miehesi. Voi tuntua raskaalta, mutta ajan kanssa helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehteliko se mies, vai lausuiko se totuuden? Vuodatuksesi on ymmärrettävää, jos se valehteli. Mutta jos se puhui totta, kertoiko se asian, mitä sinä et tiennyt ja se tuli yllätyksenä sinulle?

Totuudenkin voi sanoa loukkaamatta toista, asiallisesti. Miehen  tyyli sanoa oli henkistä väkivaltaa, joka satuttaa ja vie toiselta loputkin itsetunnon rippeet.  

Vierailija
104/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin miehen piikkiin poistamassa ylimääräiset nahat ja sit huikkaisinkin ällistyneelle miehelle toivuttuani että moikka, tää liitto oli tässä.

Vierailija
105/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies on selkeästi osoittanut ja kertonut, ettei rakasta, arvosta tai kunnioita sinua eikä halua sinulle mitään hyvää. Voit itse päättää, haluatko jatkaa yhteiselämää tuollaisen ihmisen kanssa, vai yritätkö saada paremman elämän erossa miehestä. Kukaan ei pakota olemaan yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka halveksii ja inhoaa sinua. Se, että laihdutat tai käyt jossain nahankiristysleikkauksessa, ei muuta tai paranna tilannetta tai saa miestä rakastumaan sinuun uudelleen.

Asia ei ole mielestäni aivan noin yksinkertainen. Esimerkiksi minä rakastan miestäni, mutta en enää halua seksiä hänen kanssaan, koska hän on lihonnut. Ei ole haluttava. Tilanne muuttuisi, kun olisi laihtunut edes jonkin verran.

Sanoisitko miehellesi, että hän ei ole mitenkään hyvännäköinen, ei mitenkään haluttava etkä halua olla hänen kanssaan? Haukuitko myös laiskaksi, kun on löysää ihoa? Ap:n mies teki niin. On ymmärrettävää, ettei läskin kertyminen lisää himoja, mutta asioista voi puhua monella eri tavalla. Ja jos sanoisit miehellesi noin, luuletko, että hän haluaisi enää seksiä kanssasi, vaikka laihtuisikin?

No tuskin mieskään tuosta ilahtuisi, mutta ei miehen ulkonäkö ole yhtä tärkeä, ja jos tuulen suunta muuttuisi ja vaimo olisi valmis, niin eiköhän mies edelleen haluaisi seksiä hänen kanssaan, ainakin jos vaimo olisi ns. kuosissa?

” mutta ei miehen ulkonäkö ole yhtä tärkeä”

Mitäs helvettiä tämä on? Kunnon patriarkaatin aivopesemä pikkulutikka! Huh!

Et ole ehkä seurannut parisuhteiden muodostumista, mutta miesten ja naisten "haluttavat ominaisuudet" eivät mene yksi yhteen, ja naisen ulkonäkö on miehelle tärkeämpi kuin toisinpäin. Toki miehellekin on eduksi olla siisti ja huoliteltu (ei liian, jos hetero), mutta nainen on se, jonka on tärkeä olla ulkoisesti viehättävä. Miehiltä taas odotetaan useammin jotakin statusta tms. ja mielellään vähintään OK-tuloja.  Tämä näin yleisellä tasolla, toki poikkeuksiakin on, ja onneksi makuja on monenlaisia, jotta useimmat löytävät itselleen sopivan puolison. Kommenttini tulee saamaan paljon alapeukkuja, mutta tämä on mielestäni realismia. 

Realismia on, että naisen EI TULE OLLA yhtään mitään muuta kenellekään, ei varsinkaan miehelle, kuin mitä hän haluaa olla! Piste. Jokaisella ihmisellä on ihmisoikeus elää sellaisena kun on syntynyt ja sellaisena kuin itse haluaa esim. ulkonööllisesti. Ne ovat jokaisen OMA VALINTA. Jos se ei riitä, sitten ei riitä. Jos ulkonäkö on tärkein suhteessa, sitten on aika miettiä mitä järkeä on jatkaa yhdessä, onko kyseessä toisen kontrolloivan osapuolen mielenterveyshäiriö ym.

Totta, kaikilla on oikeus näyttää siltä miltä haluaa. Parisuhteessa on eri juttu, koska ketään ei voi pakottaa olemaan sellaisen kanssa joka ei miellytä. Hyvä tai edes perusnätti ulkonäkö ei ole tärkeintä, mutta se on naisten kohdalla pohjavaatimus.

Nainen voi ihan vapaasti olla vaikka homssuinen ja lihava, mutta sitten ei kannata ihmetellä parisuhteen puutetta. Kuten sanoit: jos se ei riitä, niin se ei riitä; ja eihän se riitä. Poikkeuksiakin tietenkin on, mutta noin siis yleisesti.

Miten kukaan luontaisesti painavampi ihminen tässä maailmassa on koskaan ja tulee koskaan olemaan parisuhteessa, jos kriteerit ovat tuollaiset? Mieti nyt mitä kirjoitat.

Ja mitkä ovat ne kriteerit miehelle? Saa olla haukkuva, ivaileva, dissaileva?

Saa olla kaljamaha, kalju, juoppo tai tissutteleva?

Saa pettää, flirttailla, valehdella?

Niin, yhtä älyttömiä etuoikeuksia miehelle, kuin sinä kirjoitat ”vähimmäisvaatimuksistasi” naisen suhteen.

Vierailija
106/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi olisi pahempaa a) se että miehesi valehtelisi kuinka kaunis on tai b) kertoo totuuden?

Pieni vinkki naisille. 90% teistä ei enää ole kauniita vanhempana. Kuten 90% miehistäkään ei ole komeita vanhempina. 

Vierailija
107/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä ajatuksia viestien perusteella?

Vierailija
108/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako se mies on kanssasi jos ei kerran halua? Onko se vähän tyhmä?

Heitä hellweddiin tuollainen niin pääset sinäkin nauttimaan elämästä.

Vierailija
109/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä pääsee eroon eroamalla ja nahasta vatsassa pääsee eroon kun haet lähetteen tk:sta kirurgille joka päättää tehdäänkö abdominoplastia. Omalla kohdallani kumpikin oli ihan elämäni parhaimpia päätöksiä. Tsemppiä!

Vierailija
110/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies on selkeästi osoittanut ja kertonut, ettei rakasta, arvosta tai kunnioita sinua eikä halua sinulle mitään hyvää. Voit itse päättää, haluatko jatkaa yhteiselämää tuollaisen ihmisen kanssa, vai yritätkö saada paremman elämän erossa miehestä. Kukaan ei pakota olemaan yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka halveksii ja inhoaa sinua. Se, että laihdutat tai käyt jossain nahankiristysleikkauksessa, ei muuta tai paranna tilannetta tai saa miestä rakastumaan sinuun uudelleen.

Asia ei ole mielestäni aivan noin yksinkertainen. Esimerkiksi minä rakastan miestäni, mutta en enää halua seksiä hänen kanssaan, koska hän on lihonnut. Ei ole haluttava. Tilanne muuttuisi, kun olisi laihtunut edes jonkin verran.

Sanoisitko miehellesi, että hän ei ole mitenkään hyvännäköinen, ei mitenkään haluttava etkä halua olla hänen kanssaan? Haukuitko myös laiskaksi, kun on löysää ihoa? Ap:n mies teki niin. On ymmärrettävää, ettei läskin kertyminen lisää himoja, mutta asioista voi puhua monella eri tavalla. Ja jos sanoisit miehellesi noin, luuletko, että hän haluaisi enää seksiä kanssasi, vaikka laihtuisikin?

No tuskin mieskään tuosta ilahtuisi, mutta ei miehen ulkonäkö ole yhtä tärkeä, ja jos tuulen suunta muuttuisi ja vaimo olisi valmis, niin eiköhän mies edelleen haluaisi seksiä hänen kanssaan, ainakin jos vaimo olisi ns. kuosissa?

Et ole ehkä seurannut parisuhteiden muodostumista, mutta miesten ja naisten "haluttavat ominaisuudet" eivät mene yksi yhteen, ja naisen ulkonäkö on miehelle tärkeämpi kuin toisinpäin. Toki miehellekin on eduksi olla siisti ja huoliteltu (ei liian, jos hetero), mutta nainen on se, jonka on tärkeä olla ulkoisesti viehättävä. Miehiltä taas odotetaan useammin jotakin statusta tms. ja mielellään vähintään OK-tuloja.  Tämä näin yleisellä tasolla, toki poikkeuksiakin on, ja onneksi makuja on monenlaisia, jotta useimmat löytävät itselleen sopivan puolison. Kommenttini tulee saamaan paljon alapeukkuja, mutta tämä on mielestäni realismia. 

Realismia on, että naisen EI TULE OLLA yhtään mitään muuta kenellekään, ei varsinkaan miehelle, kuin mitä hän haluaa olla! Piste. Jokaisella ihmisellä on ihmisoikeus elää sellaisena kun on syntynyt ja sellaisena kuin itse haluaa esim. ulkonööllisesti. Ne ovat jokaisen OMA VALINTA. Jos se ei riitä, sitten ei riitä. Jos ulkonäkö on tärkein suhteessa, sitten on aika miettiä mitä järkeä on jatkaa yhdessä, onko kyseessä toisen kontrolloivan osapuolen mielenterveyshäiriö ym.

Totta, kaikilla on oikeus näyttää siltä miltä haluaa. Parisuhteessa on eri juttu, koska ketään ei voi pakottaa olemaan sellaisen kanssa joka ei miellytä. Hyvä tai edes perusnätti ulkonäkö ei ole tärkeintä, mutta se on naisten kohdalla pohjavaatimus.

Nainen voi ihan vapaasti olla vaikka homssuinen ja lihava, mutta sitten ei kannata ihmetellä parisuhteen puutetta. Kuten sanoit: jos se ei riitä, niin se ei riitä; ja eihän se riitä. Poikkeuksiakin tietenkin on, mutta noin siis yleisesti.

Teille miehille nainen on esine, kuten grilli tai moottoripyörä, jossa pitää olla tietyt ominaisuudet, jotka liittyvät ulkonäköön. Nainen ei ole edes ihminen. Toinen seikka mikä minua aina jaksaa hämmästyttää on se, miten te miehet sitten kuvittelette, että naisille pitää riittää se että te olette miehiä , käytte töissä ja olette tavallisia, ja haukutte naisia krantuiksi, jos naiset haluavat yhtään enemmän.

Vierailija
111/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi olisi pahempaa a) se että miehesi valehtelisi kuinka kaunis on tai b) kertoo totuuden?

Pieni vinkki naisille. 90% teistä ei enää ole kauniita vanhempana. Kuten 90% miehistäkään ei ole komeita vanhempina. 

Vinkki sulle: hanki elämä. Miksi olet noin ulkonäkökeskeinen? Eikö ihmisessä ole muita ominaisuuksia kuin ulkonäkö?

Sairastatko itse jotain syömis- ja mielenterveyshäiriötä, sillä ihminen joka on sairaalloisen kiinnostunut muiden ulkonäön kommentoinnista, on usein itse sairastunut esim. syömishäiriöön.

Vierailija
112/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on oma mies, niin kyllä sen kauneuden tai sen puutteen on jo nähnyt, ei siitä voi valehdella.

Opettele kirjoittamaan suomea.

Vierailija
113/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki sulle: hanki elämä. Miksi olet noin ulkonäkökeskeinen? Eikö ihmisessä ole muita ominaisuuksia kuin ulkonäkö?

Sairastatko itse jotain syömis- ja mielenterveyshäiriötä, sillä ihminen joka on sairaalloisen kiinnostunut muiden ulkonäön kommentoinnista, on usein itse sairastunut esim. syömishäiriöön.

AP tässä on ulkonäkökeskeinen, jos joku on. Jos mielenterveys horjuu, jos hänelle kerrotaan itsestäänselvyyksiä mitä ulkonäölle tapahtuu vanhetessa, niin ongelma ei ole hänen ulkonäkö vaan joku aivan muu.

Vierailija
114/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä psykoterapia voisi lisätä itsetuntoasi ja psyykkistä tasapainoasi

Vierailija
115/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille miehille nainen on esine, kuten grilli tai moottoripyörä, jossa pitää olla tietyt ominaisuudet, jotka liittyvät ulkonäköön. Nainen ei ole edes ihminen. Toinen seikka mikä minua aina jaksaa hämmästyttää on se, miten te miehet sitten kuvittelette, että naisille pitää riittää se että te olette miehiä , käytte töissä ja olette tavallisia, ja haukutte naisia krantuiksi, jos naiset haluavat yhtään enemmän.

Juuri näin! Nämä tyhmät miehet on kuin kakaroita, omnipotentteja nassikoita, joiden ainoa elämäntehtävä on OMISTAA auto, nainen ja status. Lisänä tuo minä minä-asenne, henkinen kehittymättömyys ja miesten keskinäinen kilpavarustelu/ kilpailu kukkona tunkiolla olemisessa.

Vierailija
116/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tekemään Prisma-kokeen, eli menkää Prismaan ja katsokaan yli 40 vuotta vanhoja ihmisiä. Kuinka moni heistä on kauniita tai komeita? Aivan, ei juuri kukaan.

Ikääntymiseen kuuluu väistämättä ulkonäön rapistuminen. 40-vuotiaana ei olla enää hehkeitä ja mitä nopeammin tämän ymmärtää (ja hyväksyy), niin sitä helpompaa elämä on.

Jos AP:tä yhtään lohduttaa, niin olet tavallinen suomalainen. Sitä on aivan turha surkutella.

Vierailija
117/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun mies rakastaa mua sellaisena kuin olen.

t.133kg

Vierailija
118/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen noita parisuhteita. Yhdessäolo ja seksi perustuu siis ulkonäköön? Aito rakkaus taitaa puuttua? Tärkeintä on pinnalliset asiat?  Parisuhde on muutakin kuin panemista. Sängyn jouset kuluu aika äkkiä loppuun suhteen alussa vaan siinä suhteen edistyessä nähdään sen todellinen laatu. Ei ulkonäön ja ihmisnahan verhoamien lihasten ja muotojen rakastaminen ole todellista rakkautta. Todellinen rakkaus koetellaan vaikeuksissa ja toisen ihmisen kohtelussa. 

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 26 vuotta. Olin pullukka kun mentiin yhteen ja mies oli kilpaurheilija, tiukkaa raskaan sarjan lihasta 122 kg. Tässä on vuosien varrella kumpikin lihottu, laihduttu, sairastettu, harmaannuttu ja ryppyynnytty,  on ollut riitoja, masennusta, vitutusta ja ärsytystä, vaan kaksi asiaa ei ole loppunut siihen: ikinä en ole valittanut mieheni ulkonäöstä eikä hän minun. Minun silmääni hän on ollut se mies johon rakastuin: rehellinen, auttavainen, hyvä rakastaja, tasa-arvoinen, hoitaa asiat kuten lupaa, on vähän mörökölli, introvertti, vitsiniekka..ja hyvä isä lapsillemme. Sain vatsaani valtavan haavan hätäkeisarinleikkauksen jälkeen ja surin sitä, mies kutsui sitä taisteluhaavaksi ja oli iloinen, että olin hengissä. Olen maannut sairaalassa tajuttomana. Mies on seissyt ja istunut mun vierelläni aina ja minä hänen vierellään. 

Kun enoni teki syöpään kuolemaa 53-vuotiaana, hänen suurin hätänsä ei ollut omasta lähdöstään, vaan siitä miten vaimo pärjää ja toivoi että käyn vaimon luona aina silloin tällöin. Se oli rakkautta. Enon haudalla pidin vaimoaan kädestä, kun hän itki ettei koskaan enää näe miestään. (Sanani enolle olen pitänyt, paitsi nyt korona-aikaan ei voi kyläillä mutta soiteltu on) 

Entäs kun tapahtuu se, että toinen ei enää pysty seksiin? Miehelleni on alkanut tulla niitä ongelmia sairauden vuoksi.  Lähdette kävelemään, kun seksi ja himo on teidän elämänne tärkein asia sen toisen ihmisen rakastamisen sijasta? Oma napa ensin? Viis siitä minkälainen se toinen ihminen on, kunhan se vaan on pantavan näköinen ja siltä saa? 

Huh huh. Hädässä ystävä tunnetaan jne......hommatkaa perkule sitten joku nukke sänkyynne, se ei harmaannu, ryppyynny, väsy ja vittuile ikinä. 

Ihmiset ei ole leluja. Aito rakkaus ei katso ulkonäköä. Se katsoo syvemmälle. 

N56 v. 

Vierailija
119/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä on ulkonäkökeskeinen, jos joku on. Jos mielenterveys horjuu, jos hänelle kerrotaan itsestäänselvyyksiä mitä ulkonäölle tapahtuu vanhetessa, niin ongelma ei ole hänen ulkonäkö vaan joku aivan muu.

"Ihmisen ulkonäkö rapistuu vanhetessa ja monilla paino nousee" on itsestäänselvyys siitä, mitä vanhetessa tapahtuu.

"Olet läski etkä ole hyvännäköinen" on henkilöön kohdistuva loukkaus, ei mikään universaali toteamus. Tästä jälkimmäisestä on tässä ketjussa kyse.

Vierailija
120/209 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tekemään Prisma-kokeen, eli menkää Prismaan ja katsokaan yli 40 vuotta vanhoja ihmisiä. Kuinka moni heistä on kauniita tai komeita? Aivan, ei juuri kukaan.

Ikääntymiseen kuuluu väistämättä ulkonäön rapistuminen. 40-vuotiaana ei olla enää hehkeitä ja mitä nopeammin tämän ymmärtää (ja hyväksyy), niin sitä helpompaa elämä on.

Jos AP:tä yhtään lohduttaa, niin olet tavallinen suomalainen. Sitä on aivan turha surkutella.

Prismassa seisoskelu ei muuta ap:n miehen harjoittamaa henkistä väkivaltaa eikä ap:n fyysistä todellisuutta. Ja kyllä, siellä prismassa on sen näköistä porukkaa että ne on toistensa kanssa siksi koska kukaan muu ei niitä enää ikinä huolisi. Sen näköisenä ne sitä parisuhdettaan ei ole saaneet.