Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on valtavat määrät yksinäisiä miehiä

Vierailija
18.04.2021 |

Poliisit-sarjassa eräs poliisi totesi, että kyllä Suomessa on valtavasti yksinäisiä miehiä. Miten saisi miehet ja naiset pariutumaan paremmin keskenään? Ovatko odotukset liian suuret ja kompromisseja ei pystytä tekemään ollenkaan?

Kommentit (810)

Vierailija
221/810 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valtaosa miehistä haluaa valita puolisoksi mieluiten itseään alemmin koulutetun naisen, koska eivät kestä naisen tasavertaisuutta eivätkä varsinkaan naisen paremmuutta, niin edellä mainittujen ryhmien edustajien keskenään pariutumisen kasvaessa häviäjiksi jäävät väistämättä korkeasti koulutetut naiset ja alemman koulutustason miehet.

Hetkinen, siis koulutus = paremmuuden merkki, täältäkö luin?

Miksi joillekin pitää vääntää kaikki rautalangasta.

...valtaosa miehistä haluaa valita puolisoksi mieluiten itseään alemmin koulutetun naisen, koska eivät kestä naisen tasavertaisuutta koulutustasossa eivätkä varsikaan naisen paremmuutta koulutustasossa...

Miehiä ei juurikaan kiinnosta naisen koulutustaso...

Vierailija
222/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariutumisikäisiä miehiä on kymmeniätuhansia enemmän kuin naisia, vaikka miehet muuten ovat vähemmistö. Ainoa ratkaisu on se, että miehet alkavat järjestelmällisesti suosia vanhempia naisia.

Ainoa ratkaisu? Toinen ratkaisu on laittaa tietokone päälle ja nauttia vapaa-ajasta ilman huolia ja murheita.

Mitä vanhemmalla naisella olisi tarjota? Oma äiti ainakin vihaisi tuollaista suhdetta jos välit on hyvät omiin vanhempiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aattelepa ite. Olet hyväpalkkainen, maailmalla suhaava (post/pre corona) erikoisasiantuntija, ja sinulle tarjotaan kumppaniksi hikistä putkimiestä.

Joo, palkkataso voi olla sama, mutta mistäs nämä keskustelisivat?

Ai, ettei parisuhteissa enää keskustella kuherteluvaiheen jälkeen; pelkästään mitä tuodaan kaupasta ja kuka hakee lapsen harrastuksesta?

Joo ei, mulle ainakaan. Pitää olla muutakin yhteistä kosketuspintaa kuin toisen hikinen kylki parisängyssä.

No mistä mies ja nainen muutenkaan keskustelevat? Kai te ymmärrätte, ettei miestä kiinnosta ne teidän sisustuksenne, vaatteenne, naistenohjelmanne, kasvimaanne tai sen Kukkamaarian hassut temput? Tuloluokasta ja koulutustasosta riippumatta miehiä kiinnostaa jossain määrin tekniikka, naiset, urheilu ja autot satunnaisessa järjestyksessä.

Vierailija
224/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ole mikään ratkaisu miesten yksinäisyyteen, vaan ystävien puute yleensä. Ja tässä on paradoksi, miehet joilla on paljon ystäviä, ovat usein myös parisuhteessa. Taustalla on miehen kyvykkyys sosiaalisiin suhteisiin, joka vaikuttaa sekä ystävyys- että parisuhteisiin.

Vierailija
225/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...valtaosa miehistä haluaa valita puolisoksi mieluiten itseään alemmin koulutetun naisen, koska eivät kestä naisen tasavertaisuutta koulutustasossa eivätkä varsikaan naisen paremmuutta koulutustasossa...

Mutta eihän siinä niin lukenut, vaan siinä luki että "Jos valtaosa miehistä haluaa valita puolisoksi mieluiten itseään alemmin koulutetun naisen, koska eivät kestä naisen tasavertaisuutta eivätkä varsinkaan naisen paremmuutta".

Vierailija
226/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valtaosa miehistä haluaa valita puolisoksi mieluiten itseään alemmin koulutetun naisen, koska eivät kestä naisen tasavertaisuutta eivätkä varsinkaan naisen paremmuutta, niin edellä mainittujen ryhmien edustajien keskenään pariutumisen kasvaessa häviäjiksi jäävät väistämättä korkeasti koulutetut naiset ja alemman koulutustason miehet.

Hetkinen, siis koulutus = paremmuuden merkki, täältäkö luin?

Miehiä ei juurikaan kiinnosta naisen koulutustaso...

Älä puhu muiden miesten puolesta.

Vierailija
227/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei ole mikään ratkaisu miesten yksinäisyyteen, vaan ystävien puute yleensä. Ja tässä on paradoksi, miehet joilla on paljon ystäviä, ovat usein myös parisuhteessa. Taustalla on miehen kyvykkyys sosiaalisiin suhteisiin, joka vaikuttaa sekä ystävyys- että parisuhteisiin.

Tämä.

Vierailija
228/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi kyllä 165 cm mies ja vaikka työtön, mutta yksi syy miksi en halua seurustella on se, että miehillä on nykypäivänä hirveästi ollut kumppaneita, joka suorastaan etoo minua. Ja miehet pettää joten parempi olla yksin ja hakea vaikka kaupasta korvike.

Vierailija
229/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kelpaisi kyllä 165 cm mies ja vaikka työtön, mutta yksi syy miksi en halua seurustella on se, että miehillä on nykypäivänä hirveästi ollut kumppaneita, joka suorastaan etoo minua. Ja miehet pettää joten parempi olla yksin ja hakea vaikka kaupasta korvike.

Eli koska ennakkoluulojesi mukaan kaikki miehet on pukkeja, niin tyydyt sauvaan. Todellisuudessa sinä taidat haluta vain niitä pukkeja, eikä normaali kelpaa, koska normaalilla miehellä nykypäivänä ei ole kovinkaan montaa seksikumppania ollut. Tämä homma on sitäpaitsi käänteinen, eli isolla osalla naisista on niitä satoja seksikumppaneita kertynyt jo alle 25v ikään mennessä.

Vierailija
230/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttiä miestä ei kukaan halua :(

Turpaanlyömällä tutustuu kursseille olisi kysyntää.

Vierailija
231/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö nyt siis että mies ja nainen eivät voi olla vain ystäviä? Hyi, mitä seksismiä!

Vierailija
232/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koska ennakkoluulojesi mukaan kaikki miehet on pukkeja, niin tyydyt sauvaan. Todellisuudessa sinä taidat haluta vain niitä pukkeja, eikä normaali kelpaa, koska normaalilla miehellä nykypäivänä ei ole kovinkaan montaa seksikumppania ollut. Tämä homma on sitäpaitsi käänteinen, eli isolla osalla naisista on niitä satoja seksikumppaneita kertynyt jo alle 25v ikään mennessä.

Todellakin yököttää mies, jolla on ollut paljon kumppaneita, hyi hitto.

Vierailija
233/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttiä miestä ei kukaan halua :(

Jollei kiltillä miehellä ole koskaan muuta sanottavaa kuin yllämainittu, niin ei todellakaan halua.

Voisitko opetella keskustelemaan?

Vierailija
234/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin yököttää mies, jolla on ollut paljon kumppaneita, hyi hitto.

Olisi todella noloa olla sellaisen miehen vaimo, jolla on ollut paljon kumppaneita. Yök!

Vierailija
235/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut yksin kohta 2v, käyn ulkona kaupassa kerran viikossa. Muun vapaa-ajan käytän työskennellessä omien projektien parissa, yhdestä voi ehkä tulla jopa jotain suurta. 

Liikaa huonoja kokemuksia suhteista. Monesti naiset eivät osaa sanottaa omia tunteitaan, enkä oikeastaan minäkään, joten olen päättänyt nyt keskittyä omiin juttuihini seuraavan vuoden ajan. 

Kaikkien kannattaa keskittyä omiin juttuihinsa.

Tietty herkkyysikä pariutumiselle on opiskeluaika ja kun sen muassa syystä tai toisesta niin myöhemmin kiinnostuksen kohteet, työelämä ja harrastukset miehillä ja naisilla on suhteellisen erillään ja samanikäisiä pariutumishaluisia vastakkaista sukupuolta on vaikea löytää. Toki silloin pitää jokaisen miettiä, kannattaisiko itse toimia jotenkin toisin. Suomessa aikuiset ihmiset eivät ole kovin yhteisöllisiä vaan pyöritään oman suvun tai nuoruudessa muodostuneen kaveripiirin kanssa. Ihan jo uusien ystävien löytäminen on aikuisena hankalaa.

Vierailija
236/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehiä joilla on ollut paljon kumppaneita ja joku hölmö nainen erehtyy sellaisen kanssa naimisiin. Kaikki nauraa kyseistä vaimoa ja pitää tyhmänä. Pahin homma on jos tekevät lapsen, nolo isä lapsella.

Vierailija
237/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve itsetunto ja hyvät vuorovaikutustaidot vaikuttaa kyllä paljon sekä ystävien että kumppanin löytämiseen. Varsinkaan n poikien kasvatus laiminlyödään surkeasti nykyisin. Tämä näkyy tälläkin palstalla siinä, että osa miehistä ei pysty muuhun kuin kilttumiesulinaan tai syyttelemään naisia.

Vierailija
238/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 36 vuotias kokematon mies. Joskus korona-aikana ulos poistuessa kuvittelen naisten katsovan minua kiinnostuneena ja sitten kun harrastuksessa tutustuessa tuntien päättyessä ehdotan sometietojen vaihtoa tms. pientä, niin noista ei sitten tulekaan ikinä mitään; ihan sama minkälainen ulkonäkö tai taustat tällä vastapuolella on. Silloin tuo illuusio sulaa, vaikka olen siis fitness-friikki ja yritän kehittää itseäni henkisesti mahdollisimman paljon.

Harrastuksissa käyn osin tullakseni nähdyksi, koska se on toiseksi paras juttu parisuhteen ja kaverisuhteiden jälkeen. Pääsee osaksi löyhää yhteisöä ja monesti olen samassa tilassa monenkin kivannäköisen ja fiksulta vaikuttavan naisen kanssa ja tällöin vielä joskus tässäkin iässä pää menee vähän pehmeäksi ja tulee sekavan "rakastunut" olo loppuillaksi, mutta yön yli nukuttua pää taas selviää. 

Olin vähän harmissani, kun vasta olin eräässä harrastuksessa, missä oli minua himpun vanhempi nainen ja hän oli todella kannustava ja lämmin minua kohtaan. Hän ei tullut toiseksi viimeiselle kerralle ja viimeisellä kerralla näin hänet vain takaapäin, kun hän lähti juuri ennen minun tuntia. Jälkeenpäin ajatellen minun olisi kai pitänyt juosta perään, kiittää kohtelusta ja ehdottaa sometietojen vaihtamista, jos niitä on (?)

En käytä alkoholia ollenkaan, mutta olen tullut riippuvaiseksi energiajuomista, sillä yksinäisyys vie voimat vähän samalla tavalla kuin vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta tai joku muu krooninen sairaus, joka ei tapa, mutta näivettää. 

Aika creepyn vaikutelman antaa tuo sometietojen vaihtaminen, sori vaan. Ehkä luontevampaa olisi pyytää kahville , kävelylle tai jotain muuta, jossa tutustuu paremmin.

Vierailija
239/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve itsetunto ja hyvät vuorovaikutustaidot vaikuttaa kyllä paljon sekä ystävien että kumppanin löytämiseen. Varsinkaan n poikien kasvatus laiminlyödään surkeasti nykyisin. Tämä näkyy tälläkin palstalla siinä, että osa miehistä ei pysty muuhun kuin kilttumiesulinaan tai syyttelemään naisia.

Nämä ovat hyviä ominaisuuksia ja suojaavat parisuhteen pettymyksiltä.

Vierailija
240/810 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten yksinolossa ei ole mitään väärää.

Se on jopa hyvästä miehille. MGTOW.

Naiset ovat yliarvostettuja, sen te tulette huomaamaan kun pääsette naisten makuun.

If you cannot live alone, you were born a slave.

- (Fernando Pessoa, Portuguese poet & writer)

Yhdessäelämisen kyky se vasta taitolaji on. Yksin on hyvä osata olla ja elää, mutta saat todellakin möllöttää omalla mukavuusalueellasi mikä ei kasvata tasan yhtään. Ja kaikkien ihmissuhteiden on tarkoitus kasvattaa.

Ei ihmissuhteiden tarkotus ole kasvattaa vaan se toisen huomioiminen ja kompromissien teko suhteen muodostumiseksi ja säilyttämiseksi toki muuttaa ihmistä. Toivottavasti parempaan suuntaan toki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi