Suomessa on valtavat määrät yksinäisiä miehiä
Poliisit-sarjassa eräs poliisi totesi, että kyllä Suomessa on valtavasti yksinäisiä miehiä. Miten saisi miehet ja naiset pariutumaan paremmin keskenään? Ovatko odotukset liian suuret ja kompromisseja ei pystytä tekemään ollenkaan?
Kommentit (810)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjuun tulee näitä perinteisiä naisten "en ainakaan ikinä ottaisi miestä enää".
OK, vaikka se olisikin totta, sinulla on kuitenin rutkasti kokemusta miehistä. Se on ihan eri asia kuin ne miehet joista tässä kai ensisijassa puhutaan, eli ne jotka eivät ole ikinä päässeet edes kokeilemaan suhdetta naisten kanssa. Tuskin nekään kaikki miehet parisuhdeihmisiksi paljastuisivat, mutta kun ei ole kokeillut, niin ei voi tietää. Siksi tilanne on heille niin sietämätön.
Kokeilemaan suhdetta? Eli eivät koskaan ole rakastuneet ihmiseen, joka olisi rakastunut heihin. Siten meidän neurotyypillisten parisuhteet syntyvät. Eivät niin, että kokeilemme suhdetta.
Ja jotta löytyy ihminen, johon rakastua, pitää tavata ihmisiä. Nimenomaan niitä suunnilleen omanikäisiä vastakkaisen sukupuolen edustajia (jos heterosuhteista puhutaan)-
Nämä keskustelut vellovat aina samoissa iänikuisissa fraaseissa ja vastakkaisen sukupuolen panettelussa ja kuitenkin useimpien vasten tahtoaan sinkkuna olevien kohdalla kyse on siitä, että he eivät edes kohtaa niitä vastakkaisen sukupuolen edustajia. "Töissä ja harrastuksissa on vain miehiä/naisia", "ei ole muuta vaihtoehtoa kuin Tinder tai nettideittailu ja se ei toimi" - kun tuo on kerran tiedossa, niin miksi jankuttaa samaa asiaa ja odottaa, että tekemällä samoin kuin ennenkin yhtäkkiä saisikin erilaisen tuloksen?
Kesä tulee, pandemia helpottaa, liikkuminen vapautuu; jos ei sen vertaa ole valmis tekemään, että lähtee ihmisten pariin ja tutustuu ihmisiin, niin silloin on ihan turha valittaa yksinäisyyttä.
Ei suomalaiset tutustu toiseen ihmiseen tuosta vain, alkamalla juttelemaan. Siis selvin päin, ei baarissa.
En todellakaan keksi mitään paikkaa, missä minä, keski-ikäinen nainen voisin tutustua sinkkumieheen luonnollisesti. En juo enkä käy karaokessa tms, joten kaikki "perinteiset" iskupaikat jäävät pois. En myöskään etsi seksiseuraa.
Kesällä voi nähdä vaikka puistossa ja uimarannalla yksin istuvia miehiä, mutta ovatko he sinkkuja? Ja olisiko meillä mitään yhteistä, vaikka olisivatkin? Aikamoista hakuammuntaa. Naisen aloite on myös monelle miehelle joko kutsu seksiin tai ehdoton hälytysmerkki. Vielä vuonna 2021. 🙄Koska sinä et juo etkä käy karaokessa tms, niin suomalaiset eivät tutustu toiseen ihmiseen tuosta vain? Jännä juttu, että itse olen tutustunut miehiin ihan livetilanteissa; Subwayn jonossa, hotellin aulabaarissa työmatkalla, bussimatkalla.. Eli jutellut niin, että on esittäydytty toisillemme. Koska olen parisuhteessa, niin juttelua pitemmälle en ole mennytkään, mutta jos olisin ollut sinkku niin tottakai olisin tunnustellut myös toisen osapuolen parisuhdetilannetta.
Ja koska _sinulle_ on ruvettu juttelemaan eikä vastapuoli ruvennut mykäksi tai lähtenyt menemään, niin tokihan muutkin suomalaiset tutustuvat näin kätevästi, erityisesti vastakkaiseen sukupuoleen. Myönnän, että minulla on jo tuo naisen ikärasite, joka ei koske miehiä. En ole kehdonryöstäjä.
Ihan samalla tavalla miehilläkin on ikärasite.
Ainoastaan itseään yli 10 vuotta nuoremmille naisille miehen ikä on rasite. Vastaavasti keski-ikäiselle naiselle ikä on rasite jo omanikäisten miesten suhteen. Tuossa on suuri ero, myös lukumääräinen ero, edes teoreettisen tarjonnan, s.o. vapaiden kumppaniehdokkaiden suhteen.
Keski-ikäiselle naiselle ikä on rasite jo omanikäisten miesten suhteen. Mitä tämä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni kuoli rintasyöpään seitsemän vuotta sitten alle 5-kymppisenä. Hän oli minulle "se oikea" ja meillä kerta kaikkiaan niin moni asia "natsasi", että ei ole tosikaan. Ja vaikka olen nyt saanut lapset potkaistua ovesta pihalle ja aikaakin olisi, niin jotenkin ei vaan kiinnosta. Sormus on edelleen sormessani ja haudallaan vierailen muutaman kerran viikossa kertoilemassa lasten ym kuulumiset. Kaipaan edelleen, ei mene päivää että en häntä ajttelisi. Eipä minusta taitaisi juurikaan iloa kenellekään olla? Taidan olla lopun elämääni yksin. Eikä se minua häiritse.
Otan osaa. Kyyneleet silmissä luen viestiäsi. 😢
Osa miehistä antaa oman äitinsä puuttua parisuhteeseen. Todella pahoja kokemuksia asiasta enkä halua tavata enää yhdenkään miehen äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaisi kyllä 165 cm mies ja vaikka työtön, mutta yksi syy miksi en halua seurustella on se, että miehillä on nykypäivänä hirveästi ollut kumppaneita, joka suorastaan etoo minua. Ja miehet pettää joten parempi olla yksin ja hakea vaikka kaupasta korvike.
Eli koska ennakkoluulojesi mukaan kaikki miehet on pukkeja, niin tyydyt sauvaan. Todellisuudessa sinä taidat haluta vain niitä pukkeja, eikä normaali kelpaa, koska normaalilla miehellä nykypäivänä ei ole kovinkaan montaa seksikumppania ollut. Tämä homma on sitäpaitsi käänteinen, eli isolla osalla naisista on niitä satoja seksikumppaneita kertynyt jo alle 25v ikään mennessä.
Todellakin yököttää mies, jolla on ollut paljon kumppaneita, hyi hitto.
ihan yhtälailla yököttää samanlainen nainen, ja kuten todettua faktaa on, naisilla on suhteellisesti miehiä enemmän seksikumppaneita.
Minulla ei, mutta en luota miehiin ja tällaiset palstat pahentavat miesten tilannetta. Moni mies varmasti myös valehtelee kumppanien määrän.
Mies valehtelee omaisuutensa ja nainen ulkonäkönsä ja kun he lopulta saavat toisensa, niin kumpikin pettyy.
Otan kaljaa tässä ny vähä ja mahakin meinaa olla sekaisin. Kuka vois alkaa mua? Plääh..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaisi kyllä 165 cm mies ja vaikka työtön, mutta yksi syy miksi en halua seurustella on se, että miehillä on nykypäivänä hirveästi ollut kumppaneita, joka suorastaan etoo minua. Ja miehet pettää joten parempi olla yksin ja hakea vaikka kaupasta korvike.
Eli koska ennakkoluulojesi mukaan kaikki miehet on pukkeja, niin tyydyt sauvaan. Todellisuudessa sinä taidat haluta vain niitä pukkeja, eikä normaali kelpaa, koska normaalilla miehellä nykypäivänä ei ole kovinkaan montaa seksikumppania ollut. Tämä homma on sitäpaitsi käänteinen, eli isolla osalla naisista on niitä satoja seksikumppaneita kertynyt jo alle 25v ikään mennessä.
ihan yhtälailla yököttää samanlainen nainen, ja kuten todettua faktaa on, naisilla on suhteellisesti miehiä enemmän seksikumppaneita.
Minulla ei, mutta en luota miehiin ja tällaiset palstat pahentavat miesten tilannetta. Moni mies varmasti myös valehtelee kumppanien määrän.
Mies valehtelee omaisuutensa ja nainen ulkonäkönsä ja kun he lopulta saavat toisensa, niin kumpikin pettyy.
Minä asuisin erikseen, mies saisi pitää hankkimansa omaisuuden itsellään, mutta todellakin suomalaisen naisen ulkonäkö ei riitä, joten hommatkoon naisensa jostain muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asuisin erikseen, mies saisi pitää hankkimansa omaisuuden itsellään, mutta todellakin suomalaisen naisen ulkonäkö ei riitä, joten hommatkoon naisensa jostain muualta.
Kannattaa asua erikseen, jos mies antaa äitinsä puuttua naisystävänsä ulkonäköön ja parisuhteen muihin asioihin niin eroaminen on helpompaa, sanoo vaan Heippa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole mikään ratkaisu miesten yksinäisyyteen, vaan ystävien puute yleensä. Ja tässä on paradoksi, miehet joilla on paljon ystäviä, ovat usein myös parisuhteessa. Taustalla on miehen kyvykkyys sosiaalisiin suhteisiin, joka vaikuttaa sekä ystävyys- että parisuhteisiin.
Hieman yksinkertaistettu näkemys, mutta luulisin, että lähellä oikeaa. Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että se nainen, kumppani voi olla myös paras ystävä. Väkisin ei tietenkään pidä parisuhdetta etsiä, koska todellisuus harvoin muistuttaa haavekuvia ja lopputuloksena voi olla myös suuri pettymys, kun yksinäisyys ei korjaannukaan vaikka rinnalla onkin kumppani.
Mielestäni yksinäisyys ratkeaa tasapainolla. Ystäviä, kumppani, perhe, sukulaissuhteet - kaikkia olisi hyvä olla. Mä en ainakaan yksinäisenä miehenä täysin osta ajatusta, että ongelma on kaverien puute. Enemmänkin ongelma on sosiaalisten kontaktien puute, jota kaverit ovat osa. Tietyn iän jälkeen kaverisuhteet alkavat menettää merkitystänsä ja niille on vähemmän aikaa. Vaikka mäkin harrastan, tapaan sukulaisia, työkavereita ja ihan kavereitakin niin ilman parisuhdetta suurin osa ajastani on yksinäistä. Olen tähän jo vuosien myötä tottunut, mutta kyllähän kumppani korjaisi tuon yksinäisen ajan kaikkein parhaiten. Ne yksinäiset hetket muuuttuisivat parisuhdehetkiksi eikä kaikkea tarvitsisi enää kohdata ja käsitellä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni kuoli rintasyöpään seitsemän vuotta sitten alle 5-kymppisenä. Hän oli minulle "se oikea" ja meillä kerta kaikkiaan niin moni asia "natsasi", että ei ole tosikaan. Ja vaikka olen nyt saanut lapset potkaistua ovesta pihalle ja aikaakin olisi, niin jotenkin ei vaan kiinnosta. Sormus on edelleen sormessani ja haudallaan vierailen muutaman kerran viikossa kertoilemassa lasten ym kuulumiset. Kaipaan edelleen, ei mene päivää että en häntä ajttelisi. Eipä minusta taitaisi juurikaan iloa kenellekään olla? Taidan olla lopun elämääni yksin. Eikä se minua häiritse.
Otan osaa.
Minun kokemuksen mukaan monet miehet on kylmiä. On vaikea tutustua siihen todelliseen minään kun monet vetää jotain roolia. Enkä missään nimessä suostu pelkäksi patjaksi jollekin kylmälle miehelle. Jos ei kiinnosta aidosti tutustua niin painu pois, ei kannata ainakaan minua lähestyä.
No voi voi ja lämmin leipä. Jaxuhalit yxinäisille miehille!
Vierailija kirjoitti:
Pariutumisikäisiä miehiä on kymmeniätuhansia enemmän kuin naisia, vaikka miehet muuten ovat vähemmistö. Ainoa ratkaisu on se, että miehet alkavat järjestelmällisesti suosia vanhempia naisia.
Ei kelpaa niillekkään. Olen 50, mutta en kelpaa seiskyt vuotiallekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariutumisikäisiä miehiä on kymmeniätuhansia enemmän kuin naisia, vaikka miehet muuten ovat vähemmistö. Ainoa ratkaisu on se, että miehet alkavat järjestelmällisesti suosia vanhempia naisia.
Tämä käy kunhan naiset alkavat suosia työttömiä miehiä. Toimettoman miehen ja vanhan naisen markkina-arvo on sama.
En saisi edes 120 kiloista mummoakaan.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä meitä yksinäisiä naisiakin on. Miehille ei vaan kelpaa, kun ei ole fitness-mallin näköinen. Enkä ole ylipainoinen enkä ruma, vaan tavallisen näköinen.
Ihan täyttä puppua. Ja tommoinen paska kommentti saa noin paljon peukutuksia. Huomaa ketkä tätä palstaa lukee.
Minulla on ollut eron jälkeen neljä muutaman kuukauden mittaista suhdetta ikäisiinin. 50 v naisiin. Kaikissa suhteissa on tilanne mennyt siihen, että nainen ei jousta rutiineistaan yhteisen ajan vuoksi, vaan se jää minulle. Myöskin oletus, että miehen kuuluu maksaa yhteisen vapaa-ajan kulut istuu tiukassa. Ei tuommoinen meno jaksa pitkään innostaa.
Lisäksi kolme heistä on käyttänyt minua remonttimiehenä, mutta se, että he auttaisivat minun luona ollessa on poissuljettu ajatus.
Ne viisi pelottavaa kirjainta...!
Minulla ei ole miestä, koska haluan lähes raittiin, normaali painoisen, kotityö ja ruuanlaittotaitoisen, jonka lapsia minun ei tarvitse hoitaa. Eläimiäkään ei saa olla, koska olen allerginen. Hänen pitäisi tykätä läheisyydestä, jonka ei tarvitse aina johtaa seksiin. Ja olla uskollinen ja hyväkäytöksinen.
Viisas vanhus kirjoitti:
Naisen pito on kallista
Tuontivaimon on.
Ja niitä tavallisia miehiä on korkeintaan muutama jossain hukassa.
Suurin osa miehistä hakee yhden illan seuraa.