Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua auttoi OIKEASTI kovaan stressiin?

Vierailija
12.04.2021 |

Minulla on stressaava työ. Varsinkin nyt korona-aikaan siitä on vaikea palautua. Pelkään, että alkaa tulla fyysisiä oireita stressistä.
Työn sisältöä ei voi nyt vaihtaa. Ongelma on tietysti sekin, että olen luonteeltani herkkä stressaaja, minkä vuoksi streessaannun.
Ymmärrän kuitenkin, että jos tämä jatkuu näin, saan viisikymppisenä sydärin.

Mitkä ovat olleet omat keinosi vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (463)

Vierailija
421/463 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus kaveri silittåå selkåå kuten pientå kaveria pahan pois aivan kuten tekee Vekku

Vierailija
422/463 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nonii tuli heti jotain outui kommenttei sanon tåmån nyt ekan ja vikan kerran olet kaunein asia mitä olen ikinä nähnyt ota rennosti ei työ ole tärkein asia elämässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/463 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira. Se tuo toki omanlaistaan stressiä, jos sairastaa jne., mutta se on tosiaan ihan toisenlaista ja hyvää vastapainoa. Plus että eihän ongelmia yleensä useinkaan tule.

Tuossa pari vuotta sitten elin elämäni raskaimman jakson. Oli yksi niin paska ja pitkäkestoinen työjuttu, että meinasi järki lähteä. Tavallaan ilman mitään kunnon syytä. Ekaa kertaa elämässäni aloin heräillä yöllä sydän tykyttäen ja hiessä, aamulla ensimmäisenä aloin pyörittelemään tätä työasiaa, myös viikonloppuaamuisin. Ja osin näin on työssäni pakko toimiakin, koska valitettavasti muut ihmiset sekoittavat sinun itse suunnittelemasi aikataulut, mikä ei stressiä vähennä. Yleensä perjantaisin just ennen työajan päättymistä tuli vielä joku kamala viesti joltakin taholta. 

Silloin olin kaiken kukkuraksi ensimmäistä kertaa  pitkään aikaan ilman koiraa. Jälkeenpäin tajusin, että juuri silloin olisin sellaista eniten tarvinnut.

Toi

Jotta tuota tilannetta ei pääse edes syntymään kannattaa etukäteen päättää mitkä ovat reunaehdot. Esim. jos jatkuvaa ylitöiden tekemistä vaaditaan ja perimmäiset syyt ovat ammattitaidottomassa johtamisessa, on aika vaihtaa uusille laitumille.

Vierailija
424/463 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile mennä makuulle ja laita yotubesta relax musiikkia. Voi mennä tunteisiin ja tulee itku  mutta purkaa stressiä. 

Toinen on kasvohieronta kosmetologilla. 

Vierailija
425/463 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditointi

Vierailija
426/463 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi. Missä tahansa muodossa.

Vierailija
427/463 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpaikkaa. Sillä siitä stressistä pääsi.

Vierailija
428/463 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga ja hevosurheilu.

Vierailija
429/463 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yin jooga ja pitkä kävelylenkki. 

Vierailija
430/463 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yin jooga

Vierailija
431/463 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Stressi mitä se on? Täysin tuntematon käsite.

Työ  mitä se on? Täysin tuntematon käsite.

Vierailija
432/463 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on jo kierteellä eli siellä sun lihaksissa ja hermostossa niin ei siihen oikein auta muu kuin nukkuminen, rentoutuminen ja sitten se kovin työ johon ei ole stressattuna voimina eli siitä reaktioista poisoppiminen. Kehottaisin menemään lääkäriin ja puhumaan kaiken ulos. Tai jos on joku työpsykologi tms työnantajan toimesta tarjolla. Ota kaikki apu vastaan.

Vierailija
433/463 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastus. Talvella kalastuksen kuvitteleminen.

Vierailija
434/463 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapelin tekeminen. Oikein stressaantuneena en pystynyt keskittymään lukemiseen enkä oikein mihinkään muuhunkaan. Palapelin tekeminen rauhoittaa. 500 palan palapeli on sopivan pieni, mahtuu pienellekin pöydälle ja valmistuu 1-2 päivässä. 

Vierailija
435/463 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin ihan muun tekeminen, missä ei pysty ajattelemaan mitään vaan on pakko keskittyä siihen mitä tekee. Esim. juurikin hevoset ja niillä ratsastaminen. Focus on pakko olla siinä hetkessä tai hommasta ei tule mitään. Kirjan lukeminen (ei äänikirja, koska mulla ajatus karkaa). Musiikki. Metsässä samoilussakin se ongelma, että pää voi olla jossain ihan muualla. Kuitenkin, kun siellä on riittävän kauan, alkaa mielikin olemaan paremmin läsnä. Varmaan myös jokin käsillä tekeminen, mihin on pakko keskittyä, voisi olla hyvä. Liikunta, mutta jos on kovin korkealla stressihormonit, sen ei kai pitäisi olla kauhean rankkaa. Mulla kyllä auttaa sellainen puolen tunnin reipasvauhtinen juoksu ja siihen spurttailuja vähän joukkoon, jotta saa kunnolla sykkeen ylös ja hengästyy. 

Vierailija
436/463 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmävesipulahdukset vei tärinän pois.

Vierailija
437/463 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vauhdikas vaativa ohjattu jumppa ennen työpäivää auttoi. Nykyisellä asuinalueellani ei ole ohjattua jumppaa arkiaamupäivisin, puhumattakaan että jo aamulla klo 7 olisi.

Vierailija
438/463 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi. Missä tahansa muodossa.

Seksi on yliarvostettua. 

Vierailija
439/463 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa se, että otan langat käsiin ja tilanteen haltuun.

Mulla oli yksi eräs todella stressaava iso projekti töissä. Yleensä mun tapa reagoida stressiin on kaikenlainen sijaistoiminta, jolla välttelen stressiä eli liika tauottaminen, lillukanvarsiin tarttuminen tms. Mutta kun aikataulutin projektin ja aloin vaan puskea läpi, niin koin stressin helpottavan, koska mulla oli kontrolli enkä luonut päässäni mitään paniikkia. Eli ei pidä jäädä tuleen makaamaan ja antaa sen stressin ottaa ylivaltaa ja tehdä sua avuttomaksi. Nouse tilanteen yläpuolelle.

Vierailija
440/463 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Jumalaan,hänen armoonsa,hyvyyteensä ja voimaana. Rukoilin paljon ja pyysin voimia.Sitä kautta voimistuin,sain ilon ja naurun takaisin elämääni.Sain myös voimia ja ymmärrystä tehdä uusia päätöksiä ja ratkaisuja elämääni. Hän haluaa hyvää lapsilleen. Rukoilin aina:että tapahtukoon Sinun tahtosi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi