Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykinpesukone piippailee pesun alussa

Vierailija
17.03.2024 |

Jokaisessa ohjelmassa kuuluu ihme piipppausääniä iha randomisti. Biiiip bipipipi biiiip jne. Pesee kyllä pyykit normaaliin tapaan. Tosiaan ne piippaukset kuuluu pesuohjelmien alussa, ja sit rauhottuu. Mikähä siinä on menossa rikki? Näytöllä tms ei näy mitää ihmeellistä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota johto seinästä kun olet pessyt. Laita johto kiinni vain pesun ajaksi. Nykykoneissa on virrat päällä koko ajan ja se katkaisija ei ole oikea katkaisija. Kun kone oli pitkään seinässä, niin se alkoi sekoilemaan ja tuo auttoi. Sama homma astianpesukoneen kanssa. Molemmat Elvita merkkisiä.

Vierailija
2/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota johto seinästä kun olet pessyt. Laita johto kiinni vain pesun ajaksi. Nykykoneissa on virrat päällä koko ajan ja se katkaisija ei ole oikea katkaisija. Kun kone oli pitkään seinässä, niin se alkoi sekoilemaan ja tuo auttoi. Sama homma astianpesukoneen kanssa. Molemmat Elvita merkkisiä.

öö nii minä teenki. Koska käyn jokapäivä suihkus nii johto on sillo irti. Ei näytä auttavan siis..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole tyypistä tietoa, niin arvaus: Onko se tuloletkun suodatin tukossa, onko nukkasihti tukossa.

Vierailija
4/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole tyypistä tietoa, niin arvaus: Onko se tuloletkun suodatin tukossa, onko nukkasihti tukossa.

Indesit merkkinen. Semmonen kapea 4kg sivusta täytettävä. Hmm nukkasihyi on joskus ollu tukossa, siellä oli jotai teipinpalasia, mut sillo ei piipannu, vaan teki semmosta ihme kohina ääntä vesiputkissa. Nyt ei kohise rööreissä, ainoastaa piippailee. 

ap

Vierailija
5/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä se tululetkun suodatin on? En oo ikinä irrotellu putkia tms nii ei mitään hajua. Ensimmäinen oma pesukone nii ei oo kauheasti kokemusta osista tai sijainneista.

ap

Vierailija
6/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siinä liitosletkussa sulkuhanasta koneeseen suodatin. On siinä liitosletkun hanan päässä. Täällä on niin kalkkikivinen vesi, että se suodatin on puhdistettava kerran, pari vuodessa. Tuo Elvita ei pippaa, mutta on siis yksi vikapaikka ettei saa kunnolla vettä.

Vierailija
7/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tyypillä ladattavissa ohje? Niillä piippauksilla on joku äänikoodi joissain laitteissa. Esim tietokoneissa Bios ilmoitti ennen muistiviat tietyillä piippauksilla. Indesitin ohjeita: https://www.indesit.fi/Indesit-Support/Kaeyttoeohjeiden-lataus

Vierailija
8/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue manuaalista että mitä piipitykset tarkoittaa.

Vierailija
9/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa pesuainetta? Mulla ainakin hälyttää silloin, merkki Miele.

Vierailija
10/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uusi 8 kg AEG. Aina piippaa alussa kun punnitsee pyykin kilomäärän. Nukkasihtiä ei ole koneessa ollenkaan. Kaikki toiminnat toimivat moitteettomasti. Jos unohdan vesihanan avata, koneeseen tule teksti E 10 

Vierailija
11/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on siinä liitosletkussa sulkuhanasta koneeseen suodatin. On siinä liitosletkun hanan päässä. Täällä on niin kalkkikivinen vesi, että se suodatin on puhdistettava kerran, pari vuodessa. Tuo Elvita ei pippaa, mutta on siis yksi vikapaikka ettei saa kunnolla vettä.

ahaa. Ei mulla taija siinä olla mitää suodatinta. Letku on vaa kiinni siinä jollai kiristysremmillä ja eipä siinä muuta härpäkettä näy.

ap

Vierailija
12/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku randomi Indesit ja ohjeessa on "If the selected option is not compatible with another previously

selected option, the indicator light will flash accompanied by a buzzer

(3 beeps), and only the latter option will be activated; the indicator

light corresponding to the activated option will turn on"

Eli kolme piippiä jos on ensin valittu joku toiminto, joka sitten ylikirjoitetaan uudella toiminnolla. Näin se uusin toiminto suoritetaan. Eli kone toimii, mutta tuo 3 x piippi on vain ilmaisu että on painettu vipuja vääriin asentoihin.

Vierailija
13/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi koneesta kajari irti niin ei enää piipittele.

Vierailija
14/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos neuvoista, pitää tutkia se manuaali. Ei oo liikaa pesuainetta. Pessy tolla koneella pari vuotta, piippaukset alkoi pari viikkoo sitte.

ap

Vierailija
15/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ahaa. Ei mulla taija siinä olla mitää suodatinta. Letku on vaa kiinni siinä jollai kiristysremmillä ja eipä siinä muuta härpäkettä näy.

ap

Se on siis se letku kiinni sulkuhanassa. Hana kiinni ja letkuliitos on avattava. Letkun päässä näkyy suodatin. Pehmeällä hammasharjalla enimmät kalkkikivet pois tölvimättä suodatinta rikki ja ruuvaa letkun takaisin hanaan. Katso että se hana toimii ja on tosiaan kiinni tuon operaation ajan. Varmistu että se letku tulee varmasti oikein ja tiiviisti kiinni hanaan. Ennen tuota operaatiota tutustuisin kuitenkin muihin mahdollisuuksiin käyttöohjeesta. Nuo kolme piippiä ylempänä.

Vierailija
16/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille koneelle pitää piippailla takaisin. Piippailu kielen ohjeet löytyy googlella. Pienen harjoittelun avulla voit kertoa kaikki murheesi pesukoneellesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi