Sateenkaarilippu kirkossa - uusi kirkosta ero aalto tulosssa?
https://yle.fi/uutiset/3-11874886
Erokirkosta.fi taitaa käydä kuumana tänään.
Kommentit (1073)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapio Puolimatkan tuotanto on haisevaa ripulipaskaa
Korjasin vastaamaan totuutta.
Setä totuutta ei tarvitse korjata että olet t y p e r y s.
Mikäs se sellainen "setä totuus" on? Uskistollon setämiehen itsekusetuksesta johdettu "totuus"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa Raamatussa kielletään ns. sateenkaaritouhut?
Samassa kohtaa missä kielletään pitämästä muuta kuin yhtä kangastyyppiä vaatteissa ja kielletään syömästä katkarapuja. Ei vitsi.
Ja jotenkin tähän liittyivät myös vaatteiden saumat. Lieneekö samassa kohdassa sekin, että jänis on sorkkaeläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gematria on olemassa
Niin on astrologiakin. Sekin on ihan pelkkää paskaa.
Hauskaahan tuo on, kun ottaa sen leikin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos homopari rakastaa toisiaan, Jumala itse on heidät yhdistänyt. Sitä älköön ihminen erottako. Jumala on rakkaus. Meidän heteroiden ei pidä ajatella näitä asioita omilla aivoillamme. Meistä se tuntuu väärältä, koska emme itse voisi rakastaa samaa sukupuolta. Mutta on väärin kieltää ketään rakastamasta sitä ihmistä ketä he oikeasti rakastavat. Heille olisi syntiä olla naisen kanssa, kun kerran tuntevat sen ITSE vääräksi. Jokaisen ihmisen tulee elää OMAN uskonsa mukaisesti. Ei sinun eikä minun.
Raamattu ei kerro, että Jumala olisi yhdistänyt tai yhdistäisi jonkun miehen toisen miehen kanssa avioliittoon, veljelliseen kumppanuuteen kylläkin tai isä-poika -suhteeseen. Ts. ilman seksuaalisuutta tai romantiikkaa. Sinä eksytät.
Mitään ei tässä maailmassa tapahdu mitä Jumala ei tahdo.
Viimeisen virkkeen perustella pidän jumalaasi varsin pahantahtoisena! Ja Jobin kirja, se se vasta mielenkiintoinen tältä kannalta onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos homopari rakastaa toisiaan, Jumala itse on heidät yhdistänyt. Sitä älköön ihminen erottako. Jumala on rakkaus. Meidän heteroiden ei pidä ajatella näitä asioita omilla aivoillamme. Meistä se tuntuu väärältä, koska emme itse voisi rakastaa samaa sukupuolta. Mutta on väärin kieltää ketään rakastamasta sitä ihmistä ketä he oikeasti rakastavat. Heille olisi syntiä olla naisen kanssa, kun kerran tuntevat sen ITSE vääräksi. Jokaisen ihmisen tulee elää OMAN uskonsa mukaisesti. Ei sinun eikä minun.
Raamattu ei kerro, että Jumala olisi yhdistänyt tai yhdistäisi jonkun miehen toisen miehen kanssa avioliittoon, veljelliseen kumppanuuteen kylläkin tai isä-poika -suhteeseen. Ts. ilman seksuaalisuutta tai romantiikkaa. Sinä eksytät.
Tahtominen ja salliminen on kaksi aivan eri asiaa.
Ei silloin kun on kyse kaiken tietävästä kaikkivaltiaasta.
Jos jumalanne on kaikkivaltias, niin miksi hän sallii pahan? Lukekaa Jobin kirja. Niinpä, kysymys oli vedonlyönnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän lukee Raamattua, sitä lähemmäs pääsee Pyhää Henkeä. Kirjanoppi tekee ihmisestä tuomitsevan, joka vähentää rakkauden henkeä. Henkeä pitää lähestyä hengellä eikä kirjoituksia lukemalla. Raamatusta ei löydy totuutta. Rakkaus on totuus. Kun sillä täyttyy, ymmärtää totuuden. Ja voin kertoa, että sen jälkeen et haluakaan enää lukea Raamattua, etkä kuulua mihinkään lahkoon.
Varmasti mitä vähemmän lukee, niin sitä lähemmäs pääsee jotain henkeä. Onko se sitten Pyhä Henki vai sittenkin jokin aivan muu, onkin sitten ihan eri juttu. Miten koettelet hengen, jos et lue Raamattua eikä ole siis mitään millä koetella?
"Rakkaani, älkää uskoko jokaista henkeä, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
"
1. Joh 4:1"mutta koetelkaa kaikki ja pitäkää se, mikä on hyvää.
"
1. Tess 5:21Missä on sanottu, että henget pitää koetella raamatulla?
Mm näissä
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien viedä itseänne harhaan."
Hep 13"Lopuksi: vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevässä voimassaan. Pukekaa yllenne Jumalan koko taisteluvarustus voidaksenne kestää Paholaisen juonet. Ottakaa kaikessa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki Pahan palavat nuolet. Ottakaa myös pelastuksen kypärä ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
"
Efesolaisille 6Raamattua ei mainita kummassakaan.
Tiedätkö sinä edes mikä on Raamattu?
Jos esim laissa sanotaan " ei saa tappaa ihmistä", niin sinun mielestäsi on kuitenkin ihan okei ja sallittua tappaa lapsi tai vanhus, koska eihän siinä laissa mainittu mitään lapsesta tai vanhuksesta. Tässä jutussa heittäydyt nyt ihan yhtä tyhmäksi.
Heittäydyn miten vaan, mutta en kuitenkaan nosta kirjaa, esinettä, Jumalan yläpuolelle.
Sinä nostat esineen eli Koraanin Jumalan yläpuolelle. Sinä nostat ihmisen eli islamin profeetta Muhammedin Jumalaa eli Jeesusta korkeammalle. Sillä Jeesus on Jumala. Hän on osa Pyhää Kolminaisuutta. Jumalan Poika.
Sinä nostat profeetan Jumalan yläpuolelle pitämälla Mohammedia Jeesusta korkeampana uskomalla, että Jeesus olisi vain profeetta.
Sinä kohotat kirjan ylös ja alennat Jumalan tavalliseksi ihmiseksi, pelkäksi profeetaksi, koska et tunnusta että Jeesus on Jumala.En ole muslimi ja tunnustan Jeesuksen olevan Jumala. Koraaniakaan en ole edes maininnut.
Uskotko Pyhään Kolminaisuuteen?
Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, totta kai. Ihme kuulustelua tämä.
Mistä olet saanut tietää heistä? Miten olet saanut tiedon, että he ovat?
Miten niin mistä? Herralta itseltään olen saanut uskon lahjaksi. Mistä oma uskosi kumpuaa? Kirjan sanoista? Uskotko yleensäkin kaiken minkä luet?
En, en usko, enkä usko sitäkään, että te uskossa olevat olette oikeassa. Uskon nimissä on tehty niin paljon pahaa, että jos joku kertoo minulle uskossa olevansa, se oli sitten siinä. Mutta, olen elämäni aikana tuntenut tasan tarkkaan yhden hyvän ja uskossa olevan ihmisen. Yhden!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Kommentointi palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut kirkosta, minä hetero, koska olen täyttynyt Jumalan rakkaudella ja samalla saanut ymmärryksen mikä on totuus. Te olette vasta lapsia uskossanne. Minäkin olin aiemmin kirjanoppinut viisastelija, kova tuomitsemaan, heikko rakastamaan. Nyt uskontoni on rakkaus, eikä mikään harhaoppi saa minua tuomitsemaan lähimmäistäni. Armo saa aikaan rakkauden. Kiellot vain vihaa ja vastustusta.
En itsekään yleensä tällä tavoin välitä/ota kantaa muiden valintoihin, elämäntapoihin ym. Mutta se, että pyritään rapauttamaan täysin kristilliset arvot ja moraali, siis koko kristinusko ja varsinkin Raamattu, niin pistää kyllä ärsyttämään.
Eli rakkaus rapauttaa kristinuskon arvot ja moraalin ja pistää vielä sinuakin ärsyttämään.
Mitäs lottoat, oiskohan vika siinä kohtaa sinussa?
Eihän tuossa puhuttu mitään rakkaudesta. Eikä edes siinä alkuperäisessä kommentissa.
Koko ketjun aihe käsittelee kahden ihmisen välistä rakkaussuhdetta.
Niinpä. Ja nämä kirjanoppineet jankuttavat, että se on himoa. Kuinka he voivat tietää toisen ihmisen tunteet paremmin kuin ko itse. Naimisiin menevä pari ovat rakastuneita.
Vierailija kirjoitti:
Suksikaa nyt vi**uun pohtimaan ihmisen luiden määrää. Relevanssi ketjun aiheeseen NOLLA.
Eikös niitä ole 206? Mutta mitä tekemistä luilla ja hampailla on tämän keskustelun kanssa?
Raamattu ei ole mikään tietokirja, monet kirjoitukset ovat ristiriidassa toistensa kanssa. Ainoa niin sanotusti kunnollinen on Vuorisaarna, eivätkä sananlaskutkaan hasuumpia ole, niissä on viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meidän heteroiden ei pidä ajatella näitä asioita omilla aivoillamme."
Voisit alkaa itsekin toteuttaa tuota hienoa oivallusta. Ei niitä tarvitse ruveta itse ajattelemaan ja vääntelemään mitä ihmeellisimpiin muotoihin omilla aivoilla. Riittää, että luet suoraan sieltä Raamatusta niin kuin asia siellä sanotaan asiayhteydessään, ja sillä hyvä.
Eikä kenenkään ole pakko mennä naimisiin, jos ei halua tai kokee sen vääräksi. Ei tietenkään!
Jokainen uskokoon miten haluaa, kyllä. Mutta älköön sitten väittäkö, että se oman mielen mukaan valikoitu usko olisi Raamatun mukaista uskoa tai edes aina uskoa kristinuskon Jumalaan ja Jeesukseen. Se on sitten silloin ihan jotain muuta, eli nimenomaan OMAA uskomusta. Ja silloin pitää antaa sitten muiden uskoa siihen Raamatun Jumalaan ja Jeesukseen, eikä pyrkiä muuttamaan tai torpedoimaan sitä ja sen harjoittamista.
Minä uskon Jeesukseen. Sehän näkyy siinä, että pidän hänen käskynsä eli rakastan lähimmäisiäni. Enkä tuomitse ketään kuten ei hänkään. Te kylmät tuomitsijat ette usko. Rakkaus on tärkein mittari, se ainut oikea hedelmä.
Missä niin on kirjoitettu ettei Jeesus tuomitse ketään? Ei ainakaan Raamatussa.
Luepa ensin se raamattu ja tule sitten vasta mulle vastaamaan. Todellakin lukee. Mutta en edes kerro missä, etsi itse.
Oikeassa olet, olen lukuenut kyseisen kohdan uskonnonfilosofian opinnäytettä varten. Miekanhan tuo tuo ja nosti lapset vanhempiaan vastaan. Mutta kun kirja on koostettu noin tuhannen vuoden kuluessa, niin merkillisiä ristiriitoja sinne on jäänyt. Jokainen voi poimia niitä haluamansa mukaan - etenkin he, jotka mielellään lyövät muita raamatulla päähän. Ja sen taidon osaan, vaikka en uskossa olekaan.
Kirjanoppineet täällä pilkkaavat Pyhää Henkeä sen minkä kerkeävät. Väittäessään rakkautta himoksi. Jos itse olettekin menneet himosta naimisiin niin älkää kuvitelko että muutkin tekevät niin. Rakkaussuhde meillä ainakin aviomieheni kanssa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän lukee Raamattua, sitä lähemmäs pääsee Pyhää Henkeä. Kirjanoppi tekee ihmisestä tuomitsevan, joka vähentää rakkauden henkeä. Henkeä pitää lähestyä hengellä eikä kirjoituksia lukemalla. Raamatusta ei löydy totuutta. Rakkaus on totuus. Kun sillä täyttyy, ymmärtää totuuden. Ja voin kertoa, että sen jälkeen et haluakaan enää lukea Raamattua, etkä kuulua mihinkään lahkoon.
Varmasti mitä vähemmän lukee, niin sitä lähemmäs pääsee jotain henkeä. Onko se sitten Pyhä Henki vai sittenkin jokin aivan muu, onkin sitten ihan eri juttu. Miten koettelet hengen, jos et lue Raamattua eikä ole siis mitään millä koetella?
"Rakkaani, älkää uskoko jokaista henkeä, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
"
1. Joh 4:1"mutta koetelkaa kaikki ja pitäkää se, mikä on hyvää.
"
1. Tess 5:21Missä on sanottu, että henget pitää koetella raamatulla?
Mm näissä
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien viedä itseänne harhaan."
Hep 13"Lopuksi: vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevässä voimassaan. Pukekaa yllenne Jumalan koko taisteluvarustus voidaksenne kestää Paholaisen juonet. Ottakaa kaikessa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki Pahan palavat nuolet. Ottakaa myös pelastuksen kypärä ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
"
Efesolaisille 6Raamattua ei mainita kummassakaan.
Tiedätkö sinä edes mikä on Raamattu?
Jos esim laissa sanotaan " ei saa tappaa ihmistä", niin sinun mielestäsi on kuitenkin ihan okei ja sallittua tappaa lapsi tai vanhus, koska eihän siinä laissa mainittu mitään lapsesta tai vanhuksesta. Tässä jutussa heittäydyt nyt ihan yhtä tyhmäksi.
Ei siellä raamatussa mainita perunaakaan. Onko peruna olemassa? Ja vanha Testamentti on täynnään tappamista ja raiskaamista. Ennen ja jälkeen kymmenen käskyn, mutta ne taisivat koskea vain sitä heimoa, jonka johtaja Mooses oli.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on rakkaus. Jos rakkaus yhdistää ihmiset, se on sama kuin Jumala yhdistää ihmiset. Erikseen on nämä riettaasti käyttäytyvät ihmiset, jotka panevat himossa ketä vain. Vanhassa Testamentissa Jumalan mieluiseksikin mainittu Daavid rakasti miestä Joonatania enemmän kuin ketään naista. Sieltä voi lukea, että rakkaus on hyväksyttyä miesten välillä jopa Raamatussa.
Veljellinen rakkaus tottakai. Mutta eiväthän Daavid ja Joonatan puolisoita keskenään olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut kirkosta, minä hetero, koska olen täyttynyt Jumalan rakkaudella ja samalla saanut ymmärryksen mikä on totuus. Te olette vasta lapsia uskossanne. Minäkin olin aiemmin kirjanoppinut viisastelija, kova tuomitsemaan, heikko rakastamaan. Nyt uskontoni on rakkaus, eikä mikään harhaoppi saa minua tuomitsemaan lähimmäistäni. Armo saa aikaan rakkauden. Kiellot vain vihaa ja vastustusta.
En itsekään yleensä tällä tavoin välitä/ota kantaa muiden valintoihin, elämäntapoihin ym. Mutta se, että pyritään rapauttamaan täysin kristilliset arvot ja moraali, siis koko kristinusko ja varsinkin Raamattu, niin pistää kyllä ärsyttämään.
Eli rakkaus rapauttaa kristinuskon arvot ja moraalin ja pistää vielä sinuakin ärsyttämään.
Eihän tuossa puhuttu mitään rakkaudesta. Eikä edes siinä alkuperäisessä kommentissa.
Olet väärässä ketjussa. Tämän ketjun aihe koskee sateenkaarilippua kirkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen virkkeen perustella pidän jumalaasi varsin pahantahtoisena! Ja Jobin kirja, se se vasta mielenkiintoinen tältä kannalta onkin.
Niinpä. Niinpä hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahtominen ja salliminen on kaksi aivan eri asiaa.
Ei silloin kun on kyse kaiken tietävästä kaikkivaltiaasta.
Jos jumalanne on kaikkivaltias, niin miksi hän sallii pahan? Lukekaa Jobin kirja. Niinpä, kysymys oli vedonlyönnistä.
Koska hän on sadistinen narsisti, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Kommentointi palstalla.
Eipä ole mikään vertaisarvioitu lähde se. Ole hyvä ja lopeta siis vastedes valehtelusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä ketjussa. Tämän ketjun aihe koskee sateenkaarilippua kirkossa.
Eli kahden ihmisen välistä rakkaussuhdetta. Mitä osaa siitä et ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kommentoijan jumalahan ei liity mitenkään Raamatun Jumalaan.
Lähde?