Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten kannattaa sijoittaa n 200 000e?

Vierailija
11.04.2021 |

tuon verran olen saamassa perintöä. Olen kohta kuusikymppinen, vielä työelämässä. Palkkani on pieni, olen sote-alalla, mutta tulen sillä toimeen. Lapset isoja. Haluaisin rahan poikimaan tai ainakin kannattavasti säästää sen. Asuntoa täältä pääkaupunkiseudulta ei oikein saa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, hajauta. Osakemarkkinat ovat hyvä sijoitusmuoto, mutta paras tapa ei ole laittaa kaikkia samaan koriin. Osta vaikka 10k kuukaudessa (ajallinen hajautus) ja ainakin 3-4 toimialaa. Cryptovaluutat tarjoavat nopeita voittoja nopeasti, mutta ovat riskialttiita. Asuntosijoitus on vaivaloisempi laji vuokralaisineen ja silloin kaikki rahat on yhdessä korissa. 

Vierailija
2/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin sata tonnia rahastoon, joka sijoittaa vuokra-asuntoihin. Sama tuotto kuin silloin, kun olisi sijoitusasunto. Lopuilla ostaisin osakkeita, mutta minulla onkin osakekaupasta kokemusta. Jos ei olisi, niin laittaisin pariin eri rahastoon, korkeariskiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sen hintainen urheiluauto, ei rahoja kannata säästää, perintönä ne kuitenkin menevät eteenpäin ja joku törsää turhuuksiin.

Vierailija
4/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laittaisin sata tonnia rahastoon, joka sijoittaa vuokra-asuntoihin. Sama tuotto kuin silloin, kun olisi sijoitusasunto. Lopuilla ostaisin osakkeita, mutta minulla onkin osakekaupasta kokemusta. Jos ei olisi, niin laittaisin pariin eri rahastoon, korkeariskiseen.

Mitä merkitystä rahalla on jos sitä pidetään jossain säästätileillä tai sijoituksissa? Rahaa pitää käyttää, ei niitä mukaan saa kun lähtö koittaa. Miksi ihminen on niin ahne että pitää saada lisää ja lisää, eikö mikään riitä?

Vierailija
5/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoin

Vierailija
6/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita susille. Jokainen susi sais 80 senttiä.

Vierailija
7/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kuun vaihteessa Helsingin kantakaupungista sijoitusyksiön 220 000 eurolla. Heti meni vuokralle hyvään hintaan.

Itselle saa kuukausittaisen tulonlisän, ja perilliset aikanaan arvoasunnon.

Vierailija
8/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin asuntoon. Elelisin siinä itse mukavasti. Eli myisin vanhan kämpän ja laittaisin tuon 200k siihen päälle.

Vierailija
9/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä sitä haluaisitko sijoituksista tuottoa kuukausittain omalle tilille käytettäväksi vai pidemmäksi aikaa kasvattamaan tuottoa tilille, josta se pitää erikseen nostaa. Verot joutuu maksamaan voitoista joka tapauksessa. Jos tulot on pienet, niin yksi vaihtoehto on ostaa sijoitusasunto, jolloin saat säännöllisesti n. parisataa euroa joka kuukausi. Siinä on kuitenkin riskejä jos sattuu hankala vuokralainen tai yhtiöön tulee yllättäviä remonttitarpeita. Eli molemmat kannattaa valita tarkasti. Rahastoissakin on ollut nyt tosi hyvät tuotot ja hyvin vähäisellä vaivalla asuntosijoittamiseen verrattuna. Sieltä vaan ei kai juuri kannata joka kuukausi nostella rahoja pois.

Vierailija
10/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää ihmisten ahneus ja hölmöys, rahaa halutaan lisää mutta sille ei ole käyttötarkoitusta.

Vierailija
11/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä rahalla on jos sitä pidetään jossain säästätileillä tai sijoituksissa? Rahaa pitää käyttää, ei niitä mukaan saa kun lähtö koittaa. Miksi ihminen on niin ahne että pitää saada lisää ja lisää, eikö mikään riitä?

Ap kysyi sijoitusvinkkejä. En minä kaikkea sijoittaisi, mutta ei sitä kysytty, mihin rahat käyttäisi.

Sama

Vierailija
12/12 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko summa tuottamaan tasaista osinkovirtaa.