Huijaatko heviosastolla?
Ystäväni joka on todella rehti ja muutenkin kunnollinen, huijjaa. Punnitsi kurkun vain puoliksi. Teki mieli paljastaa kassaneidille.
Kommentit (436)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asiasta vähän toiseen: oikeasti köyhä ei voi asioida Lidlissä. silloin kun itsellä on vain vähän rahaa, en voi ostaa Lidlistä hedelmiä kun hintaa ei tiedä. noloa jos kassalla rahat ei riitäkään. joten niinä todella köyhinä hetkinä pakko mennä prismaan koska siellä sentään voi laskea mitä ostokset maksaa.
Toki kaikki edes kansakoulun käyneet ja ojalan laskuopin oppineet osaa laskea noin hinnan, kun tietää tuotteen kilohinnan ja sen painon. Vaakahan Lidlin heviosastolta löytyy, vaikka se hinta kassalla punnitaankin. Ja vaikka ei osaisikaan, niin älykännyköistä löytyy kyllä laskukone.
hyvä että sinä kansakoulun käyneenä jaksat laskea ne kaikki. ilmeisesti rahastakaan ei ole puutetta.
en minä korkeasti koulutettu jaksa.
Juu ihan päissäni laskeskelen aina kun jotain ostan, helpompaa kuin heinänteko.
Se on sinun korkeasti koulutetun ihan oma ongelma jos et jaksa, mutta sillä sinun jaksamisellasi ei ole mitään tekemistä kommenttini kanssa.
Minä siis kommentoin ainoastaan tätä väitettä: "oikeasti köyhä ei voi asioida Lidlissä. silloin kun itsellä on vain vähän rahaa, en voi ostaa Lidlistä hedelmiä kun hintaa ei tiedä". Kommentoin siis tuota koska se ei pidä paikkaansa. Sinä saat sen yksittäisen hedelmän hinnan selville tismalleen samalla vaivalla, kuin Prismassa tai Sittarissa, eli punnitsemalla sen kyseisen tuotteen. Kilohinnan sinä katsot tismalleen samalla vaivalla, kun katsot Prismassa tuotteen punnitusnumeron. Kun punnitsemalla on paino selvillä, niin se paino kerrotaan kilohinnalla ja hinta on selvillä. Eli vaiva on tismalleen sama, kuin muissakin kaupoissa. Noin naurettavan helpon laskutoimituksen osaa siis jokainen Suomen kansalainen, joka on oppivelvollisuutensa suorittanut.
Hei Suomen kansalainen, oppivelvollisuuden suorittanut! Olen juuri Liiterin hevilaarilla,mjanaprikoin mitä maksaa pussillinen eli vaa'an mukaan 1,473 g omenia,njoiden kilohinta on 2,79€? Voitko nopsasti pääsälaskea tämän minulle tumpelolle, kitoos!
Pyöristä nuo luvut ylöspäin sellaisiin lukuihin, jotka osaat laskea päässä, esim. 1,5 kg (ei kai grammoja sentään?), ja 3 euroa. Laskutuloksen tarkkuus ei tarvitse tässä olla ihan yksittäisten senttien tasolla, koska olennaisinta on selvittää, riittävätkö rahasi näihin omenoihin sekä muihin ostoksiin.
Itseäni kyllä hiukan ihmetyttää, miksi suomalaiset ovat heviosastolla niin tarkkoja rahoistaan, mutta irtokarkkihyllyllä sitten lapataan into piukassa kilokaupalla karkkeja pussiin. Makeisten kilohinta on yleensä korkeampi kuin monien vihannesten ja hedelmien.
Vierailija kirjoitti:
Joo joo. On todella rehti ja kunnollinen, kun huijaa kaupan heviosastolla. Sietäisi olla varovainen tuollaisen kaverin, "ystävän", kanssa, ettei joudu itsekin huijatuksi. Jos kerran kaupan heviosastolla huijaa, niin ei se ainoaksi synniksi jää. Se tekee vilppiä muussakin.
Ei mee niin huonosti, että tarvitsisi tuollaiseen alentua.
No huoraksihan se sittemmin paljastuikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ottaa veitsen ensi kesänä mukaan ja leikkaan kotimaisesta parsakaalista 1/2m varren pois. Terveiset vaan S-marketille. 😁
Tästä tuli mieleen että missähän hevituotteessa on suurin hukkaprosentti? Tuo parsakaalin varsihan on kyllä ihan syötävää. Mutta vaikkapa granaattiomenasta menee hirvittävän suuri osa roskikseen.
Granaattiomenasta olen mitannut suurimman hävikin. Lidlin perulaiset granaattiomenat olivat suurikokoisia, mutta sisältä lähes tyhjiä. Hintaa oli 6 €/kg.
Ostin ½ kg omenan, josta jäi jätettä 350 g! Tämä oli pohjanoteeraus granaattiomenissa. Banaaneissakin voi hukka% olla suuri, mutta eivät ne maksakaan 6 €/kg.Tuossahan kauppa huijaa asiakasta! Samoin kuin silloin, kun osa hedelmistä paljastuu sisältä mädiksi tms syömäkelvottomiksi.
Menettekö valittamaan jälkeenpäin, jos näin käy? Petos on myydä epäkuranttia tavaraa ensiluokkaisena, priiman hinnalla.
Ei tuo ole mikään tietoinen huijaus, ja kauppa kyllä hyvittää huonolaatuisen tuotteen, jos ottaa mukaan kuitin ja näytteen huonosta hedelmästä.
Jos hedelmät näyttävät päälle päin hyviltä, ei myyjillä ole mitään perustetta epäillä, että ne olisivat huonolaatuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ottaa veitsen ensi kesänä mukaan ja leikkaan kotimaisesta parsakaalista 1/2m varren pois. Terveiset vaan S-marketille. 😁
Tästä tuli mieleen että missähän hevituotteessa on suurin hukkaprosentti? Tuo parsakaalin varsihan on kyllä ihan syötävää. Mutta vaikkapa granaattiomenasta menee hirvittävän suuri osa roskikseen.
Granaattiomenasta olen mitannut suurimman hävikin. Lidlin perulaiset granaattiomenat olivat suurikokoisia, mutta sisältä lähes tyhjiä. Hintaa oli 6 €/kg.
Ostin ½ kg omenan, josta jäi jätettä 350 g! Tämä oli pohjanoteeraus granaattiomenissa. Banaaneissakin voi hukka% olla suuri, mutta eivät ne maksakaan 6 €/kg.Tuossahan kauppa huijaa asiakasta! Samoin kuin silloin, kun osa hedelmistä paljastuu sisältä mädiksi tms syömäkelvottomiksi.
Menettekö valittamaan jälkeenpäin, jos näin käy? Petos on myydä epäkuranttia tavaraa ensiluokkaisena, priiman hinnalla.Ei tuo ole mikään tietoinen huijaus, ja kauppa kyllä hyvittää huonolaatuisen tuotteen, jos ottaa mukaan kuitin ja näytteen huonosta hedelmästä.
Jos hedelmät näyttävät päälle päin hyviltä, ei myyjillä ole mitään perustetta epäillä, että ne olisivat huonolaatuisia.
Olettekos huomanneet että suuri osa suomessa myytävästä kiinalaisesta valkosipulista on 2-laatua.
Sama pätee myös sitruksiin, mutta valitettavasti niissä ei sitä ilmoiteta.
En ymmärrä miksi varastaminen olisi enemmän hyväksyttävää hevi- osastolla kuin muillakaan osastoilla. Varastaminen on varastamista.
Oletteko miettineet kuinka helppoa varastaminen on nykyään kun on itsepalvelukassat? Voisi helposti laittaa pussiin vaikka 5 lihapasteijaa ja punnita ne kolmena, eikä sitä tuskin kukaan kassatyöntekijä huomaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kuvaama tilanne on mahdoton, mutta uskoo ken tahtoo
Kyllä se on ihan mahdollista. Miksi epäilet?
Nykyiset digivaaat mittaa koko painon, vaikka puolet kurkusta ei olisikaan vaakalevyllä.
Kokeile ihan itse seuraavalla kerralla kaupassa. Ellei kaverisi puolittanut kurkkua ennen punnitusta
No älä nyt viitsi jauhaa. Jos esineen toinen pää on maassa vaa'an vieressä ja toinen pää vaa'alla niin se vaaka ei punnitse koko esineen painoa vaikka olisi kuinka digitaalinen.
millainen kurkku yltää vihannesvaaalta maahan asti?
ihan voit vapaasti kokeilla itse kaupassa ensi kerralla. se kurkun ilmassa oleva osa kyllä näkyy takuulla punnituksessa
Niin, ilmassa oleva osa näkyykin, mutta kyse olikin teoreettisesta tilanteesta jossa vaakakin on maan tasalla, niin silloin voidaan päästä tilanteeseen että osa kurkusta on vaa'alla ja osa maassa, silloin vaaka näyttää liian pieniä lukemia riippumatta siitä onko vaaka analoginen tai digitaalinen.
Kaupoissa ei tälläistä tilanne pääse yleensä syntymään, joten kurkun painoksi tulee todellinen paino.
On hyvä että tämä on niin yleisesti uskottu luulo, ettei kassaneiti tajua mitään kun olen onnistunut huijaamaan kurkun hinnassa puolet vaa’alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kuvaama tilanne on mahdoton, mutta uskoo ken tahtoo
Kyllä se on ihan mahdollista. Miksi epäilet?
Koska se vaaka punnitsee koko kurkun vaikka se olisikin siinä puoliksi.
Kokeile itse vaikka seisoa vaa'alla ensin molemmilla jaloilla ja sitten seisot siinä yhdellä jalalla niin että toinen jalka on ilmassa.
Koetapas sinä punnita itsesi sillä tavalla että toinen jalka on vaa'alla ja toinen lattialla.
Oliko kurkun toinen pää siis lattialla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asiasta vähän toiseen: oikeasti köyhä ei voi asioida Lidlissä. silloin kun itsellä on vain vähän rahaa, en voi ostaa Lidlistä hedelmiä kun hintaa ei tiedä. noloa jos kassalla rahat ei riitäkään. joten niinä todella köyhinä hetkinä pakko mennä prismaan koska siellä sentään voi laskea mitä ostokset maksaa.
Toki kaikki edes kansakoulun käyneet ja ojalan laskuopin oppineet osaa laskea noin hinnan, kun tietää tuotteen kilohinnan ja sen painon. Vaakahan Lidlin heviosastolta löytyy, vaikka se hinta kassalla punnitaankin. Ja vaikka ei osaisikaan, niin älykännyköistä löytyy kyllä laskukone.
hyvä että sinä kansakoulun käyneenä jaksat laskea ne kaikki. ilmeisesti rahastakaan ei ole puutetta.
Se on sinun korkeasti koulutetun ihan oma ongelma jos et jaksa, mutta sillä sinun jaksamisellasi ei ole mitään tekemistä kommenttini kanssa.
Minä siis kommentoin ainoastaan tätä väitettä: "oikeasti köyhä ei voi asioida Lidlissä. silloin kun itsellä on vain vähän rahaa, en voi ostaa Lidlistä hedelmiä kun hintaa ei tiedä". Kommentoin siis tuota koska se ei pidä paikkaansa. Sinä saat sen yksittäisen hedelmän hinnan selville tismalleen samalla vaivalla, kuin Prismassa tai Sittarissa, eli punnitsemalla sen kyseisen tuotteen. Kilohinnan sinä katsot tismalleen samalla vaivalla, kun katsot Prismassa tuotteen punnitusnumeron. Kun punnitsemalla on paino selvillä, niin se paino kerrotaan kilohinnalla ja hinta on selvillä. Eli vaiva on tismalleen sama, kuin muissakin kaupoissa. Noin naurettavan helpon laskutoimituksen osaa siis jokainen Suomen kansalainen, joka on oppivelvollisuutensa suorittanut.
Hei Suomen kansalainen, oppivelvollisuuden suorittanut! Olen juuri Liiterin hevilaarilla,mjanaprikoin mitä maksaa pussillinen eli vaa'an mukaan 1,473 g omenia,njoiden kilohinta on 2,79€? Voitko nopsasti pääsälaskea tämän minulle tumpelolle, kitoos!
Ei sun tarvitse sitä edes itse laskea, se Lidlin vaaka antaa sen punnitun hinnan kun näppäilet kilohinnan siihen. Eikö ihmiset oikeesti tiedä tästä?
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, tykkään parsasta.
Sitä saa nyt noin 6€/kg.
Kun olen nettopalkasta maksellut asumiset ja muut pakolliset, niin saisin vielä n. 10 kg/päivä parsaa.
Tylsäähän se olisi, mutta pointti lienee että ei hevissä paljoa kannata huijata.
Tuo kannattaisi varmaan kertoa niille virolaisille torikauppiaille jotka myyvät virolaista mansikkaa suomalaisena.
Miksei myös kantasuomalaisille marjamyyjille, jotka valehtelevat tuotteidensa alkuperän.
Epärehellisyys ei ole passiin sidottu vaan kuten aloituksestakin käy ilmi, lähinnä matalaan älykkyyteen, huonoon kasvatukseen ja persoonallisuushäiriöön liittyvä piirre.
Tahallaan väärinpunnitseminen on petos, ei näpistys tai varkaus.
En, koska se on varastamista. Jos mulla ei ole varaa johonkin tomaatteihin, en vaan osta niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran huijaan, etten solmi ikinä pussia ennen punnitusta. Solmu painaa enemmän kuin solmimattomat pussinsangat.
🤦🏽 Kokeile punnita ennen solmua pussi ja solmun jälkeen. Paino on koko ajan sama.
Kun tämä solmu ekan kerran mainittiin ja väitettiin sen painavan enemmän kuin solmimaton pussi, nauroin koska luulin vitsiksi.
Nyt kun edelleen peukutuksista näen, että enemmistön mielestä pussin muodonmuutos solmimattomasta solmituksi lisää sen painoa, tekisi mieli itkeä.
Näiden mielestä varmaan setelinkin arvo nousee kun sen rypistää .
Vastaus aloitukseen: en ikinä ole alentunut varastamaan enkä alennu jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Huijaan heviosastolla tykkääväni scorppareista ja muustakin lällystä vaikka oikeasti kuuntelen deep purplea ja muuta sellaista raskaampaa.
Kaikkein mieluimmin minä soitan smooth jazzia. Hevistä puree se ainoa hyvä hevimetalbändi; Led Zeppelin. Kaikki muu on kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, tykkään parsasta.
Sitä saa nyt noin 6€/kg.
Kun olen nettopalkasta maksellut asumiset ja muut pakolliset, niin saisin vielä n. 10 kg/päivä parsaa.
Tylsäähän se olisi, mutta pointti lienee että ei hevissä paljoa kannata huijata.
Tuo kannattaisi varmaan kertoa niille virolaisille torikauppiaille jotka myyvät virolaista mansikkaa suomalaisena.
Miksei myös kantasuomalaisille marjamyyjille, jotka valehtelevat tuotteidensa alkuperän.
Epärehellisyys ei ole passiin sidottu vaan kuten aloituksestakin käy ilmi, lähinnä matalaan älykkyyteen, huonoon kasvatukseen ja persoonallisuushäiriöön liittyvä piirre.
Väität, että,kaikki virolaiset ovat tyhmiä, kouluttamattomia ja narsisteja? Roger.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran huijaan, etten solmi ikinä pussia ennen punnitusta. Solmu painaa enemmän kuin solmimattomat pussinsangat.
🤦🏽 Kokeile punnita ennen solmua pussi ja solmun jälkeen. Paino on koko ajan sama.
Kokeile pudottaa lattialle solmittu ja solmimaton pussi, kumpi putoaa painavampana nopeammin?
Kaikki esineet putoavat samalla nopeudella.
Putoamista voi hidastaa lisäämällä esineen ilmanvastusta, jolloin ihminen putoaa ilman laskuvarjoa nopeammin kuin laskuvarjon kanssa.
Avoimen pussin ilmanvastus on isompi kuin myttyyn solmitun, koska sen pinta-ala on suurempi. Pussin paino on silti sama.
Yläkoulun fysiikkaa.
Ainakin meidän Lidlissä on asiakkaiden käytössä vaaka keskellä HeVi-osastoa missä saa punnita tuotteensa jos tahtoo tietää niiden hinnan. Toki kassalla punnitsevat uudelleen, mutta monesti haluan itse tietää hinnan koska olen köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa kun pyöristät hieman. Eli lasket esim. 1,5 kg (oletan että tarkoitit kiloja etkä grammoja) kertaa 2,8 e. Tästä saat tulokseksi 4,2 euroa. Tällä päästiin jo oikealle hehtaarille. Vielä kun muistat että pyöristit lukuja ylöspäin, voit vähentää muutamia senttejä. Oikea vastaus on n. 4,10e. 👍
Vierailija kirjoitti:
En, miksi huijaisin. En edes silloin kun kahdella eurolla piti pärjätä muutama päivä eikä sillä montaa banaania saanut.
Yleensä kaupoissa on yksittäisiä banaaneja välipalaksi. Kannattaa ottaa niitä, ne ei maksa mitään! Pienimmistä kaupoista niitä ei välttämättä kuitenkaan löydy.
Joo joo. On todella rehti ja kunnollinen, kun huijaa kaupan heviosastolla. Sietäisi olla varovainen tuollaisen kaverin, "ystävän", kanssa, ettei joudu itsekin huijatuksi. Jos kerran kaupan heviosastolla huijaa, niin ei se ainoaksi synniksi jää. Se tekee vilppiä muussakin.
Ei mee niin huonosti, että tarvitsisi tuollaiseen alentua.