Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huijaatko heviosastolla?

Vierailija
10.04.2021 |

Ystäväni joka on todella rehti ja muutenkin kunnollinen, huijjaa. Punnitsi kurkun vain puoliksi. Teki mieli paljastaa kassaneidille.

Kommentit (436)

Vierailija
121/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aplodit palstailijoille ovelasti naamioidusta vitsiketjusta.

Mikä vitsi, postasitko väärään ketjuun? 🤔

Vierailija
122/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuorena tehtiin Tokmannilla silleen, että laitettiin pussiin karkkia ja sitten punnittiin se. Sen jälkeen laitettiin sitten vielä vähän lisää :D

Tämä on klassikko, käytän jatkuvasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä solmukeskustelu on mielenkiintoinen. Toinen asia mitä ei tule helposti ajatelleeksi, on pussiin jäävä ilma. Itse puristan aina kaiken ilman pussista pois, jotta se painaisi vähemmän.

Tätäkään ongelmaa ei ole, kun jättää pussin auki.

Luulen että digitaalinen vaaka kyllä havaitsee tuon huijauksen.

Käyn aina pienemmissä kaupoissa, joissa on alkeellisemmat vaa'at ja onnistuu ainakin niissä. Uudemmista vaaoista en mene takuuseen, että onko niissä joku solmutunnistin.

Vierailija
124/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, tyhmä se joka täyden hinnan maksaa. Sama kuin itsepalvelukassatkin jotka on kuin tehty siihen tarkoitukseen että voi antaa itselleen alennusta.

Vierailija
125/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kauppias sanoi, että puolikkaan kurkun punnitseminen tuottaa saman lopputuloksen. Kun kaupoissa huomattiin, että osa asiakkaista seisottaa kurkun toista puolta lattialla, vaakoihin lisättiin toiminto, missä ne tunnistavat optisesti puolittaisen punnituksen ja lisäävät painoon 100%. Eli vaiva on aivan turha.

Vierailija
126/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten huomanneet että lähes kaikki kaupat huijaavat asiakkaita lisäämällä kurkkujen päälle kelmua tms? Se kannattaa aina ottaa pois ennen punnitusta.

Vierailija
127/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkuissa kanssa auttaa jos ne puristaa kuivaksi. Ette usko kuinka paljon vettä niihin on laitettu.

Vierailija
128/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksinkertainen, mutta rehellinen ihminen, enkä tietenkään huijaa edes heviosastolla.

Vilkkaaseen keskusteluun pohjautuen tein testin. Kotonani olleet hevi-muovipussit painoivat tyhjinä hintalappuineen talousvaakani mukaan vajaat kolme (3) grammaa kappale, olivatpa ne viikattuina, rytistettyinä tai solmuissa.

Tämä. Pussi painaa aina saman verran ei ole väliä jos pussi on avoin solmussa tai rypistetty.

Ainoa poikkeus on jos pussi on täytetty heliumilla.

Vierailija
129/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkuissa kanssa auttaa jos ne puristaa kuivaksi. Ette usko kuinka paljon vettä niihin on laitettu.

Mä itketän munakoisoa AP aina kaupassa.

Vierailija
130/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksinkertainen, mutta rehellinen ihminen, enkä tietenkään huijaa edes heviosastolla.

Vilkkaaseen keskusteluun pohjautuen tein testin. Kotonani olleet hevi-muovipussit painoivat tyhjinä hintalappuineen talousvaakani mukaan vajaat kolme (3) grammaa kappale, olivatpa ne viikattuina, rytistettyinä tai solmuissa.

Tämä. Pussi painaa aina saman verran ei ole väliä jos pussi on avoin solmussa tai rypistetty.

Tämän itsestäänselvyyden pitäisi jokaisen peruskoulun käyneen tietää. Siksipä sitä pussia ei kannata punnita ensinkään.

Vierailija
131/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä itketän munakoisoa AP aina kaupassa.

Mä olen aina miettinyt mikä ne saa itkemään? Olen kokeillut vaikka mitä, vanhempien solvaamisesta cocktailtikuilla tökkimiseen.

Vierailija
132/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina miettinyt mikä ne saa itkemään? Olen kokeillut vaikka mitä, vanhempien solvaamisesta cocktailtikuilla tökkimiseen.

"Munako iso? Ehei, aivan naurettava tynkä!"

Tällä replalla on kaikki hankkimani koisot alkaneet vollottaa.

Vierailija
133/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketin vaa'at tunnistavat punnittavan tuotteen. Älkää kysykö miten ihmeessä!

No, kaupassa on kumminkin vaikka 5 sorttia omenia ja 3 erilaisia appelsiineja. Vaaka sitten tarjoaa eri vaihtoehtoja.

En käy niitä erikseen tutkimassa, vaan valitsen yleensä sen, missä on hedelmän kuva.

Mielestäni tämmöisellä vaa'alla saatuantulostabeinvoi pitää asiakkaan vastuulla.

Vanha numerokoodi on selkeä: asiakas itse sen näppäilee? Nyt vaaka tarjoaa mitä milloinkin.

Vierailija
134/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asiasta vähän toiseen: oikeasti köyhä ei voi asioida Lidlissä. silloin kun itsellä on vain vähän rahaa, en voi ostaa Lidlistä hedelmiä kun hintaa ei tiedä. noloa jos kassalla rahat ei riitäkään. joten niinä todella köyhinä hetkinä pakko mennä prismaan koska siellä sentään voi laskea mitä ostokset maksaa.

Toki kaikki edes kansakoulun käyneet ja ojalan laskuopin oppineet osaa laskea noin hinnan, kun tietää tuotteen kilohinnan ja sen painon. Vaakahan Lidlin heviosastolta löytyy, vaikka se  hinta kassalla punnitaankin. Ja vaikka ei osaisikaan, niin älykännyköistä löytyy kyllä laskukone.

hyvä että sinä kansakoulun käyneenä jaksat laskea ne kaikki. ilmeisesti rahastakaan ei ole puutetta.

en minä korkeasti koulutettu jaksa.

Juu ihan päissäni laskeskelen aina kun jotain ostan, helpompaa kuin heinänteko.

Se on sinun korkeasti koulutetun ihan oma ongelma jos et jaksa, mutta sillä sinun jaksamisellasi ei ole mitään tekemistä kommenttini kanssa.

Minä siis kommentoin ainoastaan tätä väitettä: "oikeasti köyhä ei voi asioida Lidlissä. silloin kun itsellä on vain vähän rahaa, en voi ostaa Lidlistä hedelmiä kun hintaa ei tiedä". Kommentoin siis tuota koska se ei pidä paikkaansa. Sinä saat sen yksittäisen hedelmän hinnan selville tismalleen samalla vaivalla, kuin Prismassa tai Sittarissa, eli punnitsemalla sen kyseisen tuotteen. Kilohinnan sinä katsot tismalleen samalla vaivalla, kun katsot Prismassa tuotteen punnitusnumeron. Kun punnitsemalla on paino selvillä, niin se paino kerrotaan kilohinnalla ja hinta on selvillä. Eli vaiva on tismalleen sama, kuin muissakin kaupoissa. Noin naurettavan helpon laskutoimituksen osaa siis jokainen Suomen kansalainen, joka on oppivelvollisuutensa suorittanut.

Vierailija
135/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ottaa veitsen ensi kesänä mukaan ja leikkaan kotimaisesta parsakaalista 1/2m varren pois. Terveiset vaan S-marketille. 😁

Tästä tuli mieleen että missähän hevituotteessa on suurin hukkaprosentti? Tuo parsakaalin varsihan on kyllä ihan syötävää. Mutta vaikkapa granaattiomenasta menee hirvittävän suuri osa roskikseen.

Granaattiomenasta olen mitannut suurimman hävikin. Lidlin perulaiset granaattiomenat olivat suurikokoisia, mutta sisältä lähes tyhjiä. Hintaa oli 6 €/kg.

Ostin ½ kg omenan, josta jäi jätettä 350 g! Tämä oli pohjanoteeraus granaattiomenissa. Banaaneissakin voi hukka% olla suuri, mutta eivät ne maksakaan 6 €/kg.

Vierailija
136/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asiasta vähän toiseen: oikeasti köyhä ei voi asioida Lidlissä. silloin kun itsellä on vain vähän rahaa, en voi ostaa Lidlistä hedelmiä kun hintaa ei tiedä. noloa jos kassalla rahat ei riitäkään. joten niinä todella köyhinä hetkinä pakko mennä prismaan koska siellä sentään voi laskea mitä ostokset maksaa.

Toki kaikki edes kansakoulun käyneet ja ojalan laskuopin oppineet osaa laskea noin hinnan, kun tietää tuotteen kilohinnan ja sen painon. Vaakahan Lidlin heviosastolta löytyy, vaikka se  hinta kassalla punnitaankin. Ja vaikka ei osaisikaan, niin älykännyköistä löytyy kyllä laskukone.

hyvä että sinä kansakoulun käyneenä jaksat laskea ne kaikki. ilmeisesti rahastakaan ei ole puutetta.

Se on sinun korkeasti koulutetun ihan oma ongelma jos et jaksa, mutta sillä sinun jaksamisellasi ei ole mitään tekemistä kommenttini kanssa.

Minä siis kommentoin ainoastaan tätä väitettä: "oikeasti köyhä ei voi asioida Lidlissä. silloin kun itsellä on vain vähän rahaa, en voi ostaa Lidlistä hedelmiä kun hintaa ei tiedä". Kommentoin siis tuota koska se ei pidä paikkaansa. Sinä saat sen yksittäisen hedelmän hinnan selville tismalleen samalla vaivalla, kuin Prismassa tai Sittarissa, eli punnitsemalla sen kyseisen tuotteen. Kilohinnan sinä katsot tismalleen samalla vaivalla, kun katsot Prismassa tuotteen punnitusnumeron. Kun punnitsemalla on paino selvillä, niin se paino kerrotaan kilohinnalla ja hinta on selvillä. Eli vaiva on tismalleen sama, kuin muissakin kaupoissa. Noin naurettavan helpon laskutoimituksen osaa siis jokainen Suomen kansalainen, joka on oppivelvollisuutensa suorittanut.

Äläpä höpsi. Miksi edes vaivaudut kirjoittamaan noin pitkäti tuollaista schaissea?

Vierailija
137/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa painaa saman vai? Oiskohan mitään lähdettä heittää. Ärsyttää nämä hatusta vedettyjen totuuksien vetäjät.

Vierailija
138/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Suomen kansalainen, oppivelvollisuuden suorittanut! Olen juuri Liiterin hevilaarilla,mjanaprikoin mitä maksaa pussillinen eli vaa'an mukaan 1,473 g omenia,njoiden kilohinta on 2,79€? Voitko nopsasti pääsälaskea tämän minulle tumpelolle, kitoos!

Vierailija
139/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ottaa veitsen ensi kesänä mukaan ja leikkaan kotimaisesta parsakaalista 1/2m varren pois. Terveiset vaan S-marketille. 😁

Tästä tuli mieleen että missähän hevituotteessa on suurin hukkaprosentti? Tuo parsakaalin varsihan on kyllä ihan syötävää. Mutta vaikkapa granaattiomenasta menee hirvittävän suuri osa roskikseen.

Granaattiomenasta olen mitannut suurimman hävikin. Lidlin perulaiset granaattiomenat olivat suurikokoisia, mutta sisältä lähes tyhjiä. Hintaa oli 6 €/kg.

Ostin ½ kg omenan, josta jäi jätettä 350 g! Tämä oli pohjanoteeraus granaattiomenissa. Banaaneissakin voi hukka% olla suuri, mutta eivät ne maksakaan 6 €/kg.

Tuossahan kauppa huijaa asiakasta! Samoin kuin silloin, kun osa hedelmistä paljastuu sisältä mädiksi tms syömäkelvottomiksi.

Menettekö valittamaan jälkeenpäin, jos näin käy? Petos on myydä epäkuranttia tavaraa ensiluokkaisena, priiman hinnalla.

Vierailija
140/436 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, miksi huijaisin. En edes silloin kun kahdella eurolla piti pärjätä muutama päivä eikä sillä montaa banaania saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme