VAKAVA 2021
Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut mihin?
Uskon että myös Jyväskylä voi vielä muuttua paljonkin kun esim Helsinki ja Turku eivät ole julkaisseet tuloksia.
Minullakin on paikka ja varmistunut Jyväskylään yleiseen mutta odotan kovasti Helsingin tulosta. Varmaan moni muu myös.
Joten pidetään uskoa yllä myös sulle!!Yleiseen oon hakenut jkl, oulu ja rollo. Ensisijainen hakutoive ihan eri alalta ja siitä ei oo vielä tulokset tulleet mutta kaikissa muissa siis varasijoilla. En usko että ensisijaiseen hakukohteeseeni pääseväni koska koen että pääsykoe meni vielä huonommin kuin vakava. On ollut kyllä raskas alkukesä kun on toivonut ja toivonut ja pettynyt. Tässä vaiheessa ahdistaa kyllä syksyn suunnitelmat kun työpaikallakin on huono tilanne.
Hain toiselle alalle, mutta tilanteesi on tuttu. Mulla kans töissä sellainen tilanne, että haluan muualle. Haussa on siis mukana pieni epätoivon sävy...
Toivotaan että me molemmat päästäis jonnekin! Tsemppiä sinullekin hakuhommiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä vastasin jo kyselyyn. Laitoin myös tuosta moninaisuudesta palautetta.
Ja että selkeämpi ajan ilmoittaminen olisi ollut kiva. Nyt ilmeisesti 5 minuuttia alkoi kulua heti kun keskustelu aukesi. Jos olisin tämän tajunnut, olisin ollut hieman aloitteellisempi esim. Henkkarien näytössä, olisi jäänyt enemmän aikaa vastata. Samoin ekalla pysäkillä kun kysyttiin vanhoista opinnoista, jaarittelin ihan liikaa. Motivaation osuus olisi ollut paljon merkityksellisempi.
Mä ymmärsin kyllä ekalla pysäkillä, että aika lähti kulumaan vasta motivaatiokysymysten kohdalla. Haastattelija itse jaaritteli alkuun että tervetuloa kokeeseen yms. Ja kertoi, että kysyy ensin pari taustakysymystä joiden jälkeen tulee varsinaiset sisältökysymykset. Itse jälkikäteen mietin mitä taustakysymyksillä haettiin, sillä multa ainakin kysyttiin onko mulla yliopistotutkintoa suoritettuna. Mulla on amk-tutkinto, joten vastasin, että ei ole. Kyllähän tieto ensikertalaisista ja ei-ensikertalaisista heillä pitäisi valmiina olla.
Kiva kuulla, että joku muukin on tuonut omia oppimisvaikeuksiaan esille tuossa itseään koskevassa moninaisuuskysymyksessä. Ainakin itse olen kokenut sen vaikeana asiana. Menin mainitsemaan myös kympin tytöt ja sen, etten ihan tunnistanut itseäni heistä. Tämä ei välttämättä ollut kannattava veto, sillä haastattelija varmaan luuli, että arvostelen heitä rivien välistä :D se ei kylläkäön ollut tarkoitus vaan halusin ehkä painottaa sitä, että ryhmien sisälläkin esiintyy suurta vaihtelua eli sukupuolta ei tulisi nähdä liian kapea-alaisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut mihin?
Uskon että myös Jyväskylä voi vielä muuttua paljonkin kun esim Helsinki ja Turku eivät ole julkaisseet tuloksia.
Minullakin on paikka ja varmistunut Jyväskylään yleiseen mutta odotan kovasti Helsingin tulosta. Varmaan moni muu myös.
Joten pidetään uskoa yllä myös sulle!!Yleiseen oon hakenut jkl, oulu ja rollo. Ensisijainen hakutoive ihan eri alalta ja siitä ei oo vielä tulokset tulleet mutta kaikissa muissa siis varasijoilla. En usko että ensisijaiseen hakukohteeseeni pääseväni koska koen että pääsykoe meni vielä huonommin kuin vakava. On ollut kyllä raskas alkukesä kun on toivonut ja toivonut ja pettynyt. Tässä vaiheessa ahdistaa kyllä syksyn suunnitelmat kun työpaikallakin on huono tilanne.
Kiitos samoin :)!
Hain toiselle alalle, mutta tilanteesi on tuttu. Mulla kans töissä sellainen tilanne, että haluan muualle. Haussa on siis mukana pieni epätoivon sävy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut mihin?
Kiitos samoin :)!
Mietin myös miksi aiemmat opinnot piti kertoa niin tarkkaan. Tosin kyllähän ne kertoo, että on kykyä suoriutua opinnoista.
Olen toi äskeinen ja siis mulla niiden kertomiseen meni noin 2min ja 3 min jäi muuhun.
Mua jäi kans mietityttämään se ensimmäinen pysäkki, kun ensin kyseli aiemmista opinnoista ja kirjas ylös ja sit vasta meni kysymyksiin. Et vaikuttiko nuo alkuvastaukset myös siihen arviointiin, kun sanoi et tämä on tärkeä tieto meille.
Niin et onko hyvä vai huono jos on opiskellut? Ei pitäisi musta olla mikään iso kriteeri sisäänpääsylle
Kyllähän se kertoo kiinnostuksesta ja motivaatiosta jos olet alaa opiskellut jo laajasti tai edes jonkun verran ja haluat opiskella lisää. Tällöin tiedät että ala sopii sinulle ja suoritat erittäin todennäköisesti opinnot loppuun.
Minulta kysyttiin että onko aikasempaa yliopistokoulutusta, ja kun yritin kertoa avoimen opinnoista niin se keskeytti ettei tarvitse siitä tietoa :D
Oisko se kysymyspatteristo hieman erilainen tuplamaisterille sitten...?
Mulla nimenomaan kirjoitti kaikki avoimen opinnot ylös (kasvatustiede ja erkkapeda)
Sinällään hassua koska noistahan on laitettu liitteet heille
Miksei lappi liiku? Outoa koska tiedän itse jo yhden, joka ollut hyväksytty rolloon ja pääsi nyt ouluun, nii pitäis nyt kyllä liikkua ainaki sen yhden verran
Huuuh, on tää odottavan aika piiiiiitkä! 😄 Luokanopen valinnat vois kyllä julkaista juhannuksen kunniaks ihan niin ku just 🙂👌
Vierailija kirjoitti:
Mulla nimenomaan kirjoitti kaikki avoimen opinnot ylös (kasvatustiede ja erkkapeda)
Joo mulla oli sama!
Vierailija kirjoitti:
Miksei lappi liiku? Outoa koska tiedän itse jo yhden, joka ollut hyväksytty rolloon ja pääsi nyt ouluun, nii pitäis nyt kyllä liikkua ainaki sen yhden verran
Opintopolun sivujen mukaan varasijat päivittyy yleensä kerran vuorokaudessa, aamupäivisin
Mietin, että kun haastatteluihin ei voi enää palata ja pisteet annettu, miksi kestää 3 viikkoa ilmoituksessa. Ei haastattelijst voi enää palata haastatteluihin
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että kun haastatteluihin ei voi enää palata ja pisteet annettu, miksi kestää 3 viikkoa ilmoituksessa. Ei haastattelijst voi enää palata haastatteluihin
Jep sais jo luvan tulla tulokset 😩 turhaa pitää porukka vaan jännittyneinä niin kauan 🥴