Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
481/3667 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulikos muuten todistusvalinnasta viesti jokaiselle, vaikka pisteet ei olisikaan mihinkään riittäneet? Mietin vaan että mikä käytäntö on, olisi edessä vielä ruotsin kielen valintakoe, josta todistusvalinnan tulokset pitäisi tulla viim. huomenna, mutta tuleeko kaikille joku viesti?

Ei tule.

Kyllä minulle ainakin tuli, että pisteet eivät riitä todistuksella mutta kehotettiin osallistumaan VAKAVA-kokeeseen.

Tuli jo 25.5 päivä.

Vierailija
482/3667 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa jännä mite osalle tulee ja osalle ei, voiko olla yliopistosta riippuvaa? Vai mikä juttu 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/3667 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mennyt kovin smuutisti tämä hakukierros. Mulle ei esim. Tullut siitä 10tehtävästä mitään viestiä. Vainoharhainen jo ajatteli, että onko mun koevastaukset tallentuneet ollenkaan, kun sitä ei erikseen tarvinnut mun käsittääkseni tehdä. Kirjauduin vain ulos kokeesta ja thäts it.

Enhän mä nyt mokannut mitään?

Vierailija
484/3667 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen 10 tehtävän tehnyt kyllä on tajunnut, että kyseessä on molemmat artikkelit, se tuli selväksi jo itse tehtävää tehdessä että käsittelee molempia artikkeleita.

Se on ihan sama onko sen tajunnut vai ei. Olin alunperin tekemässä tehtävää ja kuulutuksessa sanottiin, että jättäkää vaan kokonaan vastaamatta, niin olis todella epäreilua jos tehtävä nyt arvosteltaisiinkin. 

Vierailija
485/3667 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäyksenä, että koko kuulutus oli niin epäselvä, että ei siitä saanut selvää et mikä siinä tehtävässä oli sitten väärin. Tosi harmillinen moka joltain, mutta ei mahda mitään enää.

Vierailija
486/3667 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä lisäyksenä, että koko kuulutus oli niin epäselvä, että ei siitä saanut selvää et mikä siinä tehtävässä oli sitten väärin. Tosi harmillinen moka joltain, mutta ei mahda mitään enää.

Tosi ikävä juttu. :( Minä olin Vakavassa 2019 ja siellä luki kokeessa yhden artikkelin nimi väärin. Valintakoeartikkeli oli tiivistelmä kirjoittajan laajemmasta artikkelista, ja kokeessa luki tämän laajemman artikkelin nimi. Puolivälissä koetta joku harppoi meidän saliimme kännykkä kädessä, valvoja puhui hetken puhelimeen ja sanoi sen jälkeen, että artikkelin nimi on väärin, mutta kysymykset oikein. Hän siis vain toisti täsmälleen sen, mitä hänelle oli puhelimessa sanottu.

Samaisessa kokeessa oli virhe toisessakin kohtaa, kokeen taulukosta puuttui tilastolliset merkitsevyydet, ja koko kysymys hylättiin jälkikäteen. Siihenkin moni käytti paljon aikaansa.

Vierailija
487/3667 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mennyt kovin smuutisti tämä hakukierros. Mulle ei esim. Tullut siitä 10tehtävästä mitään viestiä. Vainoharhainen jo ajatteli, että onko mun koevastaukset tallentuneet ollenkaan, kun sitä ei erikseen tarvinnut mun käsittääkseni tehdä. Kirjauduin vain ulos kokeesta ja thäts it.

Enhän mä nyt mokannut mitään?

Mulla oli mennyt tuo viesti gmailissa johonkin tarjoukset-kansioon tms.

Vierailija
488/3667 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullakin näköjään! no, eipä sillä hirveästi ole enää merkitystä kun koe on jo tehty. eri asia jos vaikka todistusvalinnan postit olisivat menneet jonnekin värään paikkaan.

Vierailija
489/3667 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo oo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen 10 tehtävän tehnyt kyllä on tajunnut, että kyseessä on molemmat artikkelit, se tuli selväksi jo itse tehtävää tehdessä että käsittelee molempia artikkeleita.

Se on ihan sama onko sen tajunnut vai ei. Olin alunperin tekemässä tehtävää ja kuulutuksessa sanottiin, että jättäkää vaan kokonaan vastaamatta, niin olis todella epäreilua jos tehtävä nyt arvosteltaisiinkin. 

Mutta mutta toisaalla ollut kokeen tekijä jatkoi tehtävää ja käytti koeaikaa siihen ja samalla muutama pääsi skippaamaan tehtävän ja tekemään enemmän arvioitavasta kokeesta, tämäkö sit on oikein? Sinähän juuri sait etumatkan, vaikka Helsingissä olevaan tekijään, jolle ei sanottu että tehtävän voi jättää väliin ja näin ollen loppupäästä saattoi jäädä tehtäviä tekemättä. Eli kummankaan puolesta ei ole reilua jättää kokonaan arvostelematta!

Vierailija
490/3667 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ratkaisu oli ehkä eniten kuitenkin oikein. Aika vaivalloista olis alkaa tekee uutta koetta ja saati järjestämään toista vakavaa tälle vuodelle. Ei tällä päätöksellä voida varmaan kaikkia miellyttää, mut mun mielestä tähän hetkeen parhain ratkaisu, vaikka itsekkin aattelin että tehtävä olis menny hyvin ja siitä olisi varmaan muutaman pisteen saanut.

Vierailija
491/3667 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että sisäänpääsijät joka tapauksessa on niitä, ketkä on sen kokeen ehtiny kokonaan tehä ja hyvällä sisäänlukutaidolla ehtiny todennäköisesti myös tarkistaa. Joten jos ette oo kaikkia ehtiny tehä nii en usko että muutenkaa mahdollisuudet ois erityisen hyvät.

Vierailija
492/3667 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin vakavan läpi viime vuonna melkeinpä kokonaan veikkaamalla, että ei ole kiinni siitä että onko pystyny kokeen tarkastamaan ja vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. Tää on ihan tuuripeliä :D

Vierailija
493/3667 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska VAKAVA-tulokset tulee ja minne? En löytänyt mistään

Vierailija
494/3667 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hait soveltuvuuskoekohteeseen, saat kutsun sovareihin sähköpostilla. Tulee myös tieto jos et pääse.

Jos hait pelkkään kasvatustieteeseen, tulokset tulevat myöhemmin suoraan Opintopolkuun sitten, kun kaikkien hakujen tuloksia alkaa tulla. Opintopaikkoja ei siis jaeta heti siinä yhteydessä, kun Vakava-tulokset ovat valmiit.

Vierailija
495/3667 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin vakavan läpi viime vuonna melkeinpä kokonaan veikkaamalla, että ei ole kiinni siitä että onko pystyny kokeen tarkastamaan ja vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. Tää on ihan tuuripeliä :D

Tuohonhan vaikuttaa myös olennaisesti se, mihin hakee. Ei kaikkialle pääse samalla vakava-tuloksella.

Vierailija
496/3667 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohonhan vaikuttaa myös olennaisesti se, mihin hakee. Ei kaikkialle pääse samalla vakava-tuloksella.

Jep. Oulun varhaiskasvatukseen oli kaksi vuotta sitten täydennyshaku, kun ei vaan Vakavasta yli 40 pistettä saaneita hakijoita riittänyt. Ne pisteet sai jo kokeessa jaettavassa artikkelista, vaikka sinä vuonna oli ennakkomateriaalikin.

Helsingin erkkaan vaadittiin yli 100 p.

Vierailija
497/3667 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hait soveltuvuuskoekohteeseen, saat kutsun sovareihin sähköpostilla. Tulee myös tieto jos et pääse.

Jos hait pelkkään kasvatustieteeseen, tulokset tulevat myöhemmin suoraan Opintopolkuun sitten, kun kaikkien hakujen tuloksia alkaa tulla. Opintopaikkoja ei siis jaeta heti siinä yhteydessä, kun Vakava-tulokset ovat valmiit.

Hain pelkkään, eli koska tulokset tulevat?

Vierailija
498/3667 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain pelkkään, eli koska tulokset tulevat?

Juhannuksen tienoilla.

Vierailija
499/3667 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko valmistautua soveltuvuuskokeisiin ennen kokeen tuloksia? :)

Vierailija
500/3667 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen sivukommentti vielä että olitteko eilen valmennuskeskuksen ilmaisessa webinaarissa? Alkoi jo tympäsemään se puolen tunnin selittely siitä, että miksi pitää ostaa se soveltuvuuspaketti heiltä :D Tuntu, että siinä käytettiin kaikki psykologiset keinot, että sen valmennuksen ostaa. Ja vieläpä jatkuvaan maksuun kuukausittain!

Ketju on lukittu.