Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa!

Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!

Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?

Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
441/3667 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epäreilu päätös että kaikilta poistetaan ne 6pistettä, kuitenkin siihen käytti aikaa ja oli suhteessa helpohko verrattuna muihin kohtiin. Kuitenkin ilmoitus tuli niin myöhään että koeaikaa oli jäljellä alle tunti ja sitä ennen jo varmasti moni siellä oulussakin kyseiseen kohtaan kerkisi vastaamaan.

Vierailija
442/3667 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti valtaosa oli jo ainakin jonkun verran sitä tehtävää siinä lukenut ja ehkä vastaillutkin ennen ku ilmoittivat. Toki jos yhdellä paikkakunnalla on ilmoitettu että ei arvostella niin väärin ois myös arvostella se. Ja sellaista tilannetta ei mahda saada syntyä että valtakunnallisessa kokeessa olisi eri pistemäärä eri paikkakunnilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/3667 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui siltä, että kokeessa aikaa ei millään riittänyt.

Koe tuntui luetunymmärtämiseltä, joten

saa taas jälleen kyseenalaistaa omia taitoja ja miettiä olenko sittenkin oikeasti salaisesti tyhmä. :,) Vaikkakin minulla on suhteellisen lievä lukivaikeus silti tuntui siltä, että aineistojen lukemisessa meni liikaa aikaa. Olen huono nopeassa silmäilyssä joten jos en ekalla kerralla onnistunut painamaan mieleen jotakin vierasta käsitettä niin aikaa ei ollut lukea liikaa uudelleen aineiston osia.

Tuli useamman kerran paniikki vaikka tunnin lisäajalla olinkin, mikä hidasti lukemista entisestään. Tämän vuoksi tuntuu siltä, että mieluummin menen välivuonna korottaa reilusi yo arvosanoja, kun luotan omiin voimiini jättäen itseni taas seuraavana vuonna pelkästään yhden kokeen varaan.

No ei minun tarvii kuitenkaan liikaa kai lannistua. Koe oli uusi kokemus rakenteensa vuoksi. Enkä kai ole ainoa saman ongelman kanssa. Seuraavalle vuodelle valmistaudun paremmin. Treenaan esimerkiksi tieteellisten tekstien lukua. Jospa se auttaisi lukemisen nopeuttani tarpeeksi. :)

Vierailija
444/3667 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin itse ihan kylmiltään kokeeseen kun luulin että pääsen todistuksella, mutta raja nousikin juuri 1,5 pisteen päähän. Tein heti ekalla lukukerralla muistiinpanoja ja avaasin itselleni käsitteitä. Tekikö kukaan muu näin? Istuin melko edessä ja sivusilmällä näin ettei lähellä olevat ainakaan kirjoittaneet juuri mitään paperille.

Vierailija
445/3667 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän oltu missään kielletty mehuja? Salissa valvoja huusi, että muistakaa, että saa olla vain vettä pullossa.

446/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella epäreilu päätös että kaikilta poistetaan ne 6pistettä, kuitenkin siihen käytti aikaa ja oli suhteessa helpohko verrattuna muihin kohtiin. Kuitenkin ilmoitus tuli niin myöhään että koeaikaa oli jäljellä alle tunti ja sitä ennen jo varmasti moni siellä oulussakin kyseiseen kohtaan kerkisi vastaamaan.

Muakin ottaa tämä päähän. Loppuvaiheessa kun aikaa oli vähän ja muutama kohta vastaamatta 10 ja 13 kysymyksiin, päätin käyttää ajan juuri tuohon 10 kysymyksen kohtiin, koska ne oli mielestäni helpompia kuin kysymys 13. Nyt harmittaa, hukkaan meni. En usko enää mahdollisuuksiini.

Vierailija
447/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin ensin tehtävät, laitoin niistä avainsanoja muistiin. Sitten luin ekan aineiston ja tein muistiinpanot. Sitten aloin tekeen ykköseen liittyviä tehtäviä joka oli yhtä hyppelyä kun tehtävät oli sekaisin. Näin jälkikäteen viisaampana olisi kannattanut aloittaa kakkosartikkelista kun se helpompi.

En paljoa sivuille vilkuillu mutta en minäkään kovin monen nähnyt kirjoittavan muistiinpanoja

Vierailija
448/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajunnut käyttää ctrl+f toimintoa ja jälkikäteen se harmittaa tosi paljon. Valmennuskurssilla tästä oli puhetta ja sielläkin opettaja suositteli ettei mitään hakuohjelmia käytettäisi, tai sitten hän ei halunnut ottaa vastuuta asiasta mahdollisuudesta ohjeistaa väärin.

Haulla olisi löytänyt oikeat kohdat aineistosta tosi paljon nopeammin, eikä aikaa olisi kulunut merkittävien käsitteiden ja aihealueiden etsimiseen. Miksi tästä ei ole ohjeistusta? Luulen että moni luullut sen olleen kiellettyä.

Vierailija
449/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valmennuskurssilla sanottiin että saa cntr+f saa käyttää jos se aineisto sen mahdollistaa. Silti ite en edes kokeillut. Jotenkin olin kyllä ihan tiltissä koko kokeen ajan. Huonosti nukkunut, nälkäinen ja kylmissään.

Vierailija
450/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä voi mennä näin. Ihan ala-arvoista, että oma sisäänpääsy kouluun voi olla nyt kiinni ulkoisista tekijöistä. Osa pyrkijöistä on käyttänyt aikaa tuohon tehtävään, joka nyt yllättäen nollataan. Jollakin on tuo kohta voinut mennä hyvin ja sisäänpääsy jää nyt kiinni siitä kun jollain toisella on ollut mahdollisuus käyttää aikaa enemmän muihin kohtiin. Aika hätäinen ratkaisu päättää ettei kohtaa arvostella ollenkaan. Kuka ylipäätään ja miksi on luvannut Oulussa heti, että kohtaa ei arvioida? Nyt jäi kyllä todella huono maku tästä hommasta.

Vierailija
451/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta perjaatteessa, jos sisäänpääsy jää 6 p päähän, nii onhan se myös muilla vähentänyt 6 pistettä? Tai että kaikilta ne 6p kuitenkin lähtevät

Vierailija
452/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mitään tietoa milloin tulokset tulee? Kauankohan niissä yleensä on mennyt? Jos soveltuvuuskoe on jo kesäkuun puolivälissä

Vierailija
453/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas harmittaa koska 10 oli just yks niistä mistä olin satavarma että on oikein. No, eipä oikein tässä tilanteessa muuta mahista oo ko jättää arvostelematta 😄 Olin Oulussa ja ne kuulutti että voi jättää tekemättä, mutta olin ehtiny jos siinä vaiheessa onneks kaikki tehtävät tehä

Vierailija
454/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mitään tietoa milloin tulokset tulee? Kauankohan niissä yleensä on mennyt? Jos soveltuvuuskoe on jo kesäkuun puolivälissä

9.6. mennessä

Vierailija
455/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko yleisen kasvatustieteen tuloksetki vasta muiden soveltuvuuskokeiden jälkeen? Vai voiko tulla jo aiemmin 🤔

Vierailija
456/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko yleisen kasvatustieteen tuloksetki vasta muiden soveltuvuuskokeiden jälkeen? Vai voiko tulla jo aiemmin 🤔

Luulis tulevan jo aiemmin? En oo kyl varma

Vierailija
457/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ennen ovat tulleet samaan aikaan kuin muutkin tulokset. Myöskään soveltuvuuskokeisiin pääsemättömiä ei hylätä heti, vaan kaikki tulokset tulevat kerralla.

Vierailija
458/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keillä ei ole lukihäiriötä yms eikä lisäaikaa, tuntuiko aika loppui kokeessa silti kesken? Saitteko vastattua kaikkiin kysymyksiin, jokaiseen jotain?

Vierailija
459/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vastattua kaikkeen vaikka joihinkin kohtiin tulikin valittua "en tiedä". Mulla oli 7 min jäljellä ennen kokeen loppumista.

Paperille merkkasin:

-vaikeat tehtävät, joita tekisin kokeen loppupuolella

-mihin aikaan olisi kokeen puoliväli, mihin aikaan kokeen tulisi päättyä ja paljonko aikaa mulla oli jäljellä

-erityisen vaikeat konseptit ja havainnollistavat esimerkit niihin (näitä oli pari, en halunnu käyttää liikaa aikaa tähän)

Vierailija
460/3667 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lähettää Ouluun sellaiset terveiset että haistakaa kukkanen :D

Toivottavasti en uhrannut 10. tehtävään aikaani, tosi tyhmä juttu...