VAKAVA 2021
Heippa!
Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!
Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?
Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Vierailija kirjoitti:
Juuh no ymmärrän pointin ensikertalaispisteiden hössötyksestä mutta oma mielipiteeni on, että jos ala kiinnostaa edes jotenkin ja ei oikein muita vaihtoehtoja ole, ottaisin paikan vastaan vaikkei se ihan ykköskohde ole. Eihän sitä tiedä jos opiskellessa se ala alkaakin tuntua ihan omalta ja ei olisi sitä muuten tajunnut jos ei olisi opiskellut. Omassa kaveri ja lähipiirissä on monia tapauksia jotka ovat hakeneet ilman ensikertalaispisteitä, jopa aloille jotka eivät todellakaan pääsyn kannalta ole ihan helpoimmasta päästä vakaakin haastavampia eivätkä ole olleet mitään 10 tyttöjä. Ite viettäisin muutenkin nuoruusvuodet opiskellen kuin töissä mutta kukin omalla tavallaan. Totta se on että on yleensä enemmän paikkoja ensikertalaisilla mutta jos jaksaa yrittää niin aina on mahdollista päästä myös ei ensikertalaisena. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni, sanonpahan vaan niille jotka onkin ottanut paikan vastaan joka ei tunnu ihan täysin 1.vaihtoehdolta, että ei hätää:)
Tuo on juurikin näin! Itse opiskelin aikanaan alalle josta en tiennyt mitään ja paloin loppuun viime vuosina. Mutta ilman alan opiskelua en olisi koskaan tavannut minun parhaimpia ystäviä, matkustanut ja asunut eri paikoissa, löytänyt elämäni miestä ja saanut hänen kanssaan kahta lasta. Tuo ensikertalainen on ihan hyvä juttu, mutta toivon että jokainen katsoisi elämää myös vähän eri näkökulmasta: uskalla unelmoida ja rakentaa oman näköinen polku. Ja tiedän, minut ammutaan alas mutta silläkin uhalla, niin uskalla kiinnostua ja opiskella just niitä asioita mitkä kiinnostaa. Koska niille motivoituneille, sinnikkäille tyypeille löytyy kyllä oma urapolku ja työ. Niitä työpaikkoja saattaa syntyä aivan ihmeellisiin tarpeisiin. Ja jos ei löydy, ja jos valitsit väärin niin tiiättekö mitä. Sulla on lupa siihen. Siitä tuli just sun näköinen elämä. Kaiken ei tarvitse olla kontrollissa. Jälkeenpäin kun tapahtuneita katsoo niin näet, että siitäkim opittiin ja ehkäpä sen piti mennä näin. Ole itsellesi rehellinen.
Voi pojat, onpahan mitä muistella. Tsin tsin kaikille!
Tänään julkaistiin oikis ja kauppakorkeakoulu että eiköhän nyt oo kaikki tulokset julkistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh no ymmärrän pointin ensikertalaispisteiden hössötyksestä mutta oma mielipiteeni on, että jos ala kiinnostaa edes jotenkin ja ei oikein muita vaihtoehtoja ole, ottaisin paikan vastaan vaikkei se ihan ykköskohde ole. Eihän sitä tiedä jos opiskellessa se ala alkaakin tuntua ihan omalta ja ei olisi sitä muuten tajunnut jos ei olisi opiskellut. Omassa kaveri ja lähipiirissä on monia tapauksia jotka ovat hakeneet ilman ensikertalaispisteitä, jopa aloille jotka eivät todellakaan pääsyn kannalta ole ihan helpoimmasta päästä vakaakin haastavampia eivätkä ole olleet mitään 10 tyttöjä. Ite viettäisin muutenkin nuoruusvuodet opiskellen kuin töissä mutta kukin omalla tavallaan. Totta se on että on yleensä enemmän paikkoja ensikertalaisilla mutta jos jaksaa yrittää niin aina on mahdollista päästä myös ei ensikertalaisena. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni, sanonpahan vaan niille jotka onkin ottanut paikan vastaan joka ei tunnu ihan täysin 1.vaihtoehdolta, että ei hätää:)
Tuo on juurikin näin! Itse opiskelin aikanaan alalle josta en tiennyt mitään ja paloin loppuun viime vuosina. Mutta ilman alan opiskelua en olisi koskaan tavannut minun parhaimpia ystäviä, matkustanut ja asunut eri paikoissa, löytänyt elämäni miestä ja saanut hänen kanssaan kahta lasta. Tuo ensikertalainen on ihan hyvä juttu, mutta toivon että jokainen katsoisi elämää myös vähän eri näkökulmasta: uskalla unelmoida ja rakentaa oman näköinen polku. Ja tiedän, minut ammutaan alas mutta silläkin uhalla, niin uskalla kiinnostua ja opiskella just niitä asioita mitkä kiinnostaa. Koska niille motivoituneille, sinnikkäille tyypeille löytyy kyllä oma urapolku ja työ. Niitä työpaikkoja saattaa syntyä aivan ihmeellisiin tarpeisiin. Ja jos ei löydy, ja jos valitsit väärin niin tiiättekö mitä. Sulla on lupa siihen. Siitä tuli just sun näköinen elämä. Kaiken ei tarvitse olla kontrollissa. Jälkeenpäin kun tapahtuneita katsoo niin näet, että siitäkim opittiin ja ehkäpä sen piti mennä näin. Ole itsellesi rehellinen.
Juuri näin. Opiskelkaa sitä mikä kiinnostaa, vaikka se olisi kuinka hullua muiden mielestä. Ottakaa niitä sivuaineita jotka oikeasti ovat mielenkiintoisia, ei niitä jotka ovat vain järkeviä. Joskus jossain joku tarvitsee töihin juuri sellaisen ihmisen jolla on osaamista sellaisista asioista joita sinä olet opiskellut, ja sinä olet se nappivalinta.
Vierailija kirjoitti:
Tänään julkaistiin oikis ja kauppakorkeakoulu että eiköhän nyt oo kaikki tulokset julkistettu.
Miksi en sitten ole saanut spostia 2. hakukohteesta, johon olen hyväksytty? odottaa näköjää vieläkin sitä ekaa, johon olen varasijoills
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en sitten ole saanut spostia 2. hakukohteesta, johon olen hyväksytty? odottaa näköjää vieläkin sitä ekaa, johon olen varasijoills
Opintopolku tekee pitkän laskentaprosessin, kun kaikki varasijat rajataan. Sen jälkeen pääset ottamaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Jokainen tekee oman erilaisen elämänpolun, eikä aina tarvitse mennä sitä kautta mitä muut menee tai sanoo tai verrata omaa elämäänsä muihin. Oon sitä mieltä että kaikella on aina tapansa järjestyä johonkin suuntaan. Ja just tää, että "vääriä" valintoja ei pidä pelätä eikä niitä oikeastaan ees opiskelun suhteen ole. Kaikki opiskelu on elämässä eteenpäin ja kasvattaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla aivan sama juttu, mutta odottaa ilmeisesti sitä että kaikki koulut ovat julkaisseet tuloksensa (viim. pe), ja sitten tulee mahdollisuus hyväksyä kakkosvaihtoehto jos siihen mennessä ei ole päässyt ykkösvaihtoehtoon.
Hei varasijalaiset! Mä sain ekasta vaiheesta noin 20-30p enemmän kuin mitä raja oli. Harmittaa, että en silti saanut opiskelupaikkaa, jäi ihan pisteestä kiinni. Jotenkin olisi ollut kiva, että jotain etua olisi ollut noin hyvistä ekan vaiheen pisteistä, mutta ei. En tiedä, oliko tämä sitten väärä ala mulle.
Vierailija kirjoitti:
Hei varasijalaiset! Mä sain ekasta vaiheesta noin 20-30p enemmän kuin mitä raja oli. Harmittaa, että en silti saanut opiskelupaikkaa, jäi ihan pisteestä kiinni. Jotenkin olisi ollut kiva, että jotain etua olisi ollut noin hyvistä ekan vaiheen pisteistä, mutta ei. En tiedä, oliko tämä sitten väärä ala mulle.
Kerta oot nii hyvät pisteet saanu nii ei varmasti ole väärä ala. Tänä vuonna oli kovat taso ja pisterajat nii ei mahda mitään.
Vähä ristiriitaset tunteet vaikka pääsinki ouluun opiskeleen lo, mikä oli mun ykkösvaihtoehto, koska kakkosvaihtoehto rovaniemi alko tuntua paljo kiinnostavammalta ja haaveilin jo elämästä sielä. Aattelin kuitenki et ku rovaniemelle yleensä alemmat pisteet et ehkä pääsisin sinne. Nyt kuitenki sain 95 pistettä ja ouluun vissiin raja 94 ja rovaniemelle 93:)))) olisinpa vastannu vähä huonommi. Vähä jo iloitsin et onko siinä pisteittenlaskussa tullu jotai sekaannusta ku luin tätä mut ei sit vissii. Sori tää avautumine ja onnee kaikille opiskulupaikasta, ehkä tää tästä!
hei haluisitteko kertoo minkälaisia pisteitä saitte soveltuvuuskokeesta? Musta tuntuu, että melkein kaikki sai ainaki yli 80, useimmat jotain 95 😆 Kui ne on noin korkeet
Vierailija kirjoitti:
hei haluisitteko kertoo minkälaisia pisteitä saitte soveltuvuuskokeesta? Musta tuntuu, että melkein kaikki sai ainaki yli 80, useimmat jotain 95 😆 Kui ne on noin korkeet
Sain 105 pistettä, en ole ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain 105 pistettä, en ole ensikertalainen.
Vau, tosi hyvät. Minne pääsit opiskelemaan? Ootko jonnekin vielä varasijoilla?
Vierailija kirjoitti:
Mää sain ”vaan” 89, kun muiden kommentteja lukenut niin tuntuu et tosi pieni pistemäärä😂
Sain 104 pistettä:) en oo ensikertalainen
Vierailija kirjoitti:
Sain 99 pistettä, pääsin Raumalle vakaan. Oon ensikertalainen.
Sain 105 pistettä ja ensikertalainen olen. :)
Oletteko saaneet yliopistolta sähköpostia opiskelupaikasta? Itse en ole saanut mitään muuta kuin opintopolusta näin hyväksymiseni ja kun otin opiskelupaikan vastaan sen vastaanottamisesta tuli vahvistusviesti. Muistelen, että viime vuonna tuli yliopistolta myös s-postia hyväksytyksi tulemisesta.
Mie sain 107 pistettä ja oon ei-ensikertalainen :) Luulin että sovari meni ihan penkin alle mutta näemmä vaan se yks pysäkki meni huonommin...
Seku tää ketju alkaa jo olla aika hiljentyny. Täällä enää varasijoilla olijat spekuloi onko mahdollisuuksia päästä sisään.
T: varasijalla ruikuttaja