Mitä sellaista sinulle on tapahtunut mitä luulet että kovin monelle muulle ihmiselle täällä ei ole tapahtunut?
Minä aloitan: synnyin reilut 1700g painavana keskosena.
Kommentit (2016)
Olen joutunut veljeni seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi pienenä.
Lähdin Myyrmannista puoli tuntia ennen pommi- iskua. Olin viimeisilläni raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin Myyrmannista puoli tuntia ennen pommi- iskua. Olin viimeisilläni raskaana.
Kirjoitin tämän, ennen kuin huomasin edellisellä sivulla olevat viestit samasta aiheesta...
Vierailija kirjoitti:
Yrittänyt itsemurhaa kahdesti, ja selvinnyt niistä. Pudonnut korkealta, ja edelleen selvinnyt siitäkin.
Tullut raiskatuksi, no, selvisin ehkä fyysisesti, henkisesti en niinkään hyvin. Eli olen siis edelleen hajalla.
Kokenut elämässäni ainakin pari kertaa pahan sepsiksen. Ja edelleen olen vielä täällä.
Mutta varmaan päädyn taas yrittämään itsemurhaa, jossakin vaiheessa. En tiedä, että selviänkö siitä yrityksestä enää hengissä. Voimavarat ja energiat ovat aika lopussa. Nk. minä itsekin.
❤
Voitin 90-luvulla arvalla 100 000 mk.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin kuolla hinkuyskään vauvana ja olin sairaalassa happiteltassa
Hinkuyskä oli 1940-luvulla melko yleistä. Yskäistä äitiäni hoiti arkkiatri Ylppö.
Ilmailuharrastajana vuonna 2015 syksyllä, ensimmäisellä lennolla Finnairin A350 OH-LWA. Ensimmäinen A350 koko Euroopassa ja minä olin sen upeuden kyydissä Toulousesta Helsinki-Vantaan-kentälle. Kapteeni heilutti kivasti konetta nousussa puolelta toiselle. (ei ollut tuulenhiventäkään). Ruiskutus salute ja Champangea.
Puolisoni pelasi taivaan tuuliin tietämättäni yhteiset asuntosäästömme, yli 200 000 €.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli suvun vanhin 30-vuotiaana. Hoidin vanhempieni ja muutaman muunkin lähisukulaisen hautajaiset ja kuolinpesäasiat tuon ikäisenä, samalla kun hoidin omia vauva- ja taaperoikäisiä lapsiani. Kukaan ikätoverini ei tuntunut tajuavan lainkaan, mitä kävin läpi, koska se oli niin poikkeavaa sen ikäiselle. Yleensähän tuollaisia asioita joutuu hoitamaan kuusikymppisenä.
Täällä sama kokemus, kävin tuon saman läpi 31- vuotiaana.
Olin nuorena tulossa baarista kahden kaverin kanssa. Kävelimme yhden parkkipaikan läpi, kun meidät piiritti kolme poliisiautoa ja vangitsi jokaisen eri autoon. Ihan tuiterissa, ei tajunnut kuin nostaa kädet ylös ja putkaan. Seuraavana aamuna kuljetettiin kuulusteluihin silloisen uuteen poliisitaloon Raksilaan ja poliisit naureskeli, että oletkin ensimmäinen asiakas. En vieläkään ymmärtänyt yhtään mitään ja sellissä odottaessa tultiin vapauttamaan - ja kertoivat, että olimme täysin samoilla tuntomerkeillä ollut kolmikko, jota poliisit olivat tulleet pidättämään - mutta tulivatkin väärälle puolen taloa, jonka pihalla olimme.
Jotta tarina ei olisi tässä, menin perheeni luo tilanteesta järkyttyneenä - enkä kehdannut kertoa tapauksesta. Mutta illan kymppiuutisten kevennyksessä tuli, että tässä nähdään, että Oulussa ei pelätä polliisia ja uuden poliisivankilan ensimmäinen asiakas on tässä. Luulin, että saan sydänkohtauksen siihen paikkaan - mutta olivatkin kuvanneet jonkin vakioputka-asiakkaan, jolle tarjosivat lounaan. Sitten avauduin kertomaan tarinani perheelle ja eivät ehkä tänäkään päivänä usko. Kun ei tällaista voisi tapahtua kuin ankkalinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otettu koepala maksasta.
Niin on minullakin.
Mulla myös, kahdesti.
Olen small-talkannut Japanin keisarin ja keisarinnan kanssa. (Oli kruununprinssi silloin toki).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinkuyskä oli 1940-luvulla melko yleistä. Yskäistä äitiäni hoiti arkkiatri Ylppö.
Mä meinasin kuolla hinkuyskään 90-luvulla.
Olin 90-luvun puolivälissä opiskelemassa vähän aikaa eräässä saksalaisessa yliopistossa.
Siellä oli opiskelijana "viuhahtelija" eli mies, joka oli kenkiä lukuun ottamatta aina aivan alasti.
Näinkin hänet sitten pari kertaa, onneksi minua oli varoitettu hänestä jo etukäteen.
Oli tuolloin melko tunnettu koko kaupungissa, eikä ihme.
chess5 kirjoitti:
Isäni on ollut naimisissa ennenkuin tapasi minun äitini, eikä minulle ole koskaan kerrottu. Nyt vanhempani ovat jo kuolleet....
Onko suvussasi rautatieläisiä? Nimimerkki puoli sukua hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä meinasin kuolla hinkuyskään 90-luvulla.
Mä sain joskus 2006 hinkuyskän tuliaisina eräästä kylpylästä, jota naapurimaamme kansalaiset käyttivät paljon. 3 kk yskin, pitelin seinistä kiinni yskänpuuskan alkaessa (keuhkot pärjää paremmin pystyasennossa) ja joskus oksensin limaa lopuksi. Ei tepsivää lääkitystä olemassa. Onneksi alakouluikäiset lapseni saivat sen lievänä, koska rokotussuojaa oli jäljellä.
Seuraavana parin vuoden kuluttua oli keuhkokuume, joka aiheutui mykoplasmasta.
Vierailija kirjoitti:
Purin hammaslääkäriä sormeen.
Niin minäkin. Olin 9 v. ja hammaslekuri käyttäytyi ikävästi, huusi ja uhkaili. Niinpä päätin tilaisuuden tullen puraista.
Lapseni sai alle 2v iässä uuden munuaisen
Lääkäri oli sanonut äidilleni kun synnyin, että ”ei tuosta ihmistä tule”!
Aika tavallinen ihminen minusta tuli ja ammatilta sairaanhoitaja.