Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...
Kommentit (568)
Keräkaalin ja nauriiden syönti. Ruoansulatus toimii paremmin, kun lisää kuitupitoisia kasviksia ravintoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Neljän kauran sämpylöitä, väliin Creme Bonjour Parmesaani-tuorejuustoa ja hapankaalia, juomaksi kauramaitoa tai Marlin inkiväärishottia
Mitkä 4 kauraa niissä sämpylöissä ovat?
Kainalolämmin lipeäkala kera Kallen mäditahnan ja hillosipulten, tuomenmarjamehulla alas huuhjeltuna vaan on sellaista nannien nannaa joka vie kielen mäneessää kerta toisens perästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljän kauran sämpylöitä, väliin Creme Bonjour Parmesaani-tuorejuustoa ja hapankaalia, juomaksi kauramaitoa tai Marlin inkiväärishottia
Mitkä 4 kauraa niissä sämpylöissä ovat?
veikkaan että ainakin kahukauraa ja torajyväkauraa
Fetasalaatti meni tosi monta vuotta ja jatkuvalla syötöllä.
Feta menee edelleen lähes päivittäin leivän päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapankaalta menee päivässä vähintään 250g. Niin hyvää ja menee lisukkeena ruuan kuin ruuan kanssa, lämpimänä ja mieluiten vaikka kylmänä suoraan paketista. Tämä himo tulee aina välillä ja tulee sitten syötyä itsensä ulos jossain vaiheessa eikä tee mieli palata hetkeen :D
Opettelin tekemään hapankaalin itse ja voi taivas seon hyvää. Joskus sattuu joku kitkerä kaali ja siihen tulee paha maku, mutta noin yleensä mun tekemä hapankaali vaan on niin hyvää. 2 kiloa kaalia, muutama porkkana tai mieto chili, 2 rkl merisuolaa. Hakkaa mehuksi, purkita, huoneenlämmössä 4 päivää, kylmässä viikko. Aivan on jatkuvassa tuotannossa mulla tämä! Joka päivä syön ja vielä en ole kyllästynyt.
Miten suoritat tuon hakkaamisen?
Pauluns Granolaa vanilja tai banaanijugurtin kanssa, joka päivä. Niin hyvää!
Mä pystyn syödä myskikurpitsa-sosekeittoa loputtomasti, jos se on tehty tuoreista raaka-aineista ja maustettu hyvin (tuore chili, kurkuma, inkivääri, valkosipuli, sipuli ja lisäksi jeera, mustapippuri, paprikajauhe kookoskerma.
Itse tehtyyn tsatsikiinkaan en helposti kyllästy.
Tonnikalamössö (majoneesia sekaan) ja 100 % kauraleipä on mun vakiohurahtaminen, jota silloin tällöin täytyy saada useampi päivä peräkkäin.
Joskus hurahdan kaurapuuroon ja mansikoihin niin kovasti, että saatan syödä sitä lounaaksikin aamu- ja iltapalan lisäksi.
Sit vielä yksi mihin jään koukkuun on lähikaupan sushi... yritän olla ostamatta kuin pari kertaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapankaalta menee päivässä vähintään 250g. Niin hyvää ja menee lisukkeena ruuan kuin ruuan kanssa, lämpimänä ja mieluiten vaikka kylmänä suoraan paketista. Tämä himo tulee aina välillä ja tulee sitten syötyä itsensä ulos jossain vaiheessa eikä tee mieli palata hetkeen :D
Opettelin tekemään hapankaalin itse ja voi taivas seon hyvää. Joskus sattuu joku kitkerä kaali ja siihen tulee paha maku, mutta noin yleensä mun tekemä hapankaali vaan on niin hyvää. 2 kiloa kaalia, muutama porkkana tai mieto chili, 2 rkl merisuolaa. Hakkaa mehuksi, purkita, huoneenlämmössä 4 päivää, kylmässä viikko. Aivan on jatkuvassa tuotannossa mulla tämä! Joka päivä syön ja vielä en ole kyllästynyt.
Miten suoritat tuon hakkaamisen?
Pilkon kaalit mummovainaan vanhaan isoon teräskattilaan, puolet kaalista, suolaa 1 rkl päälle, loput kaalista, toinen rkl suolaa. Hakkaan puisella nuijalla, joskus myös ihan puhtaalla viinipullollakin. Sen ei tarvitse "uida" mehussa vielä tuossa vaiheessa, kunhan muuttuu kosteaksi. Sitten vasta raastettu tai kuorimaveitsellä siivutettu porkkana (tai pilkottu chili) sekaan, sekoitus. Laitan puhtaisiin lasipurkkeihin ja sillä nuijalla painelen tiiviiksi, tässä vaiheessa mehu irtaa niin, että seos jää nestepinnan alle. Painoksi vaikka vedellä täytetty pieni muovipussi. Purkit kiinni ja huoneenlämpöön tekeytymään. Kun maitohappokäyminen alkaa, neste tursuaa yli joten laita lautanen tms. alle. Joka päivä kannattaa myös aukasta kansia niin pääsee liiat paineet pois. 4 päivän kuluttua kylmään, niin käyminen lakkaa. Viikon kuluttua syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kokeeksi ison leipäjuuston kun oli punalappuisena, en ole koskaan syönyt.
Voi hyvä luoja, ei maistu yhtään miltään, ei niin miltään. En hurahtanut. Suomen mauttomin ruoka.
Ei ole edes pahaa, kun ei ole makua ollenkaan.
Annospalaksi, nopea oaisto voissa molemmin puolin, turaus kermaa (saostuu kastikkeeksi) ja lämpimänä lautaselle lakkahillokeon alle. Kyllä maistuu.
Uuniohrapuuro mansikkakeitolla on mun etätyölounassuosikkini tätä nykyä. Siis sellainen kouluruoka.
Valmis pitaleipä/tortillalätty, tänne sisälle valmis salaattisekoitusta pussista, tomaattia, kurkkua tai paprikaa ja niitä valmiiksi viipaloituja kypsiä fajitasmaustettuja kana siivuja, sekä chilikastiketta tai majoneesia. Näitä voisin syödä jatkuvasti.
Saarioisten valmis kantarellikeitto on tullut syötyä lounaaksi todella usein viimeisen noin 6 kk aikana. Spagetti ja pecorino romano on ollut päivällissuuosikki kans pitkään. Välillä tilataan kyllä woltista vaihteluakin.
Tykkään kyllä monista ruuista, mutta jäsähdän tiettyihin ruokiin ja himoan niitä suorastaan. Olen tyytyväinen kun tiedän että saan taas huomenna samaa herkkua.
Aamu- tai iltapalana nautittuna:
- Bataattisosekeitto voimakkailla mausteilla
- Kreikkalainen jogurtti & pakastemustikat
- Maustamaton jogurtti & mangosose
- Raejuusto & punajuuri/suolakurkkuviipaleet
Herkutteluhetkiin:
- Aino suklaa & mango -jäätelö
- Mansikkakiisseli & kuohukerma
- Sipulimausteiset perunalastut
Nämä ovat olleet suurimmat hurahtamisen kohteet tämän vuoden puolella. Näitä olen suorastaan himoinnut lähestulkoon päivittäin!