Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...
Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!
Kommentit (568)
Tryffelisipsit, tryffelipasta, tryffelipitsa....
Weetabixit. Ostin pitkästä aikaa noin kuukausi sitten ja sen jälkeen näitä on kulunut useampi laatikko. Joinain päivinä sekä aamiaiseksi että lounaaksi Weetabixiä. Pian tulee varmaan stoppi.
Nyt kestosuosikkina on sitruunalla ja oliiviöljyllä maustettu couscous, jonka kanssa tuoretta paprikaa, tomaattia, salaattia, korianteria ja avovadoa. Lisäksi joko kanaa tai halloumia sekaan. Menisi varmaan joka aterialla..
Viime kuusta lähtien olen vetänyt mämmi ja vaniljakastike-komboa, niiin herkkua! Vielä olisi jäljellä muutama rove pakastimessa... :D
Ps. En ole sukua Miedolle.
kurkku! on ollut jo muutaman kuukauden. en dippaile mihinkään tai mitään :D onpa halpa ainakin! verrattuna moneen aikaisempaan tällaiseen ruokapakkomielteeseen
Täytetyt paprikat! Jos ei olisi perhettä söisin noita joka päivä, mies luuli jo että olen raskaana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapankaalta menee päivässä vähintään 250g. Niin hyvää ja menee lisukkeena ruuan kuin ruuan kanssa, lämpimänä ja mieluiten vaikka kylmänä suoraan paketista. Tämä himo tulee aina välillä ja tulee sitten syötyä itsensä ulos jossain vaiheessa eikä tee mieli palata hetkeen :D
Opettelin tekemään hapankaalin itse ja voi taivas seon hyvää. Joskus sattuu joku kitkerä kaali ja siihen tulee paha maku, mutta noin yleensä mun tekemä hapankaali vaan on niin hyvää. 2 kiloa kaalia, muutama porkkana tai mieto chili, 2 rkl merisuolaa. Hakkaa mehuksi, purkita, huoneenlämmössä 4 päivää, kylmässä viikko. Aivan on jatkuvassa tuotannossa mulla tämä! Joka päivä syön ja vielä en ole kyllästynyt.
Miten suoritat tuon hakkaamisen?
Tällaiset reseptit tervetulleita. Että kiitän. Miten teet hapansuolakurkun?
Pilkon kaalit mummovainaan vanhaan isoon teräskattilaan, puolet kaalista, suolaa 1 rkl päälle, loput kaalista, toinen rkl suolaa. Hakkaan puisella nuijalla, joskus myös ihan puhtaalla viinipullollakin. Sen ei tarvitse "uida" mehussa vielä tuossa vaiheessa, kunhan muuttuu kosteaksi. Sitten vasta raastettu tai kuorimaveitsellä siivutettu porkkana (tai pilkottu chili) sekaan, sekoitus. Laitan puhtaisiin lasipurkkeihin ja sillä nuijalla painelen tiiviiksi, tässä vaiheessa mehu irtaa niin, että seos jää nestepinnan alle. Painoksi vaikka vedellä täytetty pieni muovipussi. Purkit kiinni ja huoneenlämpöön tekeytymään. Kun maitohappokäyminen alkaa, neste tursuaa yli joten laita lautanen tms. alle. Joka päivä kannattaa myös aukasta kansia niin pääsee liiat paineet pois. 4 päivän kuluttua kylmään, niin käyminen lakkaa. Viikon kuluttua syötävää.
Sellainen purkissa oleva juustomakaroni, kiehuva vesi päälle ja odotetaan 5 min. Olen kokeillut muitakin makuja, mutta aina palaan juustomakaroniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapankaalta menee päivässä vähintään 250g. Niin hyvää ja menee lisukkeena ruuan kuin ruuan kanssa, lämpimänä ja mieluiten vaikka kylmänä suoraan paketista. Tämä himo tulee aina välillä ja tulee sitten syötyä itsensä ulos jossain vaiheessa eikä tee mieli palata hetkeen :D
Opettelin tekemään hapankaalin itse ja voi taivas seon hyvää. Joskus sattuu joku kitkerä kaali ja siihen tulee paha maku, mutta noin yleensä mun tekemä hapankaali vaan on niin hyvää. 2 kiloa kaalia, muutama porkkana tai mieto chili, 2 rkl merisuolaa. Hakkaa mehuksi, purkita, huoneenlämmössä 4 päivää, kylmässä viikko. Aivan on jatkuvassa tuotannossa mulla tämä! Joka päivä syön ja vielä en ole kyllästynyt.
Miten suoritat tuon hakkaamisen?
Pilkon kaalit mummovainaan vanhaan isoon teräskattilaan, puolet kaalista, suolaa 1 rkl päälle, loput kaalista, toinen rkl suolaa. Hakkaan puisella nuijalla, joskus myös ihan puhtaalla viinipullollakin. Sen ei tarvitse "uida" mehussa vielä tuossa vaiheessa, kunhan muuttuu kosteaksi. Sitten vasta raastettu tai kuorimaveitsellä siivutettu porkkana (tai pilkottu chili) sekaan, sekoitus. Laitan puhtaisiin lasipurkkeihin ja sillä nuijalla painelen tiiviiksi, tässä vaiheessa mehu irtaa niin, että seos jää nestepinnan alle. Painoksi vaikka vedellä täytetty pieni muovipussi. Purkit kiinni ja huoneenlämpöön tekeytymään. Kun maitohappokäyminen alkaa, neste tursuaa yli joten laita lautanen tms. alle. Joka päivä kannattaa myös aukasta kansia niin pääsee liiat paineet pois. 4 päivän kuluttua kylmään, niin käyminen lakkaa. Viikon kuluttua syötävää.
Minuakin kiinnostaa tuo ja osaisin tehdäkin itse sitä, mutta se maku. Miten voi olla jokin ruoka niin pahan makuista? Tekis hyvää suolistolle, mutta kun en saa sitä nieltyä alas, yökkäyttää. Kylmänä olen kokeillut syödä. Millä sitä vois maustaa tai pitäiskö lämmittää, miten opettelisin syömään?
Voit tehdä ison satsin puolalaisten kansallisruokaa BIGOS: Ihan parasta mitä voi syödä.On vähän niinkuin pyttipannu mutta tuo tuntikaupalla keitetty hapankaali sekä tavallinen kaali antaa ihanan maun . Huippuhyvää.
Möin sitä tosi paljon kun oli kauppa.
Mulla menee jotkut hedelmät tähän kategoriaan. Aiemmin oli Appelssiinit kun olivat sesongissa ja sit tuli täys stoppi. Nyt on vuorossa päärynät jotka alkaa tällä hetkellä tökkiä joten joku uus pitäs tilalle ottaa :D varmaan se ois sit omena tai joku. Odotan kesän mansikoita! Niitä tulee kesäisin syötyä PALJON ^^ ! mut sit ei taas talvella tee juuri edes mieli koska kesällä tulee vedettyä niin paljon.
Gnocchit sorrentolaiseen tapaan.
Sushi.
Uusimpana perunat itse tehdyn salsa verden kera.
Veriappelsiini
Kimchi-hapankaali
hummus
Minä olen syönyt lidlin jauhelihapihvejä töissä lounaaksi jo viisi vuotta. Vielä maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on kausia jolloin menee paljon tiettyä tuotetta. Toisaalta kaupassa on helppo käydä. Joskus oli kaurapuuro ja pakastemustikat, joskus ohuet ruispalat ja kurkku, joskus tietty jugurtti. Lämpimistä ruuista ovat ”vakiona” olleet crispy chick -kasviproteiinipihvit pakasteesta ja uunifetapasta. Näitä meni useamman kerran viikossa. Jossain kohtaa tulee stoppi ja sitten ruoka vaihtuu.
Ilmankos ne Crispy chic-pihvit on meidänkin lähikaupoista loppu! Olen syönyt niitä päivittäin coleslaw-salaatin kanssa. Välillä keso raejuuston kera. En ole vielä kyllästynyt..
Kaurapuuro + mustikkakeitto + raejuusto, perus aamupalana mennyt vuosikausia.
Jälkiuunileipää, minkä päällä raejuustoa, maustekurkkuviipaleita sekä tonnikalaa.
Kahvin olen nautiskellut koko ikäni kermalla höystettynä, ilman sokeria.
Iltapalaksi juotava jugurtti: maustamatonta jugurttia, maitoa, puolukkahilloa, vähäkalorista marjakiisseliä, tarvittaessa makeutusta. Puoli litraa illassa. En kyllästy.
Poron kylmäsavupaisti ja perunamuusi ovat maistuneet tammikuusta lähtien. Päivittäin.
Sushi. Tulee vähän kalliiksi, mutta olen opetellut itse tekemään. Aina ei vaan viitsi, jaksa, ehdi. Mutta en sentään vararikkoon ole tämän takia joutumassa, ja voin lohduttautua sillä, ettei onneksi himoruokaani ole kaviaari, tryffeli ja hanhenmaksapallerot.
Oli joskus vaihe, että rouskuttelin maissikakkuja monta paketillista viikossa. Ilman päällysteitä. Lähinnä vastaa styroxia makuelämykseltään nykyään suussani. En ollut raskaana, mutta raudanpuuteanemia todettiin. Kun anemia korjaantui, hävisi himo maissikakkuihinkin. Ei ymmärrä.
Minuakin kiinnostaa tuo ja osaisin tehdäkin itse sitä, mutta se maku. Miten voi olla jokin ruoka niin pahan makuista? Tekis hyvää suolistolle, mutta kun en saa sitä nieltyä alas, yökkäyttää. Kylmänä olen kokeillut syödä. Millä sitä vois maustaa tai pitäiskö lämmittää, miten opettelisin syömään?