Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...

Vierailija
06.04.2021 |

Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!

Kommentit (568)

Vierailija
561/568 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apetit laktoositon salaattijuusto, voisin syödä kerralla koko palan, mutta pakko hillitä itsensä.

Ranskalaisia ohuita tikkuperunoita voisin syödä joka päivä ketsupin ja majoneesin kanssa.

Tsatziki ja oliivit, voihan elämän kevät.

Mahtava naudan filepihvi punaviinikastikella ja erityisesti se kastike, voisin vetää lusikalla.

Tässä muutama, joista vain oliiveja voi syödä rajoituksetta.

Vierailija
562/568 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko ja tonnikala. Sitä aikaisemmin oli punajuuret. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/568 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuliemipohjainen keitto.

Naudanluut maksavat 3 euroa kilo. Kun niitä hauduttelee modernissa heinälaatikon vastineessa (= pahvilaatikko ja sanomalehteä) vuorokauden verran niin, että keitinveteen laitetaan suolan lisäksi myös vähän etikkaa, liukenevat luista ravinteet erinomaisesti liemeen. Ja kun kypsennys on aina kiehautus + muutama tunti laatikossa hautumassa, ei sähkön/kaasun kulutuskaan ole iso. 

Luuliemestä saa kaikki mikroravinteet, paitsi C-vitamiinin.

Sitten vain perataan kaikki pehmytkudos luista irti (oikeasti tykkään läskistä, sidekudoksesta, rustosta jne, joita yleensä inhotaan) ja pilkotaan liemeen haluttuja vihanneksia kypsymään. Minun suosikkejani ovat punakaali ja punasipuli. Lisään vielä kidneypapuja jonkin verran ja mausteiksi valkosipulia ja jotain yrttimaustetta, sekä chiliä.

Olen nyt syönyt tätä koko alkuvuoden, tämä on ruoka, johon en koskaan kyllästy. Ja pienituloiselle tosi edullinen.

(Ainuttakaan sellaista teollista elintarviketta ei ole, johon tulisi himo tai jota söisin säännöllisesti.)

Vierailija
564/568 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Xtran salamipakastepizzat. 😅 Ne missä on kaksi pitsaa yhdessä paketissa, ja maksavat alle 3 euroa. Laitan niiden päälle vielä extrajuustoa (mahdollisimman halpaa, tottakai) ja ketsuppia, ja eikun ääntä kohti.

Vierailija
565/568 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt lokakuusta alkaen lounaaksi ja pöivälliseksi riisiä-jauhelihaa-hernemaissipaprika eli köyhäilyfitness-aterian. En ole kyllästynyt.

Ei tuo ole köyhäilyruoka, on yksi kasarin klassikkoruuista.

Itse söin noin vuoden turskaa ja perunoita monta kertaa viikossa. Nyt on alkanut tulla sellainen olo että jokohan jotain muuta.

Vierailija
566/568 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten,ainahan syön samaa.

Vierailija
567/568 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänään hurahdin vihreään parsaan.  Pellillinen uunissa pekoniin käärittyinä. Söin just osan ja illalla menee loput. Ja sillä se hurahdus onkin taas vähäksi aikaa tyydytetty.

Vierailija
568/568 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohturuokani ja pikaruokani on ruislepä, jossa sipaisu levitettä, viipaloitu tomaatti, pari sipuliviipaletta, suola pippuri ja oregano, juustoraastetta tai viipale, kuumennus mikrossa, ketsuppia päälle ja ääntä kohti. En oo kyllästynyt tähän kahteenkymmeneen vuoteen. Tää ei oo siis mikäännhurahdus vaan nälkäisen hetken mieluinen pikapelastus.