Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...

Vierailija
06.04.2021 |

Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!

Kommentit (568)

Vierailija
121/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hapankaalta menee päivässä vähintään 250g. Niin hyvää ja menee lisukkeena ruuan kuin ruuan kanssa, lämpimänä ja mieluiten vaikka kylmänä suoraan paketista. Tämä himo tulee aina välillä ja tulee sitten syötyä itsensä ulos jossain vaiheessa eikä tee mieli palata hetkeen :D

Opettelin tekemään hapankaalin itse ja voi taivas seon hyvää. Joskus sattuu joku kitkerä kaali ja siihen tulee paha maku, mutta noin yleensä mun tekemä hapankaali vaan on niin hyvää. 2 kiloa kaalia, muutama porkkana tai mieto chili, 2 rkl merisuolaa. Hakkaa mehuksi, purkita, huoneenlämmössä 4 päivää, kylmässä viikko. Aivan on jatkuvassa tuotannossa mulla tämä! Joka päivä syön ja vielä en ole kyllästynyt.

Miten suoritat tuon hakkaamisen?

Pilkon kaalit mummovainaan vanhaan isoon teräskattilaan, puolet kaalista, suolaa 1 rkl päälle, loput kaalista, toinen rkl suolaa. Hakkaan puisella nuijalla, joskus myös ihan puhtaalla viinipullollakin. Sen ei tarvitse "uida" mehussa vielä tuossa vaiheessa, kunhan muuttuu kosteaksi. Sitten vasta raastettu tai kuorimaveitsellä siivutettu porkkana (tai pilkottu chili) sekaan, sekoitus. Laitan puhtaisiin lasipurkkeihin ja sillä nuijalla painelen tiiviiksi, tässä vaiheessa mehu irtaa niin, että seos jää nestepinnan alle. Painoksi vaikka vedellä täytetty pieni muovipussi. Purkit kiinni ja huoneenlämpöön tekeytymään. Kun maitohappokäyminen alkaa, neste tursuaa yli joten laita lautanen tms. alle. Joka päivä kannattaa myös aukasta kansia niin pääsee liiat paineet pois. 4 päivän kuluttua kylmään, niin käyminen lakkaa. Viikon kuluttua syötävää.

Minuakin kiinnostaa tuo ja osaisin tehdäkin itse sitä, mutta se maku. Miten voi olla jokin ruoka niin pahan makuista? Tekis hyvää suolistolle, mutta kun en saa sitä nieltyä alas, yökkäyttää. Kylmänä olen kokeillut syödä. Millä sitä vois maustaa tai pitäiskö lämmittää, miten opettelisin syömään?

Voit tehdä ison satsin puolalaisten kansallisruokaa BIGOS: Ihan parasta mitä voi syödä.On vähän niinkuin pyttipannu mutta tuo tuntikaupalla keitetty hapankaali sekä tavallinen kaali antaa ihanan maun . Huippuhyvää.

Möin sitä tosi paljon kun oli kauppa. 

Kiitos vinkistä, enpä ole tuosta koskaan kuullutkaan. Pitää testata kun melkein kaikkea löytyykin jo kaapista. Mietin vain että tuhoaako pitkä hauduttaminen hapankaalin hyvät ainekset/vaikutukset? 

Vierailija
122/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku mainitsikin jo hapankaalin. Siihen tulee joskus himo. Toinen on ruisleivät kylmäsavulohella. Nyt on lohivaihe menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mämmiä söin pääsiäisenä liikaakin ja sanonta olet mitä syöt pitää tässä asiassa paikkansa. Suu maiskuttaa ja maha huutaa oopperaa. Onneksi pääsiäinen on vasta vuoden kuluttua.

Vierailija
124/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku mainitsikin jo hapankaalin. Siihen tulee joskus himo. Toinen on ruisleivät kylmäsavulohella. Nyt on lohivaihe menossa.

Minulle taas maistuis lämminsavulohella ruisleipä, jos siis ruista vielä voisin syödä.

Vierailija
125/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa eri muodoissa.

Vierailija
126/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, mutta on pakko saada kasvisjauhispizza lähes joka viikko 😂.

Ja rakastan Estrellan Cheese puffseja. Niitä ei ihan joka kuukausi raaski ostaa, ei ole kovin terveellisiä.

Fazerin Crunchy-patukat.

Vierailija
127/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuustoa ja appelsiinia tai mustikoita. Kylmä- ja lämminsavu- sekä graavilohileivät sipulin kanssa mennyt nyt joulusta saakka joka päivä. Varmaan joku puutos kun ei vieläkään kyllästytä. Toki 3 vaihtoehtoo.

Vierailija
128/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kohta taas maksamakkaraa. Se on ollut himoni jo vuosia.

Vierailija
129/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan tein tosi paljon intialaista ruokaa. 

Vierailija
130/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mäkin teen tätä! Yhdessä vaiheessa söin sushia ainakin kolmesti-neljästi viikossa, sitten oli myös kausi jolloin meni päivittäin chiansiemeniä suklaakaurajuomassa, ja nyt tuntuu maistuvan koulunäkkäri voilla. :D Ihan perinteinen ruskea kastike on sellainen, johon tulee "maku" herkästi silloin kun sitä harvoin syö, joten välttelen sen tekemistä. 

Vierailija
131/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että elimisto huutaa sitä mistä on puutetta. Kun podin anemiaa, niin himoitsin verilättyjä ja puolukkasurvosta. Kun mulla oli korkea kolesteroli jonkin aikaa, himoitsin lohta, kaikissa muodoissa koko ajan. Kun arvot laskivat, sitä ei tee mieli eikä avocadoa.

Jossain vaiheessa oli älytön himo mangoihin,syytä tähän en tiedä.

Vierailija
132/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajalta ennen joulua jäi päälle himo suklaata kohtaan, jota en ole onnistunut nitistämään.

Piti pitää terveellinen tammikuu, herkuton helmikuu, munaton maaliskuu, taas herkuton huhtikuu... Taidan kärsiä riippuvuudesta!

Vierailija
133/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistetut muikut.

Luin tämän monta kertaa, että "paistetut mulkut".

Vierailija
134/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohivoileivät on niin klassikko himotuksen kohde! Itsellekin tulee pari kertaa vuodessa.

Vierailija
135/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty parsakaali ripauksella parmesaania. Pinaattikeitto.

Vierailija
136/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta ruokalajia on pilannut kun on kyllästynyt siihen. Rupeaa tekemään jotain uutta ruokaa niin tekee sitä usein kun yrittää tehdä siitä parempaa ja parempaa. Lopulta kyllästyy siihen eikä tee sitä ruokaa enää pitkään aikaan.

Vierailija
137/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan tuli uudenlaista kebablihaa joka on parempaa kuin entiset niin söin varmaan pari viikkoa joka päivä kebabbia ja riisiä. Kyllästyihän siihen sitten lopulta.

Vierailija
138/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa söin vain Oivallus-leipää. Aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala, herkkunälkä... Aina Oivallusta, Philadelphia-tuorejuustoa ja 2 juustoviipaletta. Meni yli puoli vuotta tuolleen, sitten kyllästyin. 

Vierailija
139/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin varmaan kolme vuotta aamupalaksi avokado-juustomunakkaan. Nykyään syön sitä enää pari kolme kertaa kuussa. Osittain siksi, että avokadojen saanti on heikompaa nykyisessä asuinpaikassa. Söin myös pelkkää juustoa (useita erilaisia) iltapalaksi useita vuosia. Nyt sekin on vähentynyt. 

Vierailija
140/568 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ensin että eihän mulla ole ollenkaan mitään tällaista... Kunnes tajusin, täälläkin yksi kaalifani! Sitä on jossain muodossa AINA, ja hyvin tyypillinen iltaruoka on kaaliraaste milloin milläkin maustettuna. Tänäänkin olin pakannut lounaaksi slawta. Ehkä olen ajatellut että ostan sitä käytännön ja säilyvyyden vuoksi, mutta taidankin vaan himoita sitä😄