Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...
Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!
Kommentit (568)
Täällä joku mainitsikin jo hapankaalin. Siihen tulee joskus himo. Toinen on ruisleivät kylmäsavulohella. Nyt on lohivaihe menossa.
mämmiä söin pääsiäisenä liikaakin ja sanonta olet mitä syöt pitää tässä asiassa paikkansa. Suu maiskuttaa ja maha huutaa oopperaa. Onneksi pääsiäinen on vasta vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku mainitsikin jo hapankaalin. Siihen tulee joskus himo. Toinen on ruisleivät kylmäsavulohella. Nyt on lohivaihe menossa.
Minulle taas maistuis lämminsavulohella ruisleipä, jos siis ruista vielä voisin syödä.
En ole vegaani, mutta on pakko saada kasvisjauhispizza lähes joka viikko 😂.
Ja rakastan Estrellan Cheese puffseja. Niitä ei ihan joka kuukausi raaski ostaa, ei ole kovin terveellisiä.
Fazerin Crunchy-patukat.
Raejuustoa ja appelsiinia tai mustikoita. Kylmä- ja lämminsavu- sekä graavilohileivät sipulin kanssa mennyt nyt joulusta saakka joka päivä. Varmaan joku puutos kun ei vieläkään kyllästytä. Toki 3 vaihtoehtoo.
Syön kohta taas maksamakkaraa. Se on ollut himoni jo vuosia.
Yhteen aikaan tein tosi paljon intialaista ruokaa.
Hei mäkin teen tätä! Yhdessä vaiheessa söin sushia ainakin kolmesti-neljästi viikossa, sitten oli myös kausi jolloin meni päivittäin chiansiemeniä suklaakaurajuomassa, ja nyt tuntuu maistuvan koulunäkkäri voilla. :D Ihan perinteinen ruskea kastike on sellainen, johon tulee "maku" herkästi silloin kun sitä harvoin syö, joten välttelen sen tekemistä.
Uskon, että elimisto huutaa sitä mistä on puutetta. Kun podin anemiaa, niin himoitsin verilättyjä ja puolukkasurvosta. Kun mulla oli korkea kolesteroli jonkin aikaa, himoitsin lohta, kaikissa muodoissa koko ajan. Kun arvot laskivat, sitä ei tee mieli eikä avocadoa.
Jossain vaiheessa oli älytön himo mangoihin,syytä tähän en tiedä.
Ajalta ennen joulua jäi päälle himo suklaata kohtaan, jota en ole onnistunut nitistämään.
Piti pitää terveellinen tammikuu, herkuton helmikuu, munaton maaliskuu, taas herkuton huhtikuu... Taidan kärsiä riippuvuudesta!
Vierailija kirjoitti:
Paistetut muikut.
Luin tämän monta kertaa, että "paistetut mulkut".
Vierailija kirjoitti:
Lohivoileivät on niin klassikko himotuksen kohde! Itsellekin tulee pari kertaa vuodessa.
Keitetty parsakaali ripauksella parmesaania. Pinaattikeitto.
Monta ruokalajia on pilannut kun on kyllästynyt siihen. Rupeaa tekemään jotain uutta ruokaa niin tekee sitä usein kun yrittää tehdä siitä parempaa ja parempaa. Lopulta kyllästyy siihen eikä tee sitä ruokaa enää pitkään aikaan.
Kauppaan tuli uudenlaista kebablihaa joka on parempaa kuin entiset niin söin varmaan pari viikkoa joka päivä kebabbia ja riisiä. Kyllästyihän siihen sitten lopulta.
Jossain vaiheessa söin vain Oivallus-leipää. Aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala, herkkunälkä... Aina Oivallusta, Philadelphia-tuorejuustoa ja 2 juustoviipaletta. Meni yli puoli vuotta tuolleen, sitten kyllästyin.
Söin varmaan kolme vuotta aamupalaksi avokado-juustomunakkaan. Nykyään syön sitä enää pari kolme kertaa kuussa. Osittain siksi, että avokadojen saanti on heikompaa nykyisessä asuinpaikassa. Söin myös pelkkää juustoa (useita erilaisia) iltapalaksi useita vuosia. Nyt sekin on vähentynyt.
Mietin ensin että eihän mulla ole ollenkaan mitään tällaista... Kunnes tajusin, täälläkin yksi kaalifani! Sitä on jossain muodossa AINA, ja hyvin tyypillinen iltaruoka on kaaliraaste milloin milläkin maustettuna. Tänäänkin olin pakannut lounaaksi slawta. Ehkä olen ajatellut että ostan sitä käytännön ja säilyvyyden vuoksi, mutta taidankin vaan himoita sitä😄
Kiitos vinkistä, enpä ole tuosta koskaan kuullutkaan. Pitää testata kun melkein kaikkea löytyykin jo kaapista. Mietin vain että tuhoaako pitkä hauduttaminen hapankaalin hyvät ainekset/vaikutukset?