Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...
Kommentit (568)
Rasilaisen hapis kimchi. Ei maistu perinteiseltä hapankaalilta vaan on sellaista etikkaista chilin makuista. Käytännössä ostan aina kun käyn kaupassa ja syön pari ruokalusikallista kaiken ruuan kanssa.
Ainoa eines, jota vedän Knorr snack and pot perunamuusi sipulilla ja pekonilla.
Ihanaa tietää, että on muitakin hurahtelijoita! Itse en oikeastaan syö muutoin kuin hurahtelemalla siihen, tähän ja tuohon. Joitakin kuukausia sitten elin 3 viikkoa pelmeneillä, nyt on menossa lämpimät kanavoileivät majoneesilla-kausi.
Ostin kokeeksi ison leipäjuuston kun oli punalappuisena, en ole koskaan syönyt.
Voi hyvä luoja, ei maistu yhtään miltään, ei niin miltään. En hurahtanut. Suomen mauttomin ruoka.
Ei ole edes pahaa, kun ei ole makua ollenkaan.
Minä en koskaan ole ollut hampurilaisten tai limpparin ystävä. Ehkä 2 kertaa vuodessa on tullut ostettua joku Hesen purilainen, limpparia olen ottanut lasillisen joulun kunniaksi. Nyt on tapahtunut jotain ja tilaan useita kertoja viikossa hamppariaterian ja limpparia menee litratolkulla. Onneksi sillä hamppariaterialla elää koko päivän, kun on pieni ruokainen. Ei mene ihan hulluksi mässäämiseksi :D
Vierailija kirjoitti:
Hapankaalta menee päivässä vähintään 250g. Niin hyvää ja menee lisukkeena ruuan kuin ruuan kanssa, lämpimänä ja mieluiten vaikka kylmänä suoraan paketista. Tämä himo tulee aina välillä ja tulee sitten syötyä itsensä ulos jossain vaiheessa eikä tee mieli palata hetkeen :D
Opettelin tekemään hapankaalin itse ja voi taivas seon hyvää. Joskus sattuu joku kitkerä kaali ja siihen tulee paha maku, mutta noin yleensä mun tekemä hapankaali vaan on niin hyvää. 2 kiloa kaalia, muutama porkkana tai mieto chili, 2 rkl merisuolaa. Hakkaa mehuksi, purkita, huoneenlämmössä 4 päivää, kylmässä viikko. Aivan on jatkuvassa tuotannossa mulla tämä! Joka päivä syön ja vielä en ole kyllästynyt.
En tiedä sitä tunnetta, kun voi viikkokaupalla syödä samaa ruokaa. Kaksi päivää voi mennä samalla, jos ei muuta ole, mutta sekin vain pakon edessä.
Söin puoli vuotta Eila mustikkajogurtin aamiaiseksi, sen jälkeen siirryin suklaa-proteiini vanukkaaseen, sitä mennyt pari kk. Aiemmin iltapala oli rahka+ananas, sitäkin meni kuukausia, nyt talvella on kaurapuuro+puolikasbanaani+rkl raejuustoa. Lounaatkin on pitkään samoja, teen couscous+kasvis+tonnikala+kookoscurrya, siitä tulee aina 5-6 annosta, ja syön samaa koko viikon vähintään. Aiemmin toin Jollof RIce:ä kuukausia :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päinvastainen ongelma kun pystyn syömään samaa ruokaa max kahtena päivänä peräkanaa. Omat vanhempani ovat syöneet eläkeikään asti joka jumalan aamu lautasellisen kaurapuuroa kinkkuvoileivällä mut minulta ei onnistu kuin max parina päivänä ja jo hylkii.
Kuinka lautasellinen puuroa pysyy kinkkuvoileivällä?
Söin monta viikkoa aina iltaisin valion suklaa vanukkaan ( valio herkku vanukas, niitä uusia). Niitä ei saanut lähikaupasta niin ostin muualla käydessä aina kymmeniä purkkeja, koska päiväys niissä pitkä ja piti aina olla niitä varalla. Nyt pari iltaa sitten ajattelin syödä taas yhden, mutta ei maistunutkaan enää niin hyvältä ja vielä pitäisi ainakin viisi syödä pois. Nyt tulee siis taukoa niiden ostoon.
Ruisleipä, nimenomaan ruispala, joka on sitkeä ja todella ohut. Päälle margariinia ja ohutta kalkkunasiivua. Kuukausikaupalla olen ollut koukussa näihin.
Jalopenot. Ikinä ennen en tykännyt mistään jalopenon tyylisistäkään ja nyt alkanut himottamaan hulluna. Sama oli exän kanssa , monta kuukautta sitä kesti, ennenkuin loppu seinään.
Kevätsipuli, en keksi ruokaa jonka päälle en voisi sitä silputa ja en myöskään ymmärrä, miksi löysin tämän ihanuuden vasta nyt. Ja jottei mene liian terveelliseksi, Snellmanin Oltermanni-juustonakkeja menee kanssa. Niitä ei tosin voi syödä päivittäin, kun ovat usein kaupasta loppu.
Tuoreus kaikkiin syötäviin, niin hyvää. Valmisruokiakia ei koskaan.
persiljaa, jäävuorisalaatti
ruokaisat salaatit, lohikeitto
voileipä grillillä tehdyt leivät en oo käyttäny tätä ennen 4 vuoteen sitä mutta voi että sillä tulee hyviä oon syöny niitä illalliseksi, aamupalaksi yms
Opiskeluaikojen alussa tuli vedettyä niin paljon pestopastaa että nyt kymmenisen vuotta myöhemmin jo pelkkä peston haju kuvottaa.
Ostan joka päivä marketista sellaisen itse koottavan salaatin lounaaksi. Ennen karsastin niitä epähygieenisinä ja ties minä mutta nyt olenkin todennut hyviksi eikä ole mahavaivoja tullut epäilyksistäni huolimatta.