Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...
Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!
Kommentit (568)
K-linjan banaanijogurtti, sitä on aina oltava jääkaapissa. Litran tölkki maksoi monta vuotta 95 senttiä, nyt 90 senttiä. Ei ehkä kovin terveellistä, mutta syön kyllä muutakin.
Tällä hetkellä Kaskein juhlasima juomaksi ja Auran pestolevitettä laitan lähes tulkoon joka paikkaan. Lämpinä ruokana on viime aikoina turhan usein ollut ihan perus kasviskeitto, ihan hirvee himo sitä kohtaan.
Mignon-munat. Joka pääsiäinen odotan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapankaali. Erään ystävän vaimo tekke sitä ja se on aivan mahtavaa. Opettelin tekemään sitä itse ja syön sitä joka päivä. Omatekemä on miedompaa ja suolaisempaa kuin kaupan tuotteet. Suolaisuuden ja happamuuden voi määritellä itse helposti kun kokemusta karttuu. Toinen on mauttoman riisin ja pastan syrjäyttäjä on bulgur. Maukas, helppo ja nopea lisuke. Peruna ja bulgur nykyään, ei riisiä ei pastaa.
Niin mutta onhan se bulgur tavallaan pikapastaa, vehnäähän sekin on.
Joo on mutta maukasta ja mitä sitten. Mielestäni ruuassa tärkeintä on maku.
Honey crunch -omenat. Tekis mieli syödä näitä jatkuvalla syötöllä, mutta yritän pidättäytyä yhdessä omenassa per päivä.
Jaloviina. Toimii vuodesta toiseen.
Naudanlihaan olen hurahtanut, äsken söin 255g pihvin.
Olen ollut 34 v. vegaani/kasvissyöjä. Söin äsken vihiksen kahdella nakilla ( pannulla toki paistoin). Sinappia, suolakurkkua, vuustoa, sipulia. Nyt sattuu vatsaan - en syö pitkään aikaan uudestaan.
Tän ketjun luettuani tekee mieli weetabixejä, niitä himonuudeleja, raejuustoa (xtran pienirakeinen on parasta), näkkäriä ja vuohenjuustoa.
Omat nykyhimot on ravintohiivahiutaleet (leivän ja pastan päällä, salaatin päällä). Kikherneet joiden päälle reilusti sitruunamehua ja edellä mainittuja hiutaleita.
Yhdessä välissä söin lounaaksi joka päivä salaattia jossa kylmää keitettyä perunaa, avokadoa, kikherneitä, kurkkua, majoneesia ja luomufetaa. Niin hyvää!!!
Iltapalaksi voisi syödä aina kasan koulunäkkiä joiden päällä margariinia ja juustoa, kastettuna vihreään teehen.
Mulla ollut jo kuukausia tomaatti-kookoskerma-linssikeitto. Kauhea satsin teen kerralla vähintään kerran kuussa ja putkeen syön sitä viikon. Pakasteeseen pari rasiaa ja kun loppuu, niin uusi tulille... Tämä himo alkaa pikkuhiljaa lievittään, tosi 2 viikkoa sitten tein viimeksi.
Aivan ehdoton ykkönen tällä hetkellä Rainbown vaniljarahka. Myydään 500 gr rasioissa. Yritän aina hillitä, etten kerralla syö kaikkea. Aivan älyttömän hyvää
Kaurapuuro pakastemansikoilla ja raejuustolla, tätä on saatava joka päivä. Ruisleipä, jonka päällä rapeaksi paistettua perunaa, nam!
Oon syöny aamu- ja iltapalaks varmaan vuoden verran tän setin:
2 jyväistä ruisleivän palaa paahdettuna, päälle Lidlen hummusta runsaasti ja kalkkunaleikkelettä. Viereen kokonainen isoiksi siivuiksi pilkottu punainen tai keltainen puippopaprika ja kourallinen makeita viinirypäleitä. Aamulla iso mukillinen Tiikerin päiväuni -teetä maidolla, iltapalalla maustettua rooibos-teetä. Nam! Ja on muuten terveellistä!
Kaikki keitot herkullisia, maistuvia, terveellisiä, hyvin sopivat vatsalle.
En pidä raskaasta syömisestä. Mässäämisestä.
Kolmen lajin ruokailut "ei enää koskaan".
Lusikallinen kutakin.
Mutta miten ne tarjoiltaisiin.
Ei ole oikein normaalia ruokahalua, ja pitää pakottaa itsensä syömään edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 34 v. vegaani/kasvissyöjä. Söin äsken vihiksen kahdella nakilla ( pannulla toki paistoin). Sinappia, suolakurkkua, vuustoa, sipulia. Nyt sattuu vatsaan - en syö pitkään aikaan uudestaan.
Nyhtö-vihis ja vielä vuustoa kylkeen, viereen, päälle, sivuun, alle, päälle, lomittain.
Maissikakku, 3 öljyä keijua, pirkka parhaat aurinkokuivattu tomaattihummus, pari siivua ohuita kalkkunaleikkeitä, muutama siivu kurkkua. Joka päivä menee.
Vierailija kirjoitti:
Aloin syödä tummaa suklaata pari palaa päivässä vähentääkseni muuta makeanhimoa.
Kumma kyllä on toiminut aika hyvin, ei toki täydellisesti.
Aloin itse tehdä näin ja hemoglobiini nousi, joten pidä sitä silmällä
Jostain syystä nyt on monta viikkoa tehnyt koko ajan mieli tonnikalaa.
Niin mutta onhan se bulgur tavallaan pikapastaa, vehnäähän sekin on.