Mihin syömiseen olet viimeksi hurahtanut? Tiedättekö sen kun viikkokaupalla voi syödä samaa ruokaa päivästä toiseen kunnes yhtäkkiä himo lak...
Mulla se on tällä hetkellä paprikamaustetut Tuc-keksit ja Castello-sinihomejuusto. Lautaselle vielä jotain viinirypälettä, päärynää tms hedelmää niin noita voisi mennä päivittäin!
Kommentit (568)
Vihersmoothie-koukku iskenyt. Harmi vaan, ettei ole kovin halpaa vetää joka päivä.
Paahtimen kautta ruisleipä, päälle sulatejuustoa ja sweet chili soosia.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt monen viikon ajan eli joka viikolla vähintään kerran tällaista muutamaksi päiväksi riittävää kanaparmesaanivuokaa johon tulee pippurissa ja suolassa paistettuja kanan sisäfileitä ja pannuun lisätään paiston aikana tölkki paseerattuja tomaatteja, kuivattua oreganoa sekä spiraali"spaghetiksi" leikattua kesäkurpitsaa, korvaamaan oikean spaghetin/pastan. Päälle mozzarellaviipaleita, raastettua parmesaania ja hieman korppujauhoja sekä kuivattua oreganoa ja uuniin kuorruttumaan. Annoksen päälle tuoreita basilikanlehtiä.
https://www.you.co.uk/wp-content/uploads/2019/08/donal-skehan-one-pan-c…
On lisäksi terveellinen eikä tule mättö-olo.
Mikä ihme on kanan sisäfile?
sellainen kaloripommivihannespiirakka. Pohja on ihan tavallista venhnäjauhoa/sämpyäjauhoa, vettä ja hiivaa. Siitä painellaan reunallisen vuoan pohjalle taikina, reunoja ehkä 1-2 senttiä täytteen määrästä riippuen. Sitten pilkotaan sipuli, 200g kermaviiliä, ja hiukan juusotraastetta, pizzamaustetta (basilikaa ainakin pitää olla, jos ei pizzamaustetta), ehkä chiliä hiukan ja herne-maissi-paprikaa. Tämä täyte sekoitetaan ja kaadetaan siihen taikinan päälle. Piirakan päälle lisää juustoraastetta. Koko homma uuniin, pidetään sen verran, että pohja paistuu ja päällä olevasta juustoraasteesta tulee rapeaa. Sipulit tosiaan laitetaan täytteeseen raakana ja tarkoitus on, että sipulit eivät ole läpeensä kypsiä (eli itä ei tosiaan kuulloteta, sipulit saa jäädä hiukan raaoiksi).
Tuota olen joskus syönyt 3 viikkoa putkeen, kun ei vaan tehnyt mieli syödä mitään muuta. Välillä sitten kun piti kaloripitoisuutta laskea, niin tein yhden annoksen piirakan pieneen piirasvuokaan ja söin sen vihersalaatin kera (ai että oli hyvää).
Ei oo ikinä tällaista, että voisin syödä viikkokaupalla samaa ruokaa
Lohipala airfryer-uuniin, siihen päälle pensselillä sekoitus: öljyä, valkosipulijauhetta, makeaa savupaprikajauhetta, suolaa ja mustapippuria tahnana. Jos tekee mieli vähän voimakkaampaa niin lisään vielä pikkasen Tabascoa tai chilijauhetta. Tulee ihanan mehevä, ja sopivan kypsä eikä härskiintyneen makuinen kuten uunissa tai pannulla.
Alemmalle airfryer-uunitasolle pieniä parsakaalipalasia joihon olen suihkuttanut pienen määrän Keiju-oliiviöljyspraytä jotta niistä tulee ihanan rapeita.
Välillä teen ohuita ranskalaisia tuoreesta bataatista, uitan ne 30 min kylmässä vedessä, kuivaan keittiöpyyhkeen päällä, suihkutan tuota öljyä, vähän suolaa ja laitan airfryer-uunin pyörivään ranskanperunakoriin kypsymään.
On nimittäin kevätdieetti päällä, ja tuo kaikki toimii!
Tuleehan noita. Jostainsyystä alkanut vaan kyllästyttämään kaikki ruuat ja herkut. Pizza on tosin edelleen parasta.
Luonnonjugurttia, pakastepuolukoista tehtyä hilloa pienellä sokerilla, mysliä, cashew-pähkinöitä... nam
Tänäänkin söin aamupalalla
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tomaatit :D söin kolme viikkoa ihan hillittömän määrän tomaatteja, kunnes yhtenä päivänä alkoi ällöttää ja en pystynyt enää koskemaan niihin. Onneksi ystävä suostui ottamaan loput ettei menneet hukkaan.
Sama! Varsinkin pikkutomaatit ja niistä etenkin ne kolmiväriset rasialliset. Niitä mätti kuin makeisia. No onhan ne terveellisempiä eipä silti. Talven tullen alkoivat maistua puulta. Saa nähdä miten käy kun kevät tulee.
Näkkileipä, sipaus rasvaa kuoppapuolelle, juustosiivu
chilisoosin syöntiin. Sellaisenaan
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan noita. Jostainsyystä alkanut vaan kyllästyttämään kaikki ruuat ja herkut. Pizza on tosin edelleen parasta.
Aika surkeaa, jos pzza on _parasta_!
Vierailija kirjoitti:
Mantelilastut ihan sellaisinaan.
Minä syön kokonaisia manteleita päivittäin noin kourallisen.
Mä olen syönyt vuosia aina samaa ruokaa: aamulla kaurapuuro marjoilla, lounaaksi perunoita, porkkanoita, tomaatti ja kanaa, päivälliseksi kahvia ja juustokauraleipiä ja mandariini ja banaani. Siinä se, aina samat ruuat, koska tykkään niistä enkä tykkää laittaa uusia ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Kestosuosikkina punajuuret & suolakurkut!
Tuoreeseen mangoon en kyllästy ikinä 😍
Kuivatut mangolastut ovat minusta parempia. Ja helpommin (=vähemmin esivalmisteluin) syötäviä.
Mä olen syönyt nyt kebabbia 3kk joka päivä.
Olen huomannut, jotta on alkanut kasvamaan karvoja käsivarteen
tavallista enemmän.
T.Skäbä
Ruotsista ostettua Skagenröra (pääosiltaan kuorittuja katkarapuja, majoneesia, suolaa ja valkopippuria sekä hienonnettua tilliä) vaalean paahtoleivän päällä. Söin sitä viikkokaupalla. Nyt en ole voinut syöda sitä yli vuoteen, meni vähän yli äyräiden.. :(