Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin tehtyä siivouksesta ja ruoanlaitosta rentouttavaa?

Vierailija
01.08.2023 |

Moni sanoo rentoutuvansa mm siivotessaan ja laittaessaan ruokaa. Itse en kuitenkaan näitä asia koe rentouttavina.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita kuolinsiivouksella. Siivous helpottuu kummasti.

Vierailija
2/20 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä rentoudut sitten jotenkin toisella tavoin.

Itse kuuntelen äänikirjoja ja ruokaa tehdessä katson samalla telkkarista vaikka Master Chef Australiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niistä pitäisi väkisin tehdä rentouttavia? Teet vain pois alta ja sitten keskityt siihen, mikä oikeasti rentouttaa.

Vierailija
4/20 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen aina siivotessani tai ruokaa laittaessani musiikkia ja mun mies kuuntelee podcasteja. Kumpikaan meistä ei koe noita hommia rentouttavana, mutta kuulokkeet korvilla ne on vähemmän vastenmielisiä.

Vierailija
5/20 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettämällä jollakulla muulla. Moni mies suosii tätä keinoa.

Vierailija
6/20 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rentoudun sillä, että en tee ruokaa enää. Kaupasta saa vaikka mitä valmiina.

Vierailija
7/20 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousta helpottaa se, että karsii tavarat minimiin.

Vierailija
8/20 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kolme lasta vuoden ikäeroilla jonkun mukavan henkilön kanssa. Sovi, että iltaisin ja viikonloppuisin aina toinen tekee ruoan ja siivoaa, toinen taas hoitaa lapsia.

Vierailija
9/20 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioita siivotessani ajattelen ihan muita asioita, siinä se siivoaminen sujuu kuin sivussa. Ja radio päällä niin voi kuunnella sitä.

Niin ja mikä tärkeintä, aloita siivoaminen vasta kun iskee inspiraatio. Ilman sitä tekeminen tökkii varmasti.

Ruuan laitto on ainakin helpompaa kun ostaa valmispusseja esim keittojuurekset. Jos ei nauti ruuan valmistuksesta, kannattaa armahtaa itseään ja ostaa valmisruokia. Se on viisasta. Viisas pääsee vähemmällä. Eläminen suorittamalla on raskasta ja typerää. Ei tarvitse kuunnella muiden mielipiteitä asiasta. Elä niin kuin itse haluat. Älä niin kuin muut sanovat.

Vierailija
10/20 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ain laulain töitäs tee!

Vierailija
11/20 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele siivoamaan oikealla tekniikalla ja hankki hyvät välineet. Ei ehkä tee siivousta rentouttavaksi, mutta ainakin helpommaksi. Clean My Space on hyvä YouTube -kanava, joka opettaa siivoamaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
12/20 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pakko ei ole tehdä ruokaa ja varsinkaan sellaisia ruokia, jotka tuntuu työläiltä valmistaa. Jostain syystä vaan Suomessa on valloillaan sellainen ajatusmaailma, että itse pitää tehdä kaikki. Muistan mikä pskamyrsky nousi siitä jutusta, jossa nuori nainen kertoi palkanneensa siivoojan siivoamaan yksiönsä.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/84c3e8f2-7ae0-4c25-b99e-176…

Vierailija
13/20 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele siivoamaan oikealla tekniikalla ja hankki hyvät välineet. Ei ehkä tee siivousta rentouttavaksi, mutta ainakin helpommaksi. Clean My Space on hyvä YouTube -kanava, joka opettaa siivoamaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Siivous on työlästä usein sen takia, että pitää tehdä hirveä työ ennen kuin pääsee varsinaiseen siivoukseen käsiksi. Hyvät siivousvälineet ei hyödytä mitään, jos valtaosa ajasta menee romukasojen keräilyyn.

Vierailija
14/20 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään, jos et ole luonnostaan sellainen ihminen, joka kodinhoidosta tykkää. Hyväksy asia, kuten se on. 

Vierailija
15/20 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivous on työlästä usein sen takia, että pitää tehdä hirveä työ ennen kuin pääsee varsinaiseen siivoukseen käsiksi. Hyvät siivousvälineet ei hyödytä mitään, jos valtaosa ajasta menee romukasojen keräilyyn.

Tottakai romujakin kannattaa karsia, mutta lisäksi sitten kunnon siivousvälineet ja tekniikka.

Vierailija
16/20 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattioita siivotessani ajattelen ihan muita asioita, siinä se siivoaminen sujuu kuin sivussa. Ja radio päällä niin voi kuunnella sitä.

Niin ja mikä tärkeintä, aloita siivoaminen vasta kun iskee inspiraatio. Ilman sitä tekeminen tökkii varmasti.

Ruuan laitto on ainakin helpompaa kun ostaa valmispusseja esim keittojuurekset. Jos ei nauti ruuan valmistuksesta, kannattaa armahtaa itseään ja ostaa valmisruokia. Se on viisasta. Viisas pääsee vähemmällä. Eläminen suorittamalla on raskasta ja typerää. Ei tarvitse kuunnella muiden mielipiteitä asiasta. Elä niin kuin itse haluat. Älä niin kuin muut sanovat.

Ainakin omalla kohdallani ei tulisi kovin usein siivottua, jos pitäisi jotain inspiraatiota odottaa. :D On se sen verran pakkopullaa, vaikka tavallaan kyllä myös rentouttavaa. Varsinkin jos olen ollut pitkään poissa kotona, on jollain tapaa mukava päästä tekemään kotijuttuja. Ruoanlaitto on kyllä tosi kivaa ja rentouttavaa.

Vierailija
17/20 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen joskus viikonloppuna ruoanlaitosta rentouttavaa juomalla viiniä samalla. Ei vaan sovi joka päiväiseksi rentoutuskeinoksi. En tosin joka päivä ruokaa laitakaan.

Vierailija
18/20 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pössäytä kannabisjointti.

Vierailija
19/20 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita yhdistää nuo kotihommat pikaiseen seksiin miehesi kanssa, tai muuta ne alistusleikiksi missä master-miehesi käskyttää sinua.

Vierailija
20/20 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi tavara minimiin. Siivous on itsessään ihan jees, mutta jos täytyy tehdä tuntikausia hommia, että pääsee edes varsinaiseen siivoamiseen, urakasta tulee pitkä. Mieti tavaroille paikka ja palauta kamppeet käytön jälkeen paikalleen. Siitä tulee vähitellen automaattista.

Osta vain, mitä tarvitset ja tee ruokaa siitä, mitä jääkaapissa on. Tsekkaa jääkaappi säännöllisesti, ettei sinne jää mitään vanhenevia juttuja.

Siivoile vähän sitä mukaan, kuin sotkua tulee. Siivoa keittiö aina ruokailun jälkeen, pyyhi pöytä. Imuroi eteinen, jos siinä on hiekkaa ym. Vie paperit, lasit, pahvit kierrätykseen, kun käyt kauppareissulla.

Osta kunnon siivousvälineet, kunnollinen moppi, kunnon imuri. Osta hyviä pesuaineita, niitä ei tarvita loppujen lopuksi kovin monta. Esim. semmoinen moppiämpäri on tosi hyvä. Keksi siivousvälineille hyvä säilytyspaikka.

Itselleni siivouksen tekee kivemmaksi se, että tykkään siitä, miltä meillä kotona näyttää. Olen vähitellen löytänyt oman tyylin sisustaa, ja minusta meillä näyttää aika kivalta. Tyyli ei kyllä ole mikään kallis, monen huonekalun olen kunnostanut itse, osa on kirppikseltä tai tosi vanhoja jo muut en, matot on omatekoisia, samoin monet tekstiilit, olen saanut huonekasvit viihtymään ja kasvamaan. Eli ehkä siivouksessa auttaa se, että tykkää kodistaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi